سی ان ان: متهم گریخت اما دادگاه تاریخ تا ابد گریبانگیر ترامپ است

جهان،   3991128017 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سی ان ان در گزارشی از شکست استیضاح مجدد ترامپ، دادگاهِ تاریخ را تا ابد گریبانگیر او دانست. .

سی ان ان: متهم گریخت اما دادگاه تاریخ تا ابد گریبانگیر ترامپ است

به گزارش الف، "دیوید اکسلرود" تحلیلگر ارشد "شبکه سی ان ان" در گزارشی، به مساله تبرئه ترامپ از دومین دادگاه استیضاحش پرداخته و تاکید کرده که شاید وی از این دادگاه، به ظاهر تبرئه شده و پیروز شده باشد، با این حال، وی در میدان عمل و حقیقت، بواسطه خیانت های خود در حق جامعه آمریکا، یک بازنده تمام عیار است. اکسلرود در این رابطه می نویسد: 

«بالاخره دادگاه استیضاح (مجدد) ترامپ در سنای آمریکا به پایان رسید و وی بار دیگر تبرئه شد. البته که پیش از اعلام نتیجه نهایی نیز، تردیدهای زیادی وجود نداشت که ترامپ باز هم از مهلکه خواهد گریخت. در یک مجلس سنا که سهم هر یک از دو حزب اصلی آمریکا در آن، 50-50 است، اینکه بر طبق قانون، 67 رای مثبت جهت محکوم شدنِ ترامپ محقق شود، تا حد زیادی دور از دسترس بود. این مساله مخصوصا در شرایط کنونی که فضای سیاست و اجتماع در آمریکا، عمیقا قطبی‌شده، بیش از پیش امکان تحقق می یابد. 

با این حال، باز هم علی رغمِ اینکه پایان ماجرا از همان ابتدا روشن بود، ضرورت داشت که داستان اقدامات گستاخانه ترامپ، بار دیگر و در جریان دادگاه استیضاح او، روایت شود. داستانِ استیضاح ترامپ به ماه های گذشته بر می گردد و مساله چند روز گذشته یا چند لحظه گذشته نیست. ترامپ در طی یک فرآیندِ چند ماهه، شورش و آشوب را در آمریکا هدایت و رهبری کرد. ترامپ عملا با بی اعتنایی خود به وجهه بین المللی آمریکا و احتمال خونریزی و کشته شدن افراد در جریان حمله حامیان افراطی اش به ساختمان کنگره آمریکا در تاریخ ششم ژانویه، همه را شوکه کرد. .وی حتی جانِ "مایک پنس" معاون(سابق) رئیس جمهوری آمریکا و دوست نزدیک خود را هم به دلیل اهداف و منافع کوته فکرانه اش به خطر انداخت. 

دادگاه استیضاح ترامپ، روایتگرِ داستانِ رئیس جمهوری بود که به هر نحو ممکن سعی داشت به قدرت بچسبد و حتی در این مسیر از ایراد تهمت و افتراهای مختلف نظیر وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و یا تحریک حامیانش جهت نشان دادنِ خشونت و حتی مرتبط ساختن این مساله به وطن پرستی آن ها، دریغ نکرد. 

ترامپ حامیان افراطی خود را در تاریخ ششم ژانویه به واشنگتن احضار کرد و با طرح ادعاهای واهی سعی داشت تا از رسمی‌شدنِ شکستِ خود از طریق ایجاد خشونت در جامعه آمریکا، جلوگیری کند. وی عملا حامیانش را تحریک کرد تا شکستی سنگین را به آمریکا تحمیل کنند. وی همچون یک ژنرال نظامی، حامیان خود را که در واقع سربازان او بودند تحریک کرد و با شعارِ مضحکِ "سرقت انتخابات را متوقف کنید"، آن ها را راهیِ کنگره آمریکا و خلق فاجعه ششم ژانویه کرد. 

ترامپ وحشتی عجیب را در تاریخ ششم ژانویه در آمریکا حاکم کرد و خیلی خونسرد، فاجعه خود را از تلویزیون تماشا کرد و حتی موجب مرگ هفت نفر شد. داستان ترامپ، داستان رئیس جمهوری بود که سوگند ریاست جمهوری خود را زیرپا گذاشت و عملا به بسیاری از نهادها و رویه های دموکراتیک در آمریکا، بی احترامی کرد. 

در جریان جلسه استیضاح ترامپ در کنگره نیز، تعداد انگشت شماری از سناتورهای جمهوریخواه، به معنای واقعی کلمه شجاعت داشتند تا در برابر هم حزبی خود(ترامپ) بایستند و او را وادار به پاسخگویی در مورد جنایتش کنند. آن ها عملا خود را در معرضِ تحمیل انزوا از سوی حزب جمهوریخواه و حتی عدم حمایت آن از خود در جریان انتخابات آتی این کشور، قرار دادند. 

با این حال، بقیه سناتورهای جمهوریخواه، دقیقا همان راهی را رفتند که ترامپ و حزب جمهوریخواه انتظار داشتند. آن ها به خوبی می دنستند که ترامپ از قدرت و نفوذ خود استفاده خواهدکرد و آن هایی را که علیهش رای دهند، هدف اقدامات تلافی جویانه قرار خواهد داد. آن ها به معنای واقعی کلمه ترسیدند. وکلای ترامپ نیز فقط و فقط همچون خودِ وی، اظهارات جنجالی در جریان جلسات دادگاه انجام دادند و تا حد زیادی، موجب تعجب همگان شدند. رفتار آن ها واقعا مناسب نبود. وکلای ترامپ اساسا قادر نبودند از او دفاع کنند زیرا وی قابل دفاع نبود. آن ها مدام بر این مساله تاکید داشتند که از نظر قانون اساسی آمریکا، یک رئیس جمهور سابق را که دیگر رئیس جمهور آمریکا نیست، نمی توان محاکمه و تهدید به خلع از قدرت کرد. خیلی از حامیان جمهوریخواهِ ترامپ، با تمسک به این استدلال و بهانه، عملا رای خود را علیه محکومیت ترامپ اعلام کردند. 

آنچه در دادگاه استیضاح ترامپ و متعاقبا تبرئه شدنِ وی گذشت، به هیچ عنوان شباهتی به یک پیروزی برای او نداشت. شاید دادگاه استیضاح ترامپ نتوانست او را محکوم کند، اما با برجسته کردنِ خیانت وی به آمریکا، بیش از پیش تصویر منفی او را نزد افکار عمومی آمریکا و جهان، برجسته کرد. در طی چند روز، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا عملا با استناد به تویئت های ترامپ و همچنین ویدئوهای منتشر شده از او، بر نقش بارز ترامپ در تحریک حامیانش جهت حمله به ساختمان کنگره آمریکا اشاره کردند. مضحک است که دو ابزار اصلی که ترامپ همواره از آن ها برای اقدامات عملیات روانی خود استفاده می کرد(توئیتر و تصاویر ویدئویی)، بیشترین نقش را در محکوم شدنِ نهایی وی بازی کردند. 

از طرفی نباید فراموش کرد که جلسه استیضاح دونالد ترامپ موجب شد تا وی نخستین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا باشد که دو مرتبه، هدفِ استیضاح قرار گرفته است. امری که حقیقتا او را به مثابه چهره ای غیرقابل قبول در تاریخ سیاسی آمریکا، تصویرسازی خواهد کرد. 

تبرئه ترامپ از استیضاح اخیرش، عملا وی را از این خطر که نتواند در آینده نامزد تصاحب مناصب دولتی شود هم رهانید. با این حال، آنچه در جریان جلسات استیضاح ترامپ گذشت و اغلب افراد را قانع کرد که ترامپ فردی جنجالی، قانون گریز و خطرناک است، به صورت خودکار، دیدگاه اکثر آمریکایی ها مبنی بر صلاحیتش جهت تصدی مناصب سیاسی و حضور در قدرت را زیر سوال برده است. شاید ترامپ از حکم دادگاه در امان مانده باشد، اما دادگاه تاریخ تا ابد گریبانگیر او خواهد بود و وی برای همیشه در آن محکوم است». 

 

***نویسنده: دیوید اکسلرود، وی تحلیلگر ارشد شبکه سی ان ان است. 

*لینک: 

https://edition.cnn.com/2021/02/13/opinions/trump-impeachment-axelrod/index.html

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۲۷۰۳۱۰۹:۰۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
قوه قضاییه حکم قصاص و مراجع محترم فت ای قصاص ترامپ را صادر کنند تا ترامپ زندگی شبیه به سلمان رشدی پیدا کند تا انشالله روزی حکم هر دو اجرا شود و تا اجرای حکم در خوف و وحشت باشند
ناشناس۱۸۲۷۴۱۲۱۲:۲۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
شعار دادن مشکلی را حل نمی کند. دلت را به شعار خوش نکن.
ناشناس۱۸۲۷۰۳۷۰۹:۱۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
ترامپ قمارباز تروریست تا ابد محکوم است همانطور که ننگ فتنه 88 تا ابد از دامن موسوی و کروبی پاک نخواهد شد.
ناشناس۱۸۲۷۰۴۴۰۹:۱۶:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
دل های زیادی در آمریکا و سایر نقاط جهان شیفته جناب ترامپ است
ناشناس۱۸۲۷۱۴۸۱۰:۱۸:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
مثلا بانو فائزه
ناشناس۱۸۲۷۴۱۸۱۲:۳۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
ترامپ و فائزه یک هدف را دنبال می کنند و آن تحریم بیشتر و بدبختی بیشتر مردم ایران است.
ناشناس۱۸۲۷۲۹۶۱۱:۳۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
بله دلهای شما بورس بازها و دلاهای دلار و سکه و...
ناشناس۱۸۲۷۴۰۰۱۲:۲۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
شما بگو برای حفظ ارزش پس اندازمان چکار باید می کردیم ؟؟ ارزش ریال روز به روز نابود می شد
ناشناس۱۸۲۷۴۶۳۱۲:۵۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
نه ! من نه بورس بازم و نه دلال سکه و دلار . من یک ایرانی له شده زیر بار تورم ناشی از سوء مدیریت حضرات ِ موجود هستم
ناشناس۱۸۲۷۰۵۳۰۹:۱۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
سی ان ان که نشریه اختصاصی دموکراتها هستش به نظرتون چیز دیگه ای باید می گفت ؟!!!
ناشناس۱۸۲۷۰۵۶۰۹:۲۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
ترامپ مجددا به عرصه قدرت بازخواهد گشت
ناشناس۱۸۲۷۲۷۷۱۱:۲۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
همین الان هم در عرصه قدرت است! جو خوابالو که مال ریاست جمهوری نیست! هنوز بعد از یک ماه نتونسته یک کار درست و حسابی انجام بده!
ناشناس۱۸۲۷۰۶۴۰۹:۳۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
این با رای بالای مردمی که داشته و تشکیل حزب جدید بزوذی بر میگرده
ناشناس۱۸۲۷۰۶۹۰۹:۳۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
نه اینکه حالا دموکرات‌ها مسیح مقدسند تاریخ سراسر پر است از این فرار ها
ناشناس۱۸۲۷۰۷۹۰۹:۳۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
ای بابا این مردک ترامپ دادگاه تاریخ سرش نمیشود چه حرفها میزنید شما ...
بیگی29۱۸۲۷۰۹۷۰۹:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
ترامپ فقط از مجازات در رفته.گریختن مربوط به هم وطنانی است که با کوله ای از سرمایه های این ملت فلک زده به کانادا و سایر کشورها گریخته یا گریختانده اند و دستتان به اونها نمیرسد یا نمیرسانید.
ناشناس۱۸۲۷۲۷۰۱۱:۲۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
ماجرای ترامپ و سی‌ان‌ان ناموسیه وگرنه ترامپ ۴ سال تمام دنیا رو به مسخره گرفت و آخرش هم اینقدر حامی و طرفدار با تفکرات نژادپرستانه داره که آب از آب براش تکون نمیخوره. فقط ترکشهای حرکاتش سالهای سال گریبانگیر امثال ما خواهدبود.
ناشناس۱۸۲۷۳۶۲۱۲:۰۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
CNN = نانسی پلوسی & چاک شومر
ناشناس۱۸۲۷۴۹۵۱۳:۱۲:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
ترامپ هرچه گفت انجام داد خوب یا بد .
ناشناس۱۸۲۷۷۱۴۱۵:۰۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
این ، همان صداقت در گفتار است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    آخرین عناوین