تلاش برای آرامش مردم در ماه‌های پایانی دولت

سیاسی،   3991106072

وزیر کشور گفت:‌ همه به دنبال این هستیم که مردم در ایام باقیمانده دولت تا مردادماه در آرامش، امنیت و نشاط اجتماعی و سیاسی باشند.

تلاش برای آرامش مردم در ماه‌های پایانی دولت

به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور، طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز چهارمین جلسه استانداران را به صورت حضوری داشتیم و دستورجلسه چهار موضوع امنیت، انتخابات، تولید و معیشت و سلامت بود.

وی افزود: نیاز بود که ابتدا تمام صحبت‌ها و نظرات دوستان در استان‌ها که پیشتاز مواجهه با مشکلات هستند را بشنویم و بر اساس آن رصد و تحلیل و تجربیات، ارائه طریق و تصمیم‌گیری شود.

وزیر کشور گفت: طبق گزارشی که در حوزه امنیت داده شد، علیرغم فشارها و شرایط سخت اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم و هم‌چنین مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا که واقعا در حوزه مشاغل و کسب و کار نقصان بزرگی ایجاد کرده، فضای امنیتی قابل قبول است و کنترل ها و مدیریت و پاسخگویی به خواسته های مردم نیز در حد توان در حال انجام است.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز بر بحث مرزها و حضور فعال‌تر تاکید شد، قه ویژه مرزهای غربی و همچنین بر استفاده از امکانات برای تقویت مناطق مرزی به ویژه در مناطق شرقی کشور و کنترل نحوه هزینه‌های این زمینه تأکید شد.

وی به موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، پرداخت و خاطر نشان کرد: اطلس امنیت انتخابات در حال تهیه است که هر ماه بروز خواهد شد و مشکل خاصی در این زمینه نداریم. در حوزه انتخابات، هنوز فضای اجتماعی و سیاسی جامعه نسبت به آن حساسیت و بازتاب و انعکاس خاصی از خود نشان نداده وقتی این زمان را با چهار سال گذشته مقایسه می‌کنیم، کمی نگران کننده خواهد بود. در دوره قبل در نظرسنجی‌ها افرادی که اظهار کرده بودند که در انتخابات شرکت میکنند و با فرایند آن آشنایی دارند، تقریبا دو برابر آماری بود که الان داریم و فضای ساکت و سرد در حوزه اجتماعی و سیاسی اقتضای کار بیشتری دارد؛ به ویژه از منظر گروه‌های سیاسی، احزاب و رسانه‌ها تا بتوانیم با شیب مطلوبی به استقبال انتخابات پرشکوه برویم.

وزیر کشور ادامه داد: لازم است که انتخابات با مشارکت بالا داشته باشیم که موجب اقتدار، کارآمدی، حمایت و پشتیبانی از دولت خواهد شد.

رحمانی فضلی بیان داشت: مقدمات انتخابات امر آموزش می‌باشد که در حال انجام است و انتخاب هیات های اجرایی نیز انجام میگیرد و بیش از یک و نیم میلیون نفر در انتخابات‌ها به وزارت کشور کمک می‌کنند و در این زمینه از مردم هم استفاده می‌کنیم و و چاپ تعرفه‌ها و اورهال کردن دستگاه شروع شده و امیدواریم در حوزه سیاسی و اجتماعی کارها را بهتر پیش ببریم.

وی همچنین اظهار داشت: رفع موانع تولید و کمک به تولیدکنندگان مهم است و گزارشی را استانداران از ستاد تنظیم بازار دادند و در بحث ذخایر و کالاهای مورد نیاز ایام عید مشکل خاصی نداریم و همه چیز تأمین شده و خواهد شد و ستاد تسهیل تولید فعالیت خوبی با همکاری وزارتخانه‌های صمت و کشور دارد و به صورت 24 ساعته کار می‌کنند و روند پیش رو نشان از فعالیت بیشتر کارگاههای تولیدی دارد. هرچند برخی مشکلات به تحریم‌ها برمی‌گردد مانند کالاهای اولیه و صادرات که باید در این زمینه و در حوزه سیاست خارجی اقداماتی صورت بگیرد.

وزیر کشور ادامه داد: یکی از مشکلات در عرصه اقتصاد، مشاغل به ویژه مشاغل خدماتی و مخصوصا در شهرهای توریستی و شهرهایی مانند خراسان رضوی، قم و فارس وجود دارد که یا زیارتی و یا سیاحتی می‌باشند و خدمات آن ها صرف مسافرین، توریست‌ها و زوار می‌شود و الان که این مسافرت‌ها کم شده، این مشاغل با شرایط سختی مواجه هستند.

رحمانی‌فضلی گفت: در حوزه اجتماعی بحث آسیب های اجتماعی مطرح شد و گزارشی از وضعیت پیشرفت کار در حوزه حاشیه نشینی و اعتیاد عنوان شد و مسأله جدیدی که مطرح شد، بحث بررسی آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا هست. آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا مهم است و آماری که در حوزه‌های مختلف است، نشان از افزایش این آسیبها دارید و نکاتی در این زمینه به استانداران گفته شد و قرار شد کارگروه‌هایی در این باره تشکیل شود.

وی در پایان بیان داشت: همه به دنبال این هستیم که مردم در ایام باقیمانده دولت تا مردادماه در آرامش، امنیت و نشاط اجتماعی و سیاسی باشند. در جلسه هم تاکید شد که استانداران برای حفظ وحدت و انسجام تلاش کنند و با نمایندگان مجلس و قوه قضاییه همکاری و همراهی شود تا بتوانیم با همکاری و همراهی روزافزون به مشکلات مردم پاسخگو باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین