بحران اقلیمی آمریکا/ آکسیوس: زیرساخت‌ها باید مجهز‌تر شوند

جهان،   3991130010

وبگاه خبری «آکسیوس» در گزارشی به تغییرات آب و هوایی اخیر در ایالت‌های جنوبی آمریکا و پیامد‌های ناشی از آن اشاره کرده و هشدار داده که شبکه برق و زیر‌ساخت‌های این کشور باید مجهزتر شوند.

بحران اقلیمی آمریکا/ آکسیوس: زیرساخت‌ها باید مجهز‌تر شوند

به گزارش فارس، در پی تغییرات آب و هوایی اخیر در برخی ایالت‌های جنوبی آمریکا و پیامد‌های ناشی از آن، زنگ خطر‌هایی در برخی از این ایالت‌ها از جمله تگزاس به صدا در آمده است.

وبگاه خبری «آکسیوس» در گزارشی در این خصوص نوشت این بحران که گریبان‌گیر شبکه برق تگزاس شده با شرایط اضطراری کالیفرنیا در سال‌های اخیر بسیار متفاوت است، اما یک مسئله مشترک وجود دارد و آن موضوع این است که شبکه‌های برق و زیرساخت‌ها باید برای تغییرات اقلیمی مجهز‌تر شوند در غیر این صورت پیامد‌های مرگبار‌ی به بار خواهد آمد. 

روزنامه انگلیسی «گاردین» روز چهار‌شنبه در این خصوص گزارش کرد، بدترین قطعی برق در تگزاس رخ داد که در آن بیش از چهار میلیون خانه و مغازه روز گذشته (سه‌شنبه) در دمای یخبندان بدون برق ماندند.

در دیگر ایالات آمریکا، بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سراسر بخش‌هایی از آپالاشیا با مشکل قطعی برق مواجه شدند و چهار میلیون نفر نیز در مکزیک با قطعی برق روبرو شدند. حدود ۲۵۰ هزار نفر نیز در شمال غربی اورگن پس از طوفان یخ بدون برق ماندند.

همچنین طبق آخرین گزارش رسانه‌ها، تاکنون ۲۳ نفر در آمریکا در پی سرما و یخبندان و طوفان‌های شدید جان خود را از دست داده‌اند.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که در کارولینای شمالی، سه نفر پس از وزش گردباد در یک شهر ساحلی جان خود را از دست دادند و در تگزاس نیز چهار عضو یک خانواده در آتش‌سوزی یک خانه در منطقه هوستون در حین استفاده از یک شومینه برای گرم نگه داشتن خود، جانشان را از دست دادند.

دیگر فوتی‌های مرتبط با سرمای بی‌سابقه در ایالات متحده مربوط به ایالات لوئیزیانا، کنتاکی و میزوری می‌شود که علل این مرگ و میر به تصادف خودرویی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مربوط می‌شود.

وزش طوفان‌های سهمگین، خسارات سنگینی را به شبکه‌های برق وارد آورده است و بارش برف سنگین و تگرگ در نیوانگلند و بخش‌های جنوبی آمریکا را به همراه داشته است و همین امر به کاهش شدید دمای هوا منجر شده است.

طبق گزارش شبکه «بی بی سی»، سازمان ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرده است که بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در معرض این طوفان زمستانی قرار دارند.

آنطور که گاردین گزارش کرده است بیش از ۵۰۰ نفر در پی طوفان و یخبندان، در پناهگاهی در هوستون سکنی گزیده‌اند اما شهردار هوستون اعلام کرده است که دیگر مراکز و پناهگاههای ایجاد شده به واسطه قطعی برق تعطیل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، طوفان و یخبندان در آمریکا، در پروازها نیز اخلال ایجاد کرده است و ظهر روز گذشته، بیش از دو هزار و ۷۰۰ پرواز آمریکا لغو شده است که بیش از ۸۰۰ پرواز لغو شده در فرودگاه بین‌المللی «دالاس فورت ورث» بوده و بیش از ۷۰۰ پرواز لغو شده نیز در فرودگاه «بوش اینترکانتیننتال» بوده است.

سرمای هوا به اندازه‌ای شدید بوده است که مقام‌های آمریکایی از ساکنان درخواست کردند که روز سه‌شنبه در خانه بمانند و حدود ۱۰۰ مدرسه در آلاباما تعطیل شد و برخی کلاس‌ها به صورت آنلاین و از راه دور برگزار شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      آخرین عناوین