روایت روزنامه آمریکایی از سنت شکنی ترامپ در روز تحلیف

جهان،   3991103021 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به حضور نیافتن دونالد ترامپ در مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریکا نوشت، ترامپ با این کار، سنت ۱۵۲ ساله ای را نقض کرد. 

روایت روزنامه آمریکایی از سنت شکنی ترامپ در روز تحلیف

به گزاش الف به نقل از یو اس ای تودی، تنها سنتی که ترامپ قبل از ترک کاخ سفید اداد کرد، نوشتن نامه به  "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا بود. 

خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از کاخ سفید هم بیانگر یک ویژگی وی در بیشترین دوران ریاست جمهوری اش بود: این که چهار سال گذشته بی نظیر بود.


عموما روسای جمهوری که قرار است کنار بروند اقداماتی سمبلیک انجام می دهند، اما ترامپ تا تقریبا آخرین روز ریاست جمهوری اش به اشتباه اصرار می کرد که نتایج رقابت ها از وی به سرقت رفته است؛ وی در عین حال سنت های جاری را هم نادیده گرفت. در اینجا به تعدادی از این سنت ها اشاره می کنیم که ترامپ آنها را نقض کرد، و البته سنتی که با شگفتی زیاد آن را برآورد: 

نوشتن نامه به رئیس جمهور بعدی

ترامپ عامدانه مهم ترین نقش های یک رئیس جمهوری را برای مراسم تحلیف جانشین خود نادیده گرفت، به جز یک مورد: او برای بایدن نامه نوشت. روسای جمهور معمولا یک نامه تبریک و اعلام حمایت از خود برجا می گذارند. این نامه در دفتر بیضی شکل کاخ سفید که محل کار رئیس جمهور است، قرار داده می شود. اما با توجه به خودداری ترامپ از به رسمت شناختن پیروزی بایدن، برخی نمی دانستند که آیا او نیز این رسم را ادا خواهد کرد یا خیر. 


چهارشنبه شب بود که بایدن دریافت این نامه را تایید کرد، یعنی تداوم سنتی گرم که سابقه آن به دهه 1980 بازمی گردد. بایدن از محل کار ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت این یادداشت "بسیار سخاوتمندانه" بوده است.
<< رئیس جمهور نامه ای بسیار سخاوتمندانه نوشت. چون ماهیت آن خصوصی است، درباره اش حرف نمی زنم تا این که با خود او صحبت کنم. اما بسیار سخاوتمندانه بود.>>
در گذشته، روسای جمهور از این نامه به عنوان یادداشتی در خصوص اهمیت کار، پاداش ها، سختی ها، و تنهایی هایی یاد می کردند که گاهی اوقات با ریاست جمهوری همراه است. در این یادداشت ها همچنین وابستگی های حزبی در انتخابات نادیده گرفته و در آن برای رئیس جمهور بعدی آرزوی موفقیت شده است.>>

و اما سنت هایی که نقض شد: 

دعوت از پیروز انتخابات به کاخ سفید
عموما روسای جمهوری که قرار است از پست خود کنار بروند، جانشینان خود را به کاخ سفید دعوت می کنند اما پس از آن که بایدن برنده انتخابات نوامبر اعلام شد، ترامپ او را  برای ملاقات به کاخ سفید دعوت نکرد. ترامپ تا 7 ژانویه نپذیرفته بود که بازنده انتخابات است. در عین حال که به خاطر نحوه برخوردبا خشونت های رخ داده در کنگره، هدف انتقاد شدید قرار داشت. 
هدف از این سنت، تاکید بر انتقال مسالمت آمیز قدرت است که در آن درباره تحویل امور کاخ سفید گفت و گو می شود. 
باراک اوباما، دو روز بعد از انتخابات با دونالد ترامپ دیدار کرده بود. جورج دابلیو بوش، کمتر از یک هفته بعد از روز انتخابت در سال 2008، دفتر ریاست جمهوری را به اوباما نشان داده بود. 
اوباما در وعده انتقال مسالمت آمیز قدرت به ترامپ گفته بود: "ما اکنون برای شما هر کاری می کنیم که به موفقیت تان کمک کند. زیرا وقتی شما پیروز شوید، کشور پیروز می شود." 
در این نشست ها معمولا رئیس جمهور حاضر در کاخ سفید، به جانشین خود نصایحی می کند و مهم ترین مسایل را نیز به او گوشزد خواهد کرد. اوباما در آن نشست، نصیحتی بسیار معروف به ترامپ کرده بود: مایکل فلین را مشاور امنیتی خود نکن...

مراسم چای و گردش با حضور بانوان اول 
"ملانیا ترامپ" هم از "جیل بایدن" بانوی اول دعوت نکرد تا به مراسم چای بیاید و بخش های خانوادگی کاخ سفید را نشان او دهد. وی باید این کار را قبل از عزیمت به فلوریدا انجام می داد، ولی با نادیده گرفتن آن، تنها بانوی اول در چندین دهه ای شد که سنت "انتقال قدرت میان بانوان اول" را عامدانه نقض کرد... 

سواری از کاخ سفید به کنگره، مراسم قبل از تحلیف و ملاقات ها
رئیس جمهور شکست خورده به صورت سنتی از رئیس جمهور پیروز در پله های ایوان شمالی کاخ سفید (North Portico) استقبال می کند. سپس آنها با هم از خیابان پنسیلوانیا راهی کنگره و مراسم تحلیف می شوند. 
ترامپ پیش از مراسم ادای سوگند خود در سال 2017، همراه با ملانیا با خانواده اوباما در کاخ سفید دیدار و در مراسم قهوه خوری پیش از تحلیف شرکت کرده بود. ولی ترامپ، خود این سنت را امسال نقض کرد و در مراسم تحلیف هم حضور نیافت...

حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب  
ترامپ با حضور نیافتن در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن، سنتی را در کاخ سفید نقض کرد که 152 سال قدمت داشت. وی تنها رئیس جمهوری است که این سنت را که از سال 1869 تاکنون پابرجا بود، نقض کرده است. در آن سال، رئیس جمهور "اندرو جانسون" در کاخ سفید حضور داشت و "یولیسس اس.گرنت" در حال ادای سوگند به عنوان هجدهمین رئیس جمهور آمریکا بود. 
ترامپ در عوض در جمع طرفدارانش در  پایگاه نظامی "جوینت بیس اندروز" در مریلند، در مراسم پیش از موعد خداحافظی شرکت کرد که با شلیک توپخانه همراه بود... وی پس از آن به عمارت "مارالاگو" در کام بیچ در ایالت فلوریدا رفت. ترامپ تا ظهر در آنجا اقامت داشت تا این که دوران ریاست جمهوری اش رسما پایان یافت...

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۹۱۷۲۲۱۱:۴۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳
مگر م. خ و احمدی نژاد در مراسم تحلیف روحانی شرکت کردند؟
ناشناس۱۷۹۲۲۰۱۲۰:۵۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۳
آیا در آمریکا یک نفر می تواند به تلویزیون آمده و رییس جمهور آن کشور را اهل .. بنامد؟ ما آزادی داریم یا آنها؟
ناشناس۱۷۹۱۷۲۹۱۱:۴۶:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۳
تمام ریاست جمهورهای زنده به جز کارتر که کهن سال و بیمار است و ترامپ بیمار، در مراسم تحلیف بایدن شرکت کردند. آیا ما هم چنین رسمی داریم؟ رییس جمهورهای ما بعد از اتمام کارشان هر کدام به گوشه ای می روند.
ناشناس۱۷۹۱۷۳۹۱۱:۴۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۳
انسان های خود شیفته مانند ترامپ هیچ وقت کم نمی آورند. آن قدر از خود راضی و مغرور هستند که انگار از کره دیگری به زمین آمده اند. عاقبت آنها سیاه و بد است.
ناشناس۱۷۹۱۷۵۱۱۲:۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۳
بایدن آمریکا و لیبرالیسم را به اوج خواهد رساند. فقط به کابینه اش نگاه کنید. تمام افراد دارای سوابق تحصیلی و کاری مرتبط با کارشان هستند. همه پله های ترقی را یکی یکی و بر اساس استعداد طی کرده اند. از تمام اقلیت ها در کابینه حضور دارند. این ها همه درس هستند.
ناشناس۱۷۹۱۷۶۰۱۲:۰۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۳
طرفداران ترامپ (ببخشید مخالفان برجام) در ایران امروز افسرده و ناراحت هستند.
ناشناس۱۷۹۱۷۶۲۱۲:۱۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳
سیاستمداران وقیح، پررو و پوپولیست مانند ترامپ جایی در میان مردم دنیا ندارند.
ناشناس۱۷۹۱۷۷۰۱۲:۱۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۳
خدا را شکر که ترامپ هم رفت و بزودی دلار کاهش پیدا میکنه و .. مسئولان به رشد و شکوفایی اقتصاد خواهند پرداخت دیگر بهانه ای نیست
ناشناس۱۷۹۱۷۷۸۱۲:۲۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۳
ترامپ دروغگویی و قانون شکنی موسوی و کروبی را در یادها زنده کرد.
ناشناس۱۷۹۱۹۳۶۱۴:۴۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳
حالا بایدن دوباره اون مراسم رو بجا میاره گاهی بعضی سنت شکنی ها خالی از لطف نیست .
ناشناس۱۷۹۱۹۴۰۱۴:۵۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳
..ترامپ به جایی که تعلق داشت سرازیر شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین