صادق خرازی به حسین شریعتمداری: دچار سندروم مرد شکاک شده‌اید /مردم دیگر به دام ماکیاولی نمی‌افتند

سیاسی،   3991111141 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

صادق خرازی به حسین شریعتمداری: دچار سندروم مرد شکاک شده‌اید /مردم دیگر به دام ماکیاولی نمی‌افتند

به گزارش خبرآنلاین، صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان و مدیرمسوول روزنامه وقایع‌الاتفاقیه در نامه‌ای سرگشاده به ادعاهای حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه کیهان که نسبت به بزرگان اصلاحات وارد کرده بود واکنش نشان داد. متن نامه به شرح زیر است: 


جناب آقای حسین شریعتمداری
مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان
سلام علیکم
پیروی مطلب امروز روزنامه کیهان در مورد اتهامات بی سند و مدرک به برخی بزرگان جریان اصلاحات و موسسه گفتگوی تمدنها بیان موارد زیر جهت تنویر افکاری عمومی لازم دانستم. امیدوارم همانقدر که شهامت داشتید و از اشتباه تان درمورد آیت الله سیستانی عذرخواهی کردید شهامت عذرخواهی از کسانی که هموراه در معرض اتهامات دروغ و واهی شما هستند، هم داشته باشید.

در مناظره حضوری هفته گذشته هم خدمتتان عرض کردم که این نگاه و رویکردی که شما در پیش گرفته اید از هر دشمن خارجی و تهدیدی برای امنیت ملی کشور خطرناک تر و مخرب تر است. این که شما تمام سرمایه های اجتماعی مردم و کشور را که نمی پسندید  تخریب می کنید و با تحقیر مسئولین و حاکمیت کشور، چهره ای خار و خفیف و مرعوب شده از تمامی نیروهای ملی اعم از سیاسی و نظامی و امنیتی به تصویر می کشید، تا اقتدار اسرائیل و آمریکا و دشمنان کشور را اثبات کنید، نه به نفع کشوراست، نه به نفع مردم و نه به نه نفع نظام . 

در مورد مطلبی که نوشتید هیچ قرارداد و پروژه مشترکی بین مؤسسه گفتگوی تمدن ها و فرهنگ ها چه در ایران و چه در خارج از کشور با  بنیاد بلوط سبز در هیچ حوزه ای وجود نداشته و ندارد. در سفر جناب آقای خاتمی به آمریکا که ایشان در دانشگاه هاروارد و ام آی تی سخنرانی داشتند و با اقتدار و قدرت از دمکراسی دینی ولایت و انقلاب بزرگ ملت ایران در مقابل صدها مخاطب دفاع کردند، به در خواست جناب دکتر  محلاتی آز آقای خاتمی دعوت شد تا در مراسمی عصرانه ای برای جمعی ۷۰ الی ۸۰ نفره در مورد عظمت فردوسی و ادبیات ماندگار شاهنامه  سخنرانی کنند. بنده هم میزبان نبودم. خانم دیویدسن استاد دانشگاه که در حوزه ادبیات فعال هستند، کتاب شاهنامه را با هماهنگی دایره المعارف بزرگ اسلامی چاپ و در این جلسه رونمایی کردند که هیچ ربطی به موسسه گفتگوی تمدن ها نداشت.

حکایت شما در این روایت کذب، حکایت خسن و خسین هر سه دختران معاویه اند شده است. آقای ریچارد فرای ایران شناس ایران پژوه با صد ها اثر و رساله وجیزه علمی و تربیت صدها شاگرد و دانشجو در دانشگاه های معتبر جهان به نقش ادبیات فارسی در تکوین و تکامل فرهنگ و ادبیات جهان همت گمارده است او شاگرد پاسخ پرفسور ادوارد براون و دهها استاد مبرز دیگر ایرانی بود که در شبستان بلند ایران شناسی و ایران پژوهی ماندگار شد. او در دوره های مختلف با نمایندگی های  ایران در سازمان ملل و واشنگتن با وزیران فرهنگ و صاحب نظران ایرانی مراودات علمی و جلسات فکری و پژوهشی  داشته اند و حتی رییس جمهور احمدی نژاد با وی ملاقات و  دیدار داشتند.

این دیدارها در عرف بین الملل و سیاست خارجی ایران چیز عجیبی نبوده است و نیست  همواره دستگاه دیپلماسی ایران باتیز بینی و زیرکی وظیفه خود دانسته تا با  افراد صاحب نظر برای شناخت بیشتر کشورهای مختلف از جمله کشورهای دشمن گفتگو می کند. اما بر خلاف داستان سرایی شما که از دل افراد برای انتظار دیدار حکایت می کند هیچ دیدار محرمانه و خصوصی در منزل هیچ فردی صورت نگرفت و از اساس ادعاهای شما کذب و دروغ است. کاش تجدید نظری جدی در مورد کسانی که در این موارد به شما مشورت می دهند و یا مشوق شما و روزنامه کیهان در این سناریو نویسی های نخ نما هستند می کردید. ماجرای کروات هم صرفا شوخی من با آقای دکتر مهدوی دامغانی بود که کروات ایشان را باز کردم و اقای محلاتی نیز به شوخی آن عکس را گرفتند و در صفحه فیسبوک شان گذاشتند. اصل و فرع ماجرا تنها طنز و شوخی بود. و جالب است به قول آقای ابطحی نیز در این که در این سفر حضور نداشتند و ادعای ایشان در دادگاه شان بر اساس فتوای رهبری در مورد دیگران مسموع نیست، ارجاع فرموده اید.

جناب آقای شریعتمداری 

شما بارها به کذب و دروغ مدعی شدید جناب آقای خاتمی با سوروس دیدار داشته اند. با وجود تکذیب رسمی ایشان و همه افرادی که در جریان هستند  از جمله بنده کمترین که مستشار موتمن و مشاور ارشد سیاسی ایشان بوده ام و کاملا ان را رد کرده اند و کرده ام، مجددا بر این خلاف گویی پافشاری کرده اید. پرسش اصلی اینجانب این است این دیدار در کجا و در چه زمانی با حضور چه افرادی انجام شده است که هیچ نهاد امنیتی و مسئولی جز شما از آن خبر ندارد. واقعا تصور می کنید فردی با پروتکل های امنیتی و حفاظتی آقای خاتمی و یا در این سطح می تواند بدون اطلاع سفارت و مسولین و مشاورین خود که همواره در زیر چشمان تیز بین  نهادهای امنیتی هستند با کسی دیدار کند و کسی از آن خبر نداشته باشد؟  جالب است بدانید جناب آقای خاتمی چه در دوران ریاست جمهوری و چه پس از آن، در صورتی که از دیدگاه مقام معظم رهبری مطلع  میشدند علیرغم دیدگاه خود،نظر و دیدگاه رهبری را رجحان می دادند و  یک گام در سیاست خارجی بدون هماهنگی با مقامات انجام ندادند  این که تهمت بزنید کار ساده ای ست.

کما این که من می توانم مدعی باشم شما با  شیمون پرز دیدار داشته اید. لااقل اگر دیدار نداشته اید همیشه اتحادهای  نانوشته استراتژیک با اسرائیل داشته اید. اگر اتحاد هم نداشته باشید خدمات متقابل شما و اسرائیل در آسیب رساندن به منافع ملی ایران غیر قابل انکار و کتمان است.

آقای شریعتمداری 

شما چشمان تان را بر حقیقت بسته اید. کاش شما که نماینده ولی فقیه هستید از مشی و سیره و ادب شخص رهبری که حرمت مخالفان خود را پاس داشته اند پیروی می کردید و یا از جناب  اقای دعایی با ادب و متانت مثال زدنی شان یاد می گرفتید و  پلی می شدید برای جذب جوانان و نخبگان کشور به نظام.  ای کاش شما منش و فضائل مقام معظم رهبری را در بسط اندیشه  و گسترش عقیده و کرسی های آزاد اندیشی حوزه و دانشگاه را سرلوحه کار خود قرار می دادید. کاش به جای اتهام زدن و کم ظرفیتی و همه را دشمن خطاب کردن دیگران، سعه صدر بیشتری داشتید. نمی توانید با سوء استفاده از جایگاه روزنامه کیهانی که به مقام معظم رهبری منصوب است تماما به افراد اتهام های بی سند و مدرک بزنید و  متوجه تبعات شرعی و سیاسی آن نباشید. این که شما تسویه حساب مناظره تلویزیونی را به صورت یک طرفه در روزنامه کیهان با بودجه بیت المال انجام می دهید آیا حق الناس نیست؟ به روز مرگ و روز قیامت باور ندارید؟ این روزها همه در تهدید مرگ قرار گرفته ایم. جواب روز قیامت را با این رفتارها و سو استفاده ها چگونه می خواهید بدهید؟ 

آقای شریعتمداری شما یا می دانید دروغ می گویید یا نمی دانید. اگر آگاهانه دروغ می گویید که دچار یک ماکیاولی پیش افتاده و مبتذل شده اید که سالها ست که جامعه ما دیگر در دام آن نمی افتد. در این صورت شما فیلم ساز خوبی نیستید. فیلم ها و سناریوهای شما نه فروش مردمی خوبی دارد و نه مورد تحسین منتقدان قرار می گیرد. یا در حالت دوم شما فکر می کنید که راست می گویید که در این حالت دچار سندروم مرد شکاک شکاک شده اید که به هر کسی و هر چیزی شک دارید و با این شک ها در این مدت جز آسیب و تخریب نفوس تولیدی نداشتید.

یادتان باشد وقتی ما عادت کنیم که پاسخ هر نقد منطقی و دلسوزانه توام با آرامش و عقلانیت را با سناریوسازی های پلیسی امنیتی بدهیم ، تنها خروجی اش در بلند مدت آن است که نقدهای دلسوزانه و عقلانی خاموش می شود و شما می مانید و فریادهای احساسی و خصمانه. من برخلاف شما که مخالفین خود را دشمن مردم و نظام و جاسوس و.. می خوانید،  شما را دشمن نظام خطاب نمی کنم. من می دانم که شما دوست دار نظام هستید. من همان حسین شریعتمداری همراه و همکار خود ارج میگذارم و دوست ندارم انبانی از اتهامات درست و نادرست در کارنامه تاریخی شما با تیغ بی رحم تاریخ به محک زده شود. اما دوستی شما برای نظام از جنس دوستی بی خردانی است که به نیت خیر نتیجه ای جز زیان و آسیب برای نظام به بار نمی آورند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۰۳۷۶۰۰۶:۳۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اصلاح طلبان از رو نمی روند!
ناشناس۱۸۰۴۱۵۲۱۲:۰۲:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند دست بردار هم نیستن.
ناشناس۱۸۰۴۲۲۰۱۲:۴۰:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
وطن فروشی با برجام آیندگان خوب قضاوت خواهند کرد
ناشناس۱۸۰۴۱۸۲۱۲:۱۶:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
چرا؟ چون حرف حق میزنند وبنام دین وشهدا ومعصومین ع دروغ نمیگویند؟
ناشناس۱۸۰۴۲۴۷۱۲:۴۸:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
الان اصلا خوندی متن رو؟ در مورد دروغ های شریعتمداری چی داری بگی؟ اصلا کاری به اصلاح طلب ها ندارم. به هر حال هر دو طیف سر و ته یه کرباسند
ناشناس۱۸۰۳۷۶۱۰۶:۳۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
احسنت به این پاسخ مستدل
ناشناس۱۸۰۴۰۹۷۱۱:۳۲:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
آن وقت مستدلش کجا بود دقیقا؟
ناشناس۱۸۰۴۳۳۸۱۳:۲۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
تمام ماوقع را شفاف و مستدل توضیح داد دیگه چی می خوای که بشه مستدل؟
ناشناس۱۸۰۴۶۴۸۱۵:۱۷:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
همش مستدل بود.
امید۱۸۰۳۷۷۳۰۷:۱۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اوه اوه با بولدوزر از رو حاج خسین رد شد!
ناشناس۱۸۰۳۷۷۶۰۷:۲۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
شماخوبیدفقط
ناشناس۱۸۰۳۷۹۹۰۷:۵۲:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
خدا این ملت را از دست کسانی مثل شریعتمداری نجات بدهد.
ناشناس۱۸۰۳۸۰۱۰۷:۵۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اگر انتقادات حسین شریعتمداری نبود، اصلاح طلبان ترمز بریده بودند.
ناشناس۱۸۰۴۳۱۰۱۳:۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اصلاح طلب ها که بدند. اما دروغ با انتقاد فرق داره ها! اما باز شما هر جور راحتی
ناشناس۱۸۰۳۸۱۱۰۸:۰۸:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اگر کوه ها بلرزند، شریعتمداری نمی لرزد و راه خود را می رود و کاری هم به مدارک ندارد.
آشنا۱۸۰۳۸۱۴۰۸:۱۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
من هنوز نفهمیدم آقای شریعتمداری کیهان چه تناسبی با رویکرد و اندیشه رهبری در حوزه رسانه و امنیت و سیاست دارد؟! متاسفانه جایگاه سمبلیکی هم به دست آورده است و خود را دانای عمق استراتژیک نظام جا زده است!
ناشناس۱۸۰۳۸۲۰۰۸:۱۹:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
سالهاست که روزنامه کیهان از اون عزمت و فروشی که سالها قبل داشته افول کرده و معمولا خیلی کم پیدا میشه کسی که اون و بخونه، اما به دلیل دولتی بودن و گرفت بودجه بیت المال، معمولا دستگاها و شرکتهای دولتی و ارگانهای نظامی موظف به خرید اشتراک این روزنامه هستند. حالا دلیل این افول چی میتونه باشه؟؟؟؟
ناشناس۱۸۰۳۸۲۴۰۸:۲۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
آقای شریعت نداری همواره ثابت کردند که صلاح کار ایشان با مردم فرق داره
ناشناس۱۸۰۳۸۵۰۰۸:۵۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
آفرین
ناشناس۱۸۰۳۸۸۰۰۹:۲۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
افرادی مثل آقای خرازی، حدود 40 ساله که عمر من و امثال من را برباد داده اند. اینطوری که ایشون نوشتن، حسین شریعتمداری را باید همین الان اعدام کرد و مجسمه خرازی و خاتمی و غیره را طلا گرفت و بر سردر شهرها آویخت؟ واقعیت میدانی کاملا خلاف این مظلوم نماییهای طیف امثال خرازی است.
ناشناس۱۸۰۳۸۸۵۰۹:۳۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
شریعتمداری اگر بد بود منافق ها و سلطنت طلبان و خائنان به وطن باهاش بد نبودند... پس یک چیزی این وسط هست که باهاش بدند ...
ناشناس۱۸۰۴۳۱۵۱۳:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
آخه چه منطقیه. با همین استدلال ایشون رو میشه شریک صهیونیست ها قلمداد کرد. چون نظراتش در مورد خروج از برجام کاملا با ایشون یکی بود
ناشناس۱۸۰۴۳۴۶۱۳:۳۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
با افکار غلط همه بدند اینکه آقای شریعتمداری دچار نوعی دائی جان ناپلئونی است که‌ شکی در آن نيست.
ناشناس۱۸۰۴۳۹۴۱۳:۵۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
همین رو درباره برجام هم میگی؟ همونها که گفتی با شریعتمداری مشکل دارند با برجام هم مشکل دارند. کل منطق شما غلط است.
ناشناس۱۸۰۳۹۰۱۰۹:۴۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
جناب خرازی شما که مدعی هستید آقای خاتمی هرجا از نظر رهبری در مورد موضوعی مطلع می شد آن را بر نظر خود ترجیح می داد ، چرا در انتخابات ۸۸ ایشان بر خلاف نظر رهبری عمل کرده و مدعی تقلب در انتخابات شدند ؟
ناشناس۱۸۰۳۹۱۰۰۹:۵۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اگر شریعتمداری دروغ می گوید چرا سالهاست از سلاح قانون برای طرح در دادگاه به جرم نشر اکاذیب بهره نمی گیرید؟
ناشناس۱۸۰۴۱۸۳۱۲:۱۶:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
ابوی بزرگوار.....شکایت را پیش چه کسی باید بر؟
ناشناس۱۸۰۳۹۱۲۰۹:۵۵:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
شما اول بگویید چرا این شخص می رود با پدر انقلاب های رنگی دیدار می کند و بعد شریعتمداری که دستش را رو می کند شکایت می کنند ولی دیگر از ادامه دادن آن شکایت منصرف می شوند شما این را توضیح بده البته اگر جوابی دارید!!!!
ناشناس۱۸۰۳۹۱۴۰۹:۵۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
همه فهمیدن اصلاح طلبان یعنی آشوب و تحریم
ناشناس۱۸۰۳۹۱۸۰۹:۵۷:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
فعلا که شریعتمداری خیلی حرفایی که می زند درست بوده
ناشناس۱۸۰۳۹۷۴۱۰:۳۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
لطفا ثابت کنید نه حرف بزنید
امید۱۸۰۴۰۲۹۱۱:۰۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
بسم الله الرحمن الرحیم بسم الله آقای شریعتمداری یک بار برای همیشه مدارک خود را رو کنید .
ناشناس۱۸۰۴۱۵۸۱۲:۰۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مدل خرازی مدرک بده؟ بنده خدا خود خرازی هم در جریان کار نیست! شریعتمداری شاید درست بگه شاید غلط در این مورد، ولی کلا به فهم آقایان مثلا اصلاح طلب شک که نه، قطعیت دارم که متوجه نیستند. هنوز در مورد برجام اتکا میکنند به صحبت رهبری که از ایمان و صداقت تیم تعریف کرده بوده. بعدش کل مواردی که رهبری انتقاد کرده و آخر هم گفته فایده ای نداشته، اصلا یادشون نمیاد.همینطوری معاهده اینها میخونند و امضاء میکنند؟
ناشناس۱۸۰۴۰۷۰۱۱:۱۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
همین روزها حسین اقا اسناد شما رو هم رو‌میکنه انتقاد میکنی ؟
نیک ندایی۱۸۰۴۱۴۷۱۱:۵۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
زنده باد دکتر سیدصادق خرازی
ناشناس۱۸۰۴۴۸۳۱۴:۱۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
زنده باد خرازی...........هوراااا...........زنده باد حسن روحانی! با هم تا 1400...... تکرار میکنیم! حقمون هست!
ناشناس۱۸۰۴۱۵۱۱۲:۰۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
شریعتمداری مدارک دیدار خاتمی با جرج سورس را دارد و بی سند و مردک حرف نمی زند.
ناشناس۱۸۰۴۲۶۵۱۲:۵۷:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اونوقت چرا این مدرک منتشر نمی شود
ناشناس۱۸۰۶۹۴۷۰۸:۳۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
نامه خرازی بسیار بی ادبانه، گستاخانه، پر از فحش و تهمت به آقای شریعتمداری است. خودش دقیقا از تهمت هایی استفاده می کند که شریعتمداری را از آن نهی می کند!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین