ابوترابی فرد: هر منکری را نمی‌توان فریاد زد

اجتماعی،   3991107123

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان تهران گفت: معروف ها را باید فریاد کرد،اما هر منکری را نمی‌شود فریاد زد بلکه باید منکرها را شناخت و با روش‌های صحیح و منطقی آنها را اصلاح کرد.

ابوترابی فرد: هر منکری را نمی‌توان فریاد زد

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران در سومین گردهمایی مسئولین گروه‌های جهادی مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران که در سپاه محمدرسول الله(ص) تهران برگزار شد، گفت: رسالت همه مدیران و مسئولان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر سنگین است و باید احساس مسئولیت کنند که چشمانی آنها را می بیند.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا نهادها بهتر به وظایف خود عمل کنند و کار آنها نسبت به قبل ارتقا یابد، از این رو باید کارهای معروف و مثبت نهادها در جامعه مستندسازی و برجسته شود.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان تهران تاکید کرد: معروف‌ها را باید فریاد کرد ولی هر منکری را نمی‌شود فریاد زد، بلکه باید منکرها را شناخت و با روش‌های صحیح و منطقی آنها را اصلاح کرد.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه انتخابات پیش رو، قدم‌های مهمی در گسترش معروف‌ها دارد، گفت: باید همه نهادها به وظایف خود در حوزه امر به معروف ونهی از منکر عمل کنند تا به مجموعه کارآمدی دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه‌ها مورد مطالعه و تامل قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید چالش‌ها و موانع پیش روی آمران به معروف و ناهیان از منکر برداشته شود، گفت: در این زمینه با همکاری نهادهای متولی نیاز است تا با ایجاد ارتباط و هماهنگی‌ها، اقدامات موثری انجام شود تا به یک الگوی موفق دست یافت.

امام جمعه موقت تهران افزود: رسالت کلیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه دستگاه‌ها و نهادها بحث امر به معروف و نهی از منکر است، زیرا همین امر فلسفه شکل گیری نظام بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برای گسترش امر به معروف باید از قدرت سیاسی بهره برد، گفت:امروز همه مردم و مسئولان به عنوان یک انسان مسئول در برابر منکرات هستند و در چهار دهه گذشته کارهای بزرگی صورت گرفته است؛ضمن ‌اینکه کارهای فراوانی نیز بر روی زمین مانده است.

ابوترابی فرد گفت: تمام موفقیت نظام به خاطر رشد معروف‌ها و نهی از منکر ها بوده است، معروف یعنی کارهایی که مورد امضای عقل و شرع و منکر نقطه مقابل آن است؛ از این رو اگر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم شاهد رشد و تعالی جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه قدرت امروز سپاه پاسداران بخاطر معروفهاست گفت: این نهاد در طول انقلاب در مقابل صدها منکر ایستاده است و اگر این معروف‌ها نبود، خدا می‌داند که در منطقه چه وضعیتی داشتیم.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان تهران خاطر نشان کرد: قدرت علمی کشورمان نیز کلید بسیاری از معروف‌هاست و رهبر معظم انقلاب اسلامی در راس همه برای خلق این معروف‌ها تلاش کردند در همین راستا زیرساخت های کشور توسعه یافت.

در ادامه این نشست سردار محمدرضا یزدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران گفت: با تعامل مراجع قضایی و دادستان استان تهران حمایت‌های قضایی و حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیگیری می‌شود.

سردار یزدی افزود: مراجع قضایی همراه با آمران و ناهیان هستند و درخواست‌های این قشر را توسط این ستاد مطالبه می‌کنیم.

وی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی،اظهار داشت: برای اجرای طرح های آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت‌های خوبی در نظر گرفته شده است که به صورت جدی تر این مباحث را دنبال خواهیم کرد.

سردار یزدی خاطرنشان: ایجاد ساختار روند خاصی دارد که نیاز به زمان است.

در ادامه این گردهمایی حجت الاسلام فاطمی‌روش، جانشین دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران گفت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران بر این باوریم که احیای امر به معرف و نهی از منکر دو بخش عمده دارد؛ یکی ایجاد مقتضیات احیا و دوم رفع موانع آن.

وی با بیان اینکه در مقتضیات کاملا بایک فعالیت فرهنگی روبرو هستیم و نهاد‌های مختلف باید به آن توجه ویژه کرده و وارد صحنه شوند، افزود: اقتضای احیای امر به معروف حضور همگانی مردم در عرصه امر به معروف ونهی از منکر است که در اینجا به هیچ عنوان بحث احزاب یا اقشار یا قومیت خاصی مطرح نبوده و همه اقشار جامعه را شامل می‌شود که عمده فعالیت ما در واقع  باید بر این مهم باشد تا اقتضای امر به معروف که حضور همگانی مردم است صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام فاطمی‌روش در ادامه به تبیین بسته حمایت قضایی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر پرداخته و اشاره کرد: در دوره جدید با تعاملات خوبی که با دادستان تهران داشته‌ایم؛ تاکید شده است که وفق ماده ۹ قانون حمایت از آمرین به معروف هر شخص حقیقی و یا حقوقی که در مسیر امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کند مجرم شناخته شده و اعلام جرمخواهد شد.

جانشین دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با تاکید بر اینکه استفاده از تمام ظرفیت‌های ستاد امر به  معروف و نهی از منکر استان تهران در جهت حمایت قضایی از آمران به معروف است، اضافه کرد: با دادستانی تهران تفاهم شده است و در دادسرای کارکنان دولت شعبه‌ای ویژه برای حمایت از امرین به معروف و نهی از منکر در نظر گرفت.

در این نشست سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: ظرفیت‌های بسیاری در بسیج و سپاه وجود دارد که ما نتوانستیم خیلی از این موارد را شناسایی کرده و در گستره امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از این ظرفیت‌های توسعه یافته در بسیج کارمندی، محلات، اقشار، اصناف و سایر گروه‌هاست که باید فعال شوند تا جامعه به سمت مانایی و حیات بخشی به نظام در مسیر درست حرکت کند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ادامه داد: امر به معروف در حوزه بسیج کارمندی می‌تواند در قالب خدمت و به مردم و معطل نکردن ارباب رجوع قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های بزرگ امر به معروف در جامعه نیاز به حرکت عمومی داریم،گفت: باید این حرکت از سوی عموم مردم ایجاد شود تا در عرصه بین‌المللی الگو باشیم.

سردار حسن زاده خاطر نشان کرد: به گفته حضرت امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین نهی از منکرها مبارزه با رژیم طاغوت و سرنگونی آن و تشکیل نظام انقلاب اسلامی بود؛ از این رو اگر کسی به هر نحوی قدمی برای تضعیف نظام بردارد منکر و اگر کسی در مسیر تعالی کشور و نظام اقداماتی انجام دهد در مسیر معروف قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: دایره امر به معروف و نهی از منکر باید وسیع باشد و نباید خودمان و دیگران را محدود به چند موضوع خاص کنیم؛ ضمن اینکه در این مسیر سختی‌های زیادی وجود دارد که باید آنها را پشت سر گذاشت.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه شهید سلیمانی شهید جهانی امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: حاج قاسم سلیمانی یک قهرمان جهانی بود که به مبارزه با داعش و استکبار جهانی به عنوان بزرگترین نهی از منکر پرداخت.

وی بیان داشت:سردار مهربانی‌ها به ایجاد آرامش و صلح و زندگی در کشورهای اسلامی به عنوان بزرگترین معروف‌ها کمک کرد و شاهد آثار و نتایج آن در عرصه بین‌المللی هستیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین