عضو مجلس خبرگان: مبادا حذف تحریم ها در ازای دین فروشی باشد

سیاسی،   3991114008 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجلس خبرگان رهبری موفقیت جوانان مؤمن ایرانی در ساخت واکسن کرونا را نشان از عنایت الهی دانست و گفت: واکسن‌های غربی نتوانسته مشکل خودشان را هم رفع کند و بخشی از کادر درمان کشورهای غربی هم از این واکسن‌ها استفاده نمی‌کنند اما واکسن ایرانی با موفقیت درحال سپری کردن آزمون خود است.

به گزارش فارس، آیت‌الله محسن اراکی دوشنبه شب در دومین شب جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، به معرفی ویژگی‌های حکومت الهی پرداخت و اظهار کرد: تفاوت میان حکومت طاغوت و حکومت الهی به‌خوبی مشخص است.

وی همراهی با نمادهای الهی و جدایی از دشمنان خداوند را از شاخص‌های حکومت الهی دانست و اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم که با آمریکا همراه نیستیم و این همراهی نکردن با آمریکا را از قرآن کریم، مکتب اسلام و مذهب شیعه آموخته‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری جدایی از طاغوت را ویژگی مؤمن برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مؤمن این است که فرمانی جز فرمان خداوند بر او روا نیست و کسی که ولایت فقیه را قبول ندارد یعنی فرمان دیگری غیر از فرمان خداوند را بر خود حاکم می‌داند.

وی با اشاره به اینکه آتش برخی از امام هم داغ‌تر بود اما نتیجه عملکرد آن‌ها مورد قبول واقع نشد، گفت: تحریم اسلام موضوع تازه‌ای نیست، تحریم شیعه هم به امروز و چند دهه قبل بر نمی‌گردد ما هزار و 400 سال است که تحریم شده‌ایم و تاریخ زندان‌های حکومت‌های تاریخی به‌خوبی گویای این موضوع است.

اراکی با بیان اینکه ما در دوران تحریم به جایگاه علمی ویژه‌ای رسیده‌ایم، عنوان کرد: اگر قرار باشد به‌ازای برداشتن تحریم‌ها ارزش‌ها و دین خود بفروشیم ما خواستار برداشتن تحریم‌ها نیستیم اما با مقاومت خود تحریم‌ها را خواهیم شکست و آمریکا را به ذلت خواهیم رساند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس وعده قرآن کریم پیروزی به پیروان الهی اختصاص دارد، تصریح کرد: 42 سال سابقه درخشان انقلاب اسلامی با وجود فشارها و دشمنی‌ها راستی این وعده الهی را به اثبات رسانده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه از سربلندی ملت ایران در آزمون‌های الهی یاد کرد و گفت: اینکه ملت مقابل تهاجم‌ها و فشارها ایستاده نشان از ایمان و تقوای مردم دارد و ما باید قدردان این ملت باشیم و با عملکرد درست خود به آن‌ها خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید به دنبال حفظ و تقویت ارتباط صمیمی مردم با خاندان عصمت و طهارت باشیم، ادامه داد: برپایی محافل عزاداری و شادی برای اهل‌بیت(ع) و تربیت در مکان‌ها و خانواده‌های مذهبی از نعمت‌های الهی است که باید قدردان این نعمت‌ها باشیم.

اراکی قرار گرفتن در جبهه حضرت محمد(ص) و اهل بیت ایشان را یک افتخار بزرگ دانست و گفت: ما باید تلاش کنیم تا جایگاه امروز مکتب اسلام و شیعه را حفظ کرده و به دنبال تقویت این جایگاه باشیم.

وی موفقیت جوانان مؤمن ایرانی در ساخت واکسن کرونا را نشان از عنایت الهی دانست و تصریح کرد: واکسن‌های غربی نتوانسته مشکل خودشان را هم رفع کند و بخشی از کادر درمان کشورهای غربی هم از این واکسن‌ها استفاده نمی‌کنند اما واکسن ایرانی با موفقیت درحال سپری کردن آزمون خود است و اثبات کرده که می‌تواند حتی مقابل کرونای انگلیسی هم تاثیرگذار باشد.

استاد حوزه علمیه قم آرامش را یکی از ویژگی‌های جامعه الهی دانست و مطرح کرد: امیدواریم این انقلاب تا ظهور امام زمان(عج) به مسیر خود ادامه دهد و دشمنان نتوانند به توطئه‌های خود برسند.