«شتر دیدی، ندیدی» رسانه های غربی

گروه جهان الف،   3991103002 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
«شتر دیدی، ندیدی» رسانه های غربی

ساختار سیاسی آمریکا که همواره خود را به مثابه مهد دموکراسی به کشورهای مختلف جهان معرفی کرده است، اکنون و پس از غیبت ترامپ در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا "جو بایدن" که با هدف زیر سوال بردن پیروزی او در انتخابات 2020 آمریکا انجام گرفته، با چالشی اساسی رو به رو شده است. این مساله از منظر تئوریک نیز، یک بحران قابل‌توجه در منظومه گفتمانی دموکراسی آمریکایی به حساب می آید.

ایالات متحده آمریکا مخصوصا پس از جنگ جهانی دوم، همواره سعی داشته تا به طرق مختلف، خود را قدرت برتر و هژمونیک در عرصه بین المللی معرفی کند و با فعال سازی ظرفیت های خود در حوزه های قدرت اقتصادی، نظامی و همچنین قدرت نرم، این باور را در افکار و قلوب مردم در اقصی نقاط جهان بگنجاند. در این راستا، جدای از تلاش‌های منسجم و سازمان یافته از سوی دولت‌های آمریکا، اقدامات زیاد در حوزه فرهنگی و همچنین تولید آثار پژوهشی انجام شده تا به این گزاره(قدرت هژمونیک و جهانی آمریکا)، اعتباربخشی شود و این مساله با پذیرش بین المللی رو به رو شود.

یکی از بنیادی ترین جلوه هایی که رهبران آمریکایی در دوره های مختلف تاریخی همواره سعی داشته اند آن را به مثابه نمودی از به اصطلاح "درخشش" جامعه آمریکا به جهانیان معرفی کنند، پررنگ نمودن جایگاه برجسته دموکراسی و رویه های دموکراتیک در ساختار سیاسی آمریکا است. این مساله تا به حدی برای رهبران آمریکایی جدی بوده که در دوران معاصر، با تمسک به آن از صدور دموکراسی به دیگر کشورهای جهان نیز سخن گفته اند و حتی از به راه انداختن جنگ‌های خانمان سوز(نظیر جنگ عراق و افغانستان) در این زمینه نیز ابایی نداشته اند. 

در این راستا، حضور فردی نظیر ترامپ و رویه های ضددموکراتیک او در قدرت، عملا آسیب های جدی را به وجه بین‌المللی آمریکا و برندِ آن یعنی دموکراسی آمریکایی وارد کرده است. اقدام اخیر ترامپ در عدم شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید آمریکا یعنی جو بایدن که به نوعی در ادامه دستورکارِ او جهت زیر سوال بردنِ پیروزی وی(بایدن) در انتخابات 2020 آمریکا صورت گرفت، یکی از جدی ترین نشانه های بزرگ نمایی دعاوی دور و دراز رهبران آمریکایی در مورد نهادینه بودن دموکراسی در کشورشان بود. این مساله مخصوصا وقتی با سکوتِ قابل توجه رسانه های آمریکایی همراه شد، بیش از پیش حالتی بحرانی به خود گرفته و عملا آمریکا را از موقعیت مدینه فاضله ای که همواره سعی داشته خود را در قالب آن به تصویر کشد، دور کرده است. 

اکنون گفتمان دموکراسی آمریکا با این چالش جدی مواجه است که چرا از یکچنین ساختاری برخوردار است که فردی نظیر ترامپ می تواند در قالب آن، از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید خودداری کند و با منفعت محوری شخصی، منافع و چهره ملی این کشور را مخدوش سازد. اکنون ساختار دموکراسی آمریکایی با این بحران مواجه است که چگونه فردی نظیر ترامپ به عنوان رئیس جمهور مستقر آمریکا، می تواند از اختیارات قانونی خود استفاده کند و تعداد زیادی از نزدیکانش را که در رویه های مجرمانه او دست داشته اند، عفو کند.

بدون تردید، دموکراسی آمریکایی اکنون با یک بحران داخلی رو به رو شده که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران، از دوره ترامپ نشات نمی گیرد و آن را بایستی به نوعی نمودی از گسست های انباشته شده در جامعه آمریکا(در حوزه های مختلف سیاسی، نژادی و اقتصادی) دانست که منجر به روی کار آمدن فردی نظیر ترامپ و به اوج رسیدن بحران ها در این کشور در دوره ریاست جمهوری او شد.

البته که سکوتِ جریان های رسانه ای وابسته به بنگاه های پول و قدرت در آمریکا نیز نقش قابل توجهی در عدم توجه به بحران های انباشته جامعه آمریکا و روی کار آمدن رئیس‌جمهوری همچون ترامپ داشته است. امری که نمود خود را در آخرین پرده از نمایش ترامپ به عنوان رئیس جمهور مستقر آمریکا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن نشان داد و ترامپ با عدم شرکت در این مراسم، عملا بار دیگر ناکارآمدی و وجهه تبلیغاتی و ابزاریِ (در راستای منافع آمریکا) دموکراسی آمریکایی را بیش از پیش نمایان ساخت. 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۹۱۵۱۵۰۵:۱۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۳
آقایان ! توجه داشته باشین ترامپ دموکرات نیست.
ناشناس۱۷۹۱۵۷۲۰۸:۲۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۳
تفسیرها و نوشته های از این دست که فاقد استدلال منطقی هستند، باعث می شود که مردم بیشتر از شما و اندیشه هایتان دور شوند.
ناشناس۱۷۹۱۷۴۰۱۱:۵۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳
خواهشمندم از طرف مردم حرف نزنید
ناشناس۱۷۹۱۷۷۲۱۲:۱۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۳
حوادث اخیر امریکا نشان داد که دموکراسی امریکایی چقدر سست و فشل است.
ناشناس۱۷۹۱۹۳۳۱۴:۴۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۳
به امید روزی که شعور جای شعار را بگیرد.
ناشناس۱۷۹۱۵۷۷۰۸:۲۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۳
وقتی فردی شخص دیگر را ارزیابی می کند، باید اول به خودش نگاه کرده و خودش را ارزیابی کند. آیا من خودم درست عمل می کنم؟
ناشناس۱۷۹۱۵۸۲۰۸:۲۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۳
نظامی گنجوی می فرماید: عیب کسان منگر و احسان خویش دیده فرو کن به گریبان خویش آینه روزی که بگیری به دست خود شکن آنروز مشو خودپرست
رضا۱۷۹۱۶۳۵۱۰:۰۰:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۳
درسته قدرت در آمریکا به صورت کاملا مسالمت‌آمیز منتقل میشه و فرماندهی کل قوا و چمدان حاوی کدهای سلاح هسته‌ای هر دوره در زمان مقرر تحویل رییس جمهور بعدی میشه ولی با شما موافقم شرکت نکردن در مراسم تحلیف واقعا کار زشتی بود که ترامپ انجام داد. ولی حالا فکر کنید ترامپ کلا از قدرت کنار نمی‌رفت و به نیروهای گارد ملی و ارتش دستور میداد به این دلیل که همه به جز خودش دشمن؛ ..هستند همه رو سرکوب کنه .. چقد زشت‌تر بود؟
ناشناس۱۷۹۱۷۷۴۱۲:۱۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۳
ترامپ دروغگویی و فتنه انگیزی موسوی و کروبی را در یادها زنده کرد.
ترامپولی۱۷۹۱۵۲۹۰۶:۵۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۳
اقا ترامپ هرچی هم مزخرف بود یه چیزش خوب بود که رو بازی می کرد، اون چهره ی سفاک و پلیدش توی ترور حاج قاسم عزیز رو هیچوقت بزک دوزک نکرد و روی جنایتکار بودنش حتی تا آخرین سخنرانیش تاکید کرد، از زن باره بودن ابایی نداشت. اشک الکی هم نریخت
ناشناس۱۷۹۲۲۰۵۲۱:۰۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۳
کثیف، کثیف است.
ناشناس۱۷۹۱۵۳۷۰۷:۰۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۳
نمیخواد واسه دموکراسی امریکایی دل بسوزونین.همینکه یک نفر نهایت ۴ تا ۸ سال سرکار هست بعدش میره پی کارش واسه اونایی که میفهمن کافیه
ناشناس۱۷۹۱۶۲۵۰۹:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۳
آفرین!!!خدا پدر و مادرتو بیامرزه .گل گفتی.
ناشناس۱۷۹۱۷۴۱۱۱:۵۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۳
ایل و تبارشان هم می روند.
ناشناس۱۷۹۱۷۷۵۱۲:۱۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۳
ترامپ سال 2024 دوباره بر می گردد.
خضر۱۷۹۱۵۳۸۰۷:۰۹:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۳
با سلام ^^ عیب ش جمله بگفتی،هنرش نیز بگو ^^اول این که هیچکس نگفته دمکراسی بدون عیب و ایراده،حرف سر اینه که بهترین روش موجوده؛شاید بشه انتخاب ترامپ رو نقطه ضعف این سیستم بدونیم -هرچند بالاخره انتخاب اکثریت بوده و ما هم جز پذیرش رای مردم چاره ای نداریم-،اما نکته مهمتر امکان خوداصلاحی سیستم و انتقال قدرت به منتخب بعدی هست؛ با وجود همه تلاشی که ترامپ برای تاثیر بر نتیجه انتخابات داشت مجبور به انتقال قدرت به منتخب بعدی شد. توصیه میکنم مقاله آقای مهرداد خدیر در عصر ایران با عنوان ^حسرت ترامپ،حسرت جهان^ رو بخونید
ناشناس۱۷۹۱۵۴۷۰۷:۵۵:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۳
سگ زرد برادر شغال است بفهم دلبسته کدخدا با ناخدا تا به کجا
رضا۱۷۹۱۶۴۳۱۰:۱۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۳
الان چه ربطی داشت به کدخدا و دل بستن؟ اینا خودشون واسه خودشون خوبن قرار نیست واسه بقیه خوب باشند که. همین که یکی از خودشون بعد ۴ سال یا ۸ سال از قدرت می‌ره کنار و نفر بعدی میاد خیلی کار بزرگیه..
ناشناس۱۷۹۱۶۹۵۱۱:۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۳
آره کلا واقعیات کشور و دنیا رو شما 15 درصد اصول گرا می فهمید و بقیه هیچی حالیشون نیست.
ناشناس۱۷۹۱۷۶۳۱۲:۱۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۳
این حرف شما را میشه در داخل هم به کار برد
ناشناس۱۷۹۱۵۶۸۰۸:۱۷:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۳
تمام دنیا بد هستند، فقط شما خوب هستید. تا موقعی که انسان منصف نباشد به هیچ جا نمی رسد.
ناشناس۱۷۹۱۶۰۶۰۹:۰۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۳
بایدن! اینو آویزه گوشِت کن!
ناشناس۱۷۹۱۶۲۶۰۹:۴۳:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳
عجب، مدینه فاضله و قبله برخی را نمیتوان..!!
ناشناس۱۷۹۱۷۵۸۱۲:۰۶:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۳
موضوع اینه آن انسان بنا ندارد بجایی برسد
ناشناس۱۷۹۱۵۸۱۰۸:۲۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۳
انچه شما به آن اعتراض كرديد كه بيشتر نتيجه همان دموكراسي است مانند عدم شركت ترامپ در مراسم،عفو طرفدارانش واين قبيل اقدامات كه از نتايج همان دموكراسي است ولي اگر برعكس بود يعني مي توانستند اختيارات ترامپ بگيرند،اورا اجبار به شركت در مراسم ميكردندضد دموكراسي نبود؟
محسن۱۷۹۱۵۸۹۰۸:۳۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۳
مهم اینه این قدرت دموکراسی بود که حرف اول و آخر را زد و‌ نگذاشت شخص اول مملکتشون مثل کنه به قدرت بچسبه و گوشش رو گرفت و یا با زور یا با خوشی انداختش بیرون.این قدرت تحسین برانگیز و حیرت انگیزه.
ناشناس۱۷۹۱۶۰۲۰۸:۵۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۳
مطمئن باشید آمریکا در بعضی روش ها و قوانین خود بازنگری می کند تا صدمات ناشی از تند روی های ترامپیسم را برطرف کند چرا که آمریکا شخص محور نیست بلکه قانون محور است .
ناشناس۱۷۹۱۶۰۸۰۹:۰۳:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۳
فقط ما خوبیم. هیچی هم نداریم ولی خوبیم. اونا اینترنت دادند. خودرو دادند. هواپیمان دادند. نرم افزار دادند. بنز و بی ام و و پورشه و تویوتا و هیوندا و اپل و سامسونگ و سونی ماهواره و فضاپیما و دارو واکسن و رفاه و وو.. فقط ما خوبیم
ناشناس۱۷۹۱۶۱۴۰۹:۲۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۳
زمانی که پولسالاری و نژادپرستی به ارکان قدرت لیبرال دموکراسی وارد میشوند نتیجه ای جز فروپاشی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نخواهد داشت. آنچه امروز در آمریکا شاهد آن هستیم و در آینده شدید تر خواهد شد، ادامه همان آتش زیر خاکستری است که جرقه های آن در جنبش وال استریت و سپس جنبش جان سیاهان مهم است پدیدار شد. اکنون شاهد آشکار شدن پیشگویی فیلم متروپولیس هستیم با این تفاوت که قدرتهای نوظهور در بیرون مرزهای آمریکا ایجاد شده اند و احتمالا آمریکا فرصت آشتی درونی و به تعبیر بایدن وحدت ملی را نخواهد داشت زیرا علتها تغییر نکرده اند.
ناشناس۱۷۹۱۶۲۰۰۹:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۳
هر چیزی بشه شما یک حرفی برای توجیه دارید. تا دیروز که میگفتید سیستم آمریکا دموکراتیک نیست و صهیونیست ها تعیین می کنند چه کسی رییس جمهور بشه ولی حالا می گویید سیستم دموکراسی آمریکا به چالش کشیده شده !!! ترامپ هم یکی بود مثل پوتین که اگر سیستم دموکراسی آمریکا به او اجازه میداد یک حکومت ریاستی مادام العمر تشکیل میداد .. اتفاقا دموکراسی آمریکا پیروز شد و این را باید دوستان آمریکا بگویند و نه دشمنانش که همگی حکومت های اقتدار گرای دیکتاتوری هستند مثل کوبا روسیه چین ونزوئلا و کره ی شمالی
ناشناس۱۷۹۱۶۴۰۱۰:۰۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۳
ویل لکل همزه لمزه وای بر هر عیبجوی بسیار ایرادگیر مگر رهبر نظام اسلامی الگوی تقوی نیستند ایا امام راحل اینطور بودند یا مقام معظم رهبری که پیوسته به عیب این و آن کشور بپردازند ؟ در این آیه خدا وای گفته و وای خدا خیلی معنا دارد ایران اگر اسلامی است و مسئولان اگر تقوی دارند باید بترسند از خدا که عیب خود را فراموش کنند و دنبال افشای عیب بقیه باشند به مقام معظم رهبری نگاه کنندکه اینطوری نیستند مسئولان الگو بگیرند انسان بدبخت و شقی دنبال عیب این و آن میگردد و خسر الدنیا و الاخرت خواهد شد فذکر ان الذکری تنفع المومنین
امیر۱۷۹۱۶۵۵۱۰:۲۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۳
کارتر، ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر، او -با- ما است! و ترامپ رفتن. چرخش تازه ای آمد و اندیشه دیگر. آیا خبری از آنها در جراید و تلویزیون و غیره هست؟ وظیفه خود را انجام دادند و دنبال خدمت صادقانه ! نبودند.
ایرانی۱۷۹۱۶۶۰۱۰:۳۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۳
چرا ما همیشه انتظار داریم که کشورهای دنیا سیاست ها و چاره اندیشی شان همسو با ما باشد مگر ما خودمان را کی فرض کرده ایم ، چرا ما نمی خواهیم با روند تصمیم گیری هایی که در دنیا حاکم است خودمان را تطبیق دهیم تا منافع کشور تامین گردد.
ناشناس۱۷۹۱۶۶۵۱۰:۴۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۳
شما دموكراسي را درست متوجه نشديد در دموكراسي طرف پيروز حتما مخالفاني دارد وليكن روح دموكراسي تمكين بازنده از برنده است الان ترامپ علي رغم تلاشي كه كرد تا نظم عمومي رو بر هم بزند و نتيجه رو از طريق زور و بي نظمي به نفع خودش تغيير بده نتوانست و در نهايت بايدن زمام امور رو به دست گرفت در اين بين شركت نكردن او در تحليف ناشي از رفتار بچه گانه وي در مواجهه با شكست است و در ثاني دموكراسي است كه به وي اجازه شركت نكردن در مراسم تحليف رو داد چون او آزاد است كه انتخاب كند، در پايان بايد بگم شركت نكردن او در مراسم به وجهه خودش آسيب زد تا به دموكراسي
ناشناس۱۷۹۱۶۷۴۱۰:۵۵:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۳
دموکراسی یعنی واگذاری قدرت با رای مردم، چیزی که در آمریکا به هر حال رخ داد
ناشناس۱۷۹۱۶۷۸۱۱:۰۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۳
جناب نویسنده لطفا لحظه ای اندیشیدن در مورد مطلبی که می نویسید خوب است ! ترامپ به عنوان رئیس جمهور ودر راس قدرت از تقلب دم می زند ، طرفداران ترامپ به کنگره حمله می کنند و خود ترامپ تا لحظه آخر حاضر نمی شود قدرت را به بایدن واگذارد اما نیروهای امنیتی آمریکا شهرها را اشغال می کنند و حکومت نظامی بر گذار می شود. به نظر شما این نیروها به دستور چه کسی وارد صحنه شدند و جلوی عرف شکنی ترامپ را گرفتند ؟ آیا نتیجه نمی گیرید که ترامپ و بایدن و اوباما و دیگر رئیس جمهورهای آمریکا یک عروسک بیش نیستند و قدرت اصلی آمریکا در دست کسانی دیگر است واین ادعاهای دموکراسی و حقوق بشر و غیره فقط و فقط برای این است که افکار عمومی دنیا را بفریبند و خون ملت ها را بمکند مجاهدان و انقلابیان ایران و دیگر کشورهای جهان خیلی وقت است که با رهبری آن پیر سفر کرده خمینی کبیر وهمچنین خلف صالح خمینی ،رهبر عزیز انقلاب، به خدعه و فریب کاری صهیونیستی سردمداران آمریکا ،پی برده اند و دموکراسی دروغین آمریکا را برای مردم افشاء نموده اند اما متاسفانه هنوز کسانی در ایران هستند که به علت تکبر و خودبینی حاضر نیستند این فرهنگ عاشورایی و ضد امپریالیستی را بپذیرند و بعد از 42سال از گذشت انقلاب باز هم دل در گروی آمریکا دارند .
ناشناس۱۷۹۱۶۸۰۱۱:۰۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۳
نیکولاس مادورو خوبه.
ناشناس۱۷۹۱۷۱۸۱۱:۴۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۳
اتفاقا پایان ترامپ با این همه جنجال نشان از قدرت دمکراسی ونیز سپردن قدرت آنهم در زمانی محدود فقط بر اساس خواست مردم بود
ناشناس۱۷۹۱۷۴۴۱۱:۵۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳
رسانه سکوت کنه بهتره تا مثل رسانه ما از بعضی کارشناسان بی تربیت و بی سواد استفاده کنه که هرروز یک حاشیه درست می کنند ,شما نظری نداری الف ؟؟! یا این رو هم سانسور می کنی ؟
ناشناس۱۷۹۱۷۴۷۱۱:۵۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۳
فرافکنی و ماله کشی یک عده .. وقتی عیوب بزرگ ارباب امریکایشان برملا میشود تماشایی است و از لحاظ روانشناسی قابل بررسی است انگار مثلا به مقدساتشان توهین میشود
ناشناس۱۷۹۱۷۶۷۱۲:۱۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۳
.. به نظرم وقتش رسیده از این درگیری های هزینه ساز دست برداریم و به فکر رفاه مردم باشیم
سینا۱۷۹۱۷۸۲۱۲:۲۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۳
شناخت جهانی که در آن هستیم و پیرو آن، صحبت درباره آمریکا بسیار خوب و بجاست. به عنوان مدلی برای چه باید کرد و چه نباید کرد. برای دیدن ممکن ها. برای شناختن راه های دیگر. اینکه فکر کنیم از مدل آمریکایی، چه چیزهایی را میپسندیم و چه چیزهایی را غلط میدانیم. اینکه بدانیم نه فقط در آمریکا، بلکه در خیلی از جوامع دیگری، دموکراسی تا چه حد برقرار است، چه امکاناتی فراهم میکند و با چه مشکلاتی روبروست. اینکه بیاندیشیم ترامپ چه خصوصیاتی داشته که ما از او به عنوان یک "غیر دموکرات" یاد میکنیم. اینکه بیاندیشیم چه تفاوت هایی بین مدل ما و مدل آمریکایی وجود دارد. درباره آرمانهایمان فکر کنیم. مقایسه خود با دیگران در این راه ها حتما خوب است. در کنار آن، ما خودمان هم به درجه ای از فهم رسیده ایم که بتوانیم خود را مستقل از دیگران تعریف کنیم. اینکه برای اثبات خود نیازی به حمله به دیگری نداشته باشیم. اینکه برای نقد خود نیازی که بزرگ کردن دیگری نداشته باشیم. شاید اگر صادقانه با هم حرف میزدیم که، همسایه، همشهری، هموطن، بیا ببینیم از زندگی چه میخواهیم، بیا ببینیم برای دینمان، برای دنیایمان، چه تصمیمی باید بگیریم و چطور با آرامش کنار هم زندگی کنیم. چه حقوقی برای هم قائل باشیم بطوری که خواسته و عقیده ی یکی از ما بر دیگری تحمیل نشود و حقوق همه رعایت شود. آنوقت شاید روزگار بهتری داشتیم.
ناشناس۱۷۹۱۸۰۸۱۳:۰۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳
کاش ما هم با تمام این معایبی را که شمردید کشورمان مثل امریکا اداره میشد تا مردم‌دنیا در آرزوی آمدن به ایران باشند
ناشناس۱۷۹۱۹۶۲۱۵:۱۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۳
به قول معروف : عیب دگران منگر و احسان خویش __دیده فرو بر به گریبان خویش .
ش س۱۷۹۱۹۸۳۱۵:۴۳:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۳
خودتون به این مطلب که نوشتین باور دارین یعنی ما خوبیم آمریکائیها بد!!!!! خوبه یکم انصاف داشته باشیم. بخدا منصف بودن چیز بدی نیست .. متاسفانه انصاف این روزها در کشور ما کالای نایاب و دست نیافتنی است (کمی عمیق تر به اطرافمان نگاه کنیم) رانت فساد فحشا ریا گرانی فرار مغزها و.. که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند لابد نشان از دمکراسی محض کشور ماست
ناشناس۱۷۹۲۰۰۷۱۶:۱۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۳
آقاى ترامپ بدون اين كه به جايگاه سنتى قدرت در واشنگتن متصل باشد با راى سر كار آمد. بعد هم كه خواست سر تعظيم در مقابل شكست فرود نياورد به دليل وجود نهاد هاى قدرتمند قانونى مانند دادگاه ها و كنگره نتوانست و قدرت را عليرغم ميلش واگذار كرد. شركت نكردن در تحليف هم حق قانونى او بود. از دمكراسى چه انتظارى بيش از اين داريد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین