پلاک اسم نقره با روکش طلا بخریم یا خود طلا؟

گزارش بازرگانی،   3991130028

یکی از سؤالاتی که ذهن مشتریان را درگیر خود می‌کند این است که پلاک اسم نقره بخریم یا طلا ؟ در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به طور مفصل به بررسی نقره و طلا در انتخاب زیورآلات بپردازیم تا بتوانید به راحتی در مورد این موضوع تصمیم بگیرید. فروشگاه هشت ایران انواع پلاک اسم را موجود ساخته است که میتوانید پلاک دلخواه خود را از این فروشگاه سفارش دهید. اگر پلاک خاصی مدنظرتان است می‌توانید سفارش ساخت آن را به فروشگاه هشت ایران بدهید و پس از طراحی و ساخت، پلاک مورد نظرتان را تحویل بگیرید.

همه چیز در مورد پلاک نقره

یکی از فلزات گرانبها نقره است که رنگ آن سفید و براق و جذاب است. از مزایای به کار بردن نقره می‌ توان به رسانا بودن، جلا دار بودن، شکل پذیر بودن و چکش خوار بودن آن اشاره کرد. در سالهای اخیر بیشترین مصرف نقره ابتدا در صنعت و سپس در ساخت جواهرات و لوازم تزئینی بوده است. همچنین از شمش ها و سکه های نقره نیز به عنوان سرمایه گذاری استفاده می شود.

اصلی ترین ویژگی های نقره

نقره درخشندگی فوق العاده ای دارد و قدرت انعکاس بالایی برای پخش نور دارد. همچنین قابل ترکیب با هر درصدی از طلاست و با همه فلزهای نجیب مانند پالادیوم،پلاتینیوم نیکل،مس و طلا قابل ترکیب شدن است.

فواید نقره برای بدن

استفاده از جواهرات دارای نقره، به بهبود سلامتی بدن کمک می کنند. براساس نتایج یک تحقیق علمی مشخص شد که طلا روند فعالیت ارگانیسم بدن را بیشتر می‌کند در حالی که برعکس طلا، نقره آرامش بخش است.

نقره خاصیت ضد عفونی کنندگی، ترمیم پوست، فرم دهی پوست، بهبودی و شکل گیری استخوان را دارد. نقره می تواند 650 نوع میکروب در بدن را از بین ببرد و تا زمانی که جواهرات با جنس نقره در تماس با پوست باشند احساس قدرتمندی و تازگی خواهید داشت. همچنین نقره روی تمرکز شما تاثیر مطلوبی دارد. بد نیست بدانید که نقره از طریق پوست بدن جذب می‌گردد و به عنوان یک مسکن در درمان درد عمل می‌کند. به دلیل همین موضوع نقره در بین مردم محبوبیت دارد.

چطور زیورآلات جنس نقره را تمیز کنیم؟

معمولا بعد از مدت زمانی استفاده از جواهرات نقره، یک لایه سیاه روی آن به وجود می آید که در اثر واکنش شیمیایی بین نقره با هوا یا مواد دیگر اتفاق می افتد. این موضوع نوع خوردگی محسوب می‌شود اما خوشبختانه لایه زیری فلز را از بین نمی برد و خیلی راحت می توان آن را تمیز کرد.

نقره بیشتر از هر فلز دیگری به رطوبت موجود در هوا واکنش نشان می دهد به همین دلیل هیچ گاه نباید جواهرات نقره خود را به استخر، سونا و یا دریا ببرید. هر زمان نیز که حس کردید جواهرات نقره تان جلایشان را از دست داده اند باید نسبت به تمیز کردن آنها اقدام کنید.

آیا نقره اصل سیاه می شود؟

ممکن است نقره اصل در گذر زمان دارای کدری های زرد و یا تیره ای بشود که این تیرگی زمانی که نقره با مواد شیمیایی مانند وایتکس و رنگ مو در تماس باشد زودتر اتفاق می افتد. بنابراین برای جلوگیری از تیرگی نقره یا عقب انداختن این تیرگی باید از تماس نقره با مواد شیمیایی خودداری کنید. البته برای تمیز کردن نقره کافی است آن را بشویید تا مثل روز اول شود و یا بهتر است این کار را به یک متخصص در این حوزه بسپارید.

منظور از آبکاری نقره چیست؟

همان طور که گفتیم نقره خیلی سریع اکسید میشود زمانی که در معرض هوای مرطوب قرار بگیرد. البته با یک دستمال نخی می توانید مانند روز اول آن را درخشان و تمیز کنید. اما در برخی جواهرات نقره برای درخشندگی و زیبایی بیشتر از روکش آب طلا برای نقره استفاده می کنند.

روکش آب طلا به شکل لایه ای با ضخامت استاندارد روی نقره قرار می گیرد و از اکسید شدن آن در مواجه با رطوبت جلوگیری می کند. البته طلا در همه معادن یافت شده به رنگ زرد بوده و رنگ دیگری از طلا تاکنون کشف نشده است و برای اینکه روکش طلای جواهرات نقره سفید باشد آن را با فلزهای دیگر ترکیب می کنند و یا از آب رودیوم جهت روکش نقره استفاده می کنند. روکش آب طلا اگر بر طبق استانداردها روی جواهرات نقره صورت گیرد، رنگ ثابت است و در صورت استفاده درست مدت طولانی می توانید از آن استفاده کنید.

چرا نقره بخریم؟

نقره نیز مانند طلا از فلزات گرانبها محسوب می شود و باخرید جواهرات نقره می توانید نوعی سرمایه گذاری انجام دهید و با توجه به افزایش بی سابقه قیمت طلا، خیلی از افراد به خرید زیورآلات نقره علاقمند شده اند و این موضوع سبب شده بازار خرید و فروش نقره رونق بگیرد.

همه چیز در مورد پلاک طلا

طلا در نوع خالص آن فلزی نرم است و برای ساخت زیورآلات معمولا آن را با فلز های دیگر برای بالا بردن مقاومت آن ترکیب می کنند. در نگاه اول معمولا نقره از طلای سفید براق تر دیده می شود و زیورآلاتی که در آن طلا به کار رفته است معمولا نسبت به زیورآلات نقره مات تر هستند.

دوام

دوام نقره معمولا کمتر از طلا است به همین دلیل حلقه های ازدواج و نامزدی بیشتر از طلا تولید می شوند. نقره در برخورد با آب و ضربه دوام کمتری دارد بنابراین در جواهرات پر کاربرد مانند حلقه ازدواج و نامزدی بهتر است از جنس طلا استفاده کنید زیرا برای استفاده روزانه مناسب تر است.

نگهداری

نقره با گذر زمان جلا و برق خود را از دست می دهد و ممکن است سیاه شود البته با استفاده از روشهای خانگی و با پلیش به راحتی ظاهر اولیه خود را باز می یابد. جواهرات نقره با روکش رودیوم نیز دوام و جلای جواهرات طلا را پیدا می کنند.

طلا نیاز به مراقبت کمتری دارد و در گذر زمان جلای خود را از دست می‌دهد و نمی توانید آن جلا را در خانه به آن بازگردانید و حتما باید نزد جواهر ساز بروید.

حساسیت

مشاهده شده است که برخی افراد به نیکل یا سایر فلزاتی که در ساخت طلای سفید به کار می روند، حساسیت دارند بنابراین بهتر است از زیورآلاتی که روکش ضد حساسیت مانند رودیم دارند استفاده کنید. اما جواهرات نقره دارای فلزات اضافی نیست و مس موجود در جواهرات نقره نیز کمتر ایجاد حساسیت می کند.

جلا

طلا سفید در برخی موارد ته رنگ زردی با خود دارد و نقره هم با گذر زمان برق اولیه خود را از دست می دهد. برای برطرف شدن این مشکلات، از روکش رودیم برای طلای سفید و نقره استفاده می شود که باعث می شود جلا و برق جواهرات از دست نرود.

تنوع طرح و مدل

اگر به دنبال طرح ها و مدل های متنوع و بروز هستید بهتر است به سراغ جواهرات نقره بروید زیرا دارای تنوع بسیار بیشتری هستند و به دلیل قیمت پایین تری که دارند و نرم تر هستند طراحان بیشتر روی آن کار می کنند و مدل های مختلف و متنوع تری از جواهرات نقره در بازار موجود است.

استفاده از سنگ های مختلف توسط طراحان در جواهرات نقره به دلیل ارزان تر بودن و امکان قالب گیری آسان تر کاربردی تر است. معمولا سنگ های قیمتی و معدنی در پایه های نقره قرار می گیرند و داشتن پایه نقره با سنگ های متنوع و جذاب استایلی متفاوت و زیبا به شما می بخشد و کلکسیونی ارزان تر و متنوع تر نسبت به طلا خواهید داشت.  

کاربرد

جواهرات نقره برای استفاده در سبک ها و استایل های مختلف مناسب هستند از استفاده روزمره و اسپرت گرفته تا مجالس رسمی می توانید از جواهرات نقره استفاده کنید. در حالی که جواهرات طلا به دلیل قیمت بالا معمولا تنوع کمتری دارند و برای مراسم های رسمی بیشتر می توانید از آنها استفاده کنید تا استفاده روزمره.

سخن آخر

فروشگاه هشت ایران دارای انواع پلاک های اسم است و اگر طرح یا متن خاصی مدنظرتان است می توانید به راحتی سفارش ساخت آن را به هشت ایران بدهید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین