روایت نادران از نقطه ضعف مجلس/ رویاپردازی به سبک علی ربیعی/ پایداری، پاشنه آشیل رئیسی می‌شود؟/ ظریف، کاندیدای اول اصلاح‌طلبان

گروه سیاسی الف،   3991202092 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت نادران از نقطه ضعف مجلس/ رویاپردازی به سبک علی ربیعی/ پایداری، پاشنه آشیل رئیسی می‌شود؟/ ظریف، کاندیدای اول اصلاح‌طلبان

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۱ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۴۰۹ نفر رسید.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسن هندی و چینی کرونا و واردات آن‌ها به کشور گفت: برای واکسن چینی نیاز به یکسری مستندات بود که به سازمان غذا و دارو تحویل داده شده و امیدواریم که طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده اولین محموله واکسن سینوفارم چینی در حدود ۲۵۰ هزار دوز وارد کشور شود و بعد دو میلیون دوز قرارداد بستند که به ما بدهند.

وی افزود:  در زمینه واکسن بهارات هند که کووواکسین نام دارد، تفاهمی امضا شده و قول‌هایی داده‌اند اما به اندازه واکسن چینی مطمئن نیستیم که به زودی وارد شود. بر اساس تفاهمی که انجام شده، اعلام کردند که یک میلیون دوز می‌دهیم که ممکن است در فروردین و اردیبهشت به دست‌مان برسد، اما بیشترین امید ما به کووکس است و واکسن آسترازنکایی که قرار است به ما تحویل دهند که حدود ۴.۲ میلیون دوز است که به ما اعلام کرده بودند که از نیمه فوریه تا آخر فوریه به دست‌مان می‌رسد که بر اساس نامه‌ای که ب ما زدند و سر قول‌شان باشند، باید طی دو هفته آینده ۴.۲ میلیون دوز آسترازنکا به دست ما برسد.

بیشتر بخوانید: شرط سفر در نوروز/ ۳ ویژگی ویروس کرونای انگلیسی

***

پایداری، پاشنه آشیل رئیسی می‌شود؟

اعتماد نوشت: «جمعي از نمايندگان مجلس براي دعوت از حجت‌الاسلام ابراهيم رييسي با هدف شركت در انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ از ديگر نمايندگان امضا جمع كردند. آن‌طور كه گفته مي‌شود، باني اين دعوتنامه و جمع‌آوري اين امضاها، حسين جلالي نماينده رفسنجان و انار در مجلس است و تاكنون تعدادي از نمايندگان كه عمدتا از اعضاي جبهه پايداري هستند آن را امضا كرده‌اند. البته اين عمل با انتقادات برخي نمايندگان هم مواجه شد؛ به ‌نحوي كه آنها باور دارند ورود مجلس به اين صورت در انتخابات آينده باعث انشقاق بين نمايندگان و طيف‌هاي مختلف اصولگرا مي‌شود و فضاي سياسي كشور را دچار آشفتگي مي‌كند.

نكته جالب در اين بين آن است كه بيشتر كساني كه اين روزها از آمدن رييسي حمايت مي‌كنند در زمره نيروهاي نزديك به جبهه پايداري شناسايي مي‌شوند؛ براي مثال علاوه بر جلالي از ديگر كساني كه در جمع‌آوري امضا نقش مهمي داشته‌اند افرادي چون مرتضي آقاتهراني، نصرالله پژمانفر و سيدنظام‌الدين موسوي بوده‌اند كه جملگي به نيروهاي پايداري شناخته مي‌شوند.

حمايت نيروهاي پايداري در مجلس از يك نامزد بالقوه انتخابات از يك‌سو مي‌تواند باعث تنزيل شأن نمايندگي شود و از سوي ديگر براساس مناسبات سياسي به نظر مي‌رسد كه براي خود ابراهيم رييسي هم آورده‌اي محسوب نمي‌شود زيرا طيف پايداري در ميان اصولگرايان همواره به عنوان يك گروه مورد انتقاد مطرح بوده است و هيچ‌گاه نتوانسته با ديگر اصولگرايان به وحدت بي‌حرف و حديثي دست يابد...

حال با چنين شرايطي به نظر مي‌رسد كه حمايت آنها از رييسي مي‌تواند به پاشنه آشيل اين شخصيت سياسي تبديل شود، زيرا از يك طرف باعث مي‌شود جامعه رييسي را نيروي پايداري بداند كه باتوجه به نگاه نه چندان مساعد جامعه نسبت به اين گروه سياسي جايگاه سياسي رييسي را تضعيف مي‌كند و از سوي ديگر با عنايت به نزديكي نسبي رييسي به همه جناح‌هاي سياسي اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب انتساب او به پايداري‌ها وجه اعتدالي سياست‌ورزي او را مخدوش مي‌كند.»

تلاش گروه‌های اصولگرا برای انتساب به رئیسی

رجانیوز نوشت: «پس از انتخابات سال ۹۶ جمعی از اصولگرایان جلساتی را با دعوت از آیت‌الله رئیسی برای گفتگو درباره راهبردها و وضعیت آینده نیروهای انقلابی در فضای سیاسی آغاز کردند.
 
به فاصله کوتاهی از شکل‌گیری این جمع، آقای رئیسی به ریاست دستگاه قضائی منصوب شد و عملا پس از این مسئولیت، حضور او در جلسات پایان یافت و جمع باقیمانده با تعیین حدادعادل به عنوان رئیس به کار خود ادامه داد.
 
این اتفاق اخیرا توسط علیرضا زاکانی بیان شده اما به طور ناقص در فضای مجازی انتشار یافته است. در اظهارنظر زاکانی به شکل‌گیری این جلسه اشاره شده اما به خروج آیت‌الله رئیسی از جلسه به دلیل انتصاب در دستگاه قضائی اشاره‌ای نمی‌شود.
 
همین موضوع باعث سوءبرداشت‌ از عضویت فعلی و حتی ریاست آقای رئیسی در جمع انتخاباتی اصولگرایان شده است! این در حالی است که نه‌تنها او در حال حاضر نقشی در این جلسات ندارد، بلکه حتی در انتخابات گذشته مجلس نیز در روند شورای ائتلاف هیچگونه دخالتی نداشت.
 
موضع‌گیری زودهنگام سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در حمایت از کاندیداتوری و حمایت از آیت‌الله رئیسی نیز از جمله دیگر مواضع عجیب این روزها بود... شخص سیدابراهیم رئیسی پیوسته محل رجوع فعالان سیاسی بوده است. البته صرف دیدار با هر تشکیلات و گفتگو درباره مسائل مختلف به آن معنا نیست که او هدایت آن جمع را برعهده دارد یا خروجی هر تصمیمی صرف یک دیدار مورد تایید اوست.
 
اینکه جبهه پایداری، شورای ائتلاف، جامعه روحانیت مبارز یا هر گروه سیاسی دیگری خبر از دیدار با آقای رئیسی می‌دهد معنایی جز برگزاری یک دیدار عادی و گفتگو درباره مسائل مختلف ندارد.
 
آنچه در این میان مهم است، این است که سرمایه اجتماعی قوه قضائیه نباید دست‌مایه فعالیت‌های سیاسی جریان‌ها قرار بگیرد. گروه‌های سیاسی به جای وام گرفتن از اعتبار افراد و نهادهای دیگر، باید روی نتایج اقدامات و فعالیت‌های خود متمرکز شوند.»

***

رویاپردازی به سبک علی ربیعی

علی ربیعی، سخنگوی دولت در ارگان دولت، یادداشتی درباره شرایط کنونی تحریم ها و دیپلماسی نوشته است. ربیعی در بند آخر این یادداشت آورده است: «از هر زاویه‌‌ای که به مقطع کنونی نگاه کنیم، ما با سربلندی یکی از سخت‌ترین مراحل تاریخ متأخر را پشت سر گذاشتیم و اطمینان داریم که نوروز ۱۴۰۰ را با فضایی گشوده‌تر در اقتصاد و سلامت ملی و در موقعیتی ظفرمندانه در غلبه بر تحریم و کرونا آغاز خواهیم کرد.

هیچ زمانی بهتر از امروز نمی‌تواند نشانه ثمربخشی وحدت ملی در برابر مصایب ناخواسته باشد و البته بدون تداوم اتحاد ملی نمی‌توانیم این دستاورد را حفظ کنیم. این امید و اعتماد به‌نفس شکوفا شده در حالی که انتخابات دیگری برای تعیین سرنوشت و برگزیدن گفتمانی در پیش داریم که بتواند از فرصت‌های تاریخی ایجاد شده در مسیر توسعه، رفاه و پیشرفت ایران حمایت کند، نویدبخش آینده‌‌ای روشن‌تر است.

آینده‌‌ای که با پشتوانه پیروزی بر کرونا و تحریم، با پشتیبانی مشارکت حداکثری مردم در صندوق‌های رأی و با در پیش گرفتن موج تازه‌‌ای از دیپلماسی حداکثری در فردای انتخابات، عقب‌افتادگی‌های تحمیل شده در سه سال اخیر را با سرعتی بیش از قبل جبران کند.»

بیشتر بخوانید: 

ربیعی: با اطمینان می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که لغو تمامی تحریم‌ها، نزدیک است

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی در کانال تلگرام خود نوشت: «از نگاه جمهوری اسلامی، برجام اصولاً روحی ندارد که بخواهد به جسمش بازگردد! از این منظر، برجام توافقی در مورد کاهش موقت فعالیت‌های هسته‌ای ایران در برابر تجارتِ بدون مانع با جامعۀ بین‌المللی است و جز این، هیچ وجه و بُعد دیگری ندارد...

طرف مقابل اما از همان ابتدا، روحی برای برجام قائل بوده است. از چشم آنان، برجام اندامواره‌ای زنده است و حیات آن هم به نوع کارکرد روحش بستگی دارد. طبق این تلقی، اقتضای کارکرد صحیح روح برجام این است که راه را برای "بازگشت ایران به جامعۀ جهانی" یا به عبارتی فاصله گرفتن جمهوری اسلامی از سیاست‌های چهار دهۀ گذشتۀ خود هموار کند و در نهایت به خصومت بین آن با آمریکا و متحدانش پایان دهد...

ظاهراً برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی بخصوص در دولت، علاقه‌ای به اذعان به این تلقی دوگانه و حتی بعضاً متضاد از برجام از سوی دو طرف مناقشه ندارند و به محض آشکار شدن علایم پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بازگشت به برجام و لغو تحریم‌ها را چنان نزدیک یافتند که سطح انتظارات مردم را از این موضوع تا حد اغفال عمومی بالا بردند!

این اغفال عمومی، خود نشانگر بی‌تابی مقام‌های دولتی برای لغو تحریم‌هاست و این بی‌تابی  نیز به نوبۀ خود از نگرانی عمیق پشت پردۀ آنها از وخامت حال اقتصاد کشور حکایت دارد؛ یعنی همان نکته‌ای که محمد باقر نوبخت به طرز ناشیانه‌ای آن را در جریان دفاع از لایحۀ بودجه در سطح مجلس افشا کرد و خطاب به قالیباف گفت: مگر شما گزارش‌های کاملاً سرّی در مورد وضع اقتصاد کشور را نخوانده‌اید؟

طبعاً این اوضاع، چیزی نیست که از چشم طرف مقابل پنهان مانده باشد. آنها نیاز ایران به بازگشت سریع و فوری به برجام را دریافته‌اند و با صبر و حوصله در حال ترسیم خطوط اصلی دیپلماسی مشترک خود برای فعال کردن "روح برجام" در صورت احیای آن هستند...

به هر حال، جمهوری اسلامی برای تعیین تکلیف خود و طرف مقابل، لازم است در این باره تصمیم روشنی بگیرد و آن را به طور علنی اعلام کند. گریز از پاسخ صریح، چاره‌ساز این مشکل نیست و در میان‌مدت به وخامت اوضاع دامن می‌زند. در حقیقت تا لحظه‌ای که سیاست اصلی نظام در این مورد رسماً اعلام نشود، دم زدن از لغو قریب‌الوقوع تحریم‌ها آنگونه که علی ربیعی سخنگوی دولت اخیراً مطرح کرده است، چیزی فراتر از همان اغفال عمومی به حساب نمی‌آید!

***

روایت نادران از نقطه ضعف مجلس

الیاس نادران، نماینده تهران درباره انتخاب مهرداد بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات توسط مجلس به ایسنا گفت: آیین‌نامه می‌گوید رئیس دیوان محاسبات باید ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد... ولی ایشان با توجه به سن و سال و دوره هایی که مدعی بود کار کرده، نتوانست ۲۰ سال سابقه کار را به مجلس ارائه کند؛ لذا سند گواهی کارش در آن موسسه پژوهشی را آورد که به نظرم پذیرفتنی نبود. بعدا کسی که نامه را امضا کرده بود در کمیسیون اصل ۹۰ اقرار کرد که برگه جعلی است و البته گفت با حسن نیت این کار را کردیم. اما من خیلی این جور حسن‌نیت‌ها را نمی‌فهمم! جور کردن سابقه کار با سند جعلی حداقل برای من پذیرفتنی نیست.

جمعی از افراد به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردند... کمیسیون اصل ۹۰ گفت ما تصمیم گرفته‌ایم جواب کتبی بدهیم، ما گفتیم جواب کتبی بدهید ما هم تکلیف خودمان را می‌فهمیم. یک ماه و نیم گذشت و گفتند جواب را شفاهی می‌دهیم اما شفاهی هم جواب ندادند تا امروز و من دلایل کمیسیون را برای پذیرش سه سال و نیم اول کار آقای بذرپاش که آن ۲۰ سال را تکمیل می‌کند، نمی‌دانم، چون آن موسسه که مدعی هستند، فارغ از جعلی بودن سند، در آن زمان وجود نداشته و بعدا از شورای گسترش وزارت علوم مجوز گرفته است. تا آن موقع اصلا همچین موسسه‌ای نبوده که او در آن مسئولیتی داشته باشد. ممکن است ما در یک محیط دانشگاهی تابلو بزنیم ولی تابلو وجاهت قانونی برای کسی نمی‌آورد و باید مراجع ذی‌صلاح آن را تأیید کنند که نکردند...

من هم خودم این را جزو نقاط ضعف مجلس یازدهم می‌دانم که به سادگی از این مسئله عبور کرد. وقتی من از کمیسیون اصل ۹۰ ناامید شدم که جواب متقن و مستدل به من بدهند از قوه قضاییه پیگیر شدم و منتظرم آن‌ها فرصتی بدهند. مدارک را برای آن ها هم فرستادم. نمی‌دانم آنجا چه اتفاقی بیفتد...

نظام باید تکلیفش را مشخص کند و مجلس و قوه قضاییه هم باید تکلیفشان را روشن کنند. من حتی اگر از قوه قضاییه اقدام موثری نبینم، مدارک و مستندات را برای رهبری می‌فرستم که تعیین تکلیف کنند. این امر با حیثیت نظام مرتبط است. بحث فرد مطرح نیست.»

بیشتر بخوانید:

نادران: تصمیمات مجلس تحت تاثیر محیط فضای مجازی قرار گرفته/ طرح شفافیت بیش از حد بزرگ شده بود

***

اصولگرایان هم نامزد خود را بعد از تایید صلاحیت ها معرفی می کنند؟

غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به فعالیت های این شورا برای انتخابات پیش رو ،گفت: تاکنون با هیچ یک از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری جلسه‌ای را برگزار نکرده و از آنها برنامه دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود با یکسری افراد رایزنی‌ها داشتیم و با آنها به توافق رسیده‌ایم، نادرست است.

رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان درباره زمان معرفی نامزد این شورا برای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: انتخابات چند ایستگاه دارد که باید تک تک آنها را بگذرانیم.

حدادعادل عنوان کرد: باید منتظر ماند و دید چه افرادی ثبت نام می کنند و چه افرادی ثبت نام نمی کنند، دوم اینکه در اواخر اردیبهشت باید ببینیم که شورای نگهبان چه افرادی را تایید صلاحیت می کند و بعد با آنها وارد مذاکره شویم تا بتوانیم کاندیدای خود را معرفی کنیم.

وی درباره اینکه چقدر احتمال دارد تا با شورای وحدت برای انتخابات پیش رو به توافق برسید، گفت: بعید نیست در چند روز آینده این توافق حاصل شود، البته ارتباطات با شورای وحدت همچنان ادامه دارد.

گفتنی است پیش از این اصلح طلبان هم معرفی نامزد خود را به بعد از بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان موکول کرده بود.

***

ظریف، کاندیدای اول اصلاح طلبان است

حسین مرعشی، عضو حزب کارگزاران در گفتگو با خبرآنلاین جملاتی گفته است که نشان می دهد ظاهرا ظریف در مجموعه اصلاح طلبان با اقبال زیادی روبروست.

مرعشی گفته است:«به نظر من انتخاب اول جبهه اصلاح‌طلبان آقای ظریف خواهد بود... اصلاح طلبان آقای ظریف را به عنوان اصلاح طلب قبول دارند... نظر جبهه اصلاحات در مورد آقای ظریف، قاطع است... برداشت اصلاح طلبان این است که آقای ظریف یک دیپلمات اصلاح طلب است.»

علی‌رغم این سخنان در دفاع از نامزدی ظریف،مرعشی بعد از فهرست کردن نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان گفته است: «حزب کارگزاران از مجموع اینها دو کاندیدا دارد که تا بعد از تایید صلاحیت‌ها قرار شده است اسم کسی را اعلام نکنیم ولی در جبهه اصلاحات باید اولین جلسات ائتلاف شکل گیرد تا بعد در مورد افراد بررسی صورت گیرد.»

با این جمله دوم و با این زمینه که محمدجواد ظریف تاکنون با قاطعیت، نامزدی در انتخابات را رد کرده است باید منتظر باشیم و ببینیم گزینه دوم چه کسی خواهد بود.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۳۲۹۵۷۲۰:۵۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲
کرونای جهش یافته و خطرناک انگلیسی در خوزستان شیوع پیدا کرده است امیدواریم که به تهران و سایر شهرها سرایت نکند.
ناشناس۱۸۳۳۲۷۷۰۹:۳۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۳
آقای نادران چرا مجلس زیر بار ارز ۴۲۰۰ رفت در حالی که تنها یکنفر رانتی بیش از پرداخت یارانه یکسال کشور از نره آیت ارز برده است
ناشناس۱۸۳۳۴۵۹۱۱:۴۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۳
مجلس انقلابی یازدهم هم ارز 4200 تومانی را تصویب کرد. پس چه شد آن همه اتهاماتی که به دولت و جهانگیری وارد کردند؟؟
ناشناس۱۸۳۳۳۱۱۱۰:۰۷:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۳
بعد روحانا ظاهرا سالها باید درگیر کرونا باشیم
ناشناس۱۸۳۲۹۵۹۲۰:۵۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح کنند.
ناشناس۱۸۳۳۳۳۱۱۰:۱۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۳
همان‌گونه‌که‌اصول‌گراها‌خودشان‌رااصلاح‌کرده‌اند
ناشناس۱۸۳۲۹۶۰۲۰:۵۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲
آقای ربیعی خواب لغو تحریم ها را می بیند ان شاءالله که خیر است.
ناشناس۱۸۳۲۹۶۱۲۰:۵۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲
به امید خدا این زمستان سخت می گذرد و روسیاهیش برای برجامیون باقی می ماند.
ناشناس۱۸۳۲۹۶۲۲۰:۵۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲
حسین مرعشی بداند دست شون برای مردم رو شده است.
ناشناس۱۸۳۲۹۶۶۲۱:۰۰:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲
دولتی که حتی توان تامین روغن خوراکی مردم را ندارد فقط ادعا دارد.
ناشناس۱۸۳۲۹۶۷۲۱:۰۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲
8 سال با وعده لغو تحریم ها و بهبود اقتصاد و معیشت ، مردم را فریب دادند بازهم دست بردار نیستن !
ناشناس۱۸۳۲۹۹۱۲۱:۴۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲
وقتی رییس دیوان محاسبات مدرک نادرست ارائه کرده، آیا می توان به محاسبات اعتمادکرد؟!
ناشناس۱۸۳۳۰۰۰۲۱:۵۸:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲
پایداری خودش را به رییسی میچسباند تا امتیاز بگیرد
مصطفی۱۸۳۳۰۳۸۲۲:۴۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲
آقای توکلی موضوعی که آقای نادران بیان کرده را اگر ممکن است با دوستان شفاف سازی کنید اگر صحبتهای آقای نادران صحت داشته باشه واقعا احتیاج به شفاف سازی داره البته اگر !!!!!!!
ناشناس۱۸۳۳۱۳۸۰۶:۰۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۳
اول ببینید دوتا جناح اصلا مردم بهشون رای میدن بعد دلتون شیرین کنید
ناشناس۱۸۳۳۱۶۴۰۷:۲۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۳
بذرپاش تشنه قدرته
ناشناس۱۸۳۳۲۴۴۰۹:۰۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۳
دلتون خوشه ها برجامیون 7 ساله خوراک دام رو نتونستن تأمین کنن اونوقت انتظار دارین برای مردم کاری کنن؟
ناشناس۱۸۳۳۲۹۷۰۹:۵۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۳
امثال نادران می خواهند نسل جوان اصول گرایان را حذف کنند.
ناشناس۱۸۳۳۳۸۰۱۰:۴۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۳
شما حتی مخالف رویا پردازی هم هستید لااقل این یک قلم را بیخیال شوید تلخی واقعیت را با کنی رویا پردازی قابل تحمل تر کنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین