روایت نشنال اینترست از رویای مرده "جو بایدن"

گروه ترجمه الف،   3991118003 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
روایت نشنال اینترست از رویای مرده "جو بایدن"

 به گزارش الف،"راشل بوچینو" نویسنده و تحلیلگر "پایگاه خبری نشنال اینترست" در گزارشی، بر این مساله تاکید کرده که نوعِ رویکرد بایدن و دولت وی در تصویب "بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری" جهت مقابله با تبعاتِ زیانبار بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا، در نقطه مقابلِ شعارهای دور و دراز آن ها در زمینه ایجاد وحدت حزبی در این کشور قرار دارد و همین مساله می تواند هم به تضعیف جایگاه بایدن و همچنین تشدید تنش ها در عرصه معادلات سیاسی و اجتماعی آمریکا بینجامد. بوچینو در این رابطه می نویسد: 

«در روزهای اخیر، دموکرات های کنگره آمریکا عمیقا در تلاش بوده اند تا بسته محرک مالی به ارزش 1.9 تریلیون دلار را که دولت بایدن جهت مقابله با آثار و تبعات بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا تدوین کرده، با حمایت و یا بدون حمایتِ جمهوریخواهان، به پیش برده و آن را تصویب کنند. این رویکرد آن ها تا حد زیادی با وعده های بایدن مبنی بر ایجاد وحدت سیاسی-اجتماعی در آمریکا در تضاد است. 

مدتی قبل، جو بایدن جلسه دو ساعته ای را با برخی اعضای حزب جمهوریخواه داشت تا با آن ها در زمینه بسته محرک‌مالی خود گفتگو کند و اگر شده نظر آن ها را در این رابطه جویا شود. جمهوریخواهان، خود یک بسته محرک مالی به ارزش 618 میلیارد دلار پیشنهاد کرده اند که در آن بر حمایت ویژه از اقشار و طبقاتی که بیشترین آسیب را از پاندمی ویروس کرونا متحمل شده اند(نظیر کسب و کارهای کوچک و آن هایی که بیکار شده اند)، تاکید شده است. 

"سوزان کالینز" از جمله جمهوریخواهانی که در دیدار اخیر با جو بایدن حضور داشته گفته است: "ما جلسه خوبی با رئیس‌جمهور بایدن داشتیم و با وی تبادل نظرات خوبی انجام دادیم. با این حال من قصد ندارم که بگویم که ما در مورد یک بسته محرک مالی، با یکدیگر به توافق رسیدیم. البته که هیچ کس هم انتظار نداشت که این مهم، در یک جلسه دو ساعته محقق شود. با این همه، ما بر پیگیری گفتگوها و مذاکرات دوجانبه تاکید کردیم". 

در این میان یک نکته از اهمیت برخوردار است: رهبران دموکراتِ کنگره آمریکا پیش از برگزاری نشست مشترک جمهوریخواهان با جو بایدن، سیگنالی مهم مبنی بر جدیت دموکرات ها در پیشبرد برنامه های دولت بایدن در زمینه تصویب بسته محرک مالی در رابطه با مقابله با ویروس کرونا را ارسال کردند. در این راستا، "نانسی پلوسی"(رئیس مجلس نمایندگان آمریکا) و "چاک شومر"(رهبر اکثریت سنا) یک مصوبه و قطعنامه مشترک بودجه را به تصویب رساندند که در نوع خود می تواند راه را برای تصویب نهایی بسته محرک مالی بایدن، بدون در نظر گرفتن رضایتِ جمهوریخواهان، هموار کند. 

چاک شومر به تازگی گفته است: "اصلا عقلانی نیست در شرایطی که میلیون ها آمریکایی از بحران شیوع ویروس کرونا رنج می برند، ما کاری انجام ندهیم. قطعا در برهه کنونی، خطرِ کم کاری کردن، بیشتر از خطرِ کار کردنِ زیاد است". 

آنچه در شرایط فعلی واضح است، این نکته می باشد که دموکرات ها با توجه به موقعیت برتر خود می توانند دستورکار بودجه ای خود را در موراد مختلف نظیر بسته محرک مالی دولت دموکراتِ آمریکا، به پیش برند(بدون توجه به رای جمهوریخواهان). اتحاد دموکرات ها در سنای آمریکا تا حد زیادی می تواند رای و نظر جمهوریخواهان در مورد مسائل مهم فعلی در عرصه معادلات سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی آمریکا را بی اثر و بی اهمیت کند. 

این مساله دقیقا در نقطه مقابلِ ادعاهای دور و دراز جو بایدن مبنی ضرورت حکمروایی در دولت وی بر اساس وحدت نظر حزبی(میان جمهوریخواهان و دموکرات ها) است. در این رابطه "دوران شاو" استاد علم سیاست در "دانشگاه تگزاس آمریکا" می گوید: "در برهه کنونی، دولت بایدن دو چهره متفاوت را از خود در زمینه لحن و همچنین سیاست های اجرایی اش نشان می دهد(میان حرف و عمل آن در عرصه سیاست، تفاوت وجود دارد). دولت بایدن سعی دارد کارایی خود را در زمینه مقابله با ویروس کرونا نشان دهد و در این زمینه از فدا کردنِ آنچه شعار بایدن یعنی ایجاد وحدت حزبی در مورد مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی آمریکا است، ابایی ندارد". 

جو بایدن به تازگی در یک تماس تلفنی با دموکرات های سنا از آن ها خواسته در مورد بسته محرک مالی دولت وی، قاطعانه و با قدرت به جلو حرکت کنند و گفته است که بسته مالی مذکور، می تواند در چهارچوب ساختارهای قانونی آمریکا و با توجه به تسلط دموکرات ها بر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، به راحتی تصویب شود. او از دموکرات ها خواسته تا در زمینه بسته کمک مالی در شرایط فعلی، بزرگ بیندیشند زیرا افکارکوچک و متعاقبا تصویب بسته های محرک مالی کوچک، هیچ دردی از آمریکا دوا نخواهد کرد. 

چاک شومر در رابطه با این موضع گیری بایدن گفته است: "رئیس جمهور بایدن در تماس تلفنی خود با من تاکید کرده که کنگره آمریکا باید هر چه سریع تر به بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری وی رای داده و آن را تصویب کند. او دراین باره کاملا قاطع بود و گفت که بسته های مالی کوچک، برای شرایط فعلی آمریکا مناسب نیستند. بایدن همچنین به من گفت که به اعضای حزب جمهوریخواه گفته است که بسته محرک مالیِ 600 میلیارد دلاری آن ها، بیش از حد کوچک است". به نظر می رسد اکثریت دموکرات ها نیز کاملا با این موضع گیری بایدن موافقند و تصویب بسته مالی وی حتی بدون توجه به رای جمهوریخواهان را در سر می پرورانند. 

در این راستا، سناتور "برنی سندرز" از اعضای برجسته دموکرات ها گفته است: "ما همگی مشتاق همکاری با جمهوریخواهان هستیم. با این حال، باید بدانیم که آمریکا در برهه کنونی با مجموعه ای از بحران های بی سابقه رو به رو است که جز با انجام اقدامات فوری نمی توان به آن ها پاسخ مناسب داد". موضع گیری های اخیر بایدن و رفتارهای چهره های سرشناس دموکرات ها در پیشبرد دستورکارهای یکجانبه در عرصه معادلات سیاسی آمریکا موجب شده تا بسیاری از جمهوریخواهان، انتقاد از بایدن و شعارهای وی مبنی بر پیشبرد سیاست در آمریکا با استفاده از وحدت حزبی را زیر سوال ببرند و به نوعی سعی کنند تا از این طریق، او را تضعیف هم کنند. نباید فراموش کرد که ایجاد وحدت حزبی در آمریکا، یکی از مهمترین شعارهای انتخاباتی و پساانتخاباتی بایدن بوده است. 

در این راستا، جمهوریخواهان، مخصوصا جمهوریخواهانِ میانه رو، مکررا خطاب به بایدن گفته و می گویند که مایلند دعوت وی مبنی بر پیشبرد وحدت حزبی در آمریکا را بپذیرند و از این طریق، بحران های اقتصادی، بهداشتی و سیاسی آمریکا را مخاطب قرار دهند. از این منظر، هرگونه تک روی بایدن و دموکرات ها در مسیر تصویب بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری(بدون در نظر گرفتن رای جمهوری خواهان)، بدون تردید، چالش ها و بحران های سیاسی در آمریکا را تشدید خواهد کرد. این در حالی است که حتی روسای جمهور جمهوریخواهِ آمریکا نظیر "جورج بوش پسر" و یا "دونالد ترامپ" نیز به صورت یکجانبه و با استفاده از اختیارات خاص ریاست جمهوری آمریکا و یا موقعیت برتر حزب خود در کنگره، به صورت یکجانبه اقدام به تصویب قوانین مختلف، مخصوصا در بحث های بودجه ای کرده اند. 

"راجر اسمیت" استاد علوم سیاسی در "دانشگاه پنسیلوانیا" می گوید: "تردیدی نیست که اگر بایدن و دموکرات ها، به صورت یکجانبه بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری در زمینه مقابله با آثار و تبعات ویروس کرونا را به تصویب برسانند، جمهوریخواهان، جنگ گسترده ای را علیه آن ها و مخصوصا شخصِ بایدن، به دلیل رها کردن شعارهایش مبنی بر پیگیری رویه وحدت حزبی در عرصه معادلات سیاسی و اجتماعی آمریکا، به راه خواهند انداخت. احتمال به وجود آمدنِ یکچنین فضای تنشی و تقابلی مخصوصا با توجه به اینکه امکان دارد بایدن و دموکرات ها به این نتیجه برسند که انجام اقدامات یک طرفه، به نفع آمریکا و آینده سیاسی آن هاست، بیش از پیش تقویت می شود. امری که بدون تردید تبعات و پیامدهای ناگواری را برای ایالات متحده آمریکا به دنبال خواهد داشت و عملا شعار ایجاد وحدتِ جو بایدن و دولت وی را نیز، به شعاری از پیش مرده، تبدیل خواهد کرد». 

 

***نویسنده: راشل بوچینو، وی نویسنده و تحلیلگر پایگاه خبری نشنال اینترست است. 

*لینک: 

https://nationalinterest.org/feature/joe-biden%E2%80%99s-%E2%80%98unity%E2%80%99-dream-seems-dead-already-177542

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۱۲۱۵۰۰۷:۵۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
خوبه سر کمک به مردمشون دعوا دارن نه مثل ما..
ناشناس۱۸۱۲۲۱۶۰۹:۱۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
بایدن یک سیاست مدار کهنه کار و یک جنتلمن است. باید با بایدن گفتگو کرده و از خصومت ها با آمریکا کاست.
ناشناس۱۸۱۲۳۳۸۱۰:۱۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستن.
ناشناس۱۸۱۲۳۸۶۱۰:۳۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
مذاکره ای که برای دادن حق حقوق کشورتان است نه؟ خوشا به غیرتت
ناشناس۱۸۱۲۳۹۹۱۰:۳۲:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
این جنتلمن شما معاون همان اوباما بود که شدیدترین تحریم ها را ایجاد کرد
ناشناس۱۸۱۲۳۴۷۱۰:۱۷:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
50 میلیون نفر در امریکا در اثر کرونا بیکار شدند و تعداد افراد بی پول و گرسنه و بی خانمان و کارتن خواب در این کشور به شدت افزایش یافته است.
ناشناس۱۸۱۲۱۵۵۰۸:۱۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
جناب روحانی بایدن هم تو زرد در آمد دیگه منتظر چی هستی ..
ناشناس۱۸۱۲۱۵۷۰۸:۱۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
بجای دلبستگی به کدخدا باید بفکر ملی کردن ثروت ها برای اداره کشور باشید
ناشناس۱۸۱۲۲۹۳۱۰:۰۰:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
فقط کدخدا
ناشناس۱۸۱۲۴۶۰۱۰:۴۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
فقط خدا نه کدخدا
ناشناس۱۸۱۲۴۹۹۱۰:۵۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
هرکه بغیر خدا (کدخدا) امید ببندد ناامید خواهد شد و این یک سنت الهی است که در 8 سال گذشته مشهود بود.
ناشناس۱۸۱۲۸۲۱۱۳:۲۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
از تو حرکت از خدا برکت. با کدخدا اختلافاتت را حل کن، خدا برکت می دهد.
ناشناس۱۸۱۲۴۵۵۱۰:۴۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
ملی کردن ثروتها یا دزدی کردن ثروتها
ناشناس۱۸۱۲۱۷۶۰۸:۵۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
قیمت مرغ و تخم مرغ و پراید و سکه و $ و مسکن و لیمو امانی و بورس و لنت عقب ۴۰۵ و در کل ، تمام اقتصاد ایران گره خورده به تصمیمات آتی پرزیدنت بایدن در مورد ایران . بیائید از واقعیت ها فرار نکنیم .
ناشناس۱۸۱۲۳۹۳۱۰:۳۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
به دوستانت در دولت بگو دست از دستکاری و سیاسی کردن اقتصاد بردارد
ناشناس۱۸۱۲۱۸۲۰۹:۰۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
بایدن و کاملا هریس و بن سلمان و پادشاه عربستان ۳ ماهه که واکسن فایزر زدن . پس چرا نمیمیرن ؟! قابل توجه رسانه میلی
ناشناس۱۸۱۲۳۳۰۱۰:۱۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
همشون آخرش میمیرن ۸۰ _ ۹۰ سال دیگه بر اثر تصادف میمیرن
ناشناس۱۸۱۲۳۳۵۱۰:۱۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
امریکا 3 ماهه واکسیناسیون عمومی کرونا را آغاز کرده اما روزانه 4000 نفر کشته می دهد چرا نتوانستن ویروس کرونا را مهار کنند ؟!
ناشناس۱۸۱۲۳۹۵۱۰:۳۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
به قول خودتان آب مقطر است!
ناشناس۱۸۱۲۶۸۷۱۲:۱۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
بنابر اعلام وبسایت آژانس دارویی نروژ 230 نفر در این کشور پس از دریافت واکسن کرونای فایزر فوت کردند.
ناشناس۱۸۱۲۷۷۰۱۲:۵۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
این خبر تکذیب شده است.
ناشناس۱۸۱۲۳۹۶۱۰:۳۱:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
بازندگانی که ده ها سال است از پایداری مشروع ملت ایران درس عبرت نیاموخته اند --- بزرگ ترین کودنی سران آمریکا و غرب و ارتجاع جهانی همیشه بازنده را نشان می دهد که پس از چهل و یک سال آزمودن پایداری نستوه ملت انقلابی ایران در راه حمایت از اصول دینی و انسانی خرد گرای انقلاب خویش و اصرار پیوسته ی این ملت بر دفاع جانانه مشروع از استقلال و از حقوق مشروع حاکمیت و آزادگی کشور خود و اصرار بر دفاع انسان دوستانه این ملت از حقوق مشروع ملت های ستم دیده جهان و اصرار بر مبارزه ی بی وقفه علیه ظلم آشکار قلدران جهانی که حقوق ملت ها را برای منافع استعماری خود زیر یوغ اسارت پایمال می کنند ؛ این سران علی رغم هزینه کردن بی بازده تریلیونها دلار از سرمایه های ملل محروم کشورهای خویش و دادن تلفات و خسارات بی شمار ؛ هنوز بیهوده برای کشاندن ملت ایران به سازش خفت بار در مربع اول تلاشهای مذبوحانه خویش زمین گیر مانده و درس عبرت نگرفته اند. این سران هنوز بر ادامه ی زیان رسانی به کشورها و منابع ملی مردم خود اصرار می ورزند و به جنایتها و خیانتهای استعماری خویش با هدر دادن منابع و سرمایه های ملی تا رسیدن به نابودی ادامه می دهند. این قلدران خرد ستیز از خشم بزرگ خداوند قهار که در دفاع از مظلومان جهان و انتقام بی امان از نمرودها و فروعونها و شدادها و صدامهای جنایتکار و خیانت پیشه تاریخ آشکار است همیشه در خواب غفلت به سر می برند. این قلدران همیشه ثابت کرده اند تا رسیدن به نابودی روی ادامه ی جنایتها و خیانتهای خود مذبوحانه علی رغم ناکامیهای همیشگی ؛ پیوسته با سرمایه گذاریهای کلان از داراییها و جان صدها هزار از افراد ملت های محروم کشورهای خویش به قمار همیشه بازنده خودادامه می دهند. بنظر می رسد صلح و صفا و برابری و زندگی در سایه ی شراکت مشروع مسالمت آمیز ؛ اصالتا در فرهنگ این قلدران ددمنش درنده خو و چپاولگر هیچ جایگاهی ندارند.
ناشناس۱۸۱۲۶۲۳۱۱:۴۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
تمام سرمایه این قلدرهای ستمگر خیانت کاران ووطن فروشان وساده لوحان وجاسوسها ونادانها هستند
ناشناس۱۸۱۲۷۳۴۱۲:۴۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
چقدر خوشم میاید فرزندانشان همه در امریکا و اروپا هستند خودشان واکسن فایزر زده اند بعد برای مردم ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین