۱۰ اشتباه در دکوراسیون پذیرایی

گزارش بازرگانی،   3991118052 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

طراحی دکوراسیون داخلی یک هنر خلاقانه است. اتاق پذیرایی یکی از اصلی‎ترین مکان‎های منزل است که بیشترین تأثیر را بر روی افراد ساکن خانه می‎گذارد و از طرفی در دکوراسیون منزل و چیدمان آن نیز اهمیت زیادی دارد. برای زیبایی بیشتر و جلوه بخشیدن به دکوراسیون منزل باید نکاتی را رعایت کنیم تا چیدمان مبلمان و دکوراسیون پذیرایی زیبایی دو چندان پیدا کند.

برای انجام این کار بهتر است تنها به سلیقه شخصی اکتفا نکنید و با استفاده و در نظر گرفتن استانداردها، دکوراسیون منزل خود را بچینید. گاهی اوقات بی توجهی به اشتباهات رایج در دکوراسیون می‌تواند کل فضای منزل شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در ادامه می‌توانید با 10 اشتباه رایج در دکوراسیون پذیرایی آشنا شوید.

اهمیت توجه به دکوراسیون منزل

میز جلو مبلی

در نظر گرفتن سلیقه و توجه به اصول چیدمان دکوراسیون به شما کمک می‌کند تا خانه‌ای زیباتر، با ویژگی‌هایی جذاب‌تر برای خود رقم بزنید. در زمان خرید عناصر مربوط به دکوراسیون ممکن است با موقعیت‎هایی مواجه شوید که علی رغم خرید و تهیه وسایل تازه، زیبا و ایده آل خود، این وسایل با چیدمان و دکوراسیون منزلتان هماهنگ نباشد؛ به طوری که بین اجزا و کل دکوراسیون خانه هارمونی ایجاد نشود.

برای بهتر و زیباتر شدن چیدمان منزلتان باید علاوه بر در نظر گرفتن علاقه، سلیقه و بودجه خود به فضای منزل و محل قرارگیری وسایل و همچنین به فضای مورد نظر در طراحی داخلی منزل تان نیز دقت کنید. چیدمان مبلمان و ترکیب آن با میز جلو مبلی یا میز کنسول یا میز عسلی باعث زیباتر شدن محیط پذیرایی می‎شود. برای هر کدام این میزها محل جداگانه ‎ای در نظر بگیرید.

میز جلو مبلی، میز عسلی و میز کنسول هر کدام طرفداران و کاربردهای خاص خود را دارد که علاوه بر زیبایی ظاهری باعث می‌شود تا روند پذیرایی از مهمان‎ ها راحت‌تر شود و محیط خانه شما نیز جذاب‌تر به نظر برسد. شما می‌توانید با قرار دادن گلدان یا وسیله تزئینی بر روی میزها، زیبایی محیط پذیرایی خود را دو چندان کنید.

10 اشتباه در دکوراسیون پذیرایی 

چیدمان لوازم تزئینی و مبلمان در دکوراسیون خانه اهمیت زیادی دارد، اما گاهی اشتباهاتی کوچک در چیدمان منزل و مبلمان توسط افراد موجب ایجاد ظاهری بد و جلوه‌ای ناهماهنگ در خانه می‌شود. در ادامه می‌توانید با 10 اشتباه رایج در دکوراسیون پذیرایی آشنا شوید.

1- چیدمان مبلمان و میزها به صورت خطی

 

میز عسلی

 قرار دادن میز عسلی و میز جلو مبلی به صورت خطی و در کنار هم یکی از اشتباهات مهم در چیدمان و دکوراسیون منزل است که موجب زشت به نظر رسیدن محیط پذیرایی می‎شود. بهتر است مبلمان پذیرایی را حول محور میز جلو مبلی و میز عسلی قرار دهید و آن‎ها به صورت مربعی بچینید و از قرار دادن آن‎ها به صورت خطی پرهیز کنید، زیرا این کار علاوه بر زشت و بد جلوه دادن دکوراسیون منزل دسترسی افراد به میز جلو مبلی و میز عسلی را کم می‎کند.

2- قرار دادن میز عسلی تنها برای تزئین 

باید توجه داشته باشید که میز عسلی علاوه بر تزئین، دارای کارایی بوده و باید آن را در نزدیکی مبلمان قرار دهید. زمانی که دسترسی به میز جلو مبلی کمتر است و یا در فاصله دورتری نسبت به مبلمان قرار دارد، باید میز عسلی را نزدیک به مبل قرار دهید و از آن برای پذیرایی استفاده کنید.

3- رعایت نکردن فاصله بین میز و مبلمان

میز کنسول

یکی دیگر از اشتباهات دکوراسیون مبلمان و میز عسلی و میز جلو مبلی این است که نباید فاصله بین آن‎ها خیلی زیاد و یا خیلی نزدیک باشد، زیرا هر دوی آن اشتباه بوده و موجب بد نشان دادن دکوراسیون منزلتان می‎شود. به طور مثال فاصله کم و نزدیک به هم مبلمان و میز جلو مبلی یا میز عسلی، موجب مسدود شدن مسیر رفت و آمد می‎گردد و فاصله دور مبلمان با میز جلو مبلی و میز عسلی نیز باعث ایجاد بی نظمی و شلوغی در دکوراسیون منزل و محل پذیرایی می‎شود.

4- انتخاب میز کنسول متناسب با فضای دکوراسیون

مورد دیگر در خصوص قرار دادن میز کنسول است که باید متناسب با فضای منزل خریداری و انتخاب شود. زیرا میز کنسول معمولاً در راهرو و ورودی منزل قرار می‎گیرد و در صورت عدم وجود فضای کافی، قرار دادن میز کنسول موجب از بین رفتن فضا و مسدود شدن مسیر برای رفت و آمد می‌شود که محیط منزل را بسیار کوچک و بد نشان می‎دهد.

5- چسباندن مبلمان و میزها به دیوار

سعی کنید در چیدمان مبلمان و میز جلو مبلی یا میز عسلی، آن‎ها را به دیوار نچسبانید. به خصوص چسباندن میز عسلی به دیوار در گوشه‎ای از پذیرایی موجب عدم زیبایی دکوراسیون منزل می‎شود. 

6- عدم هماهنگی سبک میزها با مبلمان

سعی کنید سبک میز جلو مبلی، عسلی و میز کنسول خود را متناسب با سبک مبلمان خود انتخاب کنید تا زیبایی دکوراسیون منزلتان دو چندان شود. به طور مثال اگر سبک مبلمان منزل خو را سبک کلاسیک انتخاب کرده‎اید، سعی کنید تا سبک میز کنسول خود را هم کلاسیک خریداری کنید تا این هم‎خوانی و هارمونی میان وسایل منزلتان موجب زیبایی محیط پذیرایی شود.

7- شلوغ کردن روی میز جلو مبلی و کنسول

برای زیبایی بیشتر دکوراسیون منزلتان هیچ‎ زمان روی میز جلو مبلی و میز کنسول خود را شلوغ نکنید. سعی کنید تا جای ممکن روی میز کنسول و میز جلو مبلی خود را خلوت بچینید و یا با حداقل یک وسیله تزئینی و دکوری آن را تزئین و زیبا کنید.

8- عدم هماهنگی رنگ‌ها

مورد دیگر انتخاب رنگ‎هاست. سعی کنید رنگ میز کنسول، میز جلو مبلی و میز عسلی خود را با مبلمان و سایر وسایل منزلتان یک رنگ انتخاب کنید و یا در یک طیف رنگی انتخاب کنید تا نما و جلوه بهتر و زیباتری به محیط پذیرایی شما ببخشد.

9- عدم انتخاب صحیح میز و مبلمان طبق متراژ منزل

مورد دیگری که باید هنگام خرید مبلمان و میز جلو مبلی و میز کنسول خود در نظر بگیرید این است که آن را متناسب با فضای منزل و متراژ منزلتان در نظر بگیرید. به طور مثال مبلمان با میز جلو مبلی و میز عسلی و میز کنسول بزرگ برای خانه ‎هایی با متراژ کوچک، بسیار نامناسب بوده و موجب شلوغ شدن و پر شدن فضا می‎شود.

10- عدم توجه به ارتفاع میز و مبلمان

مورد آخر این است که برای انتخاب میز جلو مبلی و میز عسلی حتماً ارتفاع مبلمان را در نظر گرفته و متناسب با آن میز خود را انتخاب کنید. میز عسلی و میز جلو مبلی نباید ارتفاعی بالاتر و یا پایین‎تر از مبلمان داشته باشند.

محصولات ساختمانی آلتن ، با بالاترین استاندارد و کیفیت عرضه می‌شود. آلتن متشکل از یک تیم متخصص و حرفه ای است  که در طی سالها فعالیت در زمینه ارائه محصولات ساختمانی، سطح تخصص و تجربه منحصر به فردی را کسب کرده است.در دنیای امروزی چوب در مقایسه با سایر محصولات ساختمانی که وارد بازار شده است، یک محصول پایدار و  منحصر به فرد برای ساختمان های مدرن محسوب میشود.

سازه هایی که از محصولات ساختمانی چوبی ساخته میشود، داراب دوام و عمر طولانی هستند؛ همچنین استفاده از این نوع محصولات ساختمانی  به لحاظ هزینه های اقتصادی و انرژی  بسیار به صرفه است.

فروشگاه انواع محصولات چوبی آلتن: https://parsa-group.com/ ، تنها وارد کننده  چوب های ترموود و لوناوود، انواع محصولات چوبی شامل در چوبی، ترموود، تایل ترمو، میزهای چوبی، صندلی چوبی، کابینت چوبی، تخت خواب چوبی، اکسسوری چوبی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت بدون واسطه، مستقیم از کارخانه می گیرد و به مشتری تحویل می دهد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین