مقایسه دو پرچمدار اپل و سامسونگ + تصاویر

فناوری،   3991119046 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در این گزارش به طور کامل دو گوشی پرچمدار شرکت‌های اپل و سامسونگ یعنی Samsung Galaxy S۲۱ Ultra و iPhone ۱۲ Pro Max با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

مقایسه دو پرچمدار اپل و سامسونگ + تصاویر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra بزرگترین و گران قیمت‌ترین محصول خانواده Samsung Galaxy S21 شرکت سامسونگ است، بنابراین با گوشی iPhone 12 Pro Max شرکت اپل که بزرگترین و گرانترین گوشی خانواده iPhone 12  است، رقابت می‌کند. این دو گوشی بزرگ و بسیار با کیفیت هستند و هر دو ویژگی‌ها و خدمات بسیار عالی از جمله قدرت عالی و ویژگی‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهند. در حالی که این دو گوشی اشتراک‌های زیادی با یکدیگر دارند، اما مشخصات و خدمات مختلفی که ارائه می‌دهند نیز از جهات مختلف متفاوت هستند. بنابراین اگر می‌خواهید بین گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و iPhone 12 Pro Max یک گوشی را انتخاب کنید، این مقایسه می‌تواند به شما کمک کند تا این دو گوشی را به طور کامل با یکدیگر مقایسه کنید.

 

مقایسه طرح دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra دارای بخش پشتی شیشه‌ای و کمی خمیده است که دارای یک بلوک دوربین بسیار بزرگ در گوشه بالا سمت چپ است. در جلو یک طراحی تمام صفحه با لبه‌های منحنی و یک دوربین تک لنز به صورت پانچ به چشم می‌خورد. از طرف دیگر آیفون ۱۲ پرو مکس بسیار زیبا است، چه در جلو و چه در عقب، دارای پشت شیشه‌ای بوده و حاشیه آن سبک است، هرچند به جای برش در صفحه دوربین سلفی، دارای یک بریدگی قابل توجه در بالا است. بخش دوربین عقب آن کوچکتر از Galaxy S21 Ultra و مربع شکل است، جایی که سامسونگ مستطیلی شکل است. آیفون ۱۲ پرو مکس خود اندازه مشابهی با S21 Ultra دارد، در حالی که سامسونگ Galaxy S21 Ultra کمی کوچکتر است. بنابراین تلفن سامسونگ کمی بلندتر و ضخیم تر اما کمی باریک‌تر است. وزن هر دو گوشی دقیقا به یک اندازه و هر کدام ۲۲۸ گرم است.

مقایسه دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

هر دو گوشی دارای گواهینامه IP68 هستند، به این معنی که در برابر گرد و غبار و آب مقاوم هستند. در مورد آیفون ۱۲ پرو مکس، این مقاومت در برابر آب تا عمق ۶ متر به مدت ۳۰ دقیقه امتداد دارد، در حالی که سامسونگ Galaxy S21 Ultra فقط در عمق ۱/۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه آزمایش می‌شود. در مبحث انتخاب رنگ‌ها شما می‌توانید Samsung Galaxy S21 Ultra را در رنگ های سیاه و سفید و نقره‌ای فانتوم تهیه کنید، در حالی که iPhone 12 Pro Max در Graphite موجود است، سایه‌های نقره‌ای، طلایی و آبی اقیانوسی است.

مقایسه صفحه نمایش دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

صفحه نمایش Samsung Galaxy S21 Ultra به میزان ۶/۸ اینچی است. این یک صفحه OLED منحنی با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ و سرعت تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. بر خلاف پرچمداران قبلی سامسونگ، شما می‌توانید آن را با رزولوشن کامل و بالاترین نرخ تازه‌سازی به طور همزمان اجرا کنید. آیفون ۱۲ پرو مکس همچنین دارای یک صفحه نمایش بزرگ است، در واقع این بزرگترین صفحه نمایش است که اپل تاکنون روی گوشی‌های خود قرار داده است، اما اندازه آن ۶/۷ اینچ است.

این گوشی از OLED استفاده می‌کند که یک صفحه تخت است. از نظر تراکم پیکسل، شما در Galaxy S21 Ultra  میزان ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ و در آیفون Pro Max 12 به ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ ارائه می‌دهد.

گوشی هوشمند

آیفون ۱۲ پرو مکس دارای نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز است، اما ما هنوز هم تحت تأثیر آن قرار گرفتیم و در بررسی‌های خود دریافتیم که این گوشی از یک صفحه نمایش عالی و روشن با بازتولید عالی رنگ برخوردار است. در همین حال گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra دارای ویژگی منحصر به فرد است که ما آن را بهترین صفحه نمایش سامسونگ توصیف می‌کنیم. علی‌رغم اندازه کمی بزرگتر، ما همچنین در بررسی خود متذکر شدیم که به لطف لبه‌های خمیده و طراحی باریک آن، نگهداری از آیفون ۱۲ پرو مکس راحت‌تر است.

گوشی آیفون 12

مقایسه دوربین دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

یک دوربین چهار لنز در سامسونگ Galaxy S21 Ultra وجود دارد که دارای یک سنسور اصلی 108MP f / 1.8 ، یک دوربین 12MP f / 2.2 فوق العاده عریض، یک تله فوتو 10MP f / 2.4 (با قابلیت بزرگنمایی نوری ۳ برابر) است. تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی، این بار با دیافراگم f / 4.9 و پشتیبانی از بزرگنمایی نوری ۱۰ برابر وجود دارد.

آیفون ۱۲ پرو مکس همچنین دارای دوربین چهار لنز است اما مشخصات آن کاملا متفاوت است. یک قفل اصلی 12MP f / 1.6 ، یک دوربین 12MP f / 2.4 فوق العاده گسترده ، یک تله فوتو 12MP f / 2.2 (با بزرگنمایی نوری ۲/۵ برابر) و یک اسکنر LiDAR برای قضاوت عمق و مسافت وجود دارد که مخصوصا برای بزرگ شدن بسیار مفید است.

خانواده آیفون 12

در همین حال در قسمت جلو، Samsung Galaxy S21 Ultra دارای یک دوربین 40MP f / 2.2 است، در حالی که iPhone 12 Pro Max دارای یک دوربین 12MP f / 2.2 است. اگرچه ممکن است این تعداد در دوربین اپل کمتر چشمگیر باشد، اما مطمئنا در بررسی تحت تأثیر قرار گرفتیم و خاطر نشان کردیم که دوربین قدرتمند است و حتی در شب نیز عملکرد خوبی دارد.

با این اوصاف ما تا آنجا پیش رفتیم که دوربین Galaxy S21 Ultra را فوق العاده قدرتمند بنامیم و بزرگنمایی آن را بهترین دوربین تلفن هوشمند توصیف خواهیم کرد. به طور کلی متوجه شدیم که iPhone 12 Pro Max هنوز هم برای عکس‌های بدون بزرگنمایی، به خصوص در خانه یا شب، کمی بهتر است.

آیفون 12

مقایسه عمر باتری دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپری در Samsung Galaxy S21 Ultra وجود دارد که در مقایسه با باتری ۳۶۸۷ میلی آمپری که در iPhone 12 Pro Max به کار رفته بسیار بزرگتر است. با این اوصاف متوجه شدیم که اگر وضوح تصویر را به حداکثر برسانید و از سرعت تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده کنید، سرعت آن بیشتر می‌شود. در همین حال در آزمایشات خود متوجه شدیم که آیفون ۱۲ پرو مکس بیش از یک روز به راحتی دوام می‌آورد، اما بعید به نظر می‌رسد که به دو روز برسد. بنابراین احتمالا این دو گوشی در این قسمت کاملا شبیه به هم هستند، اما اگر می‌خواهید از همه زنگ‌ها و نشانه‌های Galaxy S21 Ultra استفاده کنید، ممکن است سریع‌تر از آیفون 12 Pro Max به دنبال شارژر بگردید. هر دو تلفن از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و Galaxy S21 Ultra علاوه بر این از Wireless PowerShare پشتیبانی می‌کند، که به شما امکان می‌دهد از آن برای شارژ بی‌سیم سایر گجت‌ها استفاده کنید. با این حال هیچ یک از دو گوشی در جعبه خود شارژر ندارند.

پرچمدار سامسونگ

مقایسه مشخصات و ویژگی‌ها دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

همانطور که انتظار می رفت هر دوی این تلفن‌ها بسیار قدرتمند هستند، هرچند مشخصات دقیق آن متفاوت است. گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra با چیپست Snapdragon 888 (در ایالات متحده) یا Exynos 2100 (در مناطق دیگر) دارد، در حالی که iPhone 12 Pro Max دارای A14 Bionic است.

هر سه این موارد در بالای دامنه یکدیگر هستند. نکته‌ای که Galaxy S21 Ultra بیشتر از آن بهره می‎برد RAM است که با ۱۲ گیگابایت در مدل های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است، در حالی که مدل ۵۱۲ گیگابایتی دارای ۱۶ گیگابایت RAM است. از طرف دیگر iPhone 12 Pro Max هر کدام از مدل‌های خریداری شده (۱۲۸ گیگابایت ، ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت) فقط ۶ گیگابایت رم دارد. همانطور که گفته شد، آیفون ۱۲ پرو مکس تلفن بسیار سریعی است.

گوشی S21

یکی از ویژگی‌های هر دو این تلفن‌ها فناوری 5G است، بنابراین شما آماده استفاده از نسل جدید اتصال تلفن همراه خواهید بود. اگرچه گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra دارای اسکنر اثر انگشت است، اما iPhone 12 Pro Max در عوض Face ID را در اختیار شما قرار می‌دهد.

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra همچنین از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی می‌کند (اگرچه این محصول جداگانه به فروش می‌رسد)، در حالی که iPhone 12 Pro Max از لوازم جانبی MagSafe پشتیبانی می‌کند که می‌توانید به صورت مغناطیسی به پشت تلفن وصل کنید. البته آن‌ها همچنین دارای سیستم عامل‌های بسیار متفاوتی هستند. گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra دارای سیستم عامل Android 11 است در حالی که iPhone 12 Pro Max با iOS 14 کار می‌کند.

شرکت سامسونگ

مقایسه قیمت و در دسترس بودن دو گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra و  iPhone 12 Pro Max

قیمت Samsung Galaxy S21 Ultra میزان ۱۱۹۹ دلار است که برای آن مدل ۱۲۸ گیگابایتی بیشتر نیز خواهد بود. مقایسه مستقیم با آیفون ۱۲ پرو مکس آسان است، زیرا این گوشی با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز شروع می‌شود که قیمت آن ۱۰۹۹ دلار است. در ایالات متحده و انگلیس iPhone 12 Pro Max کمی ارزان تر است. در مورد در دسترس بودن، آیفون ۱۲ پرو مکس هم اکنون در دسترس است، در حالی که سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا را می‌توان از ۲۹ ژانویه پیش خرید کنید.

قیمت پرچمدارا سامسونگ و اپل

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۱۴۷۲۵۱۲:۴۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
سامسونگ دزد جیب بر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین