طرح تروئیکای اروپا برای «پایبندی ایران به برجام» در ازای مزایای اقتصادی

جهان،   3991117008 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک رسانه غربی گفته سه کشور اروپایی طرحی پیشنهاد کرده‌اند که خواستار «بازگشت ایران» به پایبندی به برجام در ازای برخورداری از منافع اقتصادی است.

طرح تروئیکای اروپا برای «پایبندی ایران به برجام» در ازای مزایای اقتصادی

به گزارش فارس، دیپلمات‌های اروپایی و غربی گفته‌اند سه کشور اروپایی عضو برجام طرحی برای «بازگشت ایران به پایبندی برجام» در ازای دریافت منافع اقتصادی پیشنهاد داده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی و غربی نوشته بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشنهاد داده‌اند ایران در ازای برخورداری از مزایای اقتصادی به پایبندی به توافق هسته‌ای بازگردد. رسانه انگلیسی به جزئیات بیشتری از این طرح اشاره نکرده است.

رویترز نوشته هنوز مشخص نیست که آمریکا رفع تحریم‌ها علیه ایران را بدون آنکه ایران نخست به توافق پایبند شود بپذیرد.

رویترز ساعاتی قبل‌تر به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داده بود وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان درباره چگونگی احیای توافق هسته‌ای برجام گفت‌وگو خواهند کرد.

این منابع که خواسته‌اند هویتشان پنهان بماند زمان دقیق برگزاری این نشست را اعلام نکرده‌اند. دو نفر از آنها گفته‌اند این نشست ممکن است همین جمعه برگزار شود و دو نفر دیگر زمان آن را هفته آینده اعلام کرده‌اند.

این خبر ساعاتی بعد از آن منتشر شد که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در حال انجام رایزنی‌هایی با فرانسه، آلمان و انگلیس جهت رسیدن به مواضع متحد در خصوص توافق هسته‌ای ایران است.

سالیوان در پاسخ به سئوالی درباره قصد دولت آمریکا برای بازگشت به برجام تصریح کرد: «فعالانه در حال تعامل با اتحادیه اروپا هستیم... در سطوح مختلف دولت با آنها گفت‌وگو می‌کنیم.»

مقام‌های دولت جو بایدن در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که  قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام نکرده‌ است. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است مقام‌های دولت بایدن به تلویح می‌گویند بازگشت آنها به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران کاهش تعهداتش در این توافق را به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به نقض برجام از سوی آمریکا و اینکه اقدامات تهران در واکنش به نقض عهد واشنگتن بوده هر گونه گام از سوی ایران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

دیدگاه کاربران

علی۱۸۱۱۳۰۴۱۱:۰۳:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
اگر قبل از بازگشت امریکا ، ایران برگرده به مردم خیلی ظلم کردید حالا که تا اینجاش ارزش پول ملی و قدرت خرید ملت رو به فنا دادید اقازاده هاتون هم که مشغول برج سازی و عشق و حال و ویلا و .. هستن چه توافق باشه چه نباشه به حال مردم که فرقی نداره پس بگزارید ببینیم آخرش چی میشه! خدا پدر و مادر های شما ها رو نیامرزه که اینطوری ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم رو کاهش دادید راه حل هم که ارائه میدید حذف صفر از پول رایج مملکته.
ناشناس۱۸۱۲۰۲۸۰۰:۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
شناسه خبر: ۵۱۵۸ تاریخ خبر: ۱۷/ ۱۲/ ۱۳۹۵ ساعت: ۱۶:۵۹ صفحه نخست » ديدارهاي خارجي جهانگيري عصر امروز (سه شنبه) در ديدار "پيتر پلگريني" معاون نخست وزير اسلواكي اظهار داشت:....دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه آمادگي ايران براي گسترش همكاري ها با اتحاديه اروپا جدي است، گفت: در يك سال سپري شده از توافق برجام هيات هاي متعددي از اروپا به تهران سفر كرده اند و توافقات خوبي نيز ايجاد شده و از طرف ايران محدوديتي براي همكاري با كشورهاي عضو اتحاديه اروپا وجود ندارد. معاون اول رييس جمهور افزود: انتظار داريم همين رويكرد در طرف مقابل و از طرف كشورهاي عضو اتحاديه اروپا نيز وجود داشته باشد .. بزک نمیر بهار میاد .. روز از نو روزی از نو.دوباره وعده های تو خالی
ناشناس۱۸۱۲۰۳۵۰۰:۱۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
اقتصاد آنلاین کد خبر 222768 ۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۱۲:۴۲ صفحه اصلی اقتصاد کلان رییس مجلس سنای ایرلند تاکید کرد: استفاده دولت‌های اروپایی از تمام ظرفیت‌ها برای ادامه برجام/ سفر هیات اقتصادی ایرلند به ایران در ماه آینده استفاده دولت‌های اروپایی از تمام ظرفیت‌ها برای ادامه برجام/ سفر هیات اقتصادی ایرلند به ایران در ماه آینده..سیاست هویج خالی
ناشناس۱۸۱۲۰۳۷۰۰:۲۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
رجا نیوز سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 09:52 ساعت اقتصاد شناسه خبر : 240087 فعالان اقتصادی: بعد از برجام، ۱۵۰ هیات خارجی به ایران آمدند اما هیچ قرارداد رسمی با آنها بسته نشد! بازرگانان و فعالان اقتصادی: در ۱۰۰ روز اخیر بعد از برجام، ۱۵۰ هیات خارجی به ایران آمدند اما هیچ قرارداد رسمی با آنها بسته نشد! نسیم: در یک سال گذشته به خصوص در ماه‌های قبل و بعد برجام شاهد حضور هیات‌های تجاری متعددی در ایران بودیم. در این بین چند تن از هیات‌های تجاری کشورمان هم توانسته‌اند چند سفر به کشورهای اروپایی داشته باشند. این سفرها این ذهنیت را در مردم تقویت می‌کند که دستاورد بسیار بزرگی برای اقتصاد کشور پدیده آمده و قراردادهای متعدد تجاری و اقتصادی در این مدت به امضا رسیده است. اما به نظر می رسد که واقعیت متفاوت با آن چیزی باشد که مردم تصور می‌کنند. تفاهمنامه‌هایی که در این مدت در جلوی دوربین‌های رسانه‌ها به تصویر کشیده شده هیچ شباهتی به قراردادهای قطعی ندارد و تنها در حد همان تفاهمنامه‌هایی است که تضمین اجرا ندارد.
در به در۱۸۱۱۳۱۲۱۱:۰۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
عجب داستانیه این هسته ای. کل دنیا را چندین دهه است که سرگرم کردیم
ناشناس۱۸۱۱۴۳۵۱۲:۳۱:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
آنها ما رو سرگرم كرده اند
ناشناس۱۸۱۱۶۱۱۱۵:۲۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
سرگرم کردیم؟!!! چقدر خود تحقیر هستین شماها!
ناشناس۱۸۱۱۷۶۸۱۸:۲۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
خود تحقیری؟ این همه هزینه دادیم آخرش هم گاز قطع شد هم برق برگشتیم دوران غار نشینی دلمون خوشه فلان قدر اورانیوم فلان درصد داریم
ناشناس۱۸۱۱۳۲۳۱۱:۱۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
فروش کشور در قبال نقل و نبات! آیندگان خوب قضاوت خواهند کرد
ناشناس۱۸۱۱۴۸۵۱۳:۱۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
حتما به وضعیت فعلی به شما خیلی خوش میگذره
امید۱۸۱۱۳۶۹۱۱:۳۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
بسم الله الرحمن الرحیم این همه دروغ برای چی ؟ تحریم ها رو بردارید ، بعد ایران هم به بعد از برجام بر می گردد .
ناشناس۱۸۱۱۹۲۰۲۱:۵۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
به نظر میاد غربیها نمیخوان تحریمها رو در عمل بردارن. مخصوصا تحریمهایی که به اسم تررویست هست. به همین خاطر میخوان ایران اول برگرده تا بعدش بازی دربیارن
کاهشی۱۸۱۱۳۸۴۱۱:۴۶:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
شنبه دلار زیر ۱۵ تومان قیافه دلالان سکه و دلار دیدنی است
ناشناس۱۸۱۱۶۴۴۱۵:۵۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
کجای کاری دلار قراره بشه 1000تومن!!!!
ناشناس۱۸۱۱۳۹۶۱۱:۵۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
خوبه یک اینستکس جدید. حنای شما دیگه رنگ نداره. تحریم های بانکی را لغو کنید
ناشناس۱۸۱۱۶۴۶۱۶:۰۲:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
زمان ترامپ تکلیف همه معلوم بود. الان دوباره همه رفتیم سر کار. تحریمها سر جاشه فقط همه بلاتکلیفن امروز آمریکا برمیگرده فردا برمیگرده امروز مذاکره فردا مذاکره و این داستان ادامه دارد .
ناشناس۱۸۱۱۶۴۹۱۶:۱۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
جواب ایران ساده، محکم و مشخصه: لغو همه تحریم ها و پایان ایران هراسی مصنوعی غرب و اسرائیل برای دوشیدن اعراب و بعد بازگشت ایران به برجام. مذاکره ای برای موشک و حضور منطقه ای نخواهد بود چون نیازی نیست، دست از تهدید و حضور بی موردشان در منطقه بردارند منطقه آرام خواهد شد.
آزاده۱۸۱۱۸۰۹۱۹:۴۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
میخوان در عوض بدعهدی خودشان ایران رو سر کار و وعده و عید بی ارزش بدن
ناشناس۱۸۱۱۹۱۵۲۱:۴۵:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
حتی اگر بهترین برجامها هم‌ امضا شود اینها نمیگذارند آب خوش از گلوی ما پایین رود وماذره ای ارزانی وآرامش رو تجربه کنیم.
ناشناس۱۸۱۲۱۲۶۰۷:۱۲:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
نباید به حرف و سخن این اروپایی های ریاکار اعتماد کرد اینها کاره ای نیستند و نوکرانی بدون اختیار در دست امریکایی ها می باشند برگشتن به برجام مرحله به مرحله با راستی آزمایی فعلی آنها باید صورت بگیرد خارج از این عمل کنیم باختیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین