خوش بینی تامین اجتماعی برای افزایش دوباره حقوقها

اقتصادی،   3991129009 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت ادامه اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده توضیح داد و از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع مالی مورد نظر اجرای مرحله دوم متناسب سازی خبر داد.

خوش بینی تامین اجتماعی برای افزایش دوباره حقوقها

مصطفی سالاری در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: مذاکراتی با سازمان برنامه داشتیم که به ما در دو زمینه کمک کنند تا بتوانیم با تامین منابع لازم متناسب سازی مرحله دوم را هم انجام دهیم.

وی افزود: یک کمک سازمان برنامه این است که تأدیه حداقل ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته شده تامین اجتماعی از دولت در بودجه سال آتی پیش بینی و به ما پرداخت شود. این موضوع مورد موافقت رئیس جمهور ، رئیس سازمان برنامه و  دیگر دست اندرکاران امر نیز هست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا چگونگی وصول این بدهی در لایحه بودجه دیده شده است؟ عنوان کرد: طرق مختلفی برای دولت در پرداخت این بدهی وجود دارد، ممکن است وصول این بدهی نقدی هم نباشد و در قالب تهاتر اموال و دارایی ها و شرکتهای دولتی انجام شود.

سالاری در ادامه به زمینه دوم تامین منابع جهت متناسب سازی مرحله دوم اشاره کرد و گفت: دولت بابت حق بیمه برخی اقشار یارانه ای در نظر گرفته است و بر اساس قانون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ۲۳ قشر و صنف از جمله رانندگان تاکسی، کارگاه های زیر پنج نفر و غیره را تقبل کرده و عهده دار پرداخت آن است. همین تعهدات سال ها روی هم انباشته شده و اکنون به عنوان مطالبات مطرح است.

وی افزود: ما از دولت خواسته ایم مطالبات جاری سال ۱۴۰۰ سازمان را از این محل پرداخت کند. در این صورت توان مالی ما افزایش می یابد و امکان متناسب سازی مرحله دوم فراهم می شود که زمینه در این باره مثبت است. با کمک دولت و مجلس، خوشبین هستیم به نتایج خوبی برسیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به تشکیل کارگروهی با کانون عالی بازنشستگان برای تهیه فرمول ها و سناریوهای متناسب سازی مرحله دوم اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد گفته شده، افزایش حقوق کارگری که به تبع آن وصولی حق بیمه ما نیز افزایش خواهد یافت نیز می تواند بخشی از فاصله دریافتی بازنشستگان ما و صندوق های دیگر را پرکند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۲۸۳۹۸۰۹:۴۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
وعده سرخرمن..!!!!
ناشناس۱۸۲۸۷۸۹۱۴:۰۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
آیا طلب سازمان از دولت در سنوات گذشته که اکنون بی ارزش شده وبه یک پنجم ارزش زمان خود کاهش یافته و تاخیر ۱۰ ساله دولت در دادن طلب سازمان دست در جیب کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیست ؟ و تازمانی که رییس سازمان را دولت تعیین می کند اوضاع همین است هر وقت هم صحبت از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری می شود می گویند سازمان زیر مجموعه دولت نیست !!! اگر نیست چرا دستتان درجییب کارگران و بازنشستگان هست ؟ و بدهی دولت را به سازمان نمی دهید ؟ و چرا رییس سازمان را دولت تعیین می کند؟
ناشناس۱۸۲۸۳۹۹۰۹:۴۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
با سلام وتشکر از پیگیری شما با توجه به اینکه خردادماه انتخابات ریاست جمهوری است بدیهی است که مطلب فوق باید حداکثر تا اردیبهشت ماه اجرا گردد
بازنشسته۱۸۲۸۴۴۸۱۰:۲۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
جناب سالاری عزیز .. اینقدر کارد به استخوان بازنشسته هاو کارگران وحقوق بگیران رسیده باید هرچه زودتر فکری کرد.
ناشناس۱۸۲۸۴۵۱۱۰:۲۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
انشالله که جناب سالاری متناسب سازی را بر اساس عدالت مرقوم فرمایید و واریزی بیمه به حساب سازمان را هم در زمان اشتغال بازنشسته ها در نظر داشته باشند یک کلام مطابق اصل ۹۶ قانون سازمان متناسب سازی صورت گیرد
پری۱۸۲۸۴۷۵۱۰:۴۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
اگر راست باشد خوبه
ههدی۱۸۲۸۴۸۰۱۰:۴۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
آقای سالاری تمام مشکلات ما بازنشستگان شماهستید وقتی دولت بی تدبیر یک فرد.. را رئیس تامین اجتماعی نصب میکند چرا بخاطر اینکه درانتخابات گذشته .. حال باید انتظار داشت برای بازنشستگان دل بسوزاند.
باقری۱۸۲۸۴۸۴۱۰:۴۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
سلام جناب سالاری اگه میشه چند ماه با مردم فقیرنشین زندگی کنید تادرد مارومتوجه بشین ضرب المثل سواره رو غم پیاده نیست وسیر رو غم گرسنه خدا به دادتون برسه
ناشناس۱۸۲۸۵۱۰۱۱:۰۲:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
هیچ کرونایی بدتر از مدیر نالایق نیست بیماری بازنشسته های سازمان تنبیه اجتماعی خود .. چرا با مدیران نالایق برخورد نمیشه آیا به .. ؟؟؟؟ البته بعد از این بی لیاقتی مدیریت
ناشناس۱۸۲۸۵۲۴۱۱:۱۰:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
دولت چرا پول ویلموتس را از جیب بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی پرداخت کرد ؟!
ناشناس۱۸۲۸۵۲۶۱۱:۱۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
آقای مدیر شما که دم از حمایت کار فرمایی میزنی بفرمایید که در حال حاضر کارفرمای کارگاههای کوچک با چه مصیبتی چراغ زندگی خود وچند خانوار دیگر را روشن نگه داشته اند درسال جاری باید ۳۰ درصد حق بیمه بدهند،یعنی یک سوم حقوق وزارت کار را به جیب سازمان بی فایده شما بریزند فقط از روی اجبار خدماتتان چیست؟ کارمندانتان چرا اینقدر بعضا طلبکار وبی ادب هستند؟حقوقی که به ۹۰درصد بازنشسته هایتان میدهید واقعا مایه شرمساری است اگر سکوت کنید دلمان کمتر به درد می آید لطفا ..
ناشناس۱۸۲۸۵۲۸۱۱:۱۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
دروغ میگن فقط احمدی نژاد بود که حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را دو برابر کرد.
داود۱۸۲۸۵۴۱۱۱:۲۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
سلام.چرا برید جلوی گرانی را بگیرید.دروغ نگید
عبدالله۱۸۲۸۵۴۸۱۱:۲۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
اجرای عدالت وقانون باحرف سفسطه،اما واگرنیست بلکه باعمل
علی۱۸۲۸۵۵۲۱۱:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
سلام وقتی شرکتی برای مدت کوتاهی حق بیمه کارگرانش را نپردازد تامین اجتماعی دفترچه و سابقه بیمه کارگرانش را محاسبه نمیکند چرا برای افرادی که دولت خودش را موظف به پرداخت حق بیمه شان نموده و حق بیمه را نمیپردازد همین کار را انجام نمیدهید تا این افراد تکلیف خودشان با دولت را معین کنند
ناشناس۱۸۲۹۰۱۴۱۷:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
وقتی نمیدونی حرف نزن اگه کارگاه لیست ارسال نکنه سابقه خدمات قطع نمیشه چون بازرسی کارگاهی انجام میشه
ناشناس۱۸۲۸۵۵۸۱۱:۳۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
دولت فقط به فکر بازنشستگان کشوری و لشکری است چون خودش از جنس اونهاست.بیت المال متعلق به همه مردم ایران است نه فقط کارمندان کشوری و لشکری.
ناشناس۱۸۲۸۵۶۰۱۱:۳۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
اضافه که نمیکنند اگر چنین باشه دوباره دویست تومن میگذارند آن هم درتیر ماه
محمدرضا۱۸۲۸۵۶۷۱۱:۴۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
آقای سالاری خودش .. تمام باز نشستگان را .. ما داد میزنیم همسان سازی او داد میزند متناسب سازی.. میخواهند بچه را گول بزنند. تمام بازنشستگان عزیز بیداربیدار هستند. .
محمد۱۸۲۸۵۶۹۱۱:۴۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
بازنشستگان‌کارهای سخت تامین اجتماعی رودریابید ولطفا بابقیه بازنشستگان حساب کنید
نصرالله اردستانی رستمی مستمری بگیر۱۸۲۸۵۸۳۱۱:۵۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
با سلام تکلیف دومیلیون کمک معیشت بلاعوض سازمان به بازنشستگان که قول پرداخت تا پایان سال جاری داده بودید بکجا کشیده شد آیا منتظر باشیم یا این از خبرهای نشاط انگیز سیاسی بوده
ناشناس۱۸۲۸۶۰۹۱۲:۰۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
بله بازنشسته تامین اجتماعی قشرکارگری چه زحمتهای کشیدندکارهای سخت ازنظرحقوقی خیلی کمترازیک کارمندکه ازساعت 8صبح تادوبعدازظهرتوسایه چای بغل دست کدام کارگربیچاره مدل کارش اینه
بازنشسته تامین اجتماعی۱۸۲۸۶۳۱۱۲:۲۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
هرموقع اختلاف حقوق دو کارمند رسمی مدیریت خدمات که یکیش  صندوق بازنشستگی کشوری هست و دیگری بازنشسته تامین اجتماعی و هردو با شرایط و مزایای یکسان در سال ۹۹ بازنشسته شده حل بشه و اختلاف بین دونفر وجود نداشته باشه اون موقع درسته. بازنشستگان تامین اجتماعی امیدوارند بزودی در سال ۹۹ درست بشه.
عبدالله۱۸۲۸۶۳۲۱۲:۲۳:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
آقای دکتر سالاری آخه تو اگه آگاهی داشتی از همین پولی که از دولت گرفتی همسانسازی را اجرا می کردی. نه اینکه حالا هم خودت و هم نوبخت دارن وعده سرخرمن میدید. شما سال دیگه کجائید.
قاسم دحیمی۱۸۲۸۶۴۴۱۲:۳۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
آقای سالاری متاسفانه یا از.. اصلا به فکر بازنشسته های تامین اجتماعی نیست 32 هزار را نصفش را متناسب سازی کرد که آلآن بازنشسته بدبخت بخواد توی این شرایط ..اونا دو باره بهانه‌هایی در دست داشته باشند مقصر 100درصد مدیر سازمان تامین اجتماعی
4839635463۱۸۲۸۶۴۵۱۲:۳۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
سلام، بنده بازنشسته بهداشت درمانم،سال ۹۷ بازنشسته شدم،آیابمن بایدبازنشستگی تعلق بگیره؟یامستمری بگیر؟چرا حقوق بنده باهم گروهم یکسان نیست؟باتشکرپیگیری بشه
مهدی۱۸۲۸۶۶۱۱۲:۴۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
بزک نمیر بهار میاد میکشندش تا دولت تمام بشه
ناشناس۱۸۲۸۷۱۰۱۳:۲۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
دکتر سالاری هیچ صحبتی از تتمه ی ۳۲ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ که برای همسان سازی در نظر گرفته شده بود، نکرده است. دکتر نوبخت قبول کرده که فقط ۳۰ درصد بیشتر به بازنشسته های تامین اجتماعی بابت همسان سازی پرداخت نشده و باید دکتر سالاری پیگیری می کرد و البته این جور که می گویند باید مجوز مجلس در پی ارسال لایحه ی دو فوریتی دولت به تاریخ ۲۵ آذر ۹۹ گرفته شود، هرچند پس از گذشت ۲ ماه و چند روز این لایحه هنوز از طرف هیئت رئیسه ی مجلس اعلام وصول نشده است. شاید هم بی خیال شدن که اعلام وصول کنن. انگار نه انگار که این لایحه ی ۲ فوریتی بوده و با معیشت بیش از ۳ و نیم میلیون بازنشسته و خانواده های آنان مرتبط است.
ناشناس۱۸۲۸۷۲۹۱۳:۳۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
این دولتی که ما دیده ایم .. کور می کند ولی شفا نمی دهد خدا عاقبت همه مارا بخیر گرداند
ناشناس۱۸۲۸۷۳۶۱۳:۳۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
چرا میگی مرحله دوم متناسب سازی .باید همسان سازی با شاغلین انجام شود
ناشناس۱۸۲۸۷۴۱۱۳:۴۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
چرا شما انقدر بی کفایتی .. تا امثال شما برای ما تصمیم میگیرن وضعیت تغییر نمی کند
ناشناس۱۸۲۸۷۴۶۱۳:۴۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
چرا هر سال فقط اندکی آن هم متناسب سازی انجام میدهید وخبری از همسان سازی نیست ..
ناشناس۱۸۲۸۷۶۴۱۳:۵۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
می شنویم و باور نمی کنیم مسئولین حقوق نجومی خودشان را میگیرند و ما حقوق نزولی مان را
ناشناس۱۸۲۸۸۲۳۱۴:۲۹:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
چرا بخشی از فاصله بین سایر صندوق ها؟
ناشناس۱۸۲۸۸۷۸۱۵:۱۰:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
تازه همین چندرغاز افزایش بابت همسان سازی هم از محل بازپرداخت بخشی از بدهی های دولت به تامین اجتماعی بوده است و الا برای همین مبلغ هم تامین اجتماعی زیر بار نمی رفت، باید این مشکل به صورت ریشه ای و دائمی حل بشه و نه مقطعی.
ناشناس۱۸۲۸۹۶۴۱۶:۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
چطور شد تامین اجتماعی زیر بلیط دولت شد؟
بیخیال۱۸۲۹۰۹۰۱۸:۰۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
ما چقدر خوشبختیم .. بخدا قسم بعضی ها که میرن جلو تریبون از ارامش رفاه حرف میزن من میگم اینا یه چیزی یا میزنن یا این که از پنتاس هاشون بیرون نمیان که وضع مردم عزیز رو ببینن فقط دعاتون این باشه امام زمان زودتر ظهور کنه تا خیلی ها به خودکشی و خجالت زن بچه هاشون یا تمنا از نامرد نی افتند. آمین
Sorena۱۸۲۹۱۶۰۱۹:۰۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
بابای من ده سال بیمه پرداخت کرده با سن 68سال الان بازنشسته شده ماهی 730میدن الان با 730تومن میشه واقعا زندگی کرد به ما کمک معیشتی و وام یه تومنی کرونا ندادن گفتن پدرتون بازنشسته است.عیدی هم 170هزارتومن دادن اینم از تدبیر دوللللللت..
بینا۱۸۲۹۱۶۵۱۹:۱۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
مرفه نشینانی همچین شماها به فکر کسی نیستند هموطن،شما فقط فکر خودتون و جیبتون هستید.همه تون کار رو تحویل استادکار بدید برید لطفا خدا ازتون نگذره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  22. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین