توصیه آیت‌الله جنتی به شورای نگهبان/ درخواست جهانگیری از قوه قضائیه/ واکنش جالب باهنر به درخواست نامزدی در انتخابات/جنجال هسته‌ای در مجلس/ احمدی‌نژاد به جنجال‌سازی ادامه می‌دهد

سیاسی،   3991204105 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه آیت‌الله جنتی به شورای نگهبان/ درخواست جهانگیری از قوه قضائیه/ واکنش جالب باهنر به درخواست نامزدی در انتخابات/جنجال هسته‌ای در مجلس/ احمدی‌نژاد به جنجال‌سازی ادامه می‌دهد

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۴ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۲۷۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد:  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

بجای وزیر بهداشت بگذارید مدیرکل مرده شور خانه!/ما برای موج شکنی خلق نشدیم

هشدار حریرچی در مورد ۲۵ روز آینده

***

چگونه مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد؟

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «در چه شرايطي نمي‌توان مشاركت كرد؟ آيا اصولا خط قرمز و مرزي وجود دارد كه عبور از آن، اصل مشاركت عمومي را با ابهام و ترديد جدي مواجه ‌كند؟ چرا اصلاح‌طلبان در سال 1394 در انتخابات شركت كردند ولي در سال 1398 فقط يكي، دو گروه آنان و از روي باري به هر جهت وارد اين فرآيند شدند؟ 

از همه مهم‌تر در حالي كه به نظر مي‌رسيد شانس آنان در سال 1398 نسبت به 1394 كمتر بود، پس چرا شوراي نگهبان در رد صلاحيت‌ها سنگ‌تمام گذاشت در حالي كه در سال 1394 اندكي گشايش را تن دادند؟ چرا ساختاري كه به شدت نيازمند حمايت عمومي است در سال 1398 به گونه‌اي رفتار كرد كه پايين‌ترين سطح كمي و كيفي مشاركت را شاهد شديم؟ آيا مي‌توان بدون توجه به سياست‌هاي رسمي انتخاباتي، تصميم به مشاركت يا رد آن گرفت؟...

همان مردمي كه در سال 1392 بسيار زودتر از نخبگان وارد ميدان شدند اكنون منتظر علامت‌هاي جدي‌تري براي حضور هستند. اگر بتوان چشم‌انداز اميدبخشي را به جامعه عرضه كرد و اگر مردم احساس عامليت و اثرگذاري كنند قطعا مشاركت خواهند كرد. مشاركتي كه روز پس از انتخابات با آرامش عمومي همراه باشد....

هنگامي كه در سطح جمعي نگاه مي‌كنيم بايد تحولات و چشم‌اندازهاي اميدبخش نيز ايجاد شود تا مردم اميدوار شوند. انتخابات معنادار همان چشم‌اندازي است كه مي‌تواند اميدآفرين باشد. چه انتخاباتي چنين چشم‌اندازي را ايجاد مي‌كند؟ انتخابات معنادار. انتخاباتي كه در درجه اول رقابت نامزدها حول مشكلات اصلي جامعه شكل بگيرد. نامزدها واجد تفاوت‌هاي روشن در راه‌حل‌هاي آن مسائل باشند. راه‌حل‌هايي كه راستي‌آزمايي كارشناسي شده باشد.»

***

اصلاح‌طلبان به سراغ نیروهای جدید بروند

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب به شرق گفت: «محور اصلی اصلاح‌طلبی که شاخص‌ها و رهبری‌اش معلوم است باید به اجماع برسند و این اجماع می‌تواند هر چیزی باشد که ما در شرایط فعلی باید چه تصمیمی بگیریم که به مصلحت مردم باشد.

البته باید درباره این مصلحت با افکار عمومی هم گفت‌وگو کنیم مثل سال 92 که مردم را اقناع کردیم. تجربه 92 و 96 را داریم. با این حال اگر آن ائتلاف در آن زمان امر درستی بوده الان به نظر می‌رسد این ائتلاف در این زمان امر درستی نیست.

نمی‌گویم سراغ کسانی برویم که می‌دانیم رد صلاحیت می‌شوند. پس اولا سراغ فرد نرویم و بگوییم ما مجموعه‌ای داریم که اگر این آدم‌ها کنار هم قرار بگیرند چنین مجموعه‌ای شکل خواهد گرفت.

سراغ نیروهای جدید برویم نه به این معنی که مردم نشناسند، بلکه مجموعه‌ای از افراد خوش‌فکر و سالم که اهل زدوبند نیستند و ما در دانشگاهیان، رسانه‌ها و جامعه‌شناسان از این افراد داریم و باید متفاوت‌تر از گذشته عمل کنیم و به مردم به جای فرد یک مجموعه را معرفی کنیم.

بنابراین به نظرم زمین انتخاب را کمی متنوع‌تر کنیم که جامعه احساس کند با آدم‌های جدیدتری در عرصه سیاست روبه‌رو شده و اینکه وارد گفت‌وگو شویم. ممکن است جواب هم نگیریم اما راهی جز گفت‌وگوی سازنده نداریم...

جامعه اگر احساس کند تحریم کم‌رنگ می‌شود و تورم کاهش پیدا می‌کند، اگر احساس کند مدیرانش در بحث سلامت، کرونا را ابزار بی‌تدبیری‌ها نمی‌کنند، اگر احساس کند در مورد جانش اتفاقات خوبی می‌افتد به صحنه می‌آید.»

***

جنجال هسته‌ای در مجلس

روز گذشته و در فاصله چندروز مانده به مهلت لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، رافائل گروسی دبیرکل آزانس بین المللی انرژی اتمی به تهران آمد و مذاکراتی با ظریف و صالحی داشت. خروجی سفر گروسی، بیانیه مشترکی بود که در آن یک امتیاز جدید به آژانس داده شده بود: دربین ها خاموش نمی شوند اما تصاویر آنها ضبط و تا سه ماه نگهداری می شون. اگر تا سه ماه آینده تحریم ها لغو شدند این تصاویر به آژانس تحویل داده می شود اما اگر تحریم ها لغو نشوند این تصاویر پاک می شوند.

این توافق دوجانبه با واکنش شدید مجلس روبرو شد. مجلس شورای اسلامی ابتدا جلسه ای غیرعلنی درباره این توافق تشکیل داد. سپس در جلسه علنی رسیدگی به بودجه را متوقف و به بررسی این توافق پرداخت. در نتیجه اعتراضات و انتقادات نمایندگان، برای ارسال گزارش تخلف دولت از اجرای قانون به قوه قضائیه رای گیری شد که در نهایت با رای قاطع نمایندگان تصویب شد.

بیشتر بخوانید:

نبویان: دولت دوباره ۳ ماه برای ادامه تحریم‌ها مجوز داده است

زاکانی: توافق دولت و آژانس خلاف قانون است

موافقت مجلس با ارجاع پرونده دولت به قوه قضاییه به خاطر استنکاف از قانون لغو تحریم‌ها

اما از سوی دیگر،«کیوان خسروی» سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر قصد نظام برای اجرای بدون تنازل قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران» افزود: در خصوص اجرای بدون وقفه این قانون در مجموعه ارکان کشور اجماع وجود دارد و سازمان انرژی اتمی ضمن آن که تاکنون مفاد قانون را اجرا کرده، زمینه قطع نظارت های فراپادمانی را نیز فراهم کرده است.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در بیانیه مشترک ایران و آژانس و پیوست اجرایی آن نیز که در سفر گروسی به تهران مورد توافق قرار گرفت، برموضوع اجرای کامل قانون مصوب مجلس تصریح شده و ترتیبات انجام آن مخدوش نشده است.

بیشتر بخوانید:

دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی: همه نظارت‌های فراپادمانی از فردا متوقف می‌شود

***

توصیه آیت‌الله جنتی به شورای نگهبان

آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شرای نگهبان، صبح امروز اجلاسیه خبرگان رهبری درباره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: قانون اساسی شرایط رئیس جمهور را مدیر مدبر و با تقوا عنوان کرده که باید به این شرایط اهمیت داد. شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها بیش از همه باید به تقوای کاندیداها توجه نماید. تقوا در حد عدالت و یک درجه بالاتر از عدالت است و طبیعی است که مردم باتقواترین را انتخاب می کنند. امیدوارم کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت می شوند، از ابتدا تا پایان تقوای لازم را داشته و خادم ملت باشند.

بیشتر بخوانید: 

آیت الله جنتی: نمایندگان مجلس به فکر خودشان و دوستانشان نباشند

***

درخواست جهانگیری از قوه قضائیه

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه مهمترین پیام سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی این است که بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد کشور باشد، اظهار داشت: متاسفانه عده ای که تازه به مسئولیت رسیده اند تصور می کنند که بخش خصوصی در حال غارت دارایی های کشور است و باید به دنبال بگیر و ببند و ایجاد موانع برای بخش خصوصی باشیم.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: اعتماد بخش خصوصی و مردم به تصمیمات مسئولین کشور یکی از مهمترین سرمایه های هر حکومت است. هرچقدر که مردم را نسبت به تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسئولین کشور بی اعتماد کنیم، در حقیقت به سرمایه اجتماعی کشور آسیب وارد کرده ایم. عملکرد ما باید به نحوی باشد که تصمیمات مسئولین کشور برای مردم اطمینان بخش باشد.

وی افزود: البته در این زمینه خط قرمز نیز وجود دارد و این خط قرمز این است که هیچ مسئولی حق ندارد از موقعیت خود سوء استفاده و فساد کند. هر کس مرتکب فساد شود در هر جایگاهی که باشد باید با او برخورد شود. البته گاهی ممکن است مدیران تصمیماتی اشتباه اتخاذ کنند که باید میان تخلف و فساد با تصمیم غلط تفاوت قائل شویم.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید از قوه قضاییه درخواست کنیم در مواردی که مدیران واقعا سوء استفاده نکرده اند و خطای آنها صرفاً اتخاذ یک تصمیم غلط بوده، این گونه پرونده ها به صورت دیگری رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش جهانگیری به برخورد با متخلفان خصوصی‌سازی/ برخی تازه به مسئولیت رسیده به دنبال بگیر و ببند هستند

***

عارف در حال بررسی حضور در انتخابات

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد علت عدم حضورش در جلسات نهاد اجماع‌ساز (ناسا) گفت: شورای اجماع‌ساز ۱۵ نفر عضو حقیقی دارد که با مکانیزم خاصی از احزاب مختلف انتخاب شده‌اند، من در هیچ حزبی نیستم که بخواهم به نمایندگی از حزب در جلسات شرکت کنم و لذا جز آن ۱۵ نفر هم نیستم.

عارف فعالیت شورای مشورتی خود را پابرجا دانست و گفت: از سال ۸۶ که بنیاد امید ایرانیان را راه‌اندازی کردیم، این بنیاد به عنوان یک نهاد تشکیلات راهبردی مشغول به کار است که البته فعالیت حزبی ندارد. شورای مشورتی همواره فعالیت داشته و این بنیاد در همه انتخابات‌ها در موضوعات راهبردی و تشویق مردم به مشارکت فعال بوده است.

وی در مورد کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: در حال بررسی هستیم و در کمیته راهبردی کار می‌کنیم. من هیچ‌وقت شانه از زیر مسئولیت خالی نکرده‌ام، هیچ‌وقت هم برای پذیرش مسئولیت پیش‌قدم نشده‌ام. روند پیش رو شرایط حضور من در انتخابات را مشخص خواهد کرد.

***

واکنش باهنر به در خواست نامزدی در انتخابات

علیرضا خجسته‌پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌و گو با ایرنا، در توضیح آخرین نشست این تشکل اصولگرا گفت: نشست دبیران استانی جامعه اسلامی مهندسین سی بهمن با حضور اعضای شورای مرکزی جام و با سخنرانی محمدرضا باهنر و حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور برگزار و در آن جلسه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مورد بحث قرار گرفت.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین افزود: باهنر در این جلسه عنوان کرد که با شورای وحدت اصولگرایان کار می‌کنیم و به هیچ وجه نمی‌خواهیم رقابت فرسایشی با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و سایر نحله‌های اصولگرایی داشته باشیم.

خجسته‌پور عنوان کرد: اصرار دبیران جامعه اسلامی به نامزدی باهنر در صورت داوطلب نشدن ابراهیم رییسی در انتخابات ۱۴۰۰ از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد که باهنر در جواب این اصرارها اعلام کرد که تمایل دارد «کارگردان صحنه سیاسی باقی بماند نه بازیگر.»

بیشتر بخوانید:

باهنر: باید دولتی بیاوریم که هم فکر کند و هم کار/ دولت روحانی سرزنده و سرحال و امیدوار به آینده نبود

***

توافق ایران و کره جنوبی در خصوص انتقال پول‌های بلوکه شده تهران

رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در ایران، در جلسه‌ای که به درخواست سفارت کره جنوبی برگزار شد، در خصوص نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی توافق کردند.

در این جلسه، توافقات لازم در خصوص انتقال منابع به مقاصد مورد نظر انجام و تصمیمات بانک مرکزی در خصوص حجم منابع مورد انتقال و بانک‌های مقصد به طرف کره ای اعلام شد.

سفیر کره جنوبی در ایران اعلام کرد: کشورش آماده انجام کلیه اقدامات لازم برای استفاده از تمامی منابع بانکی ایران در کره جنوبی است و در این خصوص هیچ سقف و محدودیتی وجود ندارد.

طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز ضمن استقبال از تغییر رویکرد کره جنوبی گفت: اگرچه جمهوری اسلامی ایران از تغییر رویکرد کشورها و افزایش همکاری ها استقبال می کند، اما پیگیری های حقوقی این بانک به منظور مطالبه خسارات ناشی از عدم همکاری بانک‌های کره ای در سال‌های اخیر به قوت خود باقی خواهد بود و طرف کره ای باید تلاش زیادی انجام دهد تا این سابقه منفی از بین برود.

***

احمدی‌نژاد به جنجال‌سازی ادامه می‌دهد

جهان‌نیوز درباره پاسخ احمدی‌نژاد به حداد عادل نوشت: «قطعا اوج گیری احمدی نژاد ادامه دارد. بیشتر جنجال سازی می کند، جواب می‌دهد، به خیال خود افشاگری می کند، واکنش نشان می دهد و این روند ادامه دارد تا روزی که وارد ستاد انتخابات شود و ثبت نام کند. اما چند روز بعد، زمانی که نام محمود احمدی نژاد در بین تائید صلاحیت شده ها نباشد مشخص می شود که احمدی نژاد را نباید جدی می‌گرفت. البته که به احتمال زیاد احمدی نژاد دنبال همان روز است تا بتواند به گمانش برای ردصلاحیت هزینه زایی کند. البته شاید هم بخواهند در خیال خامی، کار میرحسین در بعد انتخابات را قبل از انتخابات انجام دهند!»

عصر ایران در این زمینه نوشت: «واکنش تند محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری پیشین به سخنان غلامعلی حداد عادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و اتهاماتی چون «دست بوسی فرح در رژیم گذشته و تغییر چهره بعد از پیروزی انقلاب» یا توصیف انتخابات سال گذشته مجلس کنونی با واژۀ «افتضاح» و هشدار دربارۀ «مهندسی انتخابات 1400» تعابیری است که شاید خیلی ها حمل بر شجاعت سیاسی او کنند اما می توان به ماجرا از زاویه ای دیگر هم نگریست و یادآور شد حداد عادل هوش‌مندانه دست روی نقاط حساس و احساسی احمدی‌نژاد گذاشت تا تکاپوهای چند ماه اخیر او را که از زبان عبدالرضا داوری و در مصاحبه با تلویزیون فارسی بی بی سی هم جلوه می‌کرد خنثی و او را از مرکزیت قدرت دور کند.»

بیشتر بخوانید:

پاسخ حدادعادل به احمدی‌نژاد: آنچه درباره ردصلاحیت احمدی‌نژاد گفتم پیش‌بینی بود/ دست‌بوسی فرح دروغ محض است

***

شورای وحدت ممکن است از لاریجانی حمایت کند؟

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، با اشاره به بخشی از صحبت‌های حداد عادل مبنی بر رفتن شورای وحدت اصولگرایان به سمت علی لاریجانی برای ریاست جمهوری سیزدهم، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در ابتدا چنین برداشتی از نوع موضع‌گیری‌های شورای وحدت وجود داشت، اما در مجموع تا الان آنهایی که نقش اصلی را در شورای وحدت دارند به این مساله اشاره‌ای نداشتند و یا تاکیدشان بر این بود که آیت‌الله رئیسی از اولویت بیشتری نسبت به افرادی نظیر علی لاریجانی برخوردار است.

او ادامه داد: حال اینکه اگر آیت‌الله رئیسی به میدان نیاید شورای وحدت به سمت چه فردی گرایش پیدا می‌کند نیاز به این دارد که شورای وحدت شاخص‌ها و گرایشات خود را نسبت به معرفی نامزدها شفاف تر بیان کند؛ به این دلیل که هنوز هیچ مانیفستی از شورای وحدت به این معنا اعلام نشده است، به نظر می‌رسد که قضاوت ممکن است بر واقعیات مبتنی نباشد.

ترقی افزود: در بین اصولگرایان در این باره اتفاق نظر وجود نداشته و نظر متفقی در این زمینه وجود ندارد که به یک جمع بندی برسند. اگر امر مشتبه شود به نفرات بعد از رئیسی، طبیعتا تکثر نامزد وجود خواهد داشت؛ اما در بین افرادی که مطرح هستند علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف طرفداران خاص خود را دارند. از نظر اجرایی قالیباف قوی تر است، اما از نظر دیپلماسی و گرایش به سمت اعتدال لاریجانی به مواضع سیاسی روحانی نزدیک تر است و اگر او بیاید بخشی از اصلاح طلبان هم از او حمایت می‌کنند.

او در پاسخ به تمایل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم گفت: شورای ائتلاف هنوز وارد مصادیق نشده است و بحثی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۳۵۹۷۸۲۱:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
رفتار احمدی نژاد یاد آور رفتارهای ترامپ است. خداییش باید مانع این رفتار شد. نمی دانم چرا با این آدم مماشات میشه.
ناشناس۱۸۳۶۶۹۲۱۲:۰۳:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ترامپ با ادعای دروغ تقلب نفاق افکنی موسوی و کروبی را در یادها زنده کرد.
DAYANI۱۸۳۶۰۲۷۲۲:۲۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
حداد عادل با مطلبی که در باره رد صلاحیت احمدی نژاد گفت، تلویحا پذیرفت که احمدی نژاد انتخاب اول مردم است.
ناشناس۱۸۳۶۱۱۵۲۳:۴۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۴
متاسفانه دوباره دولت 3 ماه برای تداوم تحریم ها مجوز داد.
ناشناس۱۸۳۶۱۱۸۲۳:۵۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۴
حداد عادل نباید در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار نظر بکند.
ناشناس۱۸۳۶۱۲۵۲۳:۵۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۴
دولت چرا از اجرای قانون لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی استنکاف کرد ؟!
ناشناس۱۸۳۶۴۲۴۰۹:۳۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
به خاطر صیانت از حقوق مردم و کشور
ناشناس۱۸۳۶۱۲۹۲۳:۵۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اصلاح طلبان در 8 سال گذشته مملکت را شخم زدند و ارزش پول ملی را به یک دهم تقلیل دادند لذا اصلا"نباید کاندیدا معرفی کنند.
ناشناس۱۸۳۶۳۰۵۰۸:۰۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
حقوقدان و سرهنگ دارن مچ میندازن :-)
ناشناس۱۸۳۶۳۱۶۰۸:۱۵:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
عارف ۳ تا دونه هم ، رای نداره . الکی بررسی نکن حضور در انتخابات رو
اصلاحات نوین۱۸۳۶۵۴۳۱۰:۵۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ال_________فاتحه اصلاحات____________
ناشناس۱۸۳۶۶۷۶۱۱:۵۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
تقوای بدون علم چه ثمری دادرد:؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین