حاشیه‌های روز هفتم جشنواره فیلم فجر/ تشویق «پژمان جمشیدی» توسط خبرنگاران

فرهنگی،   3991119065

روز هفتم جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هفتم خود شاهد ادامه بارش باران در شهر تهران بود، بارانی که فضای برج میلاد تهران به عنوان کاخ رسانه را به فضایی مطبوع برای اهالی رسانه تبدیل کرده بود.

حاشیه‌های روز هفتم جشنواره فیلم فجر/ تشویق «پژمان جمشیدی» توسط خبرنگاران

به گزارش میزان، روز هفتم جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هفتم خود شاهد ادامه بارش باران در شهر تهران بود، بارانی که فضای برج میلاد تهران به عنوان کاخ رسانه را به فضایی مطبوع برای اهالی رسانه تبدیل کرده بود. 

هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر در برج میلاد با اکران فیلم سینمایی «خط فرضی» به کارگردانی «فرنوش صمدی» آغاز شد، فیلمی که نتوانست رضایت اهالی رسانه کسب کند. این فیلم با نقد منفی اهالی رسانه روبرو شد. 

***حواشی نشست خبری فیلم «خط فرضی» و «پژمان جمشیدی»

از جمله حواشی روز هفتم جشنواره فیلم فجر در برج میلاد می توان به نشست خبری فیلم سینمایی «خط فرضی» اشاره کرد، در ابتدای این نشست «پژمان جمشیدی» که خبر ابتلایش به کرونا منتشر شده بود، ضمن رد این خبر تاثر خود از درگذشت دو بازیکن فوتبال کشور را اعلام کرد.

اما نشست خبری فیلم سینمایی فیلم خط فرضی تنها به این حاشیه ختم نشد، در سوال یکی از خبرنگاران که پژمان جمشیدی را نابازیگر خواند آزیتا حاجیان به دفاع از جمشیدی پرداخت و برای چند دقیقه سالن رسانه با تشویق جمشیدی توسط حضار روبرو شد. 

***غیبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تا روز هفتم جشنواره فیلم فجر

یکی از حواشی جشنواره فیلم فجر تا روز هفتم بدون شک عدم حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاخ رسانه است، تنها یک روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر باقی مانده و باید دید وزیر ارشاد در جشنواره ای که با وجود شیوع کرونا در نهایت برگزار شد حاضر خواهد شد یا خیر. 

بعد از اکران فیلم متوسط «خط فرضی» که مورد نقد اهالی رسانه قرار گرفته بود نوبت به اکران فیلم سینمایی «گیج گاه» به کارگردانی «عادل تبریزی» رسید، فیلمی که با وجود تبلیغات خود به عنوان فیلمی کمدی معرفی شده بود و خبرنگاران انتظار عصری شاد را داشتند اما این تصور هم برآورده نشد. 

***جمشید هاشم‌پور مهمترین غایب روز هفتم جشنواره فیلم فجر

این فیلم با نقد منتقدین روبرو شد، اثری که می توانست با کمی دقت بیشتر در ساخت به اثری درست تبدیل شود اما در نهایت منتقدین «گیج گاه» را اثری شلخته و مبهم دانستند، فیلمی که مشخص نیست در کدام بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است. 

حضور «حامد بهداد» در کاخ رسانه جشنواره فیلم فجر شاید تنها سوژه جذاب برای عکاسان بود، یکی از مهمترین غایبان جشنواره فیلم فجر جمشید هاشم پور بود، وی طی نامه ای خطاب به سازندگان فیلم گیج گاه که در آن به ایفای نقش پرداخته بود گفت: عادل تبریزی کارگردان خوش ذوق و جوانی است که امیدوارم آینده خوبی در انتظارش باشد، سینما تبریزی را جادو کرده است، من از همان ابتدا کنار تبریزی بودم و قول دادم در هنگام ساخت کنارش باشم، گیج گاه با مشکلات سختی خواهد شد و در نهایت فیلمی گرم ساخته شد، امیدوارم مخاطبان فیلم را دوست داشته باشند. 

***هفت روز و اکران چهارده فیلم/اهالی رسانه در انتظار شاهکار

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در آستانه آخرین روز خود است، با وجود اکران چهارده فیلم در هفت روز جشنواره فیلم فجر هنوز هیچکدام از آثار نتوانسته شانس بالایی برای دریافت سهم بیشتر سیمرغ ها را برای خود کسب کند. اکثریت فیلمها مورد نقد منفی رسانه ها قرار گرفته اند و هنوز شگفتی خاصی در سینما دیده نشده است. 

روز هشتم و آخر جشنواره فیلم فجر شاهد اکران دو فیلم «یدو» و «تی تی» خواهد بود، دو فیلمی که باقی مانده تا به طور کامل پرونده جشنواره فیلم فجر بسته شود. باید در کاخ رسانه جشنواره فیلم فجر در ادامه با چه اتفاقاتی روبرو خواهد بود. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین