آیا روند صعودی شاخص بورس تداوم دارد؟

بورس،   3991121038 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورت ورود شاخص بورس به کانال یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد می‌توان با قطعیت ادعا کرد که روند نزولی بازار در حال نزدیک شدن به شرایطی متعادل است، اما با عبور شاخص بورس از کانال یک میلیون و ٥٠٠ هزار واحد باید اعلام کرد که شاخص بورس وارد مدار صعودی شده است.

آیا روند صعودی شاخص بورس تداوم دارد؟

پیمان حدادی در گفت و گو با ایرنا به روند صعودی معاملات بورس اشاره کرد و افزود: هنوز خیلی زود است که بخواهیم با قطعیت اعلام کنیم بازار سهام دوباره به مدار صعودی بازگشته است، با روند مثبت دو روزه شاخص بورس نباید چنین  تصوری ایجاد شود که بازار به طور دائم و مانند چند ماه نخست سال، صعودی شده است.

وی اظهار داشت: در ابتدا باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که آیا روند نزولی بازار به اتمام رسیده است  و بازار  به تعادل می رسد؟ در انتها و در گام آخر می توان نتیجه گرفت که بازار به مسیر صعودی بازگشته است یا خیر.

حدادی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شاخص بورس به بیش از یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد نرسد نمی توان با اطمینان کامل در مورد روند صعودی  بازار صحبت کرد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با ورود شاخص بورس به کانال یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد می توان با قطعیت گفت که روند نزولی بازار در حال نزدیک شدن به شرایطی متعادل است اما در صورت عبور شاخص بورس از کانال یک میلیون و ٥٠٠ هزار واحد باید اعلام کرد که شاخص بورس وارد مدار صعودی شده است.
 
وی تاکید کرد: مهمترین عامل مثبت بودن شاخص بورس در دو روز گذشته، تصمیم گیری های جدید شورای عالی بورس به خصوص در زمینه تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام است که به صورت نامتقارن است.

حدادی خاطرنشان کرد: با این موضوع فعالان بازار متوجه می شوند که مسوولان باز هم بر روند بازار تمرکز کرده اند و در حال تصمیم گیری برای بهبود روند معاملات بازار هستند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ویژگی های مثبت و منفی تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای عالی بورس در بلندمدت مشخص می شود، افزود: این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که قدمی مثبت برای بازار برداشته شده است که می تواند علاوه بر بازگشت اعتماد سهامداران، اطمینان خاطری در این بازار برای فعالان بازار جهت سرمایه گذاری در این بازار باشد.

وی افزود: با اجرایی شدن تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام در بورس، سهامدارانی که از روی هیجان اقدام به فروش می کردند با بازاری مواجه می شوند که اگر سه روز سهام آنها افت کند با یک روز روند مثبت، سه روز زیان آنها جبران می شود.

حدادی خاطرنشان کرد: با تغییر دامنه نوسان زمینه کاهش معاملات هیجانی در بازار فروکش می کند زیرا ترس از دست دادن سرمایه مردم از روزی ۵ درصد به دو درصد کاهش پیدا می کند.

این کارشناس بازار سرمایه مشکل کنونی معاملات بورس را نبود تقاضای موثر در بازار دانست و گفت: زمانی که تقاضا در بازار وجود نداشته باشد سهامداران از ترس احتمال ریزش یا افت بازار اقدام به عرضه سهام خود در بازار می کنند.

وی افزود: تصمیم دیگر شورای عالی بورس تغییر اعتبارات از ٤٥ درصد به ٦٠ درصد است که از شنبه اجرایی می شود و این موضوع هم می تواند تا حدودی کمک کننده در قسمت تقاضای بازار باشد.

حدادی با بیان اینکه بازار سرمایه باید تکلیف خود را مشخص کند که از کجا اقدام به خرید سهام در بازار کند، گفت: محدوده یک میلیون و ١٠٠ هزار واحد و قیمت فعلی سهام بعد از اصلاحی که تجربه کردند به عنوان موقعیتی مناسب برای خرید سهام تلقی می شود که کاهش ابهام عوامل بنیادی خارج بازار مانند نرخ ارز می تواند روند بازار را بهبود ببخشد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: اکنون نسبت به دو هفته گذشته انتظار کاهش قیمت دلار تا ٢٠ هزار تومانی یا کمتر از آن از بین رفته است که این موضوع می تواند در معاملات بازار مدنظر قرار می گیرد.

وی به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس اشاره کرد و گفت: هنوز ابهاماتی مانند لایحه بودجه و مسایل سیاست خارجی وجود دارد اما  نسبت به چند روز گذشته تا حدودی این ابهامات شفاف شده است و به نظر می رسد فعلا  توافقی بین ایران و آمریکا صورت نگیرد.

به گفته حدادی، این اتفاق در کنار دیگر مسایل مثبتی که در بازار ایجاد شده است زمینه ساز ایجاد روزهای مثبت در بازار می شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: امیدواریم که شاخص بورس هفته آینده با کمک تغییر دامنه نوسان از  کانال یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد عبور کند و حجم معاملات در بازار افزایش یابد، در این زمان شاهد کاهش هیجان های منفی و نگرانی سهامداران در بازار خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون نمی توان گفت بازار وارد مدار صعودی شده است اما معاملات بازار نشان دهنده فاصله گرفتن از روند نزولی است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی دقیقی را نمی توان از بازار ارائه داد اما اگر روند بازار به همین صورت ادامه داشته باشد شاخص بورس تا پایان سال در محدوده یک میلیون و ٤٠٠ هزار واحد تا یک میلیون و ٥٠٠ هزار واحد در نوسان خواهد بود.

به اعتقاد حدادی، با توجه به اینکه سهام شرکت های بزرگ بازار از نقدشوندگی خوبی برخورداند؛ بنابراین بازار به سمت سهام این شرکت ها پیش می رود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بازار سرمایه تا خرداد ماه که انتخابات ریاست جمهوری ایران است نسبت به سایر بازارها بازدهی بهتری را خواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۱۷۸۸۵۱۰:۴۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
روند صعودی؟ شش ماهه بورس نزولی هست دو روز مثبت شد کلا...
ناشناس۱۸۱۸۰۶۶۱۲:۱۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
دمت گرم .دقیقا مثل اعلام قیمت اجناس هست موقع گرونی یک خبر کوچولو میزنند حالا 100 تا تک تومنی یا 1000 تا تک تومنی میاد پایین تیتر اولشون میشه ولی نمیگه به قیمت سابق برگشت .خخخ
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین