نظرات برگزیده مخاطبین الف: در ۸ سال گذشته با مدیریت اصلاح‌طلبان کشور به سمت فقر رفت/ایران قبل از انقلاب اسلامی گاو شیرده آمریکا بود/مردم از مذاکره با دشمن پیمان‌شکن حمایت نمی‌کنند

سیاسی،   3991115140 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: در ۸ سال گذشته با مدیریت اصلاح‌طلبان کشور به سمت فقر رفت/ایران قبل از انقلاب اسلامی گاو شیرده آمریکا بود/مردم از مذاکره با دشمن پیمان‌شکن حمایت نمی‌کنند

یادداشتی با عنوان«ما و دیوانه و چاه!» از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*چرا عده ای دائما در زیر پای دولت پوست خربزه انداختند تا کار نکند؟ مگر حب دنیا چه ارزشی دارد که عده ای برای رسیدن به قدرت مردم را دچار مشکلات عدیده کنند؟

*قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج بشود.

*سنگی که فتنه گران دیوانه در سال 88 در چاه انداختند و باعث ترغیب دشمن به تحریمهای ظالمانه شدند 100 تا دولت عاقل نمی توانند از چاه در بیاورند.

* مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت هاشمی نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 21 برابر شد.

دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستند اما عملکرد دولتهای خاتمی و احمدی نژاد نسبتا"قابل قبول بود.

*با مدیریت اصلاح طلبان و کارگزاران در 8 سال گذشته مملکت به سمت فقر رفت و شاخص فلاکت رکورد زد.

*روحانی اردیبهشت سال 92 زمانی که رئیس جمهور نشده بود خطاب به احمدی نژاد گفت آیا کاهش ارزش پول ملی هم کار تحریم است ؟!

*خوب شد که ترامپ رفت دیگه نمی توانند ناکارآمدی خودشون را به گردن ترامپ بیندازند.

* بیچاره گی مدعیان اصلاحات بجایی رسیده که خروج ترامپ از برجام و تشدید تحریم ها را به گردن رقیب سیاسی شون می اندازند و فرار به جلو می کنند.

* مشکلات کشور به ترامپ و بایدن مربوط نیست بلکه مربوط به سوء مدیریت مدیران ناتوان و مفسدان داخلی است.

* مسئله اصلی اینجاست که بخش بزرگی از اقتصاد و سیاست دست نهادهایی خارج از دولت هست که از این نهادها حتی نمیشه انتقاد کرد و اسمشون رو آورد.

*{ پاسخ به کامنت بالا} جهت اطلاع شما 75 درصد اقتصاد دست دولت است ولی در کشورهای پیشرفته فقط تا 20درصد اقتصاد دست دولتشان است

*این دولت ؛ دولت پیرمردهای نجومی بگیر و کم تحرک و خسته است که توان راه رفتن و کار کردن ندارند و نیازی به پوست خربزه ندارند.

* حراج 20 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تن ذخائر طلای بانک مرکزی نشان داد که دولت اختیارات کافی دارد اما عُرضه کار کردن ندارد.

*جناب جهانگیری این غربی ها چون عادت به حضور دیوانگان در تصمیم گیری ندارن، توانایی درآوردن سنگ از چاه براشون سخته اما ما ایرانی ها چند سال پیش یکیو داشتیم که اونم سنگ های زیادی توی چاه انداخت ولی با کلید تدبیر استاد حسن روحانی هم نشد درش بیاریم به همین خاطر بی خیالش شدیم رفت پی کارش. شنیدم دوباره میخواد با یه کامیون صخره وارد سیاست بشه

*منطق ترامپ منطق سود و منفعت بود . خیالش راحت شد که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم ، غنی سازی 20% و تعداد زیاد سانتریفیوژ هم به دردمان نمی خورد ، تحریم هم که کارساز است ، خب برای چی باید در برجام می ماند؟

*درست روز فردای انعقاد برجام اوباما قانون تحریم ویزای امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند را تصویب کرد و برجام را نقض کرد بعد از آنهم با غارت 2 میلیارد دلاری اموال بلوکه شده ایران و تمدید 10 ساله تحریم آیسا برجام را نقض فاحش کرد در ضمن برجام هیچ ربطی به موشک ندارد.

*کسانی که میگویند رئیس جمهور تدارکاتچی و مامور خرید است. چرا در انتخابات شرکت میکنند. پس چطوره که الان اصلاحطلب های تجدیدنظر طلب تدارکاتچی برای 1400 صف کشیدن و اینکه کدومشون کاندید بشن کارشون داره به یقه گیری میرسد.

*به یک نمونه از سیاست گذاری های این دولت دقت کنید ! اعضای هیات علمی و قضات از مالیات معافند !! در این کشور جهان سومی با مسائل و مشکلات ریز و درشتی که اعضای هیات علمی هیچ نقشی در حل مشکلات ندارند و گاها خودشان با بورس های تحصیلی غیر قانونی، حقوق های نامتعارف و ..بر این مشکلات افزوده اند، از مالیات معاف می شوند و کارگر و کارمند با حداقل دستمزد مالیات می دهد. در مورد وضعیت اسفناک قوه قضائیه هم از رووسای هر دوره قوه قضائیه ( تعابیر ویرانه، خرابه، ...) سوال نمایید. آن وقت این دو قشر که بالاترین حقوق را می گیرند و از بالاترین امکانات دولتی برخوردارند یا مالیات نمی دهند و یا مالیاتی جزئی کمتر از یک کارگر روزمزد. با حفظ احترام به اندک اعضای هیات علمی واقعی و قضات محترم، کدام کشور اسلامی، سرمایه داری، کمونیستی و ..در جهان هست که افراد در آن بالاترین حقوق را بگیرند و مالیات ندهند ؟ این تبعیض یعنی گسترش فقر، فساد، بی عدالتی و شکاف طبقاتی از این یک مورد بگیر برو بالا..همه اینا هم کار ترامپ بود ؟

* این هجمه ها و این تاخت ها چه معنی داره؟ چرا منافع حزبی و جناحی جای منافع ملی را گرفته ؟ هیچ دولتی بدون نقد نبوده و نمیتونه باشه درست . اینکه نقد زیادی به قوه مجریه وارده درسته . اما اگر واقع بینانه و منصفانه به موضوع نگاه کنیم خواهیم دید افراد و دستگاههایی در ارکان تصمیم گیری های حیاتی کشور نقش دارند که جایگاه قانونی برای پاسخگویی ندارند. برای پاسخگو بودن باید در کنارش اختیار کافی هم داشت . نمیشه هر کسی در هر تشکیلاتی خودشو صاحب نظر بدونه و به کوچکترین و بزرگترین مسائل کشور ورود پیدا کنه ولی تنها قوه مجریه پاسخگوی تصمیمات نوعا مخرب و برای کشور هزینه بر باشه . بی اخلاقی شایسته کشوری که داعیه اخلاق مداری و مبارزه با فساد و ظلم هست خودش در بدیهی ترین موضوعات هم همه اینها را مخدوش کنه .

***

مخاطبین الف درباره گزارشی با عنوان « سناریوپردازی مرکز مطالعات امنیتی اسرائیل درباره جنگ احتمالی با ایران» نظرات متعددی ارسال کردند که برخی از آنها را می خوانید:

*روحانی هرچی گفت تقریبا برعکسش دراومد احتمالا اینبار هم.... حتی سایه جنگ نیز بیشتر شد

*من غربگدا هستم و منطق دوستان را متوجه نمی شوم. طرف دشمنه. ما می خواهیم نابودش کنیم. خودش را و نزدیکترین متحدش را که همه مقامات بایدن نماینده همان متحد هستند. انوقت دوستان چه جور انتظار دارند که طرف از ما نفت بخره تا ما قویتر بشویم و بیشتر نابودش کنیم؟! نفرمایید که برجام بود. برجام بین دو کشور که با هم اختلاف دارند معنی می دهد نه بین دو دشمن که می خواهند دیگری را نابود کنند. ضمن اینکه برجام انجام شد تا با سادگی ظریف و دیگران بتوانند دست ایران را خالی کنند. چرا خودتان را زحمت می دهید. تا زمانیکه ما انها را دشمن می دانیم و می خواهیم نابودشان کنیم انتظار رفع تحریم را نباید داشته باشیم. مخلص همه شما . غربگدا

* قرار نیست آمریکا رو نابود کنیم فقط قصد داریم دستش رو از منافعمون کوتاه کنیم! در مورد اسرائیل هم مطمئن باش اگر ما هم دست برداریم اسرائیل از کوچکترین فرصت برای تجزیه و تضعیف ما و کشورهای منطقه استفاده خواهد کرد! اسرائیل هیچوقت یک رژیم عادی نبوده و نخواهد بود!

*لطف کن بگو تو برجام چیه دست ایران خالی شد؟ غنی سازی اورانیوم۲۰ درصد که سرجاشه سانتریفیوژهای نسل جدیدم که نصب شده و داره کار میکنه این وسط فقط ملت از فرط تورم و گرونی نابود شدن آقای مثلا غربگدا

*اسراییل بدون امریکا حتی چند روز هم در برابر ایران دووم نمیاره . چون مساحت اون خیلی کوچیکه و هر ضربه ای میتونه نابودش کنه . اما با کمک امریکا هم اگر درگیر جنگ بشه باز اونقدر آسیب میبینه که عملا نابود میشه . پس هرگز به جنگ ایران نمیاد و فقط تلاش میکنه بشینه عقب و امریکا رو بندازه به جون ایران

*لطفا مفسدین اقتصادی را هم به همین موشک ها ببندید و از کشور پرت کنید تا ریشه آنها کنده شود

*جنگ بین اسراییل و ایران بسیار نامحتمله، اولا اسراییل بمب اتمی داره و به دلیل اینکه کشور کوچکی هست و تراکم جمعیتی بالایی داره و درنتیجه اسیب پذیره، ممکنه مثل جنگ یوم کیپور به فکر استفاده از بمب های اتمیش بیفته و این مساله رو ایران به خوبی میدونه، دوما اگر ایران فرضا بمب اتم هم بسازه، با توجه به اینکه امریکا و اسراییل بمب اتمی دارند، تنها قدرت بازدارندگی ایران افزایش پیدا میکنه و باز ایران و اسراییل میدونند که نمیتونند به هم حمله کنند و وارد جنگ تمام عیار بشند. اسراییل تنها در صورتی ممکنه به ایران حمله بکنه که حزب الله و اسد کاملا خلع سلاح بشند و ایران هم موشک هاش رو بده ، امری که به وضوح خیلی بعیده.

*احتمال این جنگ بسیار ضعیفه و البته هیچ عاقلی هم از جنگ استقبال نمیکنه .....ولی از این کافی ها خیلی هست .... مثلا کافیه حزب الله یه موشک بزنه وسط تاسیسات هسته ای و مخازن آمونیاک رژیم اشغالگر قدس تو دیمونا... اونوقت میدونی اسراییل عملا دیگه وجود خارجی نداره....

*این جوسازی ها و شانتاژهای لفظی از سوی اسرائیل تازگی نداره و برای مظلوم نمائی خودش نزد جهانیان لازم دارد. ماهم از همین دشمنی های بی اساس برای توجیه ناکارامدی در مملکت داری و هدر دادن سرمایه های ملی استفاده بردیم.

***

مخاطبین الف درباره گزارشی با عنوان « بازی جدید مکرون با برجام و ریاض» نظرات متعددی ارسال کردند که برخی از آنها را می خوانید:

*سیاست یک علم است. تا موقعیکه هر کس از هر تریبون در مورد هر موضوعی نظر می دهد و حکم می راند، به اندازه موهای سرتان دشمن خواهید داشت.

*هیچ کشوری در خاور میانه به اندازه ما خرج نکرده است.

*{پاسخ به کامنت بالا}به گفته خود ترامپ امریکا در خاورمیانه 7 تریلیارد دلار هزینه کرد و در نهایت با خفت و خواری و شکست مواجه شد.

*حرف شما از روی بی اطلاعی است میزان خرجی که عربستان برایجاد داعش و جنگ در یمن و تسلیحات پرداخته بالغ بر ۸۰۰ ملیارد دلار و شاید هم بیشتر است

*آفرین درست گفتی،حالا که ترامپ نیست مکرون میخواد زرنگی کنه و دوشیدن بن سلمان رو شروع کنه

* ایران قبل از انقلاب گاو شیرده امریکا بود و 50 درصد نفت مون را یانکی ها مفتی می بردند و با کاپیتولاسیون تحقیرمون می کردند و فقر و زاغه نشینی در کشور بیداد می کرد.

*هر چه قدر گفتگو دو طرفه رو در رو با آمریکا به تعویق بیافتد، بازیگران سیاسی دیگری وارد میدان می شوند. بایدن یک سیاستمدار کهنه کار و یک جنتلمن است. باید از این فرصت استفاده شده تا خصومت ها با آمریکا کاهش یابند.

*{پاسخ به کامنت بالا} ساعت خواب تا الان بالای 10 بار با آمریکا به طور مستقیم در مورد مسائل مختلف مذاکره کردین چه کشور فروشی و چه از بحت اقتدار ولی آخرش هم محور شرارت و تروریست شدین و هم دبه کردن

* تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی خصومت و شیطنت امریکا را نشان می دهد.

* جایگزین عدم مذاکره با امریکا جنگ نبوده و نیست 90 درصد مردم ایران با مذاکره با دشمن بدعهد و پیمان شکن مخالف هستند.

*چرا ایران روابطش را با عربستان و امارات و بحرین و ....... تیره و تار کرد؟ آیا اگر سفارت عربستان در تهران و مشهد آتش نمی گرفت، کار به اینجا ها می کشید؟

*{پاسخ به کامنت بالا}چرا سفارت این کشور در کشورهای غربی حمله می شود قطع رابطه نمی کنند؟!! هر چند بماند که 2 هفته قبل ماجرای سفارت همه اموالشون را فروخته بودن

*انفعال دولت و وزارت خارجه در قضیه کشتار 500 زائر ایرانی در منا و تجاوز به 2 نوجوان ایرانی در فرودگاه جده باعث حمله به سفارت عربستان شد البته بنده حمله به سفارت را تایید نمی کنم.

* مشکل اینجاست که آمریکا با علم بر این که ایران توانمندی زیادی دارد بازی موش و گربه برای فروش نفت را به میدان می کشاند تا همچنان ما پاشنه آشیل به این پول باشیم چون مسوولان با نفت راحت درمانی می کنند!

*مکرون خودش هم آلت دست است بعدش هم سال دیگه انتخابات فرانسه هست، خب پول لازم داره، دوم وضعیت اقتصادی فرانسه قبل از کرونا خوب نبود، حالا که دیگه هیچ. خب همه اینها باعث میشن که مکرون این حرفها را بیاد بزنه. محل بهش ندیدن. امیدوارم اگر یه روزی تحریمها برداشته شدند!، شرکتهای فرانسوی هرگز جایی در بازار ایران نداشته باشند، مخصوصا خودروهای بی کیفیتشون.

*فرانسه از زمان فتحعلیشاه‌ قاجار و جنگهای ایران و روس تا جنگ ایران و عراق و تا همین حالا همیشه از پشت به ایران خنجر زده. در آینده باید پیشینه روابط سیاسی با این کشور خائن در نظر گرفته بشه.

* شرکتهای فرانسوی پژو رنو و سایر شرکت نفتی توتال بیشترین بهره را از جمهوری اسلامی برده اند وخواهند برد. هرچقدر هم باج بدهید باز هم تحقیرتان می کنند. هم چوب را می خورید وهم پیاز را

*اگر قرار بر مذاکره است چرا مستقیما با امریکا مذاکره نکنیم تا این زیاده خواهیها را شاهد نباشیم؟ چه کسی گفته مذاکره یعنی ذلت؟ قطعا مذاکره کردن بهتر از مذاکره نکردن است. منتها تجربه برجام باید چراغ راه ما در مذاکرات آینده باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۱۱۶۸۸۱۶:۴۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
انتخاب کامنها و پاسخ به آنها اصلا عادلانه نیست ... یک مقدار عدالت خوب است
ناشناس۱۸۱۱۶۹۲۱۶:۵۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
آره، آخه دیدیم مثلا با مدیریت اصولگرا ها همه وضعمون خوب شده بود! نه عزیز این خانه از بست ویران است ...
ناشناس۱۸۱۱۷۱۰۱۷:۰۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
نظرات و که میخونی قشنگ متوجه میشی همرو دادن به یامین پور و رائفی پور و برو بچ هیئت پناهیان نوشتن...دریغ از یک جو انصاف و عدالت..
ناشناس۱۸۱۱۸۱۹۲۰:۰۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
از هشت سال قبل ترش بررسی کنید...یعنی از سال ۸۴ به اینور
ناشناس۱۸۱۱۸۲۲۲۰:۰۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
اصلاح طلبان کجایند؟ چرا می گوئید اصلاح طلبان؟ اصلاح طلبان فقط بین بد و بدتر ، بد را انتخاب کردن.
ناشناس۱۸۱۱۸۲۹۲۰:۱۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
نظراتی رو برگزیدبد که در راستای نظرات خودتون باشه.اسمش رو هم گذاشتید برگزیده.
ناشناس۱۸۱۱۸۳۵۲۰:۱۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
گندی که اصلاح طلبان به کشور زدند قجرها نزدند.
ناشناس۱۸۱۱۸۳۷۲۰:۱۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
روحانی با کلیدش اقتصاد کشور را قفل کرد و ارزش پول ملی را به یک دهم کاهش داد.
ناشناس۱۸۱۱۸۴۰۲۰:۱۸:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
دولت روحانی رکورددار تورم در 50 سال اخیر است.
ناشناس۱۸۱۱۸۴۲۲۰:۲۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
ان شاءالله این زمستان سخت می گذرد و روسیاهیش برای غربگدایان باقی می ماند.
ناشناس۱۸۱۱۸۴۵۲۰:۲۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
روحانی چرا در مورد عملکرد فاجعه بار دولتش پاسخگو نیست ؟!
ناشناس۱۸۱۱۸۵۱۲۰:۲۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید با دولتهای بدعهد و خبیث مذاکره کنیم.
ناشناس۱۸۱۱۸۵۶۲۰:۳۰:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
تا کی باید شاهد وراجی سرمایه های اسرائیل در کشور باشیم ؟!
ناشناس۱۸۱۱۸۶۲۲۰:۳۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
هشت سال قبلش هم با مدیریت اصولگراها و احمدی نژاد کشور به سمت فقر بیشتر رفته بود که!
ناشناس۱۸۱۱۸۶۳۲۰:۳۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
روحانی و ظریف پاسخگو باشند چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
ناشناس۱۸۱۱۸۶۶۲۰:۳۴:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
حتی اگر دولت هم نداشتیم اوضاع اقتصاد کشور اینقدر آشفته و وخیم نمی شد.
ناشناس۱۸۱۱۸۶۸۲۰:۳۴:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۱۸۱۱۸۷۰۲۰:۳۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
اصلاح طلبان در 8 سال گذشته نشان دادند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند.
ناشناس۱۸۱۱۸۷۵۲۰:۴۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
ماجرای سود 300 هزار میلیارد تومانی ارز دولتی برای 120 نفر چی بود ؟
ناشناس۱۸۱۱۹۲۹۲۱:۵۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
الف حرف های خودش رو تو دهن مردم میزاره من در حال لبخند زدن به الف
ناشناس۱۸۱۱۹۵۳۲۲:۲۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
مگر در این کشور دولت تصمیم گیرنده است ؟؟؟؟؟؟؟ !!!!
علی۱۸۱۲۰۲۰۲۳:۵۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
اخرش برا ما بیسوادا روشن نکردی اصلاح طلب خاتمی بود یا روحانی ...؟!
علی۱۸۱۸۷۴۳۲۰:۰۴:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
آقای خاتمی دولت اصلاح طلب و آقای روحانی دولت تدبیر و امید را تشکیل دادند .
ناشناس۱۸۱۲۰۶۷۰۱:۱۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
اصوالگرا و اصلاح طلب فرقی نمیکنه هر دو مملکتو به سمت نابودی بردن.
ناشناس۱۸۱۲۳۱۱۱۰:۰۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
به قول زیباکلام روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
کاظم۱۸۱۳۲۴۵۱۷:۰۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
کارشکنی در کار اصلاح طلبان را برای اینکه موفق نشوند به حساب کی بگذاریم.
ر۱۸۱۳۳۰۳۱۷:۵۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
تورا به خدا برید مذاکره کنید داریم از گرانی وتورم له میشیم شما که بالاتر از پیامبر نیستید اون با مشرکین مذاکره کرد
ناشناس۱۸۱۳۴۸۶۲۰:۳۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
مذاکره = تحریم بیشتر = تورم بیشتر
سیدرضا۱۸۱۴۸۶۴۱۳:۴۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
آفرین برشما، حرف حق رو زدید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین