۲.۵ میلیون کارت‌خوان در کشور پرونده مالیاتی ندارد

اقتصادی،   3991111091

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون ۲.۵ میلیون دستگاه کارت‌خوان در سطح کشور داریم که به هیچ وجه پرونده مالیاتی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری ظهر شنبه در نشست خبری که به میزبانی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان برگزار شد، با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ به عنوان یکی از مباحث اصلی امروز و رویکرد جدی خانه ملت برای اتخاذ تصمیم درست در این زمینه، افزود: با وجود اینکه امسال شاهد تحویل به‌موقع لایحه بودجه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی بودیم اما این لایحه دارای انتقاداتی است.

وی با یادآوری اینکه کلیات بودجه ۱۴۰۰ بعد از بررسی‌ها توانست از نمایندگان مجلس رأی موافق کسب کند که باید منتظر اصلاحات اساسی آن باشیم، تصریح کرد: یکی از مباحثی که به عنوان یک ایراد بزرگ و چشم‌گیر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشهود است، بحث رشد هزینه‌ها بوده که با نگاهی به رشد هزینه‌ها در ادوار گذشته به این موضوع می‌رسیم که امسال این رشد تا ۴۶ درصد بوده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه رشدی که در بودجه ۱۴۰۰ برای هزینه‌ها دیده شده، میانگین رشد ۱۰ ساله بوده است، ادامه داد: اگر قرار باشد اصلاحات اساسی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت اتفاق نیافتد، بی‌تردید این لایحه در صحن مجلس رد خواهد شد. علاوه بر این، درآمدهای دولت نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود ۱۰ درصد رشد داشته و این در حالی است که این رشد در سال گذشته ۱۷ درصد بوده است.

با اشاره به وضعیت تراز عملیاتی درطول ۱۰ سال گذشته که معادل ۳۰ درصد بوده است، اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت، این تراز یعنی اختلاف هزینه‌ها با درآمدهای دولت ۱۱۷ درصد دیده شده است که رقم بسیار چشم‌گیری است، از آن جهت که هزینه‌های دولت در سال آینده به مراتب عدد بسیار بالایی نسبت به درآمدهای دولت است، در حالی که این رقم طی یک دهه گذشته ۳۰ درصد بود.

طاهری با بیان اینکه یکی از اقدامات نمایندگان مجلس، تحقق بودجه‌ریزی عملیاتی برای برنامه هفتم توسعه بوده و این باعث می‌شود تا کاهش وابستگی به نفت به معنای واقعی کلمه تحقق یابد، عنوان کرد: در خصوص مالیات‌های اخذ شده نیز که اغلب بر دوش مالیات بر تولید، درآمد و ارزش‌افزوده بوده، سرجمع این مالیات‌ها ۲۵۰ هزار میلیارد ریال شده که این عدد در برابر هزینه‌های قطعی دولت برای سال آینده رقمی به مراتب (۳ برابر) پایین است.

وی یکی دیگر از دغدغه‌های حوزه مالیات را نبود پرونده مالیاتی برای ۲.۵ میلیون دستگاه فعال کارت‌خوان در کشور دانست و بیان کرد: مجلس به دنبال افزایش پایه‌های مالیاتی در کشور است و این بدان معنی است که پایه‌ریزی کشور باید با مالیات افراد ثروت‌مندی که مالیات پرداخت نمی‌کنند محقق شود که در این راستا می‌توان به راه‌اندازی سامانه مودیان، پایانه‌های الکترونیکی و … اشاره کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گریزی به وضعیت نابسامان بورس در کشور زد و خاطرنشان کرد: در این خصوص اقدامات لازم برای استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی انجام شده و به زودی شاهد این اقدام از سوی نمایندگان مجلس خواهیم بود.

کار نماینده در برخورد با سرباز راهور قابل دفاع نیست

عضو کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص حادثه رخ داده بین سرباز راهور و نماینده مجلس، اقدام نماینده مذکور را غیرقابل دفاع عنوان کرد و گفت: بلافاصله موضوع مورد بررسی قرار گرفته و از نماینده، پلیس راهور و سرباز مذکور ارائه گزارشات درخواست شده است.

طاهری متذکر شد: با وجود تماس ها و پیگیری ها از معاونت پارلمانی ناجا، تاکنون گزارشی از پلیس راهور و سرباز توسط مجلس دریافت نشده است، در هر صورت کار نماینده اشتباه بوده و حتی اگر سرباز مقصر باشد، کار نماینده درست نبود و وی باید با صبر پاسخ وی را می‌داد.

وی با اشاره به تحقق چهار شرکت بر روی واکسن کرونا، افزود: فعالیت های خوب و تاثیرگذاری در چهار شرکت تولید دارو و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صورت رگفته است.حتی چند کشور نیز مشتری خرید این واکسن‌ها هستند.

طاهری ادامه داد: درآمد و خودباوری خوبی است و ایران در بحث واکسن‌سازی پیشرفت خوبی دارد. شرکت‌هایی که گفته می‌شود جهانی است، چندان هم در سطح جهان نیست و همه استانداردها را شامل نمی‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین