۹ سم ارگانیک برای گیاهان آپارتمانی

گزارش بازرگانی،   3991119110

سموم ارگانیک، روشی در سمپاشی است که می‌تواند آفات و بیماری‌های گیاهان را از بین ببرد اما به طبیعت و اهالی خانه آسیبی نرساند. این سموم خطری برای ساکنان خانه یا کسانی که در محیط کار مشغول به فعالیت هستند، ندارد و معمولا بوی زننده‌ای هم به محیط اضافه نمی‌کنند. در این مطلب بنیس فلاور که یک مجموعه کامل از گلخانه، گل فروشی آنلاین و فروشگاه حضوری است، از 9 سم ارگانیک که خودتان می‌توانید در خانه برای گیاهان آپارتمانی بسازید، می‌گوید.

 

1-ساخت آفت کش با حبه‌های سیر

به گزارش خبرگزاری الف با توجه به تجربه گل فروشی بنیس فلاور، سیر یکی از سموم ارگانیک قوی است و می‌تواند به بهبود حال گیاهان کمک کند. برای ساخت این سم ارگانیک، سیر له شده را با یک لیوان آب مخلوط کنید و اجازه دهید برای مدتی باقی بماند. سپس محلولی که به دست می‌آید را با سه لیتر آب مخلوط کنید و اجازه دهید دوباره برای مدتی باقی بماند. سپس محلول را بر روی گیاه اسپری کنید. سیر می‌تواند آفات را به خوبی از بین ببرد و حشرات را از پیرامون آن دفع کند.

 

2-با اسطوخدوس مورچه‌ها را دور کنید

با کمک اسطوخدوس می‌توانید محلولی برای فراری دادن مورچه‌ها تهیه کنید. برای ساختن این محلول کافی است حدود ۳۰۰ گرم از برگ‌های تازه اسطوخدوس را با یک لیتر آب مخلوط کنید. سپس اجازه دهید که محلول خنک شود و بعد آن‌را در مسیرهای عبور و مرور مورچه‌ها بریزید. اسطوخدوس به دلیل ویژگی‌های طبیعی که دارد، از زیاد شدن مورچه‌ها جلوگیری می‌کند. به همین دلیل این گیاه یکی از سموم ارگانیک مفید است که بنیس آن‌را پیشنهاد می‌کند.

-گشنیز را فراموش نکنید

گشنیز یک سبزی معجزه گر و جذاب است و به دلیل خواص بسیار زیادش مورد توجه می‌باشد. این گیاه می‌تواند به عنوان یک آفت کش قوی و کاربردی استفاده شود. برای استفاده می‌توانید گشنیز را بجوشانید و بعد آن‌را با اسپری به گلدان‌ها بپاشید. گشنیز به دلیل عطر خاصی که دارد از پخش شدن آفات و حشرات جلوگیری می‌کند و نمی‌گذارد آنها به سمت گلدان شما حمله‌ور شوند. سموم ارگانیک که با گشنیز تهیه می‌شوند بسیار اثرگذار هستند. این سم را می‌توانید به راحتی برای گیاهان خانه و محل کارتان استفاده کنید.

 

4-با شکر و جوش شیرین به جنگ سوسک‌ها بروید

خبرگزاری سایت الف به نقل از گل فروشی بنیس یک ترکیب مناسب از شکر و بی کربنات یا همان جوش شیرین می‌تواند برای از بین بردن سوسک‌ها بسیار موثر باشد. برای این کار می‌توانید مقدار مساوی از شکر و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و بعد آن‌را در کناره گلدان‌ها بریزید. سوسک‌‌ها همراه با شکرها، جوش شیرین هم می‌خورند و همان باعث از بین رفتن آنها می‌شود. این ترکیب بسیار کم خطرتر از سموم شیمیایی است و اثرگذاری خوبی دارد. جالب است بدانید که همین ترکیب برای از بین بردن موش‌ها نیز کاربرد دارد و می‌تواند آنها را از بین ببرد. این توصیه بنیس فلاور را جدی بگیرید و با کمک شکر و جوش شیرین سموم ارگانیک موثر بسازید.

-با فلفل کنه‌ها را نابود کنید

اگر کنه‌ها به گیاه شما حمله کرده‌اند چه کنید؟ می‌توانید با کمک دو قاشق فلفل، چند قطره مایع ظرفشویی و حدود سه لیتر آب، محلولی برای از بین بردن آنها بسازید. کنه‌ها در برابر این محلول طاقت نمی‌آورند و به مرور گیاه‌تان را رها خواهند کرد. به همین دلیل فلفل یکی از سموم ارگانیک موثر است و می‌توانید روی کمک‌هایش حساب کنید.

 

6-از کرونا تا آفت با الکل

یکی از آفت‌کش‌های مناسب، الکل است. به خصوص اگر گیاه‌تان اهل سرزمین‌های گرمسیری است و آفات آن‌را دچار مشکل کرده‌اند، الکل می‌تواند راه درمانی خوب و مناسبی برای گیاه‌تان باشد. برای اثرگذاری بهتر، به هر لیتر آب، حدود یک فنجان الکل ۷۰ درصد را اضافه کنید و محلول را در قسمت‌هایی که گیاه‌تان دچار بیماری شده اسپری نمایید. الکل از سموم ارگانیک مهمی است که می‌تواند از کرونا تا آفات خطرناک را از بین ببرد.

-آفات پرنده و ترس از اکالیپتوس

اگر حیوانات و حشرات بالدار به گیاه‌تان حمله کرده‌اند، می‌توانید با روغن اکالیپتوس آنها را از گیاه دور کنید. این حشرات از عطر روغن اکالیپتوس فراری هستند و دیگر سمت گیاه‌تان نخواهند آمد. اکالیپتوس از سموم ارگانیک موثر برای مبارزه با حشراتی است که پرواز می‌کنند و بنیس مصرف آن‌را به عنوان سم ارگانیک به شدت توصیه می‌کند.

 

8-گل داوودی و عصاره پایرتروم

اگر به دنبال یک آفت کش قوی و موثر هستید می‌توانید گل‌های داوودی را در آب بجوشانید و بعد آن‌را با اسپری بر روی برگ‌های گیاه بپاشید. گل داوودی که در سبد گل و باکس گل نیز بسیار پرکاربرد است، سمی طبیعی دارد. گل‌های داوودی به دلیل داشتن عصاره پایرتروم بسیار موثر هستند و اثر درمانگری قوی دارند. پایرتروم از سموم ارگانیک مهمی است که به طبیعت نیز آسیب نمی‌رساند.

 

9-تنباکو، دشمن شته‌ها

اگر گیاه آپارتمانی شما دچار حمله شته‌ها شده است، بنیس فلاور می‌گوید از تنباکو استفاده کنید و از آن برای کشتن شته‌های گل آپارتمانی‌تان  کمک بگیرید. تنباکو عطر خاصی دارد و می‌تواند برای فراری دادن شته‌ها بسیار کاربردی باشد. در نتیجه سموم ارگانیک، می‌توانند با شته‌ها مبارزه کنند.

در این مطلب بنیس فلاور 9 سم ارگانیک را معرفی کرده است. این گلفروشی با ارائه انواع گل‌های آپارنی، بهترین قیمت سبد گل، دسته گل، انواع گل رز جاودان و... در رویدادها و روزهای مهم زندگی در کنارتان خواهد بود. برای مشاهده محصولات بنیس و خرید انواع گل و گیاه لطفا وارد سایت این گلفروشی به آدرس benisflower.com شوید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

آخرین عناوین