تحلیلگر صهیونیست: رئیس ستاد ارتش اسرائیل حد خود را بداند

جهان،   3991111115

تحلیلگر صهیونیست با اشاره به اینکه کوخاوی رئیس ستاد ارتش این رژیم اکنون گزینه نظامی را به میز بازگردانده است، افزود: آیا گزینه ای نظامی برای اسرائیل وجود دارد؟ قطعا اینطور نیست.

تحلیلگر صهیونیست: رئیس ستاد ارتش اسرائیل حد خود را بداند

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، «ناحوم برنیاع» تحلیلگر صهیونیست در مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت منتشر کرده، اعلام کرد: «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل چند سال از عمر خود را صرف تحصیل در بهترین دانشگاههای آمریکا کرد و به خوبی از سیاست آمریکا اطلاع دارد اما چیز عجیب و غریب و غیرقابل قبولی که هست، تصمیمش برای حمله به قصد آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران است.

وی بیان کرد: چنین سخنانی از زبان یک فرد اشتباه و در زمانی اشتباه گفته شده است و در بهترین حالت، کوخاوی پیامدهای سخنانش روی روابط اسرائیل با دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن را درک نکرده است.

برنیاع با اشاره به اینکه بایدن که تنها ۹روز است وارد کاخ سفید شده، اما همین مدت کوناه را صرف تعیین مقامات ارشد دولتش کرده، و مقامات ارشد دولت سابق را برکنار، و بخش بزرگی از تصمیمات ترامپ را حذف کرده است، نوشت: روسای جمهور آمریکا در گذشته، با احترام نسبت به تصمیمات پیشینیان خود رفتار می کردند حتی اگر از حزب مخالف بود اما ترامپ این سنتها را زیرپا گذاشت و تصمیمات اوباما را فقط به این دلیل که تصمیم اوباما بود، لغو کردو اکنون بایدن همان روال را در پیش گرفته و به انتظارات همکارانش در حزب دموکرات پاسخ مثبت می دهد. بنابراین نفرت نسبت به ترامپ و میراثش، موضوعی است که آنها را بهم پیوند می دهد.

وی با اشاره به اینکه بایدن حتی قبل از انتخابات اعلام کرد که آمریکا را به توافق هسته ای با ایران باز می گرداند و وزیر خارجه او نیز همین راه او را دنبال کرده است زیرا پیشرفت در طرح هسته ای آنها را نگران می کنند و در تلاش هستند تا آن را متوقف کنند، اعلام کرد: هجوم بنیامین نتانیاهو به توافق هسته ای به سختی شکست خورده است و تحریم های ترامپ، ایران را به سمت فروپاشی سوق نداد.

این تحلیلگر صهیونیست ادعا کرد: در پایان چهار سال ریاست جمهوری ترامپ، ایران به بمب هسته ای نزدیک شده است.

برنیاع در ادامه آورد: نتانیاهو اکنون با رئیس جمهوری روبروست که از تجارب گذشته درس گرفته است. بایک دولت منسجم، مصمم و با اکثریت دموکرات کنگره روبروست. او نمی تواند کاخ سفید را اداره کند و یا به آن پشت پا بزند. گزینه های او به طرز عجیبی مسخره است.

تحلیلگر اسرائیلی در ادامه با اشاره به اینکه کوخاوی اکنون گزینه نظامی را به میز بازگردانده است، افزود: آیا گزینه ای نظامی برای اسرائیل وجود دارد؟ قطعاً اینطور نیست. آیا نتانیاهو قدرت تصمیم گیری در مورد یک عملیات نظامی را دارد؟ تجربه گذشته می گوید: نه. آیا اسرائیل می تواند به توافقی حمله کند که شش کشور از مهمترین کشورهای جهان آن را امضا کرده اند؟ نه! منطقی نیست. قطعاً چنین کاری همانند سابق، پیروزی سیاسی ایران و بحران اعتماد با واشنگتن را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه به هر حال، وقتی نخست ویر، وزیر جنگ و وزیر خارجه هستند، ایستادن در مقابل دولت بایدن جزو اختیارات رئیس ستاد ارتش این رژیم نیست، عنوان کرد: رئیس ستاد ارتش باید حد خود را بداند و اگر آن را فرموش کرده، به یادش آورند. آب سردی که این هفته از هر سمت بر سرش ریخته شد، یادآوری مناسبی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین