برف و باران در اغلب استان‌ها/‌ سرما و ‌‌باد شدید و ضرورت مراقبت از دام‌ها و گیاهان

اجتماعی،   3991109093

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه سرعت وزش باد در سطح کشور افزایش می‌یابد و در استان‌های البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید خواهیم داشت.

 

صادق ضیائیان در گفت‌‌و‌گو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: با ورود سامانه بارشی در حال حاضر بارش برف و باران در شمال غرب کشور آغاز شده است و گستره آن به تدریج آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و همچنین با شدت کمتر استان‌های زنجان، همدان و اردبیل را در بر می‌گیرد.

وی افزود: روز جمعه ۱۸ بهمن بر شدت و گستره این سامانه بارشی افزوده می‌شود و موجب بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، همدان، مرکز و غرب اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه با توجه به جریان‌های شمالی از سوی دریای خزر در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: روز شنبه ۱۱ بهمن بارش در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، قزوین، زنجان، بوشهر، یزد، البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گیلان و مازندران ادامه دارد و در استان‌های گلستان، سمنان و خراسان شمالی بارش به صورت پراکنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر شنبه به تدریج از بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود، افزود: فعالیت این سامانه بارشی طی روز یکشنبه ۱۲ بهمن در شمال شرق کشور است و به تدریج از اواخر وقت از کشور خارج می شوند و روز دوشنبه جوی پایدار در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز آلودگی هوا در تهران و کرج ادامه دارد و انتظار داریم از بعدازظهر فردا آلودگی کیفیت با توجه به بارندگی و وزش باد، بهبود یابد.

* وزش باد شدید در چندین استان

ضیائیان ادامه داد: امروز و فردا در مناطقی از گیلان، ایلام و خوزستان همچنین در اردبیل وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: روز شنبه سرعت وزش باد در سطح کشور افزایش می‌یابد و در استان‌های البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز یکشنبه ۱۲ بهمن در استان تهران به ویژه جنوب استان تهران و استان‌های البرز، سمنان و خراسان شمالی وزش باد شدید خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: فردا و شنبه با توجه به بارش برف همراه با وزش باد، در شمال غرب کشور به ویژه مناطق مرتفع و کوهستانی، همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی امکان کولاک برف وجود دارد و در مناطق کوهستانی البرز مرکزی خطر ریزش بهمن پیش بینی می شود.

* گرد و خاک فردا در جنوب خوزستان

وی بیان کرد: بعد از ظهر فردا خیزش توده گرد و خاک در بخش های جنوبی عراق و نفوذ آن به مناطق جنوبی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز و فردا شمال خلیج فارس و شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

* کاهش دما تا ۱۰ درجه در سواحل خزر

ضیائیان افزود: دمای هوا از فردا تا یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر بین ۶ تا ۱۰ درجه و در شمال غرب و غرب کشور بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

* وزش باد شدید در پایتخت

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی ‌در بعدازظهر افزایش ابر گاهی بارش باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۶  و ۶ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد شدید و در برخی ساعات بارش باران در پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و تبریز و اصفهان با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان ها خواهد بود.

* سرما و باد شدید و چند توصیه به دامداران و کشاورزان

وی تاکید کرد: به دلیل وزش باد شدید و خیلی شدید با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت از امروز تا فردا‌ ‌در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ایلام، خوزستان، بوشهر و زنجان و روز شنبه در بوشهر، فارس، اصفهان، یزد، کرمان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان احتمال آسیب به گلخانه ها و شکستن بوته درختان وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توصیه می شود استحکام سازی نهال های تازه کشت شده، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها و محافظت از کندو‌ها در دستور کار باشد.

ضیائیان همچنین با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما ضمن ‌هشدار خسارت به محصولات و تجهیزات کشاورزی تاکید کرد: زهکشی و پاکسازی مسیر آب مزارع و باغات با توجه به باز شدن مسیر آبیاری‌ها در دستور کار باشد؛ همچنین محلول پاشی، سم پاشی و آبیاری با توجه به بارش‌ها انجام نشود و در سالن های مرغداری و دامداری تهیه تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها با توجه به کاهش دما، در دستور کار باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین