اصول تعریف شده ایران مقابل فشارهای واشنگتن به روایت المیادین

گروه جهان الف،   3991120153 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

در زماني كه ايران بر لزوم لغو تحريم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و رد هرگونه شرايط جديدی براي بازگشت به توافق هسته‌اي تاکید می‌کند، رئیس جمهور جدید آمريكا سعي دارد فشارها بر تهران را افزايش دهد.

اصول تعریف شده ایران مقابل فشارهای واشنگتن به روایت المیادین

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری المیادین، از زمان ورود «جو بایدن» ، رئیس جمهور جدید آمریکا به کاخ سفید در 20 ژانویه ، چشم انداز روشنی توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر پایبندی قاطع تهران بر مواضع خود در خصوص توافق هسته ای ارائه شد.

پایگاه خبری مذکور تاکید کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران همچنین با اشاره به اظهارنظر مقام‌های اروپایی و آمریکایی درباره برجام و تحریم‌ها تأکید کردند: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط ‌گذاری ندارند؛ زیرا تعهدات برجامی خود را نقض کردند و آن طرفی که باید شرط بگذارد جمهوری اسلامی است زیرا به تعهدات خود پایبند بود.

ایشان تأکید کردند: خطای محاسباتی آمریکا در قبال ایران ادامه دارد و همچنان درک و شناخت صحیحی از ملت ایران ندارند.

المیادین در ادامه تاکید کرد: رهبرمعظم  انقلاب اسلامی تحریم‌های بی‌سابقه با هدف از پا درآوردن ایران را نمونه دیگری از خطاهای محاسباتی آمریکا برشمردند .

بر اساس گزارش المیادین: از سوی دیگر «جو بایدن»، رئیس جمهور جدید آمریکا در پاسخ خبرنگار شبکه« سی بی اس » گفت که کشورش حاضر نیست برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره تحریم‌ها را لغو کند و این موضوع را مشروط به توقف غنی سازی از سوی ایران  کرد. آیا هدف از سخنان جو بایدن سیاه‌نمایی و افزایش فشار علیه ایران  است؟ یا اینکه تلاشی برای انسداد مسیرهای بازگشت به توافق هسته‌ای است؟

در زمینه مذاکرات انرژی هسته‌ای موضع آمریکا با کشورهای اروپایی یکی است و در مقابل نیز موضع ایران با روسیه نیز یکسان است و زمینه تنش و اصطکاک میان ایران و روسیه با آمریکا و کشورهای اروپایی وجود دارد که در بسیاری از زمینه‌ها دچار اختلاف می‌شوند.

المیادین در ادامه گزارش نوشت:آمریکا و ایران هردو اصرار دارند که به گفت‌وگوی انرژی هسته‌ای باز نخواهند گشت، بدین ترتیب توپ در زمین واشنگتن باقی خواهد ماند، چرا که این کشور به تعهداتش در دوران « دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پای‌بند نبود و این همان‌چیزی است که آمریکایی‌ها خودشان بدان واقف هستند و رسانه‌های آمریکایی نیز آن را اعلام می کنند.

این پایگاه خبری نوشت: در همین راستا نشریه آمریکایی «پولیتیکو » نوشت: در شرایط سیاسی کنونی، رد پیشنهاد آمریکا از سوی ایران( اینکه اول ایران به تعهداتش عمل کند)، موضوعی قابل درک است و دولت دونالد ترامپ اعتبار دیپلماتیک آمریکا را نه تنها در مورد توافق هسته ای بلکه در ارتباط با طیف وسیعی از توافقهای بین‌المللی از بین برد.

 

در این گزارش آمده است: پولیتیکو در ادامه نوشت: در حالی که نه تهران و نه واشنگتن قصد ندارند اولین طرفی باشند که به تعهدات کامل به توافق بازگردند، بایدن باید راهی بیابد که ماهرانه و دشوار باشد، اینکه هر دو طرف را به بازگشت به تعهداتشان در آن واحد سوق دهد. این رویکرد ممکن است خوشایندترین گزینه باشد، اما مستلزم مذاکرات فنی قابل توجه بین دو طرف است.

المیادین در ادامه تاکید کرد: خبرگزاری بلومبرگ  نیز اعلام کرد که دولت جو بایدن در راستای احیای برجام در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش فشار مالی بر ایران بدون برداشتن تحریم‌هاست و برخی از گزینه‌هایی که مقام‌های آمریکا در حال بحث بر سر آنها هستند عبارت است از حمایت از ارائه وام صندوق بین المللی پول به ایران برای مقابله با کرونا و کاهش تحریم‌هایی که مانع ارائه کمک‌های بین المللی برای مقابله با کرونا در ایران شده است.

بر اساس این گزارش: در همین راستا « داگ باندو» تحلیلگر امور سیاسی و بین‌المللی در انستیتوی کاتو اعلام کرد : ازآنجا که واشنگتن به تعهدات خود عمل نکرده نمی‌تواند شرایطی را تعیین کند.

باندو در گفت و گو با المیادین گفت آنچه ما از اظهارات می‌بینیم نوعی مذاكره میان رهبران آمریکا و ایران است و تحریم های اعمال شده توسط ترامپ علیه ایران اقدام دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای را دشوار کرده و دونالد ترامپ مسئول هرج و مرجی است که امروزه در آن قرار داریم و دولت بایدن می‌داند که ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

المیادین تاکید کرد: باندو در خصوص موضع اروپا در مقابل توافق هسته‌ای خاطر نشان کرد:اروپایی‌ها موضع مستقلی از دولت ترامپ در برابر ایران و توافق هسته‌ای اتخاذ کرده‌اند.

پایگاه خبری المیادین در ادامه این گزارش اعلام کرد: «دکتر محمد مهدی شریعتمدار» کارشناس امور ایران و منطقه ، با سخنان باندو موافقت و تأکید کرد که طرف خارج از توافق هسته‌ای نمی تواند شرایط را برای ایران تعیین کند و فشارهایی که بایدن می‌خواهد بر ایران اعمال کند چگونه‌ است؟ وی در ادامه خاطر نشان کرد که  تحریم‌های آمریکا فقط به ایران و روسیه محدود نشد؛ بلکه به هم پیمانان اروپایی آمریکا نیز رسید و ایران ثابت کرده است که تحت فشار آمریکا نیست.شریعتمدار در ادامه اظهار داشت که ایران در بسیاری از پرونده‌ها ، به ویژه پرونده تحریم های ایالات متحده ، با روسیه هماهنگی مداوم دارد.

«یلنا سوپونینا»تحلیل‌گر انستیتو پژوهش‌های راهبردی روسیه نیز در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد: روسیه هیچ فشاری را از جانب آمریکا نمی‌پذیرد.

 پایگاه خبری المیادین در پایان گزارش نوشت: ایران و رهبران آن با حمایت روسیه در انتظار هر موضع جدیدی از سوی دولت جدید آمریکا هستند که البته به تنش میان دو طرف تهران و واشنگتن منجر خواهد شد. ایران کماکان بر شرایط خود برای آمریکا مبنی بر برداشتن تحریم‌ها مصمم است، چرا که دولت ترامپ تعهدات برجامی خود را نقض کرده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۱۷۷۳۹۰۹:۰۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
نباید توقع داشت که یک ابرقدرت تسلیم شروط ایران شود. آن هم در زمانی که ما را در گوشه رینگ گیر انداخته است.
ناشناس۱۸۱۷۸۵۸۱۰:۳۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
انگار از نظر شما ما شروط گذاشتیم برای آمریکا که در خاکش می خواهیم.....! نخیر قربان ما داریم از داشته های خودمان شروط می گذاریم
ناشناس۱۸۱۷۹۰۲۱۰:۵۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
داشته های ما چه است؟!
ناشناس۱۸۱۷۹۵۹۱۱:۲۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
چی هست؟ نگاه کن خوب می بینی که برای آن ها می روید مذاکره می کنید تا بتن بریزید!
ناشناس۱۸۱۷۹۷۲۱۱:۳۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
امریکا و اروپا که به هیچکدام از تعهدات برجامی شون عمل نکرده اند و تحریم ها را تشدید کردند حق شرط گذاری برای ایران را ندارند.
ناشناس۱۸۱۸۴۴۰۱۵:۵۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
تجربه تلخ برجام نشان داد که دشمن در مذاکره بدنبال تحقق اهداف خود و تضعیف ایران است و بدنبال رفع تحریم ها و تامین منافع ما نیست.
ناشناس۱۸۱۷۹۷۰۱۱:۳۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
حملات موشکی به عین الاسد و ساقط کردن پهپاد گلوبال هاوک 200 میلیون دلاری نشان داد که امریکا دیگر ابر قدرت نیست.
ناشناس۱۸۱۷۷۹۵۰۹:۵۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
دشمن اصلی ما تفکر جنگ جهانی علیه ظلم و و استکبار است که نماد آن آمریکا شده در حالی که اصل آن جنگ علیه اعضای شورای امنیت است که حق وتو دارند. پس جز تقیه و سکوت و منتظر فرج بودن و داد و ستد در حد ضرورت چاره ای نیست و اتحاد با هر یک از ارکان کفر و استکبار نقض غرض است.
ناشناس۱۸۱۷۷۹۸۰۹:۵۹:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اگه ایران غنی سازی با درصد بالا رو شروع نکرده بود، الآن آمریکا برمی گشت به برجام.
ناشناس۱۸۱۷۹۲۶۱۱:۰۸:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
تندروها داخل مجلس مخصوصا این شروط رو اجبار کردند که امریکا بر نگرده چون به نفع خیلی ها نیست که این اتفاق بی افته
ناشناس۱۸۱۷۹۶۶۱۱:۳۱:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
منافع شما این است که همه چیزتان را بفروشید بعد منتظر باشید که آیا دشمن که قبلا امتحانش پس داده عملی می کند یا نه؟ یا دنبال این بودین که تعهدات را هم تراز نکنید تا دیگر اهرم های قدرت را واگذار کنید؟ دستتان رو شده قربان و این بازی ها دیگر کارایی ندارد مانند چند سال قبل
ناشناس۱۸۱۷۹۷۱۱۱:۳۵:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
هدف بعدی امریکا تضعیف قدرت موشکی و کوتاه کردن دست ایران در منطقه است و بعد از تعطیلی غنی سازی تحریم ها را با این بهانه ها ادامه می دهند.
ناشناس۱۸۱۸۱۲۸۱۳:۰۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
و بعد هم حمله نظامی
ناشناس۱۸۱۸۴۳۰۱۵:۵۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
یانکی ها آرزوی نابودی صنعت موشکی ایران را باید به گور ببرند.
من ایرانی هستم۱۸۱۸۲۴۰۱۴:۰۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
یکی از مخالفان شدید ایجاد ارتباط ایران با امریکا و اروپا روسیه است.او هرگز نمیگذارد ایران از یوغ استعماری روسیه بیرون بیاید.
ناشناس۱۸۱۷۸۷۶۱۰:۴۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
سیاست ما اصول مشخصی نداره هر چی آمریکا بگه غلطه! همین!
ناشناس۱۸۱۷۹۶۲۱۱:۲۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
ببخشید که به خاطر آمریکا جان بمب اتم دار و تنها استفاده کننده از آن می رویم در دانش هسته ای غیر بمب اتم دارمان بتن می ریزیم!!!
ناشناس۱۸۱۸۲۳۳۱۴:۰۵:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
بتن نریز ! فعلا شکم گرسنه ات رو به حالش فکری بکن
ناشناس۱۸۱۸۴۲۶۱۵:۴۸:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
آدمی که به امید غذای نذری همسایه بماند شب را باید گرسنه بخوابد روزی دست خداست نه کدخدا !
ناشناس۱۸۱۸۰۲۴۱۲:۰۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
مهمترین ان انتقال فشار تحریم ها به طبقه ضعیف و متوسط جامعه است که هیچ فریادرسی ندارند
ناشناس۱۸۱۸۱۲۹۱۳:۰۳:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اگر 7 سال پیش اقتصاد.ا علمی اداره می کردین و ساختار معیوبش را اصلاح الان 20 درصد مشکلات تحریمی را برای خودتان بزرگ نمی کردین
ناشناس۱۸۱۸۱۳۴۱۳:۰۶:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریمهاست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    2. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    3. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

    4. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

    5. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

    6. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

    7. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

    8. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    9. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

    10. نتايج عمليات وعده صادق

    11. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

    12. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

    13. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    14. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

    15. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

    آخرین عناوین