نامه توکلی به رئیسی درباره فشارها به قوه قضاییه

اجتماعی،   3991125121 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: گزارش‌ها حاکی از فشارهای متعددی به قوه قضاییه است تا پرونده رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی به شعبه عادی ارجاع شود.

نامه توکلی به رئیسی درباره فشارها به قوه قضاییه

به گزارش فارس، احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نوشت: گزارش‌های متعددی به دیده‌بان رسیده است که حاکی از فشارهای بیرونی و داخلی متعددی به قوه قضاییه به خصوص از سوی برخی مسئولین رده بالای قوه است تا پرونده رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی به جای شعبه ویژه به شعبه عادی ارجاع شود.

متن نامه رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت خطاب به رئیس قوه قضاییه بدین شرح است: 

دیده‌بان شفافیت و عدالت اطلاع کافی و وافی دارد که رسیدگی به پرونده‌های صاحبان قدرت و نفوذ چقدر سخت و پیچیده است؛ از یک طرف ورود افراد صالح و سالم، قضات شجاع و پاک دست است و از طرفی چون تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد تا به این پرونده‌ها نفوذ شود و به دستگاه قضا فشارهای بسیاری وارد می‌شود، انرژی بسیاری از دستگاه قضا می‌گیرد تا تحت تأثیر این نفوذها و فشارها قرار نگیرد.

یکی از این نوع پرونده‌ها مربوط به آقای «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی است که مقامات، مسئولین و صاحبان زر و زور بسیاری، مانع از رسیدگی به تخلفات بسیار وسیع و گسترده این فرد و سازمان متبوعش بودند.

الحمدلله، دستگاه قضا تا این مرحله، از این آزمون بزرگ، موفق بیرون آمده و با انتخاب قاضی عادل و شجاع، مانع از اعمال قدرت و نفوذ این افراد و جریانات در این پرونده شده و در نهایت با صدور رأی در مرحله بدوی، وی را به ۱۵ سال حبس محکوم کرده است.

دیده‌بان شفافیت و عدالت، لازم می‌داند از اقدام قوه قضائیه در پیگیری و صدور حکم محکومیت چنین افرادی، علیرغم فشارهای بیرونی و داخلی به قوه تقدیر و تشکر نماید.

اما این فشارها همچنان ادامه دارد. گزارش‌های متعددی به دیده‌بان رسیده است که حاکی از فشارهای بیرونی و داخلی متعددی به قوه قضاییه به خصوص از سوی برخی مسئولین رده بالای قوه است تا پرونده به جای شعبه ویژه به شعبه عادی ارجاع شود و عنوان مجرمانه از «اخلال در نظام تولیدی» به «تبانی در معاملات دولتی» تغییر یابد و... هم اکنون نیز دادگاه تجدیدنظر تحت این فشارهاست تا رأی در این مرحله تغییر و تقلیل یابد. متأسفانه آنان در برخی از موارد نظیر ارجاع، موفق بوده‌اند و در برخی موارد نظیر تغییر عنوان اتهام، ناموفق.

اگر دقت و هوشیاری جناب‌عالی و متولیان پرونده نباشد، ممکن است با تلاش آنان آرای صادره در مرحله تجدیدنظرخواهی تغییر یا کاهش یابد و حتی منجر به برائت وی شود.

امید است دستور قاطع و نظارت بیشتر شما با قید فوریت از هرگونه اعمال نفوذ در مراحل بعدی این پرونده ممانعت نماید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۲۳۱۱۱۱۷:۲۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
اقای دکتر توکلی اژدهای هفت سر فساد دیگه برای همیشه در ایران لانه کرده. ای کاش دیده بان شفافیت و نهادهای مردمی به جای طی مسیر سیاسی برای مبارزه با فساد، مسیر سیستمی مبارزه با فساد را طی می کردند. و با اصرار و پی گیری در تصویب قوانین ضد فساد و قانون حمایت از گزارش فساد قدم موثرتری را بر می داشتند. ....
ناشناس۱۸۲۳۱۱۵۱۷:۳۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
جناب آقای توکلی چطور است که در کشور ما کارها هرگز به سامان نمی رسد؟ مشکل چیست که همیشه افراد آلوده وجود دارند وقدرتشان از همگان هم بیشتر است؟ شما با این نامه ثابت می کنید که آلودگی ریشه در جایگاه ه های بالاتری دارد وحالا اگر چنان که شما را هم ساکت نمایند، دیگر چه کسی خواهد آمد و این ضایعات خطرناک را از بدنه ی نظام برطرف خواهد کرد؟ به چه کسی باید دل بست و به چه ملجایی باید پناه برد؟
ناشناس۱۸۲۳۱۷۶۱۸:۳۴:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
سلام جناب توکلی بله از سخنان ریس بازرسی در چند روز جناب ریئسی امیدواریم در سیاست تعاملات هضم نشوند تعاملات متعلق به سیاست است نه عدالت ولی اما در قضات دادگستری وجود دارد بهتر نیست رهبری رو مستقیم در جریان قرار دهید
حسنی۱۸۲۳۱۸۹۱۸:۵۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
درود خدا بر اقای توکلی بر مرد پاکدست و سالم . و سلام بر بزرگوارانی چون ایشان که هیچ گاه پست و مقام نتوانست فریبشان دهد.
ناشناس۱۸۲۳۲۵۲۱۹:۴۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
تفحص از بانک های خصوصی تصویب شد آقای توکلی طی یک مقاله نقطه نظرات خود را به مسولان تفحص از بانک های خصوصی مطرح بفرمایید
باهر۱۸۲۳۲۶۷۲۰:۰۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
در این پرونده های خودمونی سازی کاملا اتحاد مثلث شوم زر و زور و تزویر مشاهده میشود که این طبقات... چگونه اموال عمومی را بنام قوم و خویش و ایل و تبار خود کرده و می کنند و خواهند کرد وچگونه بعد از چهل سال شده اند صاحبان قدرت و ثروت های کلان که با آن دولتها تشکیل میدهند و مجلسها برای قانون گذاری به نفعشان تشکیل میدهند و با رسانه های گوناگونی که دارند خودرا وجیه المله و موجه و خدمتگذار مردم نشان میدهند و جا میزنند!!!! علی برکت الله
ناشناس۱۸۲۳۲۹۰۲۰:۲۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
اون وقت این نامه خودش فشار نیست؟
ناشناس۱۸۲۳۴۰۹۲۲:۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
اگر قرار باشد تحول فقط در دستگاه قضایی باشد اما در دولت و مجلس تحول نباشد و مجلس قانون برای امنیت مفسدان تولید کند و دولت هم محل پروش مفسدان باشد انوقت باید شاهد باشیم که قاضی هم به فساد در رای کشیده شود. باید رییس دولت اولین کسی باشد که بابت فساد وزیر و مدیرش محاکمه میشود تا ریشه فساد کنده شود.
دیده بان۱۸۲۳۴۳۷۲۲:۴۳:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
ایول که خیلی مردی توکلی خدا خیرت بده .از روز اولی که این آقا رو تو سیما دیدم . گفتم این ازش مشخص است که داره نابود میکنه کارخانه ها و تولیدی ها رو . خدا جای حق نشسته
ناشناس۱۸۲۳۵۱۵۰۰:۲۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
از آقای آیت الله رئیسی تقاضا می کنم که در تعطیلات پایان سال یک خانه تکانی فوق العاده اساسی در قوه قضاییه انجام دهند تا ملت ایران از ابتداء سال ۱۴۰۰ از قوه قضاییه ای بی نهایت پاک پاکیزه بهره مند شوند .
ناشناس۱۸۲۳۵۲۱۰۰:۲۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
شما را بخدا رییس خصوص سازی را محکوم کنید تا عبرت سایرین باشد تا کشور و ملتی را به ور شکستگی نکشانند عدل اسلامی را لطفا اجرا بفر مایید
حسن۱۸۲۳۵۲۲۰۰:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
عاملین این فشارها بصورت مستند و مستدل به مردم معرفی شوند، بی تعارف و بدون بهانه اینکه مصالح کشور به خطر می افتد!
ناشناس۱۸۲۳۶۵۴۰۶:۵۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
فقط مشکل نیشکر هفت تپه پوری حسینی که موجب وهن نظام شده برای حبس ابدش کفایت میکند.
ناشناس۱۸۲۳۷۵۳۰۸:۵۶:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
جناب آقای رییسی دقیقا ،قوه قضاییه نیاز به پالایش و نظارت مستمر در جهت اعاده حق از رانت خواران دارای نفوذ دارد و همچنین لازم است برخی کارچاق کنان پرسه زننده داخل محوطه دادسراها شناسایی و به مجازات برسند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین