رضایی: ملت ایران در مسیر ساختن یک آینده خوب، مطمئن و سالم قدم برمی دارد

سیاسی،   3991107126

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین افتتاح کنفرانس و نمایشگاه بین المللی بیوتکنولوژی پزشکی، بر اهمیت روزافزون زیست فناوری، در سلامت، اقتصاد و امنیت کشورها تاکید کرد.

رضایی: ملت ایران در مسیر ساختن یک آینده خوب، مطمئن و سالم قدم برمی دارد

به گزارش ایسنا محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرکز همایش های بین المللی هتل المپیک تهران، در جمع مدیران و پژوهشگران علوم پزشکی و داروسازی اظهار کرد: از اینکه در جمع شما مدافعان سلامت هستم، احساس افتخار میکنم و امیدوارم از مجاهدت های خاموش شما برای حفظ سلامت مردم، قدردانی مناسب و موثری صورت گیرد.

وی گفت: در بازدیدهایی که امسال از پنج شرکت پیشگام بیوتکنولوژی و داروسازی داشتم، شاهد مجاهدت خاموش دانشمندان و تولیدگران ایرانی بودم و آمادگی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای کمک به سیاستگذاری در مسیر حمایت قاطع از تولید ایرانی و دانش بومی را اعلام کردم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم، تلاش کردیم به کمک متخصصان بیوتکنولوژی و داروسازی، گزاره های سیاستی مربوط به تقویت زیست فناوری را وارد کنیم و همچنان از پیشنهادهای کارشناسی شما برای تکمیل سیاست های برنامه هفتم استقبال می کنیم.

وی، افزود: زیست فناوری در سلامت و اقتصاد نقش مهمی دارد و در دهه آینده در امنیت کشورها هم نقش آفرین خواهد کرد. پژوهش درباره تهدیدات زیست فناوری، پس از شیوع ویروس کرونا، در سراسر جهان اهمیت ویژه پیدا کرده و مردم کمابیش از تاثیر زیست فناوری در سلامت، اقتصاد و امنیت، مطلع شده اند.

رضایی گفت: ملت ایران و جامعه علمی ما که در مسیر ساختن یک آینده خوب، مطمئن و سالم قدم برمی دارد، برای تحقق این آرمان، نیازمند تلاش بیشتر و سرمایه گذاری های موثرتر در علوم نوین بویژه بیوتکنولوژی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیازمند توجه بیشتر به تقویت فناوری های زیستی و سرمایه گذاری در این بخش هستیم. فعالان بیوتکنولوژی خواستار رفع موانع دست و پا گیر و آزادسازی مسیر پیشرفت این صنعت هستند. 

رضایی افزود: برای حمایت موثر و واقع بینانه از بیوتکنولوژی، نیازمند بهبود قیمت گذاری و صادرات هستیم و برای این امر، باید وزارت بهداشت و بانک مرکزی به همگرایی و هم افزایی بپردازند. مثلاً برخی داروهای خارجی‌ که مشابه تولیدات داخلی است و استفاده از آن محصولات خارجی طبق نظر پزشکان ضرورت حیاتی ندارد، می تواند پس از بررسی های علمی همه جانبه، در فهرست ممنوعیت واردات قرار گیرند.

وی گفت: "اولویت ملی" در برنامه ریزی، جای خود را به "نظام اولویتها" داده است. یعنی فهرستی از اولویت ها و تقدم و تاخر و روابط بین آن ها، در پیوند با "نظام مسائل" بررسی می شوند و با یکدیگر و در کنار همدیگر دیده شوند. برای تحقق این هدف، باید مسائل کلیدی و اولویت دار را کشف نمود و در برنامه ریزی های اجرایی، مرتفع کرد.

رضایی گفت: شناخت علمی از آسیب ها، کمک‌ می کند که وضعیت را بهبود ببخشیم و موانع موجود بر سر راه  ارتقای بیوتکنولوژی را رفع کنیم و از بعضی معضلات که نمونه اش را در سرگردانی دولت در اقتصاد الاکلنگی می بینیم، دور شویم. یکبار پولها را از دست مردم جمع کردند و در بانکها متراکم نمودند و دوباره پولها را از سد بانکها رها کردند و وارد بورس نمودند و این نقدینگی سرگردان، حاصلی جز تورم و کاهش ارزش پول ملی نداشت.

رضایی افزود: بیوتکنولوژی از مسائل مهم امروز و آینده کشور است و باید از اولویت های اصلی برنامه ریزان کشور باشد تا آحاد مردم به خوبی از دستاوردهای این دانش برای حفظ سلامت خود، پیشرفت کشور و دفاع زیستی برخوردار شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین