«واکسن خارج از نوبت» مزد استرس‌آفرینی کرونایی سلبریتی‌های ایرانی!

فرهنگی،   3991204020 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نگاهی به رفتار بیشتر سلبریتی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که اکثر آنها نه‌تنها گامی در راستای کاهش بیماری کرونا برنداشته‌اند بلکه با اقدامات اشتباه خود به موج شایعات در دوران کرونا دامن زده‌اند.

«واکسن خارج از نوبت» مزد استرس‌آفرینی کرونایی سلبریتی‌های ایرانی!
 

به گزارش تسنیم، چند روز پیش حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت درخواست کرد که سهمیه‌ای برای واکسیناسیون برنامه‌سازان هنری درنظر گرفته شود!

در بخشی از متن این نامه آمده است: «خوشبختانه در یک سال گذشته اکثر هنرمندان کشور در کنار مردم ماندند تا مردم در خانه بمانند و بر سر این اقدام برخی از این عزیزان جان شیرین وانهادند. جهاد امروز هنرمندان کشور در نگهداشت مردم در خانه و سست کردن چرخش ویروس کرونا کمتر از کادر درمان نیست. سازمان نظام پزشکی کشور ضمن پاسداشت همراهی‌های دلسوزانه این عزیزان معتقد است این گروه معظم از پرریسک‌ترین گروه‌هایی هستند که هرآینه می‌توانند در معرض ابتلا و انتقال ویروس کرونا باشند. مگر می‌شود در سریال یا فیلمی به ایفای نقش پرداخت در حالی که ماسک بر صورت است؟ لذا پیشنهاد می‌دهیم، در واکسیناسیون اختیاری این دست از برنامه‌سازان هنری که سرمایه ملی هم محسوب می‌شوند همپای کادر درمان نگریسته شده و ترتیبی اتخاذ شود سهمیه لازم در نظر گرفته شود.»

 

انتشار این نامه جنجال زیادی ایجاد کرد و انتقادات زیادی را با خود به‌همراه داشت زیرا ایران تاکنون موفق به وارد کردن چند هزار دوز واکسن روسی "اسپوتنیک‌وی" شده که در وهله اول به کادر درمان آی‌سی‌یو تزریق خواهند شد و هنوز تمام اعضای کادر بهداشتی و درمانی، بیماران زمینه‌ای، سالمندان و گروه‌های آسیب‌پذیر واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

از سوی دیگر این نامه زمانی منتشر شد که فیلمی مبنی بر دریافت واکسن کرونا در آمریکا توسط شهاب حسینی در فضای مجازی دست به دست شده و واکنش‌های جنجالی بسیاری برانگیخته بود.

درخواست واکسیناسیون سلبریتی‌ها و ادعای همراهی ‌آن‌ها در دوران کرونا در حالی صورت گرفت که پیش از این شاهد رفتار سوء سلبریتی‌ها در جریان‌های مختلف در دوران کرونا بوده‌ایم.

حضور سلبریتی‌ها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره فیلم فجر و جشن حافظ نمونه‌ای از این اقدامات هنرمندان بوده است که اخیراً با انتقادات زیادی از سوی مردم و فعالان رسانه‌ای همراه شده بود.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت ,

از سوی دیگر نگاهی به رفتار بیشتر سلبریتی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که اکثر این بازیگران و چهره‌های مشهور نه‌تنها گامی در راستای کاهش بیماری کرونا و کمک به آرامش افکار عمومی برنداشته‌اند بلکه با اقدامات اشتباه خود به التهاب‌آفرینی و موج شایعات در دوران کرونا دامن زده‌اند.

همین چند وقت پیش بود که برخی سلبریتی‌ها از فوت علی انصاریان، سوءاستفاده کرده به انتشار پست‌های جنجالی پرداختند؛ یکی از این هنرمندان، کتایون ریاحی بود که در اقدامی عجیب، عکسی از علی انصاریان منتشر کرد و او را «شهید واکسن» نامید!! و درخواست کرد که واکسیناسیون کرونا تسریع شود.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت ,

 

این اقدام ریاحی در حالی صورت گرفت که پیش از این انتشار عکس‌هایی از برگزاری مراسم تولد وی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انتقاد بسیاری را برانگیخته بود.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت ,

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت در واکنش به درخواست در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون سلبریتی‌ها نوشت: «سلبریتی محترم، اولویت تزریق واکسن کرونا با پرسنل بیمارستان‌ها، بیماران و سالمندان است، لطفاً تقاضای خارج از نوبت نکنید، حتی شما حامی انتخاباتی ۱۴۰۰»

توضیحات روابط عمومی نظام پزشکی درباره نامه جنجالی

سازمان نظام پزشکی که پیش از این با نامه‌نگاری به اعضای مختلف ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار تسریع در امر خرید واکسن شده بود حالا در نامه‌ای به وزارت بهداشت درخواست در اولویت قرار گرفتن هنرمندان را ارائه کرده است.

کرمانپور در پاسخ به انتقادات توضیحاتی ارائه کرد؛ او دلایل نوشتن این نامه را این‌طور مطرح کرد: سازمان نظام‌پزشکی از روز اول مطرح شدن امکان تزریق واکسن به کادر درمان و مردم ایران پیگیر موضوع بوده و در تمام ماه‌های اخیر با نامه‌نگاری و پیگیری و تشکیل جلسه و مشاورت و همفکری به‌دنبال تسهیل‌گری برای ورود واکسن‌های معتبر در کوتاهترین زمان ممکن در درجه اول برای کادر درمان بوده است و تمام سوابق این موضوع موجود است؛ سازمان نظام‌پزشکی به‌عنوان سازمان صنفی کلیه اعضای کادر درمان از روز اول کلیه تلاش خود را به‌عمل آورده است که واکسن استاندارد در اسرع وقت برای تزریق به کادر درمان اختصاص یابد و حتی خود سازمان نظام‌پزشکی برخلاف رویه معمول در این موضوع ورود کرده و کلیه تلاش خود را به‌کار گرفت تا واکسن استاندارد برای تزریق برای کادر درمان را خود وارد کشور کند، این تلاش‌ها هنوز هم ادامه دارد و حالا پس از تزریق سری اول واکسن‌های وارداتی به کشور و سپس انتشار سند ملی واکسیناسیون کرونا که در آن کلیه اعضای کادر درمان و بسیاری از مشاغل و صنوف دیگر در آن در اولویت مختلف در نظر گرفته شده‌اند و کلیه اعضای کادر درمان در فازهای ۱ و ۲ آن جای دارند، در نظر نگرفته شدن هنرمندان و فعالان هنری که مجبور به کار در محیط‌های به‌هرحال شلوغ هستند باعث شد که مدیرکل اداره روابط عمومی این نامه را برای درنظر گرفته شدن این گروه پرشمار در یکی از اولویت‌های چهارگانه اختصاص واکسن بنویسد.

اتمام حجت وزارت بهداشت و پایان جنجال‌ها

در نهایت روز گذشته، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: منتظریم که طی هفته‌های آینده واکسن‌های جدیدی به دست ما برسد؛ تزریق واکسن کرونا تنها بر اساس اولویت‌بندی است که ستاد ملی مقابله با کرونا تأیید کرده و در سند ملی واکسیناسیون به‌تصویب رسیده است و خارج از این سند به کسی واکسن کرونا تزریق نخواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۳۴۶۸۷۰۹:۱۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اول از همه به مهنازی افشار و ممد رضای گلزار بزنید
ناشناس۱۸۳۴۷۸۶۱۰:۲۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
این مدلی هم بین خودشون هم دعوا و کل کل میشه!!!! ما هم سر گرم اخبار.
ناشناس۱۸۳۴۸۷۶۱۱:۲۰:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۴
این دو نفر که فرموده اید اصلا ایران نیستند و نیازی ندارند در ایران واکسن بزنند. خصوصا خانم افشار که بعید میدانم اصلا بتواند به وطن خود برگردد.
سعی۱۸۳۶۰۱۶۲۲:۲۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اونها گرین کارت دارند و تا الان زدند و یا زودتر از اکثر ماها خواهند زد
ناشناس۱۸۳۴۶۹۷۰۹:۲۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۴
این بنده خداها گفتند که واکسن خارج از نوبت نمیخوایم. دیگه شما هم بیخیال شید اگر منصف هستید
ناشناس۱۸۳۴۷۰۹۰۹:۲۹:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
خب مطلب کاملا بیخود و الکی بود. در رعایت نکردن پروتوکل ها که مسئولین ید طولایی دارند. اولا بین سلبریتی و هنرمند فرقه! درثانی از میان اینها که می فرمایید آقای شهاب حسینی که اتفاقا .. رفته و واکسن زده. سوما کسی از سلبریتی ها تا حالا درخواست واکسن خارج از نوبت نداشته. اگه داشته اسم ببرید ما بدونیم ..
ناشناس۱۸۳۴۷۱۲۰۹:۳۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
به نظر میرسد این نامه نگاری به نوعی فرار رو به جلو بوده است. اصلا مگر در کشور واکسنی هست ؟ این چند هزار دوز که اساسا قابل این صحبتها نیست . اخیرا هم که دیواری کوتاهتر از بازیگران پیدا نمیشود . استفاده از لفظ سلبریتی هم برای تحقیر استفاده میشود و به نوعی توهین تلقی میشود. مسوولین محترم دست از سیاست بازی بردارند و مانند بقیه دنیا با سرعت بیشتری اقدام به خرید واکسن معتبر کنند و همه را واکسینه کنند .
ناشناس۱۸۳۴۷۱۴۰۹:۳۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۴
یک نمونه دیگر همین شهاب حسینی است. رفت آمریکا فایزر زد علیرغم اعلام ممنوعیت واکسن فایزر برای مردم. بعد هم میاد تو تلویزیون میشینه و تم مذهبی به خودش میگیره.
ناشناس۱۸۳۴۷۲۶۰۹:۴۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۴
رانندگان تاکسی _اتوبوس _مردمی که مجبورند سوار مترو بشوند _کارگران کارگاهای تولیدی _.....اینها واجب ترند یا سلبریتی هایی که اگر اینجا نشد میپرن اونور آب میزنن ؟؟؟ ای داد از این بد سلیقگی ها
ناشناس۱۸۳۴۷۷۳۱۰:۱۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۴
استرس رو اونهایی به وجود آوردن که در وارد کردن واکسن باکیفیت سنگ اندازی می کنند.اسرائیل و امارات و قطر وحتی عراق وبقیه بخش بزرگی از جمعیت رو واکسینه کردن و ما هنوز فقط ۲۰ ،۳۰ هزار دوز واکسن وارد کردیم.به اندازه ای که بقیه دنیا برای آزمایش کارکرد واکسن انجام دادن هم نشده.
ناشناس۱۸۳۴۸۰۶۱۰:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
خودما با دنباله روی افراطی باعث این زیاده خواهی شدیم
احد۱۸۳۴۸۱۹۱۰:۴۳:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۴
چه خبر از شهاب سلبریتی .. ؟؟؟
مهرداد۱۸۳۴۸۵۴۱۱:۰۸:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اول در مورد شهاب حسینی، ایشون با پول خودش رفته یک کشور دیگه و واکسن زده و چیزی هم از سهم واکسن ملت ایران کم نکرده. در قانون اون کشور هم اینکار مجاز بوده که ایشون برند در ملا عام واکسن بزنن. سوال اینجاست. اگر یک نفر موقعیتش را داشته باشد و ضرری هم به دیگران وارد نکند چرا نباید واکسن بزند؟ برود کل پولش را سیگار بخرد واکسن هم نزند راضی میشید؟ دوم اینکه من کلا با تحلیل گله ای مخالفم! همانطور که درست نیست یک گروه را صرفا به علت جایگاه اجتماعی بخوایم در در اولویت بندی دارویی بیاریم، این هم درست نیست که یک گروه رو صرفا به علت هنرمند بودن مورد حمله قرار بدیم. خنده دار تر اینکه شما ابتدا یک نامه از مدیر کل روابط عمومی نظام پزشکی آوردید بعد پست کتایون ریاحی رو آوردید و نتیجه گرفتید رفتار با عملشان سازگاری ندارد! گویی دارید یک روح در چند بدن را نقد میکنید! حال اینکه هیچ کدوم مسئول عملکرد سایرین نیستند!!! همانطور که در یک جامعه آدم خوب و بد داریم همین مسئله در مورد جامعه پزشکان، هنرمندان، مهندسان و .. هم صادق هست. لزومی ندارد وقتی میخوایم از رفتار چند نفر صحبت کنیم این موضوع رو به کل اون جامعه تعمیم دهیم یا وانمود کنیم ما همه از اهالی زمینیم و اونا از مریخ اومدن!
حامد۱۸۳۴۸۶۶۱۱:۱۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
به نظرم اون واکسن آمریکایی رو به همه‌ی هنرمندای شیفته‌ی USA بزنید! خدایا همه‌ی اینا رو به سرزمین موعودشون برسون!
ناشناس۱۸۳۴۹۹۹۱۲:۱۷:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۴
چرا از سلبریتی ها خوشتن نمیاد
ناشناس۱۸۳۵۰۴۳۱۲:۳۷:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
سلسله رنگین خونیان
ناشناس۱۸۳۵۱۱۸۱۳:۱۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۴
هر کس از هر راهی بتونه طبیعی است واکسن بزنه. خیلی از مقامات که تا دیروز هیچ ملاقاتی نداشتند و حتی با یک خبرنگار که در فاصله 20 متری و با ماسک هم بود ملاقات نمی کرد دو هفته ای هست بدون ماسک تعداد زیادی .. بدون ماسک سخنرانی می کنن این یعنی .. واکسن زده است بماند از چه نوعی است
ناشناس۱۸۳۵۱۵۴۱۳:۳۶:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۴
ای بابا واکسن رو زودتر وارد کنید پرت نگید
مهدي۱۸۳۵۳۱۹۱۵:۳۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
شما واكسن رو به موقع بخر دهن همرو ببند اينجوري بهتر نيست؟؟؟
ناشناس۱۸۳۵۵۶۳۱۷:۵۲:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
آقایون بالا که اول از همه زدن!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین