استاندار تهران: به من و دکتر زالی تندرو می‌گویند/ ۴۴۰ میلیارد تومان جریمه نقض منع تردد

اجتماعی،   3991112104

استاندار تهران با اشاره به اینکه ۸۵ درصد کودکان کار در تهران اتباع هستند و حتی قاچاق کودک را نیز برای استفاده در این حوزه شاهد هستیم، گفت: میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تهران ۷۲.۹ درصد است.

استاندار تهران: به من و دکتر زالی تندرو می‌گویند/ ۴۴۰ میلیارد تومان جریمه نقض منع تردد

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران عصر امروز در حاشیه نشست خبری دهه فجر و در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: نگاه ستاد کرونای استان تهران نگاه جامعی بود و حتی آقای دکتر زالی و بنده به عنوان افراد تندرو در زمینه سختگیری کرونا مطرح می‌شدیم و ۲۵ گروه علمی در ستاد کرونای استان تهران عضویت دارند.

وی با اشاره اختصاص تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی اقتصادی کرونا برای استان تهران توسط دولت افزود: میانگین تراکم جمعیت در استان تهران ۱۰۰۰ نفر در کیلومتر مربع است و یک میلیون و ششصد هزار نفر در استان تهران مستقر هستند.

استاندار تهران بیان داشت: تهران سریز آسیب‌های اجتماعی کشور است اما امروز به طور مثال در حوزه معتادین متجاهر شاهد وضعیت دو سال قبل نیستیم و ۸۵ درصد کودکان کار اتباع هستند و حتی بعضاً قاچاق کودک را نیز برای استفاده در این موضوع شاهد هستیم.

محسنی بندپی با اشاره به دستگیری‌ها در حوزه مدیریت شهری استان تهران، گفت: هر زمانی که دستگاه‌های نظارتی موضوعی را در خصوص ادارت و دستگاه‌ها اعلام کنند، بلافاصله ورود خواهیم کرد و همچنین معاونت هماهنگی امور عمرانی سامانه‌‌تی برای شفافیت پروژه‌ها و مناقصات ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در این مدت تقویت حوزه بازرسی، به کارگیری افراد مناسب در حراست شهرداری‌ها و تغییر اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۹۹ صورت گرفته و بنا بر تقویت اقدامات پیشگیرانه بوده است و موارد برکناری و دستگیری مدت اخیر مرتبط با موضوعات گذشته بوده است.

استاندار تهران ضمن غلط خواندن آمار شبکه خبر مبنی بر رسیدن فاصله گذاری اجتماعی در تهران از ۸۱  درصد به ۳۹ درصد، گفت: البته فاصله گذاری با توجه به رفع برخی محدودیت‌ها کمتر شده و مسافرین روزانه مترو از ۷۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر و ۶۰۰ هزار مسافر اتوبوس به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تهران ۷۲.۹ درصد با تمام ویژگی‌ها و پیچیدگی هاست و نبایستی عادی انگاری ترویج شود تا وارد پیک چهارم شویم که دیگر مردم تاب تحمل را ندارند.

 تهران با انباشت ذرات آلاینده مواجه است/  هیچ نیروگاه و پالایشگاهی در استان تهران از سوخت مازوت استفاده نکرد

استاندار تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوا، اضافه کرد: در تهران با انباشت ذرات آلاینده مواجه هستیم و برای مقابله با عوامل خطر از تردد کامیون‌های بالای ۲۰ سال جلوگیری شد، فعالیت معادن شن و ماسه متوقف شد از موتورسیکلت سواران خواهش شد که یا معاینه فنی گرفته یا کمتر تردد کنند‌و هیچ نیروگاه و پالایشگاهی در استان تهران از سوخت مازوت استفاده نکرد.

وی ادامه داد: تا هفته گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در کشور شامل جریمه ۲۰۰ هزار تومانی تردد شدند و مداخله موثری بود که می‌تواند نقش بسزایی در کاهش زنجیره ابتلا داشته باشد.

وی در خصوص خاموشی های اتوبان ها گفت: روشنایی اتوبان ها در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای موثر است و زمانی که مقررشد خاموشی ها اعمال شود اولویت بندی صورت گرفت و خانگی و تجاری در خط قرمز قرار گرفت تا مردم در خانه ها از انرژی برق برخوردار باشند.

 کمبودهای انرژی تقسیم بندی شد و در شهرک های صنعتی یک روز درمیان حدود ۲ ساعت و در اتوبان ها نیز خاموشی ها اعمال شد و نیروی انتظامی نیز اعلام کرد که این خاموشی ها در بروز حوادث جاده ای و سرقت نقش مستقیم داشته و تاکید شد که روشنایی ها به حالت عادی و شرایط قبل بازگردد.  استاندار تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: حدود یک ماه قبل، تعداد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تهران به ناوگان حمل و نقل عمومی داده شده و قرار است در ایام دهه فجر تعداد ۱۸۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز اضافه شود.

  وی ادامه داد: ناوگان مترو تهران ظرفیت جابجایی ۸ میلیون مسافر در روز دارد و در جهت اجرای فاصله گذاری اجتماعی لازم است تعداد واگن ها افزایش یابد و کارخانجات واگن سازی و تجهیزات تقویت شوند و کمبود حدود ۴ هزار اتوبوس در تهران وجود دارد و برای بازسازی اتوبوس ها ۱۷۵ میلیارد تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شد.

وی در ارتباط با فضای پیش روی انتخابات گفت: انتخابات پیش رو با شعار شفافیت، سلامت، مشارکت و قانون مداری است و همه کسانی که در چهارچوب نظام و قانون اساسی فعالیت دارند باید زمینه مشارکت و شرایط حضور در عرصه انتخابات را فراهم کنند و آمادگی کامل برای برگزاری ۴ انتخابات استان تهران وجود دارد و با استفاده از اطلاعات و فناوری استان تهران در برگزاری سلامت انتخابات در احراز هویت و بررسی صورتجلسات از رتبه ۲۷ در انتخابات گذشته به رتبه ۴ در انتخابات مجلس رسیده است. 

استاندار تهران افزود: سالانه ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می شود ولی زیرساخت های لازم با شتاب یکسان هماهنگ نبوده و پاسخگو نیست و طی سرشماری های ۵ ساله، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه می شود و در سرانه تعداد مدارس، فضای درمانی، بهداشتی، ورزشی کمبود داشته و باید مطالبه گری در این خصوص تقویت شود. 

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرقدس ۲۳ بهمن افتتاح می‌شود

بندپی با اشاره به ساخت وسازهای بیمارستانی در استان تهران گفت: کلینیک ۱ هزار تختی در کنار بیمارستان حضرت امام(ره) در سال جاری افتتاح می شود و شهدای تجریش با ۶۵۰ تخت نزدیک به اتمام،  فیروزآبادی با ۳۲۰ تخت بیمارستانی، بیمارستان قدس که در ۲۳ بهمن افتتاح می شود با ۱۶۰ تخت و در ملارد که در فروردین به اتمام می رسد با ۱۶۰ تختخواب و در شهریار ۳۲۰ تخت بیمارستانی با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی، در فیروزگر حدود ۳۲۰ تخت بیمارستانی نشان از نهضت افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان تهران است. 

استاندار تهران در ادامه تصریح کرد: در غرب استان تهران، شهریار با جمعیت حدود یک میلیون نفر، ملارد و قدس هرکدام با جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفر، اسلامشهر ۵۷۰ هزار نفر جمعیت داشته و به تناسب این جمعیت و اختیارات اقداماتی صورت گرفته و فرماندهی انتظامی در شرق و غرب مستقل شده و قطار ریلی در دستور کار قرار گرفته است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین