مجسمه ناکارامدی مدیران شهری وسط تهران !

گروه اجتماعی الف،   3991128109 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

زخمی چرکین و کهنه سال ها است که روی صورت شهر مانده و مانند نمادی از ناکارامدی مدیران شهری در این سال ها پیش روی صدها هزار مسافری است که روزانه از بزرگراه امام علی می گذرند.

مجسمه ناکارامدی مدیران شهری وسط تهران !

 به گزارش الف پل تقاطع بزرگراه امام علی و خیابان خاوران در تهران از عجایب مدیریت شهری در سال های اخیر است که با وجود پیشرفت بالای70 درصد به حال خود رها شده و هیچکس پاسخگوی آن نیست.

بنا بر این گزارش در مدیریت قبلی  شهرداری تهران که پروژه بزرگراه امام علی با سرعت وجدیت پیگیری می شد، در حین اجرای پروژه، ایجاد پل هایی نیز برای آن تعریف شد که برخی همزمان و برخی با تاخیر پس از افتتاح مسیر اصلی مورد بهره برداری قرارگرفت. اما یکی از این پل ها علیرغم پیشرفت بالای 70 درصد، از آن زمان تاکنون که قریب به 8 سال گذرد همچنان نیمه تمام مانده و جدا از چهره زشتی که به منطقه بخشیده و بعضا پاتوق معتدان شده، صاحبان املاک معارض این پروژه را نیز که از طریق نامه برای مراجعه به شهرداری فراخوانده شده بودند بلاتکلیف گذاشته است. 

 در دوره شهرداری گذشته مسوولان شهری و مشخصا مدیران این پروژه شهری بارها به موضوع این پل ورود کرده و قول اتمام آن را پس از اولویت پروژه های بزرگتر و مهم تری که به اجرا در آمد داده بودند اما با اتمام دوره مدیریت شهری قبلی و پس از روی کار آمدن مدیران جدید شهری این پروژه هنوز به سرانجام نرسیده و با وجود پیشرفت 90 درصدی که به گفته مدیران قبلی شهرداری تهران در این پروژه رخ داده بود به حال خود رها شده است  . 

با روی کار آمدن تیم جدید در شهرداری تهران نیز این پل از اولویت های شهرداری خارج شد اما نکته بسیار عجیب تر آن است که به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران   کدپروژه این پل نیز حذف شده! 

صفا صبوری دیلمی زمستان سال گذشته در رابطه با عدم تکمیل پل نیمه کاره بزرگراه امام علی به خاوران، اظهارکرد: «در بحث تکمیل این پروژه تعداد بسیاری املاک شخصی باید خریداری شود تا این پل به طور کامل تکمیل شود. اما در حال حاضر باتوجه به اولویت های شهرداری در بحث رفع معارضان، شهرداری منطقه اگر این پروژه را به عنوان اولویت بداند، باید بودجه آن را از شورای شهر درخواست کند.»

   به گفته وی از سال 92 تا به امروز که این پروژه انجام نشده، این موضوع به ذهن می‌رسد که شاید مطالعه پروژه از ابتدای طرح غلط بوده است و شهردار منطقه باید روی این پروژه توجه بیشتری کند!

دیلمی در پاسخ به این پرسش که، حال که قسمت بیشتر این پروژه به اتمام رسیده است، بهترین تصمیمی که در رابطه با این پل های نیمه‌کاره می توان گرفت، چیست، گفت: «ادامه این طرح بستگی به مطالعات ترافیکی و اجتماعی دارد، اگر مطالعات اجتماعی می‌گوید که این پل باید به اتمام برسد، شهرداری موظف است که آن را به اتمام برساند اما اگر این چنین نیست، سازه نیمه کاره را نیز تخریب کرده و از مردم بابت این کد پروژه ناموفق عذرخواهی کنیم!»

 وی تاکید کرده است در حال حاضر نیز دستوری در رابطه با این پل به دست ما نرسیده و ما در حال حاضر کد پروژه ای در رابطه با این پروژه نداشته و این موضوع باید بررسی شود که به چه دلیل به طور کلی این کد پروژه حذف شده است.

صبوری همچنین گفت : «برای ادامه این پروژه باید کد پروژه جدیدی فعال کرد و راه آن این است که شهرداری منطقه باید پروژه را به عنوان اولویت های خود معرفی کند و شورای شهر این موضوع را بپذیرد و اعتبار را به ما اختصاص دهند و ما نیز پروژه را به اتمام برسانیم.»

در حالیکه چند سال از مدیریت جدید شهری می گذرد اما هنوز هیچگونه تصمیمی در این زمینه گرفته نشده. نوع برخورد مدیران جدید شهرداری با این موضوع، مخالفت شدید دولت را با طرح  کارت سوخت که در دولت قبل اجرا شده بود به خاطر می آورد. در آن موضوع نیز ابتدا با مخالفت های شدید، این طرح غیر علمی و بی فایده خوانده شد اما پس از مدتی دوباره ناگزیر از اجرای آن شدند. با این حال پرسش مهم این است که در صورت به قطعیت رسیدن تیم جدید شهرداری در این زمینه چرا این پروژه سال ها به حال خود رها شده و ماننذ زخمی چرکین و کهنه روی صورت شهر مانده! مدیران شهری جدید یا باید آن را به اتمام برسانند یا همانطور که معاون فنی عمرانی شهرداری  گفت صراحتا از مردم عذرخواهی و آن را تخریب کنند تا بیش از این مجسمه ناکارمدی مدیران پیش روی مردم نباشد! 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۲۸۲۸۴۰۷:۲۷:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
به موضوع مترو هم توجه کنید. در زمان کرونا حرکت قطار ها از ۵ دقیقه به ۸ دقیقه رسیده و مردم ور قطار ها متراکم هستند. در این ۸ سال نه خط متروی جدید ساخته شد و نه تعداد قطار ها زیاد شد.
ناشناس۱۸۲۸۴۲۹۱۰:۰۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
حناچی شهردار تهران دیروز در مصاحبه ای گفت: بودجه شهرداری تهران 10 سال پیش 7.5 میلیارد دلار بوده است. امسال بودجه شهرداری تهران 1.5میلیارد دلار است.
ناشناس۱۸۲۸۵۰۱۱۰:۵۶:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
دولت چرا بدهی 14000 میلیارد تومانی خود به شهرداری تهران را پرداخت نمی کند ؟!
ناشناس۱۸۲۸۶۷۵۱۲:۵۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
ندارد که بدهد.
ناشناس۱۸۲۸۷۱۹۱۳:۲۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
چطور 20 میلیارد دلار 4200 تومانی را حراج کردند ؟!
ناشناس۱۸۲۸۶۹۴۱۳:۰۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
اگر 2 میلیاردی که در زمان قالیباف صرف دو طبقه کردن بزرگراه صدر شد، صرف بهسازی مترو و دیگر طرح های زیر بنایی می شد، الان تهران وضع بهتری داشت.
ناشناس۱۸۳۶۳۰۰۰۸:۰۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
چه خوب بود شهرستانها هم به دلار بودجه دریافت می کردند
ناشناس۱۸۲۸۴۴۶۱۰:۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
تحریم ها و کمبود پول هیچ تاثیری در انجام پروژه ها ندارد!!!
ناشناس۱۸۲۸۵۱۳۱۱:۰۳:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
عوارض ساخت مسکن و عوارض سالیانه منازل و پسماند را سالی 50 درصد افزایش می دهند و ورود به محدوده زوج و فرد را پولی کردند و عوارض ورود به محدود طرح ترافیک را افزایش دادند این یعنی پول هست اما مدیریت نیست.
ناشناس۱۸۲۸۶۸۱۱۲:۵۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
پروفسور دلار در طی 3 سال از 3000 تومان به 26000 هزار تومان رسیده. 50% افزایش سالانه عوارض (به ریال بی ارزش) به چه درد می خورد؟
ناشناس۱۸۲۸۷۱۳۱۳:۲۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
مگر شهرداری برای خرید سیمان و مصالح ساختمانی دلار خرج می کند ؟!
ناشناس۱۸۲۸۷۲۸۱۳:۳۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
روحانی باید در مورد 9 برابر شدن نرخ ارز پاسخگو باشد.
ناشناس۱۸۲۸۸۷۰۱۵:۰۰:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
لابد مردم دلار رو گرون کردند!
ناشناس۱۸۲۹۲۱۱۱۹:۵۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
نابغه شهردار و مدیران و وزیران همگی همانهایی هستند که دلار 3000 تحویل گرفتند و دارند25000 تحویل می دهند ما که دلار را نه برابر نکردیم
ناشناس۱۸۲۸۶۸۵۱۳:۰۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
مدیریت جیب خالی به چه درد می خورد؟ فقط افزایش قیمت سیمان، آسفالت، اتوبوس، واگن مترو و.. را حساب کن ببین در طی یک سال چقدر بوده است؟ بی انصاف نباشید. منطقی نظر دهید.
ناشناس۱۸۲۸۶۸۹۱۳:۰۴:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
دوران طلایی ریخت و پاش پول باد آورده نفت تمام شده است! شما وضع درآمد خودت سالانه بهتر می شود یا بدتر؟ خرجت بیشتر می شود یا کمتر؟ همین امر هم در مورد شهرداری صادق است.
سرباز۱۸۲۸۵۲۹۱۱:۱۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
از سال 88 تا 96 هم که اصلا تحریم نبودیم؟
ناشناس۱۸۲۸۷۲۴۱۳:۳۰:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس وقتی بعد از گذشت 10 سال در سال 92 به ایران آمد گفت من از اینهمه پیشرفت کشور شما در شرایط تحریم شگفت زده شده ام.
کمیته مجازات۱۸۲۸۳۰۹۰۸:۰۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
در غرب و شمال تهران روزانه میلیاردها تومن خرج ساخت آزادراه و پل های جدید میشود اما در جنوب و جنوب شرق تمامی پروژه های ترافیکی بالای ده سال و سی سال بلاتکلیف رها شده اند.شعار رفع تبعیض فقط تا زمان پایان جنگ ارزشمند بود ...
ناشناس۱۸۲۸۳۱۵۰۸:۱۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
به نظر من خرابش نکنن . همونجا باشه. تبدیلش کنن به پارک هوایی. یک فضای سبز وسط زمین و آسمون. پله یا آسانسور برای دسترسی داشته باشه.
ناشناس۱۸۲۸۳۱۶۰۸:۱۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
اگر یکم خوشگلش کنن میتونه مسیر دوچرخه سواری یا اسکیت باشه. اصلا اگر دسترسی ش رو محدود کننو نگهبان بذارن میتونه پارک خطی دوچرخه و اسکیت، اختصاصی برای بانوان باشه.
ناشناس۱۸۲۸۳۳۲۰۸:۲۸:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
این شاهکار ! از زمان جناب سرهنگه ! جناب سرهنگ پاسخگو باشه
ناشناس۱۸۲۸۵۰۳۱۰:۵۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
شهرداری تهران در 4 سال گذشته تمام پروژه های عمرانی را تعطیل کرده و فقط به تغییر نام خیابان ها و معابر مشغول است !
ناشناس۱۸۲۸۵۲۳۱۱:۱۰:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
جناب سرهنگ دکتر خلبان دنبال بهبود معیشت مردمه . فعلا با پل و رمپ و لوپ کاری نداره
ناشناس۱۸۲۹۲۲۲۲۰:۰۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
باز به جناب سرهنگ که غیرت ملی داشت شما.... چکار کردی
سرباز۱۸۲۸۵۲۵۱۱:۱۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
البته باید کار کارشناسی انجام بشه و دید که این پل مفیده یا نه ولی در هر صورت خراب کردن درست نیست تغییر کاربری بهتره. شما هم یه مسئله تخصصی رو جناحی نکن. وگرنه هیچکس کارنامه قالیباف در شهرداری و پلیس رو نمیتونه انکار کنه
ناشناس۱۸۲۸۵۶۴۱۱:۳۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
ساخت برج میلاد و پل طبیعت و 420 کیلومتر خطوط مترو و غیره شاهکار سرهنگ است.
ناشناس۱۸۲۸۳۴۳۰۸:۴۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
فقط ناکارآمدی مدیر نیست... دست کجی...تعدی ....است
آزاده۱۸۲۸۳۶۴۰۹:۰۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
باید این واقعیت را پذیرفت که اکثر قریب بالاتفاق مدیران فاقد توانایی لازم مدیریتی هستند در تمامی سطوح واقعیتی که شاهد نتایج آن هستیم
همسایه این پل نافرجام۱۸۲۸۳۶۶۰۹:۰۹:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
سرهنگ کجایی دقیقا" کجایی ؟
ناشناس۱۸۲۸۵۰۶۱۱:۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
ساخت این پل در زمان قالیباف به پیشرفت 80 درصدی رسیده بود حناچی باید پاسخگو باشد که چرا 20 درصد باقی مانده را تکمیل نکرده است ؟!
ناشناس۱۸۲۸۴۲۴۰۹:۵۸:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
مدیران جدید شهری و شهردار تهران کارهای خیلی مهم تری دارند!!! کلا از وقتی تشریف آوردن تمامی پروژه های شهری تقریبا تعطیل شده است.
ناشناس۱۸۲۸۴۴۱۱۰:۱۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
تبلیغ برای قالیباف!!!!!
ناشناس۱۸۲۸۵۱۵۱۱:۰۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
آقای قالیباف بعنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد اما حالا با مدیریت اصلاح طلبان جزو 8 شهر آلوده دنیا شدیم !
ناشناس۱۸۲۸۴۶۰۱۰:۳۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
این چند ساله بگید برای تهران چی کار کردید ؟ قالیباف رو با خودتون مقایسه کنید ؟ البته اصلا قابل مقایسه نیست .
ناشناس۱۸۲۸۵۸۷۱۱:۵۱:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
قالیباف بودجه در اختیارش به اضافه عدم شفافیت و پاسخگویی بی شک توانایی ریاست ..ندارد
ناشناس۱۸۲۸۵۰۵۱۰:۵۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
کار آمدی مدیران در هر منصبی در سیستم حاکمیت قانون و پاسخگویی به مردم است نه در سیستم رابطه سالار و .. مافوق
ناشناس۱۸۲۸۵۳۷۱۱:۱۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
حناچی و دوستانش برای بازسازی و مبلمان دفاتر خیل مدیران جدید پول و بودجه دارند حتی برای ولخرجی مانند پاداش به همه ۲۰۰هزارنفر کارمندان بی.. شهرداری بمناسبت روز گردشگری ، که اصلا نه کدپروژه داشت نه بودجه مصوب . ولی برای کار عمرانی دنبال کد پروژه کذایی هستند .
ناشناس۱۸۲۸۶۰۵۱۱:۵۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
خانه دو طبقه ما را که با بهترین مصالح ساخته شده بود به قیمت نصف کلنگی محل خریدند(..) بابت اجرای این پروژه، حالا معلوم شده بدرد نمی خورد و نصفه کاره مانده
علی۱۸۲۸۶۲۱۱۲:۰۹:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
اگه بالاشهر بود سالها پیش از زیر سنگ هم شده پولشو جور میکردن و پروژه به اتمام میرسید ، شاید مدیران این طرز فکرشون باشه که ، مگه کی میخواد از رو این پل رد شه ؟!!!!
طاها۱۸۲۹۱۷۰۱۹:۲۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
بیشتر رسیدگی شده
ناشناس۱۸۲۸۶۲۲۱۲:۰۹:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
بحث الکی نکنید دوستان.اینا همه جیبهای یک لباس است
مم۱۸۲۸۶۷۲۱۲:۵۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
آقایون دنبال خراب کردن آقای قالیبافن هیچ کار دیگه ای بلد نیستن واسه مردمم دلسوزی نمیکنن دنبال جناح بازین.
ناشناس۱۸۲۸۹۰۱۱۵:۲۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
موافقم صددرصد با نظرتون
۹۹۹۱۸۲۹۱۶۹۱۹:۱۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
آفرین
یاهو۱۸۲۸۷۱۲۱۳:۲۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
ایستگاه متروی محلاتی رو بگو که ۱۰ ساله به حال خودش مونده. گرد و خاک و کثیفی هاش ساکنین رو اذیت میکنه محلاتی تقاطع شاه آبادی . چهاراه میثم
ناشناس۱۸۲۸۸۸۰۱۵:۱۲:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
نماد بزرگ ناکارآمدی مسئولان، مصلی تهران است که بیش از 30 سال است که در حال ساخت است
ناشناس۱۸۲۸۹۷۵۱۶:۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
دراین منطقه اصلا نظارتی وجود ندارد شرکت .. با پشتوانه شهرداری خانه ساخته ولی۸سال است سند نمی دهد خیابان پیروزی ظرف دوسال عقب نشینی کرد وساخته شد ولی خاوران بافتهای فرسوده کم نیستند انهاهم که ساخته شده هیچ نظارتی نبوده ما توپ فوتبال سازنده وشرکت .. شده ایم کسی هم‌به داد نمیرسد شهرداری مسئولیت قبول نمیکندساختمان ساخته شده حالا بعد چندسال مرا بیچاره کردن
ناشناس۱۸۲۹۲۲۹۲۰:۰۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
شاهکار دیگه ای هم در بلوار کوهک منطقه ۲۲ زیرگذر ۹۰ در صد پیشرفت به حال خودش رها شده و مردم برای دسترسی ۳۰۰متری باید ۴کیلومتر دور بزنن
ناشناس۱۸۲۹۵۶۴۰۸:۲۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
خب سریع تخریبش کنید اگر پول رو ندارید بسازید. نکنه پول تخریبش رو هم ندارید!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین