علی انصاریان واقعا فرق داشت

ورزشی،   3991118082 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
علی انصاریان واقعا فرق داشت

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «عصر ۲۲ دی، کمتر از یک ماه پیش کنار هم نشستند، سیر گفتند و خندیدند و استودیوی اسپانسر پرسپولیس را روی سرشان گذاشتند. حرف از ویژه‌برنامه داربی تهران است و علی انصاریان و مهرداد میناوند که حرف‌های‌شان از ترکیب و سیستم دو تیم شروع شد و رسید به ازدواج و بچه‌دار شدن. علی انصاریان گفت خیلی بچه دوست دارد و مهرداد میناوند هم آرزو کرد این بار خداوند دختربچه قسمتش کند. آنجا که علی با مهرداد شوخی کرد و ریسه رفت، دو رفیق قدیمی آن‌ قدر گرم گرفتند که یادشان رفت روی آنتن هستند.

میناوند می‌زد روی پای انصاریان و به شوخی می‌گفت: «نخند عوضی»... و ما مگر چقدر طاقت داریم که حالا این ویدئوها را ببینیم و بغض‌مان نترکد؟ مگر از سنگیم یا آهن؟ این پیکرهای رعنا کجا و خاک کجا؟ همین حالا، هنوز یک ماه هم از آن برنامه نگذشته است. تو چه غریبی زندگی؛ تو چه اسرارآمیزی مرگ. کجا به کمین نشسته‌ای که هیچ‌گاه نمی‌بینیمت؟‌ ای دریغ.

علی و مهرداد لابد بر فراز ابرها به هم پیوسته‌اند و شاید بحث‌شان دوباره گل انداخته باشد. مهرداد یک پنج‌شنبه قبل از علی آسمانی شد. حالا کالبد بی‌جان انصاریان را کنار پدرش خاک کرده‌اند و او نیز به یک خاطره، به یک عدد پر از درد برای اهالی فوتبال تبدیل شده است. انصاریان عادت داشت مرتب از هادی نوروزی و مهرداد اولادی یاد کند و درست به همین دلیل شماره پیراهن آنها یعنی ۲۴ و ۳۳ در صفحه اینستاگرامش بسیار پرتکرار بودند اما حالا شماره ۸ خودش و ۲۵ مهرداد میناوند هم به شمارگان عذاب سرخ‌ها تبدیل شده است. چه غم‌انگیز است این همه جوانمرگی، چه حزن‌آور است رسیدن به پایان خط، چنین پرشتاب و باورنکردنی.

داستان علی انصاریان یک قصه کاملا متفاوت در فوتبال ایران بود. قرار به قدیس ساختن از درگذشتگان نیست اما واقعا سخت است به یاد بیاورید در فضای پرهیاهوی فوتبال، علی حتی با یک نفر دعوا کرده باشد یا در یک مصاحبه تند سخنان عجیب و غریب به زبان آورده باشد. او واقعا نجیب و آرام بود. دشمن نداشت و دوستانش عمیقا دوستش داشتند. قصه علی آن قدر عجیب است که حتی وقتی مستقیما از پرسپولیس راهی استقلال شد، سرخ‌ها بر او سخت نگرفتند و پیش از جدال رودررو در داربی تهران تشویقش هم کردند. هرگز نمونه‌ای دیگر از این واکنش‌ها نداشتیم و نخواهیم داشت. زمانی که قرار شد پیشکسوتان پرسپولیس و میلان در تهران به مصاف هم بروند، یکی دیگر از بازیکنان سابق پرسپولیس که مستقیما راهی استقلال شده بود با فشار مردم از تمرینات کنار رفت و شانس حضور در آن دیدار را پیدا نکرد اما هیچکس با علی کاری نداشت.

او به‌راستی تافته جدا بافته بود؛ مدافعی که هم برای سرخ‌ها و هم برای آبی‌ها سر جلوی توپ گذاشت. در سینما و تلویزیون هم صاحب‌خانه‌های این دو حوزه با علی مهربان بودند؛ از مهران غفوریان که پای انصاریان را به زیر آسمان شهر گشود و خودش نقش یک پرسپولیسی تیفوسی را بازی کرد تا منتقدان سخت‌گیر که تقریبا هیچ‌کدام‌شان در نقد انصاریان چیزی نگفتند. قلب مهربان او کشش عجیبی داشت و آن قهقهه‌های دلبرانه که حالا دیگر یافت نخواهند شد. شماره هشت برای رفتن عجله کرد؛ آن‌ قدر که حتی مجال خداحافظی هم به دیگران نداد. افسوس.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۱۲۹۶۱۱۴:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
واقعا علی انصاریان مرد بود چون از کوچه پس کوچه های پایین شهر اومد بالا و هرگز خودشو از یاد نبرد کاش مسئولین کنونی نظام هم .. اندی سال پیششون رو بیاد بیاورند که ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین