سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی حیف و میل کردن بیت المال است

اقتصادی،   3991108150 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مالکی: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالاهای اساسی ناکارآمد است. دولت باید گزارشی در این خصوص بدهد که نتیجه تخصیص ملیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و دارو چه بوده است.

فدا حسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با الف درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالاهای اساسی ناکارآمد است. دولت باید گزارشی در این خصوص بدهد که نتیجه تخصیص ملیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و دارو چه بوده است.

وی ادامه داد: دولت با یک سیاست حمایتی اشتباه، اموال مردم و بیت المال را حیف و میل کرده است. در کالاهای اساسی شاهد افزایش قیمت و تورم هستیم. در بخش دارو شاهد قاچاق به کشورهای همسایه هستیم. چرا باید زمینه این همه تخلف و سوداگری را ایجاد کنیم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی باید حذف شود و منابع مالی حاصل از آن مستقیم به خود مردم داده شود. مجلس درخصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم خود را گرفته است.

مالکی در پایان تصریح کرد: انحرافات سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی بسیار زیاد است. این سیاست در راستای حمایت از رانت خوران و سوداگران است.