وضعیت «پست پست مدرن»!

گروه اجتماعی،   3991117049 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
وضعیت «پست پست مدرن»!

«تعطیل کردن سینماها کار بسیار غلطی بوده،
تحمیل کردن ماسک به مردم کار بسیار غلطی بوده،

تعطیل کردن مدارس و تبدیل کردن بچه ها به زندانی در خانه کار بسیار غلطیه.

یک برنامه جهانی وحشت که احتمالا با اهداف سیاسی توسط انگلیس و امریکا اجرا شده در ایران طوری اجرا شد که ما کاسه داغ تر از آش شدیم...»

در همان ساعاتی که فیلمی از ناله و فریاد عجیب یکی از بازیگران تلویزیونی از وضع موجود کشور و شکایت از تاخیر در خریدن واکسن در فضای مجازی دست به دست می شد یکی دیگر از کارگردانان مشهور سینما تمام پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا از جمله زدن ماسک را نادرست و ایران را در رعایت شرایط فوق العاده برای کرونا کاسه داغ تر از آش می خواند و...

گویا کشور ما وارد وضعیت جدیدی شده فراتر از وضعیتی که برخی فیلسوفان و جامعه شناسان آن را «وضعیت پست مدرن» خوانده اند! عصری «پست پست مدرن»  که بدون داشتن علم و تخصص، هر شهروندی به صرف شهرت، دارای صلاحیت اظهار نظر درباره همه چیز حتی اموری که کوچکترین اطلاعی از آن ندارد خواهد بود.

این فیلسوفان و جامعه شناسان احتمالا با دیدن آنچه در این سال ها در کشور ما می گذرد، توبه کنان گریبان بدرند و به سوی بیابان فرار کنند. بماند که از وضعیت پست مدرن و پست مدرنیسم معرفتی  نیز در جامعه ما حتی شاید در برخی محافل آکادمیک تصور درست و دقیقی وجود ندارد تا چه رسد به محافل هنری .

آقای افخمی که هم خود را اهل مطالعه می دانند و هم اهل رسانه هستند بهتر از بقیه باید بدانند که اینگونه سخن گفتن درباره اموری که مربوط به تخصصی دیگر است نه عادتی است که اهل مطالعه دارند و نه رویه ای است که اهل رسانه آن را در پیش بگیرند.

حتی در همین اظهارات کوتاه هم تناقض عجیبی وجود دارد. اگر این ویروس با هدف وحشت جهانی تولید شده باشد هم طبیعتا باید دارای آثاری وحشت آفرین باشد که هدف از این وحشت آفرینی را محقق کند. بنابراین چگونه مبارزه با شیوع این ویروس بسیار نادرست و در پیش گرفتن راه های مبارزه با  آن نوعی کاسه داغ تر از آش شدن است؟! مگر آنکه ایشان اصل وجود این ویروس را هم به کل منکر شوند! 

متاسفانه فضای افکار عمومی در کشور ما چندان با منطق و استدلال خو نگرفته و هر از گاهی در حوزه های مختلف از سیاست و اقتصاد گرفته تا فرهنگ و هنر و این اواخر علم شاهد اظهاراتی هستیم که چندان اعتباری از لحاظ عقلانی ندارند اما قویا خواهان اثرگذاری و جلب توجه عمومی هستند.

گویا حقیقت و اهمیت پیروی از آن جای خود را به معیارهای دیگری از جمله قدرت و منافع داده. جایگیر شدن و رسوخ این باور به لحاظ روانی، رفتارهایی را تولید خواهد کرد که نتیجه آن چیزی جز تضعیف انسجام اجتماعی نخواهد بود.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۱۱۶۲۳۱۵:۳۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
این حرفها، حرف طرفدارای تبریزیانه
ناشناس۱۸۱۱۸۵۴۲۰:۳۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
پزشکان و متخصصان اعتباری در بین مردم دانا ندارند و فقط عوام آنها را قبول دارند! حق با جناب افخمی است.
ناشناس۱۸۱۲۳۸۱۱۰:۲۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
مردم دانا ؟؟!!!!
ناشناس۱۸۱۱۸۷۲۲۰:۴۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
کرونا در طب سنتی درمان قطعی دارد علی انصاریان و مهرداد میناوند اگر بیمارستان نمیرفتن با طب سنتی و اسلامی درمان می شدند و قطعا ^اکنون زنده بودند^.
بنده خدا۱۸۱۲۳۰۵۱۰:۰۵:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
خدا شفات بده
علي۱۸۱۲۷۵۴۱۲:۴۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
خب اگه با طب سنتي درمان داره چرا کسي رو باهاش درمان نميکنن؟ چرا ما خبري از خوب شدن کسي با اين روش نميشنويم؟
ناشناس۱۸۱۲۶۲۱۱۱:۳۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
تبریزیان برای این ویروس دارو تجویز کرد راهکار ارائه داد به سفیر ایتالیا نامه نوشت سرچ کنید ببینید .. چه ربطی داره .. افخمی و تبریزیان
ناشناس۱۸۱۱۶۲۵۱۵:۴۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
متاسفانه وضعیت نابهنجار این هشت سال دست پخت افرادی بود که مشهور به سلبریتی بودند و با تبلیغات عوام فریبانه بر روی نسل جوان نا آگاه موجبات فراهم کردن رای برای ناکسان شدند
ناشناس۱۸۱۱۷۲۵۱۷:۲۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
ناکثان درسته کلمه نَکْث در لغت به معنی شكستن پیمان، قسم، بیعت و باز كردن گره‌های طناب‌آمده است.
کور پیش بین در خشت خام و کج و معوج۱۸۱۱۸۰۵۱۹:۲۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
ضمن تشکر از دقت نظر جنابعالی باید به عرض برسانم هر دو لغت را داریم که در جای خودش باید استفاده شود.گر ببینی ناکسان بالا نشینندصبر کن مایه اصل نسب در گردش دوران زر است گر ببینی ناکسان بالا نشینند صبر کن روی دریا کف نشیند قعر دربا گوهر است با سپاس
ناشناس۱۸۱۱۸۲۶۲۰:۰۷:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه هر دو جان سوزن ولی این کجا و آن کجا ناکث و ناکس هر دو لغت کاربرد خودش در جای خودش را دارد ناکسان در اینجا به معنی نا اهلان است
ناشناس۱۸۱۲۱۰۰۰۳:۳۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
خير دوست عزيز ايشان به هيچ وجه مبلغ راي روحاني نبود اتفاقا ايشان طرفدار طيف ..دیگری هستند كه مستقيما هشت سال وغير مستقيم هم اكنون هم .. ..درحال فقیرتر شدن مردم هستند چرا نعل وارونه مي زنيد
ناشناس۱۸۱۲۳۲۶۱۰:۱۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
فلان دکتر که گفت باید هفتاد درصد مردم بگیرند هم سلبریتی بود؟ اون کسی که گفت قرنطینه مال قرون وسطی هم سلبریتی بود؟ باز هم بگم؟
ناشناس۱۸۱۱۶۵۰۱۶:۱۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
اعلام جرم بشه علیه ایشون
ناشناس۱۸۱۱۸۶۱۲۰:۳۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
خانم مهناز افشار که حدودا هم سن و سال میناوند و انصاریان است خودش در آلمان واکسن نزده و معلوم نیست چند ماه دیگه نوبتش بشه، بعد با کولی بازی توییت میکنه چرا واکسن ..!!! به امید روزی که سلبریتی های بی سواد در مورد همه مسائل اظهار نظر نکنند!
ناشناس۱۸۱۱۶۵۶۱۶:۱۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
ایشان دیدار با مقامات عالیه هم دارند و سلبریتی نیستند. اما درست خلاف نظر ان مقامات عالی حرف میزنند و عمل می کنند!
ناشناس۱۸۱۱۶۵۷۱۶:۱۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
با اصلاح طلب ها نماینده مجلس می شود و الان با خواص با رهبری دیدار می کند و برخلاف نظر ایشان که رعایت بهداشت است حرف می زنند.
ناشناس۱۸۱۱۶۶۷۱۶:۲۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
كاري نداره ببريدش با چنتا كرونايي روبوسي كنه اگه باور نداره
ناشناس۱۸۱۱۶۷۱۱۶:۳۲:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
سواد ایشون در حد دوربین و سکانس و کات و حرکت است . نباید بزرگشان کرد
ناشناس۱۸۱۱۷۷۲۱۸:۳۰:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
در اون حد هم نیست
داود۱۸۱۱۶۷۴۱۶:۳۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
کاملن با نظر این کارگردان فهمیده و بزرگوار موافقم
ناشناس۱۸۱۱۸۳۰۲۰:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
تورا به چالش روبوسی با کرونایی ها دعوت میکنم
ناشناس۱۸۱۲۳۱۷۱۰:۰۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
البته با کلمه فهمیده مخالفم
ناشناس۱۸۱۱۶۷۶۱۶:۳۵:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
شما چه حوصله ای دارید که برای حرفای این وقت میذارید !!!
ناشناس۱۸۱۱۷۰۶۱۷:۰۱:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
ایشون چه تخصصی داره که باید درمورد این مسائل صحبت کنه ونظر بده آیا متخصصین امور هم با حرفهای این آقا موافقن یا مخالف البته با نظر شما که در زیر حرفهای این حضرات آورده اید کاملا موافقم باید هرکاری را به کاردان آن سپرد
ناشناس۱۸۱۱۷۱۶۱۷:۱۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
مسائل علمی جای رجزخوانی نیست. کلی دکتر و سازمات برای این کار وجود دارد، یاد بگیریم کار را به کاردان بسپاریم.
ناشناس۱۸۱۱۸۵۷۲۰:۳۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
همه بدبختی ما از همین پزشکان و متخصصان است!! متخصصان پول پارو کنی!
ناشناس۱۸۱۱۷۲۲۱۷:۲۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
این حرف ها فقط برای دیده شدن هست
ناشناس۱۸۱۱۷۲۹۱۷:۲۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
باید برخورد قانونی با او شود. صحبتهای او یک جرم عمومی است.
ناشناس۱۸۱۲۳۳۳۱۰:۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
دقیییییییییییییییقا
سینا۱۸۱۱۷۴۹۱۷:۵۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
هر کسی میتونه هر نظری داشته باشه. اشکالی نداره! آقای افخمی ماسک نزنه و هر کاری میخواد بکنه اما طبق قانون از سالن جشنواره .. کنند بیرون. چه تضمینی وجود داره که چند نفر رو کرونایی نکنه؟؟؟؟ ضمنا منظور نویسنده محترم مقاله از اینکه ایشون اهل مطالعه هستند چیه؟ اینکه کسی چند تا رمان و قصه و نمایش نامه بخونه و چند تا لغت ایسم دار حفظ کنه تبدیل به محقق و نظریه پرداز و فردی اهل دانش میشه؟
ناشناس۱۸۱۱۷۵۴۱۸:۰۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
دیگران که صبح تا شب دری وری میگن مگه حالا یک کلمه حرف حساب دارند که شما گیر میدید به افخمی
ناشناس۱۸۱۱۷۶۳۱۸:۱۹:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
با همه کسانی که بدون تخصص درباره این امور حیاتی اظهار نظر میکنند باید برخورد کرد با همه شون در هر جایگاهی هنرمند و غیر هنرمند هم نداره
ناشناس۱۸۱۱۸۳۹۲۰:۱۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
سوال این است که چرا ایشان را بدون ماسک به محیط بسته سینما راه داده اند. هر عقیده ای دارد داشته باشد قانون شکنی مجاز نیست.
ناشناس۱۸۱۱۸۵۸۲۰:۳۱:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
اییییی خدا بازم تئوری توطئه!!!!! امریکا و انگلیس برنامه ریزی کردند برای نابودی ما. مثلا خودشان هم برای ردگم کنی ماسک میزنند که ما مشکوک نشویم.
ناشناس۱۸۱۱۸۸۴۲۱:۰۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
آقای افخمی تو حتی فیلم هم درست و درمون نمیسازی از کی تاحالا متخصص اپیدمی شدی چرا فکر می کنی حق داری راجع به مسائلی که کوچکترین اطلاعی از اون نداری می تونی پشت تریبون حرف بزنی
ناشناس۱۸۱۱۸۸۶۲۱:۰۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
این حرفها سلامت مردم را به خطر می اندازد نمیدونم چرا این فرد راحت این حرفها را میزند
ناشناس۱۸۱۱۹۲۴۲۱:۵۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
بالاخره افراد در جامعه نظرات متفاوتی دارند. خود من احتمال کمی میدم که کرونا یک توطئه باشه. اما نمیشه هیچوقت هیچ چیزی رو به طور قطعی ثابت کرد یا رد کرد. حتی مبانی ریاضیات رو.
dayani۱۸۱۱۹۷۸۲۲:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
به همان دلیل که ایشان هنوز متوجه نشده اند که چند نفر از مردمان این کشور به دلیل کرونا جان باخته اند و برای ازدست دادن آن همنوعان هیچ غم و غصه ای ندارد، نباید ایشان را دید و حرفشان را شنید.
ناشناس۱۸۱۲۰۱۱۲۳:۴۵:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
میگن یارو چون هنری نداشت و میخواست معروف بشه هر چی فکر کرد بجایی نرسید،آخرش رفت جلو همه.. ..فریاد کشید و معروف شد.
ناشناس۱۸۱۲۰۴۲۰۰:۲۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
پزشکان زیادی در سطح دنیا هستند که ماسک زدن رو کار غلطی میدونن. اما هیچ وقت صحبت ها و دلایل منطقی شون؛ رسانه ای نمیشه
ناشناس۱۸۱۲۴۲۱۱۰:۳۸:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
اکثریت قریب به اتفاق متخصصین زدن ماسک را ضروری می دانند. البته اگر منظورتان چند پزشک سنتی در ایران یا چند..در .. است حرف شما درست است.
ناشناس۱۸۱۲۰۹۶۰۳:۲۵:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
.. حزب باد!
ناشناس۱۸۱۲۱۳۷۰۷:۳۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
حتی اگر حرف تو درست باشد و بهتر باشد کارهای مردم به روال سابق برگردد، حداقل باید روی زدن ماسک تاکید می‌کردی.
مهدی۱۸۱۲۱۶۷۰۸:۳۹:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
سلام سخن گفتن در زمینه های تخصصی بسیار خوب است. ولی موضوع کرونا و راههای پیشگیری از آن یک موضوع تخصصی نیست بلکه موضوعی اجتماعی است و همه نظر خود را مطرح می کنند. عاقلانه ترین نظری که در کشور ما این شخص جرات بیانش را پیدا کرده است. چرا مورد هجمه قرار گرفته؟ خدا خیرشان بدهد. ایران طبق آمار رسمی وزارت بهداشت در استفاده از داروهای سازمان بهداشت جهانی رتبه اول را دارد و باعث مرگ هزاران نفر شده است. اگر این کاسه داغتر از آش نیست پس چیست؟
ناشناس۱۸۱۲۳۳۴۱۰:۱۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
موضوع کرونا و راههای پیشگیری از آن یک موضوع تخصصی نیست؟؟؟ چی .. ؟ فازت چیه
ایرانی آباد و آزاد۱۸۱۲۲۶۴۰۹:۴۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
متاسفانه .. دولت مسئله کرونا و سلامت مردم و همچنین خرید واکسن را به شدت سیاسی کرد همچون اقتصاد که مردم سالهاست چوبش را می خورند. این ظلم ..را تاریخ و فرزندانمان به خوبی بازگو خواهد کرد برای نسل های بعد!!!!!
ناشناس۱۸۱۲۳۴۳۱۰:۱۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
فیلمهایش تحریم شود البته اگر فیلمی داشته باشه.
محمد۱۸۱۲۳۵۷۱۰:۲۱:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
حتی نظر شخصی ایشان نزدن ماسک باشد. بنا به قانون در محل عمومی باید ماسک زد ایشون نشسه تو محل عمومی ماسکش کو.
ناشناس۱۸۱۲۷۸۰۱۳:۰۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
این دو ویدئو هیچ گونه تشابهی با هم ندارند . نویسنده سعی کرده است حرفهای خطرناک و مشوش جناب افخمی را در کنار شکوه به جای یک فرد به ستوه آمده قرار دهد تا به نحوی از زشتی حرفهای افخمی بکاهد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین