رهبر شیعیان اندونزی بر اثر کرونا درگذشت

جهان،   3991128056 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پرفسور جلال‌الدین رحمت، رهبر شیعیان اندونزی روز گذشته در سن ۷۲ سالگی و بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا به دیار حق شتافت.

رهبر شیعیان اندونزی بر اثر کرونا درگذشت

به گزارش فارس، پرفسور جلال‌الدین رحمت، رهبر شیعیان اندونزی و موسس سازمان اهل بیت علیهم‌السلام در این کشور، روز گذشته در سن ۷۲ سالگی و بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا به دیار حق شتافت.

پرفسور جلال الدین رحمت، موسس سازمان اهل بیت اندونزی و دلباخته امامین انقلاب، دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۹ به دیار حق شتافت. شخصیت بی‌بدیلی که تشرف میلیون‌ها تن از مرد و زن اندونزیایی به مکتب حقه تشیع، پس از انقلاب، مرهون زحمات مستمر و خالصانه آن مرد الهی بوده است.

حجت‌الله ابراهیمیان، رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در اندونزی درباره او گفت: مرحوم دکتر جلال، زمانی که در خارج از کشور برای تحصیل، زندگی می‌کرد با مطالعه و فحص و جستجو، مسیر اهل بیت علیهم السلام و مکتب امام را انتخاب کرد و خود بارها می‌گفت در کنار مطالعه کتب دانشمندان شیعه، شیفته مرحوم امام خمینی شدم؛ لذا این مسیر را انتخاب کردم. اگر در اندونزی قبل از انقلاب به تعداد انگشتان، شیعه اثنا عشری داشتیم و امروزه میلیون‌ها فرد مفتخرند به پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام، این نیست مگر به خاطر تلاش این مرد بزرگ. شیعیان امروز اندونزی وامدار این شخصیت الهی اند.

ابراهیمیان افزود: عکس بزرگ مرحوم امام «ره» و مقام معظم رهبری «حفظه الله» در منزل دکتر جلال در جاکارتا، برای هر ایرانی و خارجی که به خدمتشان می‌رسید، قابل تحسین بود؛ چرا که ورد زبان دکتر جلال این بود: «سیدنا القائد در قلب من است.»

وی گفت: دکتر جلال با نگاه تشکیلاتی‌اش، سازمان اهل بیت اندونزی را تاسیس کرد و با تاسیس نمایندگی در استان‌های اندونزی سهم بسزایی در ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام داشت. همچنین کتر جلال با تاسیس مجتمع آموزشی شهید مطهری که به عنوان یکی از مدارس بسیار مهم آموزشی در اندونزی مطرح است، قصد ترویج مکتب امامین انقلاب در قالب رسمی آموزشی را داشت که بحمدلله این مهم توسط فرزند لایق و قابلش، جناب آقای دکتر مفتاح رحمت در حال انجام است.

رایزن سابق کشورمان در اندونزی خاطرنشان کرد: دکتر جلال، شخصیتی است که وقتی انحرافی را از یکی از نزدیکان خود می‌بیند که با خط مشی ترسیم شده از سوی نظام عزیز ما سازگاری ندارد و تذکری به او داده می‌شود، با جان و دل می‌پذیرد و ابراز می‌دارد به خاطر سیدنا القائد، (امام المسلمین آیت‌الله خامنه‌ای)، حاضرم هر کاری را انجام دهم.

ابراهیمیان با ذکر خاطره‌ای از مرحوم جلال‌الدین رحمت اضافه کرد: در جلسه دو نفره حقیر در منزل ایشان (از ۱۰ شب تا ۲ بامداد) و آگاهی بخشی نسبت به مواظبت بر رسوخ تشیع انگلیسی در اندونزی، بلافاصله «سمعا و طاعه» گفت و کاری کرد کارستان؛ کار بزرگ او را بعید بود دیگران انجام دهند؛ اما با بصیرتش، تبعیت از امام المسلمین را به نحو شایسته به انجام رساند. دکتر جلال حقیقتا زبان گویای اسلام در اندونزی بود.

وی اظهار داشت: سِحر کلام او نبی‌گونه بود.آن چنان در سخنرانی‌هایش به زبان اندونزیایی در جان و قلب مردم جای می‌گرفت که نمونه نداشت. جامع اضداد بود در سخن. در یک آن، هنگام سخنرانی‌اش، خنده‌های مردم از حالت عادی هم می‌گذشت و در همان لحظه، آنگاه که از کرامت مولای ما امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام سخن می‌گفت یا از مصائب سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌گفت، همه، با تمام وجود اشک می‌ریختند.

ابراهیمیان ادامه داد: دکتر جلال بین علم و عمل حاکمیتی جمع کرد؛ آنگاه که می‌توانست فقط به عنوان یک استاد دانشگاه و یک مبلغ، انجام وظیفه کند، اما مسیر دیگری را نیز انتخاب کرد و پا را فراتر گذاشت و در صحنه حاکمیت در اندونزی در پارلمان، نقش کلیدی ایفا کرد. برخی از طرح‌ها و لوایح که با قدرت زر و زور تندروها و سلفی‌ها، در صورت تصویب در پارلمان، علیه شیعیان تمام می‌شد، این «جلال» بود که مانع تصویب می‌شد و همان کلام سحرگونه‌اش در پارلمان، مسیر را به سمت اسلام ناب و نه افراطی، هدایت می‌کرد.

وی با ابراز تأسف از درگذشت رهبر شیعیان اندونزی گفت: بدون شک، امروز روز جشن تکفیری‌ها در منطقه جنوب شرق آسیاست؛ اما از روح بلند امام‌ هادی علیه السلام، استمداد می‌کنیم این عزیز ما را با مولایش امیرالمومنین علی ابن ابیطالب «علیه السلام» محشور فرماید و به فرزند نازنین، فاضل و بابصیرتش جناب آقای دکتر مفتاح، توفیق عنایت کند که راه پدر را ادامه دهند.

دیدگاه کاربران

جواد۱۸۲۷۳۳۰۱۱:۴۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
روحش شاد.ان شاءالله با اهل البیت نبی(ص) وپیامبر(ص) محشور بشن
ناشناس۱۸۲۷۴۳۲۱۲:۳۹:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
امین رب العالمین خداوند عزیز این عالم بزرگوار و مجاهد فی سبیل الله را در جوار امامش علی بن ابیطالب محشور و همنشین گرداند. و فرزندش را جانشینی صاحب اقتدار و پر یاور مقرر نماید
ناشناس۱۸۲۷۵۰۸۱۳:۲۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
روانش شاد خوش به حالش که راه حق رو پیدا کرد و در این راه ثابت قدم موند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین