رئیسی: جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی‌ها را در منطقه نخواهد داد/ ایران خواهان عراقی قوی و مستقل است

جهان،   3991121137 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

 رئیس قوه قضاییه گفت: ما به نام ایران اسلامی می‌گوییم که خواهان عراقی قوی، عزیز، مقتدر، شجاع و مقاوم در مقابل دشمن هستیم و خواهان عراقی مستقل هستیم که بتواند روی پای خود بایستد و دشمن را مایوس کند.

رئیسی: جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی‌ها را در منطقه نخواهد داد/ ایران خواهان عراقی قوی و مستقل است

به گزارش فارس،‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه عصر امروز سه شنبه در جمع علما، سفرای خارجی مقیم عراق، فرهیختگان و نخبگان جامعه عراقی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به شکست‌های متعدد دشمنان در برابر انقلاب اسلامی ایران،‌ اظهار کرد: دشمن هشت سال با تحریک صدام و صدامیان جنگ را بر مردم عراق و ایران تحمیل کرد، کودتا‌ها و توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری را برنامه ریزی کرد و بسیاری از فتنه‌ها را علیه این انقلاب نوپا برانگیخت برای اینکه این انقلاب و نظام شکل نگیرد اما نتوانست.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمن بسیار تلاش کرد که نظام اسلامی تشکیل نشود و نتوانست، گفت: در دهه دوم انقلاب دشمن بسیار تلاش کرد انقلاب اسلامی تثبیت نشود و نتوانست در دهه سوم تلاش کرد انقلاب و پیام انقلاب توسعه به ملت‌ها و کشور‌های دیگر نکند و باز هم نتوانست.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن ۴۰ سال توطئه کرد اما تمام توطئه‌های او نقشه بر آب شد و نتوانست کاری از پیش ببرد و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

آیت الله رئیسی درباره توطئه جدید در منطقه خاطرنشان کرد: با فتنه صهیونیست‌ها،‌ با سلاح و امکانات آمریکایی‌ها و با پول سعودی‌ها، دشمنان  نقشه‌های بسیاری که کشیدند، گروه‌های تکفیری را به جان مردم مسلمان در این منطقه انداختند، خون‌ها ریختند، جنایت‌ها کردند خانه‌ها ویران کردند.

وی افزود: رسما خانم کلینتون در پشت دوربین در مقابل چشم و دیدگان همه دنیا اعلام کرد داعش را ما تشکیل دادیم و مجهز کردیم و به جان مردم مسلمان انداختیم و این اعتراف استکبار جهانی و آمریکاست.

آیت الله رئیسی درباره فتنه شکست خورده داعش تشریح کرد: گروه‌های تکفیری را با عنوان دولت اسلامی و با آرم جعلی «لا اله الا الله» به جان مردم مسلمان انداختند اما این‌بار نیز دشمن خواست و نتوانست، چون ملت مسلمان عراق، ایران و ملت‌های مسلمان منطقه آگاه و بیدار شده بودن؛ آن‌ها توطئه دشمن را شناختند و گول شعار‌های داعش و داعشی‌ها را نخوردند و فهمیدند این جنس کار جنس کار صهیونیستی و اسرائیلی است.

رئیس دستگاه قضا افزود: داعشی‌ها در سوریه، عراق و منطقه قتل و غارت کردند و فتنه به راه انداختند لکن جوانان برومند، فرهیختگان با بصیرت مقتدای با بصیرت ما امام خامنه‌ای، مقام مرجعیت در عراق به مردم آگاهی و بیداری بخشیدند و هشدار دادند که توطئه دست آمریکا، صهیونیست و دشمن را بشناسید.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: حشد الشعبی، جوانان برومند عراق، ایران، سوریه و لبنان و در همه منطقه به میدان آمدند و در برابر فتنه داعش جانفشانی و ایستادگی کردند و حزب الله با همه وجود به منطقه و در منطقه نقش آفرینی کرد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر نقش روحانیت و فرهیختگان در دفع فتنه داعش گفت: روحانیت، فرهیختگان و انسان‌های با بصیرت حضور با معنا پیدا کردند  و شهدای بسیاری تقدیم شد تا در نهایت دست توطئه دشمن را برملا کردند و نقاب را از چهره کریه آمریکایی‌ها کنار زدند و حقیقت استکباری امریکا را برملا کردند.

آیت الله رئیسی افزود: در نهایت آمریکا مستاصل شد و فهمید آنچه در منطقه نقش آفرین است چهره ای مثل ابومهدی در عراق و چهره ای مثل حاج قاسم سلیمانی است که در منطقه نیروهای جوان و مخلص را به خط می کنند برای همین برای ترور آن‌ها نقشه کشید و آنها را به خاک وخون کشید به این تصور که با شهادت ابومهدی و حاج قاسم جریان مقاومت تمام می‌شود ولی جریان مقاومت استوارتر، پایدارتر از همیشه خودنمایی کرد و می کند.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی‌ها، توطئه و فتنه‌گری فتنه‌گران را در این منطقه نخواهد داد و به برکت خون مطهر شهیدان جریان استعماری و استکباری آمریکایی‌ها و مستکبرین در این منطقه خاتمه خواهد پذیرفت.

وی خطاب به ملت عراق گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وحدت و انسجام ملی بود و توصیه همیشه امام راحل (ره) و توصیه امروز رهبر معظم انقلاب و مرجعیت انسجام و وحدت و یکپارچگی و   چنگ زدن به ریسمان نجات بخش خداوندی است.

 وی تاکید کرد:  آمریکا و به اصطلاح نیروهای ائتلاف مشکل هیچ ملتی را حل نکرده و نمی‌کنند و سابقه امریکا در هیچ منطقه‌ای ایجاد امنیت نبوده بلکه خودش موجب ناامنی در منطقه است. آنها که امنیت در عراق را ایجاد می‌کنند، خود ملت عراق و جوانان و فرهیختگان عراق این کشور هستند.

آیت الله رئیسی افزود: ما به نام ایران اسلامی می‌گوییم که خواهان عراقی قوی، عزیز، مقتدر، شجاع و مقاوم در مقابل دشمن هستیم و خواهان عراقی مستقل هستیم که بتواند روی پای خود بایستد و دشمن را مایوس کند. 

وی ادامه داد: عراق همچنان که در مقابل ظالمان و متجاوزان و تکفیری ها از خود کارنامه درخشان نشان داده از این پس در برابر همه متجاوزان با همبستگی ملی و همبستگی با همه مسلمانان در منطقه از خود جلوه ای گویاتر و موثرتر نشان دهد.

رئیس قوه قضاییه گفت: خون شهید المهندس و سلیمانی با یکدیگر مخلوط شد این اختلاط رمز پیوند دو ملت ایران و عراق است. این خون نه فقط در جاده فرودگاه بغداد، در جای جای این سرزمین خون ایرانی و عراقی به هم پیوند خورده و صدها سال است که چنین است  و صدها سال دیگر باقی خواهد ماند، این پیوند دو ملت ناگسستنی است.

رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: آنها که در سر اختلاف‌افکنی بین ایران و عراق را می پرورانند فقط آبروی خود می‌برند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    آخرین عناوین