صنایع دستی فیروزه کوبی بهترین هدیه برای روز مادر

گزارش بازرگانی،   3991107069

همه ما هر سال با این مساله روبرو می‌شویم که برای روز مادر چه هدیه‌ای بخریم؟ ذوق و حس خرید هدیه برای عزیزترین فرد زندگی را نمی‌توان به راحتی توصیف کرد. هنوز هم زمانی که به روز مادر نزدیک می‌شویم قلبمان مانند روزهای کودکی با شوق به تپش می‌افتد، همان روزهایی که با اندک پولی که در قلک‌مان داشتیم برای مادر خود هدیه‌های کوچکی می‌خریدیم. برای این روز هدیه و یادبودهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

هدیه روز مادر

هدایای متنوعی برای این روز زیبا وجود دارد که می‌توانید از بین آنها هدیه مورد نظر خود را انتخاب کنید. هر چند هیچ چیزی نمی‌تواند پاسخگوی مهر و محبت مادرها باشد اما مناسبتی مانند روز مادر می‌تواند بهترین فرصت برای ابراز دوست داشتن و قدردانی از مادران باشد. هدایایی مانند گل، زیورآلات، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی، کیف و کفش و غیره می‌تواند هدایای مناسبی برای این روز مهم باشد. از آنجا که بانوان به لوازم دکوری و تزیینی بسیار علاقه‌مند هستند هدایایی که جزء این دسته باشند باعث ایجاد حس خوشحالی در آنها خواهد شد. هدیه صنایع دستی اصفهان که جزء لوازم تزیینی و دکوری به شمار می‌آید می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای هدیه روز مادر باشد.

از بین صنایع دستی‌هایی که در کشور ما وجود دارد ظروف فیروزه کوبی از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. یکی از مجموعه‌های فیروزه کوبی مطرح کشور فیروزه کوبی کریمی است که دارای محصولات متنوعی می‌باشد که همگی دارای شناسنامه هستند و در این محصولات از فیروزه مرغوب نیشابور استفاده شده است. با امکان ارسال رایگانی که فیروزه کوبی کریمی برای شما فراهم کرده است می‌توانید هدیه روز مادر را از جنس هنر فیروزه کوبی انتخاب کنید و رایگان درب منزل دریافت نمایید. بین این محصولات شکلات خوری مس و فیروزه هدیه‌ای بسیار مناسب برای بانوان می‌باشد که برای روز مادر پیشنهاد می‌شود.

هنر فیروزه کوبی

در ادامه این قسمت سعی داریم با هنر فیروزه کوبی بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم انتخاب راحت‌تری برای هدیه روز مادر داشته باشیم. فیروزه کوبی یکی از هنرهای پرطرفدار ایرانی می باشد که قدمتی ۶۰ تا ۷۰ ساله دارد. اصفهان بیشتر از سایر شهرها به هنر فیروزه کاری پرداخته می‌شود به همین دلیل یکی از مهم‌ترین صنایع دستی اصفهان محسوب می‌شود. برای ساخت بدنه ظروف مس و فیروزه از فلزاتی مانند مس برنج و نقره استفاده می‌کنند که البته عمده مصرف از ظروف مسی و برنجی می‌باشد. سنگ‌های فیروزه قبل از انجام کار شسته می‌شوند.

سپس برای چسباندن فیروزه به ظرف ابتدا آن را کمی حرارت می دهند تا چسب فیروزه کوبی کمی نرم شود و سپس این فیروزه را به ظرف می‌کوبند. هر چقدر فاصله سنگ ها کمتر باشد ارزش کار بالاتر است.

ظروف فیروزه کوبی برای هدیه روز مادر

همانطور که گفته شد ظروف فیروزه کوبی می‌تواند یک هدیه زیبا برای تشکر و قدردانی از تمام زحمات مادران در روز مادر باشد. تنوع ظروف فیروزه کوبی بسیار بالاست که در این بخش با معرفی چند نمونه از این ظروف شما را در انتخاب بهترین هدیه فیروزه کوبی راهنمایی خواهیم کرد.

آینه شمعدان فیروزه کوبی

یکی از ظروف تزیینی که تقریبا همه ایرانیان به ویژه زوج‌های جوان در منزل دارند آینه و شمعدان است. آینه شمعدان فیروزه کوبی یکی از نفیس‌ترین و زیباترین نوع آینه شمعدان است. آینه‌های فیروزه کاری در طرح‌های گرد، مستطیل، کمرباریک و بته جقه آماده می‌شوند. شمعدان‌ها نیز ابعاد مختلفی دارند که به طور کلی هم آینه و هم شمعدان در اندازه‌های مختلف ساخته شده و مطابق سلیقه خود می‌توانید خرید کنید.

آجیل خوری فیروزه کوبی

ایرانی‌ها در مهمانی‌ها و مناسبت‌های مختلف از انواع آجیل‌ها استفاده می‌کنند. ظرف آجیل خوری فیروزه کوبی می‌تواند یک انتخاب مناسب جهت استفاده در مجالس و مهمانی‌ها باشد. این ظرف علاوه بر جنبه دکوری و تزیینی که دارد می‌تواند یک ظرف شکیل و زیبا در مهمانی‌های شما باشد.

سرویس چای خوری و شربت خوری فیروزه کوبی

سرویس چای خوری فیروزه کوبی و سرویس شربت خوری فیروزه کوبی هدایای خاص برای روز مادر هستند. این سرویس‌های زیبا که برای مادران ایرانی که نوشیدنی محبوبشان چای است، می‌تواند بهترین هدیه محسوب شود. این ظروف فیروزه کوبی خاص و زیبا بیشتر جنبه تزیینی داشته و در زیبایی منزل شما تاثیر فراوانی دارد.

گلدان فیروزه کوبی

اگر مادر شما یکی از علاقمندان صنایع دستی و هنری است، انواع گلدان‌های فیروزه کوبی را برای ایشان پیشنهاد می‌کنیم. گلدان‌های مختلف مانند گلدان دالبری فیروزه کوبی، گلدان شلغمی فیروزه کوب و گلدان گیلاسی فیروزه کوب می‌تواند انتخاب خوبی برای هدیه روز مادر باشد. هر کدام از این گلدان‌ها با طرح و مدل خاصی که دارند می‌توانند سلایق مختلفی را تحت پوشش قرار دهند.

قندان فیروزه کوبی

در بین ظروف مختلف فیروزه کوبی قندان‌ فیروزه هدیه‌ای جذاب برای این روز به شمار می‌رود. قندان‌های تزیینی را با ظرف‌هایی مانند چوب، کریستال و انواع فلزات مانند مس می‌سازند که در هنر مس و فیروزه نیز در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند. قندان‌های فیروزه کوبی به علت شکل زیبایی که دارند مورد پسند بسیاری از هنردوستان و افرادی که صنایع دستی می‌پسندند قرار خواهند گرفت.

کاسه و بشقاب فیروزه کوبی

از دیگر ظروفی که با هنر فیروزه کوبی ساخته می‌شوند، یکی از ظروف خاص و عام پسند کاسه و بشقاب فیروزه است. کاسه و بشقاب‌های فیروزه کوبی شده دارای اشکال و ابعاد مختلفی هستند. این بشقاب‌های شیک و خوش‌رنگ هم می‌توانند در مواقع پذیرایی استفاده شوند و هم می‌توانند جهت تزیین در منزل مورد استفاده قرار بگیرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین