امین زندگانی: می‌توان هنرمندانی که مشغول به کار هستند را در اولویت واکسن قرار داد

فرهنگی،   3991205077 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بازیگر مجموعه تلویزیونی «خانه امن» گفت: اگر قرار باشد تنها هنرمندان مشغول به کار واکسن بزنند تعدادشان شاید به ۴۰۰ نفر هم نرسد و فکر می‌کنم مردم هم این توجیه را بپذیرند و به اهمیت این موضوع پی ببرند.

امین زندگانی: می‌توان هنرمندانی که مشغول به کار هستند را در اولویت واکسن قرار داد

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با برنا، اظهار داشت: من اولین کسی بودم که فعالیت فرهنگی در شرایط شیوع ویروس کرونا را یک وظیفه دانستم و فعالیت سینماگران و اهالی فرهنگ را به عنوان ارتش فرهنگی در شرایط ویژه‌ای که به وجود آمده مطرح کردم که همان زمان خیلی از همکاران نسبت به اظهارات من جبهه گرفتند و حتی به من حمله کردند.

زندگانی خاطرنشان کرد: یک نظامی در روزهای صلح حقوق می‌گیرد تا در زمان جنگ از کشورش دفاع کند و ما هم وقتی در شرایط عادی بودیم کارهایی کردیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت و در واقع در حرفه‌ای فعالیت داشتیم که شاید آرزوی خیلی از مردم باشد که در این حرفه حضور داشته باشند، پس در شرایط سختی چون شیوع ویروس کرونا نباید صحنه را خالی کنیم و باید به عنوان تولیدکنندگان آثار هنری و سرگرم‌کننده در روزهایی که قرار است مردم در خانه بمانند به کارمان ادامه دهیم. برای این کار متأسفانه برخی همکاران جانشان را از دست دادند و احتمالاً باز هم با اتفاقات تلخ اینچنین مواجه خواهیم شد اما نباید بیکار بنشینیم و کافی است مدتی تولیدات متوقف شود تا همه چیز را ببازیم و عقب بمانیم.

او افزود: در این شرایط که کار در روزهای پیش از مطرح شدن واکسیناسیون به کار کردن و ادامه فعالیت تأکید داشتیم به نظر من خیلی راحت می‌شود با برنامه‌ریزی دقیق عمل کنیم و واکسن زدن اهالی هنر را هم شاهد باشیم. به نظر من واکسن زدن هنرمندان فعال در پروژه‌ها و کسانی که در سینما و تلویزیون کار می‌کنند و موظف به حضور در سر صحنه‌ها هستند می‌تواند منطقی باشد. ما شاهد اتفاقات تلخی در این یک سال بودیم و هنرمندانی که جانشان را از دست دادند به دلیل خالی نماندن جبهه فرهنگی و تولیدات از جانشان گذشتند و امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود که دیگر شاهد این اتفاق نباشیم.

این بازیگر تصریح کرد: من چند روز پیش منوچهر والی‌زاده را در یک استودیو ملاقات کردم که با این سن مشغول به کار بود و این برای او بسیار خطرناک است و بهتر است فرقی بین این فرد با دیگر افراد که در خانه نشسته‌اند وجود داشته باشد. منظور من بیشتر اهمیت قائل شدن برای جان یک هنرمند نسبت به یک کارگر یا کسی که در بازار کار می‌کند، نیست؛ من به لزوم تولید آثار نمایشی تأکید دارم که اگر ما وارد قرنطینه سوم شدیم دستمان خالی نباشد و برای این کار برخی افراد باید بالاجبار جانشان را به خطر انداخته و مشغول کار شوند، می‌توان با برنامه‌ریزی درست و با واکسن زدن به هنرمندانی که مشغول کار هستند هم جان این افراد را از خطر حفظ کنیم و هم جبهه فرهنگی را خالی نگذاریم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «خانه امن» در پایان اظهاراتش گفت: اگر قرار باشد تنها هنرمندان مشغول به کار واکسن بزنند تعدادشان شاید به 400 نفر هم نرسد و فکر می‌کنم مردم هم این توجیه را بپذیرند و به اهمیت این موضوع پی ببرند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۳۶۹۷۵۱۵:۱۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
بازیگرها و ورزشکارها و ... ، بجز طلبکاری و به هم ریختن آرامش مردم ، چه کار مثبتی انجام دادن که حالا مدعی شدن ؟
ناشناس۱۸۳۶۹۷۶۱۵:۱۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اینها که میرن خارج واکسن میزنن ، دیگه چی میگن
ناشناس۱۸۳۶۹۷۹۱۵:۱۵:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
آقای امین زندگانی آن کارگر یا راننده یا نیروی خدماتی که از صبح زود تا تاریکی شب مجبور است برای تامین معاش بیرون بزند هم حفظ جانش برای کسانش حیاتی است بهتر بود می گفتید واکسن اسپوتنیک یا سینوفارم که قیمت نازل ۱ الی ۲ دلار برای هر دوز دارد بوفور وارد گردد تا همه از مزایای واکسیناسیون بهره مند شوند
ناشناس۱۸۳۷۰۱۶۱۵:۵۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
راننده تاکسی ها در اولویتند یا بازیگران؟!
بهنام۱۸۳۷۱۳۹۱۷:۴۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
شاید می‌گن بازیگرا نمی‌تونن در فیلم کنار همدیگه ماسک بزنن ولی راننده ها می‌تونن. اما خب این را هم در نظر بگیریم که بسیاری از راننده ها و معلما و مغازه‌دارا و… با این درآمد کم نمی‌تونن روزی یک ماسک نو هزینه کنن، چه برسه به دو ماسک و هر سه ساعت! به‌نظرم اگه هرکی در حد توانش فاصله‌گذاری و ماسک‌زدن را رعایت می‌کرد، ما تا ماه‌ها و تولید انبوه واکسن در خطر شدید نبودیم. باید مالیات پردرآمدا را سفت بگیرن و خرج رعایت شیوه‌نامه های کرونایی کنن و هم نگذارن به فقیرا فشار بیاد و هم نگذارن رعایتا کم بشه.
ناشناس۱۸۳۷۰۲۹۱۵:۵۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
خوب نباشید مگر زندگی مختل می شود برای مردم
ناشناس۱۸۳۷۰۵۳۱۶:۱۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ایده ی بدی نیست ..
lu۱۸۳۷۰۹۵۱۶:۵۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ببخشیدا منم در حال کار کردنم . بیماری زمینه ای هم دارم پس حقمه زودتر از شماهای .. واکسن بزنم . چقده ای سلبریتی ها روشون زیاد شده ..از کل مردم و دولت طلبکارن چه گلی زدید به سرمون به جز این که بچه هاتونو ببرید تو اروپا و ینگه دنیا متولد کنید و به به و چه چهاتونو برای غریبه ها بگذارید و به ایران توهین کنید
ناشناس۱۸۳۷۱۵۴۱۷:۵۵:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
خدایی تا کادر درمان معلم و راننده و کارگر صنایع غذایی مونده چه جای صحبت در مورد هنرمند؟!!!!!!!
ناشناس۱۸۳۷۱۷۲۱۸:۱۱:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اول تمام پزشکان و پرستاران . بعد هم قشرهایی مثل رانندگان تاکسی و وسائل نقلیه عمومی و کارکنان مترو و همینطور تمام افراد بالای 55 سال. هرچند که با این سرعت واکسیناسیون احتمالا 100 سال دیگه این افراد واکسینه میشن
ناشناس۱۸۳۷۱۷۷۱۸:۱۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
تمام پزشکان و پرستاران و کلیه کارکنان بیمارستان های کرونایی و بعد هم تمام مراکز درمانی عمومی و خصوصی. بعد هم رانندگان حمل و نقل عمومی و کارکنان مترو و افراد بالای 55 سال.
ناشناس۱۸۳۷۲۸۶۱۹:۳۷:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مگه مردم کار نمیکنن؟ خونتون رنگی تر از ماست مگه انگار مفتی کار میکنی یه موقع هیچکدومتون پشت مردم دراومدین؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین