نقوی حسینی: احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری تایید صلاحیت شود، اول می‌شود/ سعید جلیلی می‌گوید اگر بر سر من اجماع شود در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می‌کنم/ خاتمی بخشیده نمی‌شود

سیاسی،   3991112091

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: سعید جلیلی مدعی نامزدی نیست، اما می‌گوید اگر اصولگرایان سر من به اجماع برسند به انتخابات وارد خواهم شد؛ ولی اگر اجماع نباشد او قصد ورود به انتخابات ندارد.

نقوی حسینی: احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری تایید صلاحیت شود، اول می‌شود/ سعید جلیلی می‌گوید اگر بر سر من اجماع شود در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می‌کنم/ خاتمی بخشیده نمی‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان با سید حسین نقوی حسینی، رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در شهرستان‌های استان تهران در انتخابات سال ۹۲ و فعال سیاسی اصولگرا گفت‌وگویی داشته است که در ادامه می‌خوانید:

سوال: در حال حاضر شرایط انتخاباتی کشور را چطور ارزیابی می کنید؟

نقوی حسینی: کشور در حال آمادگی است تا در خرداد ماه بتواند یک حماسه جدید از مشارکت و حضور سیاسی را به نمایش بگذارد.

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پایه‌های اصلی مردم سالاری بدون وقفه برگزار شده است؛ حتی در دوران بحران‌های شدید جنگ و دفاع مقدس و زمان افزایش ترور‌های اوایل انقلاب، انتخابات سر وقت برگزار شده و مردم در آن شرکت کردند که این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و تقویت مردم سالاری نظام ما است. امیدواریم در خرداد ماه هم شاهد یک حماسه حضور بوده و یک رقابت جدی داشته باشیم و مردم هم استقبال کنند تا یک انتخاب خوب رقم بخورد.

در حال حاضر حدود ۶۰ نامزد انتخاباتی از جناح‌ها و گروه‌های مختلف داریم و تا جایی که من رصد و ارزیابی کردم ۴ جریان در آستانه انتخابات فعال هستند؛ دو جریان اصلی، اصولگرا و اصلاح طلب هستند و دو جریان دیگر هم در کنار این دو جریان اصلی فعال هستند که شاید کم‌تر به آن‌ها اشاره شده است و به نظر می‌رسد این دوره نقش قوی تری از خود نشان دهند.

یکی جریان مستقل‌ها هستند که در این دوره بیشتر نقش آفرینی می‌کنند؛ دیگری هم جریان دولت جوان انقلابی است که در بحث اصلاح طلب و اصولگرا نمی‌گنجد و نامزد‌هایی برای خود در نظر گرفته و فعالیت‌های خود را هم شروع کرده است. به نظرم در این دوره از انتخابات با رقابت ۴ جریان با نامزد‌های مختلف با مختصات خاص خود مواجه خواهیم بود.

سوال: کدام یک از جریان‌ها و اسامی که مطرح می‌شود شانس بیشتری برای پیروزی دارند؟

نقوی حسینی: فضای انتخابات دو بخش دارد؛ یک بخش آن در بین نخبگان و سیاسیون می‌گذرد و بخش دیگر آن در بین مردم و پایگاه‌های اجتماعی روزگار خود را سپری می‌کند.

ما در کف جامعه فعالیت انتخاباتی را نمی‌بینیم، یعنی مردم هنوز به عرصه انتخابات ورود پیدا نکرده اند و استقبالی نسبت به نامزد‌های احتمالی نداشته اند که البته این موضوع جای نگرانی دارد, زیرا باید مشارکت پرشور داشته باشند؛ البته می‌توان به این مورد توجه کرد که شاید هنوز زمان آن فرا نرسیده و پایه اجتماعی هنوز فعال نشده است و نمی‌دانیم قشر خاکستری به سمت چه فرد و جریانی گرایش دارد، اما در حوزه نخبگان فعالیت‌های جدی شروع شده و هر جریان فعالیت خود را آغاز کرده است.

قطعا اصلاح طلبان در این دوره کار سختی در پیش دارند، چون دو دوره دولت را در اختیار داشتند و باید از عملکرد خود دفاع کنند که البته در هفته‌های اخیر شاهدیم که محمدرضا عارف و صادق خرازی در حال جدا کردن مسیر خود از دولت و فرار از پاسخگویی هستند که مردم این موضوع را نمی‌پذیرند و دولت روحانی را دولت اصلاح طلبان می‌دانند.

هر چقدر هم که بگویند دولت روحانی اصلاح طلب نبوده برای مردم قابل قبول نیست، چون کل جریان اصلاحات در سال ۹۲ و ۹۶ از روحانی حمایت کرد؛ اگر دوره دوم از نامزد دیگری حمایت می‌کردند می‌توان به سختی توجیهات امروز آن‌ها قابل قبول دانست. امروز، چون ۸ سال یک دولت را در اختیار داشتند و حالا باید از عملکرد دولت دفاع کنند، قطعا کار سخت تری در پیش دارند و این اصولگرایان هستند که می‌توانند با یک نیم‌چه موفقیت خوب در مجلس شورای اسلامی به خوبی میدان داری کنند.

آیت الله رئیسی که نامزد اصولگرایان در انتخابات ۹۶ بود در جایگاه ریاست قوه قضائیه به خوبی از پس کار بر آمد و توانست توجهات را به خود جلب کرده و اقبال جامعه را تا حدی به سمت خود هدایت کند. این موضوع برای جامعه جا افتاد که آیت الله رئیسی مدیری توانا، توانمند، ضد فساد و محکم است و امروز شاهدیم که خیلی‌ها می‌گویند کاش سال ۹۶ به رئیسی رای داده بودیم و به روحانی رای نمی‌دادیم.

موفقیت نصفه‌ای هم که اصولگرایان به دست آوردند در مجلس بود؛ البته هنوز به اندازه کافی رضایت بخش نبوده، ولی همین که متحد بوده و اقدامات انقلابی انجام می‌دهند و در مسلک اصولگرایی حرکت می‌کنند، می‌تواند نظرات را به این سمت جلب کند که دولت بعدی هم اگر اصولگرا باشد می‌تواند اتفاقات خوبی رخ بدهد.

*** پایداری در جلسات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شرکت نمی‌کند/ غیر از رئیسی زمینه وحدتی در بین اصولگرایان وجود ندارد

سوال: با توجه به حرکت‌های ناگهانی جبهه پایداری و صحبت‌هایی که بعضا از سمت موتلفه ای‌ها مطرح می‌شود، وضعیت جریان اصولگرا را در حال حاضر چطور می‌بینید؟ فکر می‌کنید بتوانند انسجام لازم و کافی را برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به دست بیاورند و به نتیجه مطلوب برسند؟

نقوی حسینی: اصولگرایان جریانی هستند که سه چهار طیف اصلی دارند؛ یک قشر آن‌ها جبهه پایداری است، یک رشته آن‌ها اصولگرایان سنتی مانند موتلفه ای‌ها و امثالهم هستند، رشته دیگر جبهه پیروان خط امام و رهبری هستند، یک رشته آن شورای ائتلاف است که یک دوره وارد انتخابات شده است و نتیجه مطلوب گرفته و رشته دیگر آن طرفداران دولت جوان انقلابی هستند؛ بنابراین در اصولگرایان چند طیف داریم که رشته‌های اصلی اصولگرایان را تشکیل می‌دهند و خیلی تلاش می‌کنند که از نظر تشکیلاتی و نامزد انتخاباتی به وحدت برسند.

از نظر تشکیلاتی خیلی سخت می‌دانم که این گروه‌ها با هم به وحدت برسند؛ مثلا جبهه پیروان خط امام و رهبری تشکیلات جدیدی را به نام شورای وحدت راه اندازی کرد و برای آن حدود ۲۰ نفر را در نظر گرفته‌اند و به تشکل‌های مختلف سهم اختصاص داده‌اند و ترکیب جدیدی تشکیل دادند و به عنوان محور قرار گرفته‌اند که شورای ائتلاف هنوز نظری در ارتباط با این تشکیلات نداده است و سه نفری هم که از شورای ائتلاف باید در جلسات شورای وحدت شرکت کنند، در این جلسات حاضر نمی‌شوند.

شورای ائتلاف هم کار خود را با قدرت پیش می‌برد و این دو جریان به صورت موازی با هم در حال حرکت هستند؛ جبهه پایداری هم با هیچ کدام از این گروه‌ها به توافق نرسیده است؛ جریان دولت جوان انقلابی هم به همین صورت با هیچ کدام از این گروه‌ها کاری ندارد و به صورت مستقل کار خود را پیش می‌برد؛ بنابراین وحدت این چند گروه کار سختی است، اما غیرممکن نیست که نامزد آن‌ها می‌تواند نقطه اتصال این گروه‌ها و رشته‌ها با هم باشد.

اگر آیت الله رئیسی نامزد شود همه طیف‌های اصولگرا با هم متحد می‌شوند، ولی غیر از رئیسی زمینه وحدتی در بین اصولگرایان وجود ندارد و هر کدام از جریان‌ها نامزد خود را دارند و روی گزینه‌های خود در حال فعالیت هستند.

*** جلیلی می‌گوید اگر در انتخابات آینده بر سر من اجماع شود می‌آیم

سوال: با توجه به قرابتی که با سعید جلیلی داشتید، آیا ایشان برنامه‌ای برای ورود به انتخابات دارند؟ برخی خبر‌ها از ورود سعید جلیلی به انتخابات مجلس و برخی دیگر از آمادگی او برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌دهند؛ چه تصمیمی برای ورود به انتخابات دارد؟

نقوی حسینی: سعید جلیلی مدعی نامزدی نیست، اما می‌گوید اگر اصولگرایان سر من به اجماع برسند به انتخابات وارد خواهم شد؛ ولی اگر اجماع نباشد او قصد ورود به انتخابات ندارد. اینکه گفته می‌شود او برای مجلس وارد خواهد شد و قالیباف به انتخابات ریاست جمهوری می‌رود و حرف‌هایی از این دست، صحبت‌هایی است که در جلسات غیررسمی مطرح می‌شود و هیچ مصوبه رسمی‌ای برای آن وجود ندارد و صرفا بین نخبگان این جریانات مطرح شده است.

صحبت‌هایی شده است که اگر اجماع اصولگرایان روی قالیباف انجام شد و او برای ریاست جمهوری آمد، جلیلی میاندوره مجلس وارد شود و ریاست مجلس را برعهده بگیرد؛ در همین جلسات مطرح شد که سعید محمد هم گزینه شهرداری تهران باشد که او واکنش نشان داد و گفت که صرفا برای ریاست جمهوری وارد خواهم شد.

سوال: چرا برخی سعید جلیلی را تندرو می‌دانند و در برخی از رسانه‌ها از سعید جلیلی و حامیانش با عنوان تندرو‌ها یاد می‌کنند؟

نقوی حسینی: جریان تخریب‌گری که سال ۹۶ علیه رئیسی فعالیت می‌کرد، حالا علیه سعید جلیلی فعالیت خود را آغاز کرده است و او را تندرو می‌خواند.

سوال: اخیرا دو رهبر معنوی جریان اصولگرا را از دست دادیم؛ به نظر شما آیت الله رئیسی می‌تواند جای خالی آیت الله یزدی و آیت الله مصباح یزدی را برای جریان اصولگرا پر کند؟

نقوی حسینی: رئیسی در حال حاضر حلقه وصل جریانات اصولگرا است، چون اگر دقت کنیم می‌بینیم که همه رشته‌های اصولگرایان هم رئیسی را قبول دارند و هم بر سر نامزدی او برای انتخابات اتفاق نظر داشته و به او اعتقاد دارند. همچنین باید این را در نظر داشته باشیم که پایگاه اجتماعی رئیسی صرفا اصولگرایی نیست و می‌بینیم در گروه‌هایی که شاید هیچ گرایشی به اصولگرایی ندارند، حمایت از رئیسی انجام می‌شود.

سوال: به نظر شما بالاخره اصولگرایان به وحدت می‌رسند یا خیر؟

نقوی حسینی: اگر نامزدی رئیسی قطعی شود، خردادماه ۱۴۰۰ همه اصولگرایان در کنار او جمع می‌شوند و او با رای بالا در انتخابات به پیروزی می‌رسد. اگر غیر از رئیسی شخص دیگری نامزد ریاست جمهوری اصولگرایان باشد، زمینه وحدتی بین اصولگرایان نمی‌بینم.

*** اصلاح طلبان کسی را ندارند که بر سر آن اجماع کنند/ باید پاسخگوی عملکرد دولت باشند

سوال: وضعیت اصلاح طلبان را چطور می‌بینید؟

نقوی حسینی: در جریان اصلاح‌طلب هم طیف‌های مختلفی حضور داشته و اختلافاتی با هم دارند؛ علاوه بر این باید پاسخگوی وضعیت موجود هم باشند؛ در نتیجه شرایط سختی دارند.کسی را ندارند که مورد اجماع قرار بگیرد، به سراغ نامزد اجاره‌ای هم که نمی‌روند و این کار آن‌ها را خیلی سخت کرده است.

یک زمانی تصور می‌شد اگر اصلاح طلبان از علی لاریجانی حمایت کنند، با توجه به پایگاه اصولگرایی لاریجانی، او می‌تواند پیروز انتخابات شود، ولی برخی این نظریه را رد می‌کنند و به دنبال یک اصلاح طلب برای نامزدی ریاست جمهوری هستند.

*** سعید جلیلی, محسن رضایی, علی لاریجانی, محمدرضا عارف و محمدجواد ظریف و بقیه چه فرقی با هم دارند؟

سوال: رئیس جمهور بعدی کشور باید چه ویژگی‌ای باید داشته باشد که از رئیس جمهور‌های قبلی خود متمایز باشد؟

نقوی حسینی: اول باید به این سوال پاسخ دهیم که بین لاریجانی و عارف و محسن رضایی و ظریف و سعید جلیلی و بقیه اسامی که برای نامزدی انتخابات مطرح می‌شوند چه تفاوتی وجود دارد؟ این اسامی که همه یکی هستند. به نظر می‌رسد که مردم منتظر یک پدیده نوظهور هستند و منتظرند فردی از جنس دیگری وارد انتخابات شود.

وجه تمایز نامزد‌ها در نوع ارائه برنامه‌ها و ارائه طریق برای حل مشکلات مردم مشخص می‌شود؛ مردم امروز به شکل سال ۹۲ و ۸۸ نیستند که با چهار پنج مناظره فریب بخورند و به هر کس که در مناظرات بقیه را بهتر محکوم کند رای بدهند؛ بنابراین مردم منتظرند ببینند نامزد ریاست جمهوری چه برنامه‌ای دارد. کسی وجه تمایز پیدا می‌کند که برای همه مشکلات برنامه‌ای قابل اجرا و به دور از شعار داشته باشد.

سوال: از نظر شما سیزدهمین دوره ریاست جمهوری چه تفاوتی با ادوار گذشته خود دارد؟

نقوی حسینی: در دوره سیزدهم نیازمند مشارکت عامه مردم هستیم که این مورد اهمیت زیادی دارد. دشمنان در سال‌های اخیر فشار زیادی به ملت وارد کردند و ما هم مسیر مقاومت را در پیش گرفتیم، طبیعتا مقاومت بدون مردم هیچ موقع جواب نخواهد داد؛ بنابراین حضور مردم در انتخابات خیلی مهم است.

برخی این دیدگاه را دارند که می‌گویند نیازی نیست در دموکراسی همه پای صندوق رای بیایند و مجلس یازدهم هم حاصل این تفکر بود که ما شاهد کف مشارکت در آن بودیم. نظام ما یک نظام مردم سالار است و مردم باید در صحنه حاضر باشند و اینکه بگوییم اقلیت بیایند و رای بدهند حرف غلطی است.

نکته دوم نمایش وحدت و انسجام است که خیلی اهمیت دارد؛ این دوره فرصت متهم کردن و درگیر شدن نداریم و باید انتخابات به سوی یک انسجام و وحدت ملی پیش برود و نباید اتفاقات انتخابات مجلس یازدهم را شاهد باشیم.

اگر رئیسی نامزد شود به او رای می‌دهم

سوال: به عنوان یک شهروند معمولی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از میان اسامی موجود به چه کسی رای می‌دهید؟

نقوی حسینی: اگر آیت الله رئیسی نامزد ریاست جمهوری شود حتما به او رای خواهم داد؛ در غیر این صورت به گزینه‌ای که اصولگرایان بر سر آن به وحدت برسند رای خواهم داد.

*** اگر احمدی نژاد از فیلتر شورای نگهبان رد شود با اختلاف زیاد نفر اول انتخابات می‌شود

سوال: نظرتان درباره این چند اسم و عبارت چیست؟

سعید جلیلی: شخصیت متدین، انقلابی، پر جوش و خروش و با برنامه برای کشور، اما ادعایی ندارد.

جبهه پایداری: خیلی از رسانه‌ها من را منصوب به آن‌ها می‌دانند، اما از همین جا می‌گویم هیچ عضویتی در این جبهه ندارم، ولی با اعضای آن دوست هستم؛ جبهه پایداری جریان دلسوز کشور است.

محمدباقر قالیباف: مدیر اجرایی خوبی است؛ شاید یکی از دلایلی هم که دوست دارد وارد انتخابات ریاست جمهوری شود همین باشد، اما حاشیه زیاد دارد.

انتخابات ۱۴۰۰: حماسه با شکوه مردم سالاری دینی

هشتمین رئیس جمهور: امیدواریم پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

محمود احمدی نژاد: دوره اول ریاست جمهوری اش خیلی خوب کار کرد، اما گرفتار جریانات انحرافی شد.

سوال: حضورش در انتخابات می‌تواند برای جریان اصولگرا خطرناک باشد؟

نقوی حسینی: اگر نامزد شود و از فیلتر شورای نگهبان عبور کند، با اختلاف زیاد نسبت به همه نامزد‌ها رای اول را کسب خواهد کرد.

سوال: اگر نفر معرفی کند چطور؟

نقوی حسینی: کسی نمی‌تواند جایگزین یا جانشین احمدی نژاد شود.

حسن روحانی: ۸ سال معطلی

محمد خاتمی: از سران فتنه که هیچ موقع بخشیده نمی‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین