وضع تماشایی آمریکا

محمدصادق مصطفوی، گروه تعاملی الف،   3991030014 ۸۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
وضع تماشایی آمریکا

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و قطعی شدن پیروزی بایدن در این انتخابات، ترامپ که پیش از این خود را پیروز انتخابات با فاصله زیاد از بایدن می دید دچار شُکی سیاسی و روانی شد. پیش از این ترامپ باور داشت که تبدیل به رئیس جمهوری تاریخ ساز در آمریکا خواهد شد اما به یکباره کاخ آمال وی با اقبال مردم به گزینه مقابل او فرو ریخت لیکن در اینجا توجه به نکته ای مهم به نظر می‌رسد که تلاش شده است توسط رسانه های آمریکا کمرنگ شود: اینکه دلیل اقبال مردم به گزینه مقابل ترامپ که از ویژگی مثبت حائز اهمیتی نیز برخوردار نیست، چه بود؟

این موضوع را در یک بند می‌توان خلاصه کرد: ترامپ چهره واقعی دموکراسی آمریکایی را به نمایش گذاشت، چهره ای که در دهه های گذشته تلاش شده بود به انحاء گوناگون بزک شود، ترامپ ماهیت برده داری دموکراسی آمریکایی را در برابر چشمان همگان به رخ کشید، وی اولویت داشتن منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سایر منافع و حتی موجودیت سایر مردم جهان را فریاد زد، ترامپ حتی اهمیت آمریکا را بیشتر از پیمان های جهانی ای می دانست که ضامن موجودیت و ادامه حیات بشر هستند از جمله پیمان های زیست محیطی؛ هرچند رسانه های آمریکایی تلاش کردند که این اقدامات را به ترامپ منتسب کنند اما بر کسی پوشیده نمانده است که این ها چیزی نیست جز واقعیت پنهان شده دموکراسی و حکومت داری آمریکایی که خود مردم آمریکا از آن نفرت دارند.

روزهای گذشته این این واقعیت بیش از پیش نمایان شد و شب چهارشنبه اوج نمایشی بود که واقعیت دموکراسی آمریکایی و شکنندگی آن را در برابر چشم جهانیان قرار داد، از این رو برای درک تحولات گذشته توجه به چند نکته مفید خواهد بود:

1- دموکراسی آمریکایی به عنوان مهمترین وجه لیبرال دموکراسی با بحران های متعددی در درون خود دست و پنجه نرم می‌کند چرا که از سویی شعار حاکمیت مردم بر سرنوشت خود را می‌دهد اما از سوی دیگر با بهره از ابزار و وسایل گوناگون از جمله رسانه تلاش دارد تا نیت و خواست خود را بر مردم تحمیل کند و با بررسی سابقه تحولات سیاسی نه تنها در آمریکا بلکه در بسیاری از کشورهای غربی به سادگی می‌توان ابعاد این واقعیت را درک کرد؛

2- سبک زندگی آمریکایی یا غربی در دنیای حاضر به پایان راه خود بسیار نزدیک شده است؛ چرا که از سویی منادی این سبک زندگی یعنی آمریکا با بحران های متعدد سیاسی و اقتصادی مواجه گردیده و از سوی دیگر روز به روز شاهد کاهش جذابیت آن برای مردم جهان هستیم و عملکرد بدون ظاهرسازی ترامپ این افول جذابیت را سرعت دوچندان بخشیده است؛

3- دیگر همچون گذشته شعارهای آرمانگرایانه و برتری طلبانه، مردم آمریکا را اقناع نمی‌کند، چرا که علیرغم پمپاژ تبلیغاتی رسانه‌های گوناگون، مردم آمریکا به واقعیت پوشالی دموکراسی آمریکایی و این شعارها پی برده اند و دیگر تعهدی نسبت به آن ها ندارند. حضور در ساختمان کنگره و تخریب بخش‌هایی از آن حکایت از همین اعتراض مردم آمریکا به ساختارهای سیاسی کشورشان دارد؛

4- به عنوان آخرین نکته باید توجه داشت که حوادث کنونی نشانه مهمی از آغاز پایان هژمونی آمریکا و تحقق افول این به ظاهر امپراتوری در جهان است؛ افولی که با ضعف عملکردی آمریکا در مهار بیماری کرونا سرعت مضاعف یافت و با عدم تعهد مرد اول آمریکا به ساختارهای سیاسی این کشور و زیرسؤال بردن آن ها واقعیت خود را نه تنها بر سیاستمداران آمریکایی بلکه بر مردم جهان آشکار ساخت و اکنون به اذعان همگان محکم تر از گذشته می‌توان اذعان کرد که سال‌های آینده، سال‌های پایانی حیات سیاسی آمریکا در سرنوشت سایر کشورهای جهان است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۶۰۱۶۰۷:۳۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
این آشوب ها توسط عوامل خارجی ضد دموکراسی و سر سپردگان آنها در امریکاست (یو اس نیوز )
ناشناس۱۷۸۶۱۰۸۰۸:۳۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
حداقلش این است که مردم امریکا حق اعتراض دارند و می توانند با صدای رسا به حاکمیت در امریکا اعتراض کنند
ناشناس۱۷۸۶۳۷۴۱۰:۳۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تکیه گاه ما آمریکا نیست و کلید رزق و روزی ما دست او نیست.
ناشناس۱۷۸۶۴۲۷۱۰:۵۱:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
کلید رزق و روزی ما دست چه کسی است؟
ناشناس۱۷۸۶۴۸۴۱۱:۱۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
حذف یکباره ارز دولتی دارو در سال آینده فاجعه بار خواهد بود. دارو گوشت و مرغ نیست که مردم آن را از سفره خود حذف کنند.
ناشناس۱۷۸۶۸۲۰۱۳:۲۵:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
کشور به واکسن کرونا نیاز دارد نه جنگ و رجز خوانی
ناشناس۱۷۸۷۲۱۱۱۵:۰۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
کلید رزق و روزی هم موجودات دست خداوند متعال است.
ناشناس۱۷۸۶۳۸۱۱۰:۳۳:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
امروز دشمن کجاست؟؟ نقطه تمرکز آنها حفظ کنگره است و سنگر آمریکا به کنگره منتقل شده و نور خدا جلوه گر شده است.
ناشناس۱۷۸۶۴۳۲۱۰:۵۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
چرا نور خدا بر ایران تابیده نمی شود تا مشکلات عدیده مان حل شوند؟
ناشناس۱۷۸۷۲۱۸۱۵:۰۳:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دار و دسته شما غربگدایان اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۱۷۸۷۳۲۳۱۵:۲۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
هرکس به غیر خدا(کدخدا) امید ببندد ناامید خواهد شد و این یک سنت الهی است که در قضیه برجام مشهود بود.
ناشناس۱۷۸۶۴۴۱۱۰:۵۶:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دشمن در همه اطراف ما است. در افغانستان و ترکیه و عراق و بحرین و قطر و عربستان و امارات و.....
ناشناس۱۷۸۶۳۸۷۱۰:۳۶:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
واقعیت‌ها می‌گوید که دشمن ما در حال پوسیدن از درون است.
ناشناس۱۷۸۶۴۵۲۱۱:۰۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
واقعیت ها این را نمی گویند. شایعات و برداشت ها این را می گویند.
ناشناس۱۷۸۶۴۸۸۱۱:۱۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
با روی کار آمدن بایدن، آمریکا دوباره شکوفا خواهدشد.
روزبه۱۷۸۷۲۰۴۱۴:۵۹:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
پس اینایی که میگفتن در دوران ترامپ شکوفا شده چی؟
ناشناس۱۷۸۶۵۱۸۱۱:۲۹:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
یک آماری از تعداد متعرضینی که کشته شدند یا ناپدید شدند بگیر. همچنین از آمار دانشمندانی که نتایج تحقیقاتشان بر خلاف منافع شرکتهای بزرگ بوده و از زندگی ساقط شدند.
ناشناس۱۷۸۷۶۶۱۱۷:۱۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
چند نفر از به قول تو دانشمندان توی ایران از زندگی ساقط شدند؟ نکنه نوید افکاری دانشمند بود ؟
ناشناس۱۷۸۶۱۱۴۰۸:۴۰:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
هر جا که تقلب و ضایع کردن حق حتی به بهانه مصلحت و خیر اندیشی شد این مشکلات هم بوجود می اید. امریکا بهشت نیست که خالی از نقص و نقضان باشد. هیچ جای کره خاکی نمی بابید که در ان اشتباه و تقلب و مشکل نباشد. فقط درصد و نحوه مدیریت و مهار ان است که تفاوتها را می سازد. اگر جایی بر روی کره خاکی عاری از نقص و اشتباه و تقلب بود دیگر کره خاکی نبود. بهشت وعده داده شده بود.
ناشناس۱۷۸۶۱۲۲۰۸:۴۶:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اصولا آزادی بیان ، و وجود دموکراسی تماشایی است .
ناشناس۱۷۸۶۳۹۳۱۰:۳۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
آمریکا امروز نقطه نفرت مردم عالم است. حتی شهروندان آمریکایی هم امروز مرگ بر آمریکا می گویند. در آمریکا امروز چیزی جز دود، آتش، فقر، تبعیض نژادی و از بین رفتن آزادی نیست.
ناشناس۱۷۸۶۵۵۳۱۱:۴۷:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
هنوز بایدن نیامده سیل مهاجران بسوی امریکا سرازیر شده اگر بایدن بگویید مهاجرت ایرانیان به امریکا آزاد است چند خانواده ارزشی در صف خواهند ایستاد؟
ناشناس۱۷۸۷۳۱۶۱۵:۲۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
در امریکا 50 میلیون نفر در اثر کرونا بیکار شده اند و تعداد افراد بی پول و بی خانمان و گرسنه و کارتن خواب به شدت افزایش یافته است.
ناشناس۱۷۸۸۴۱۳۰۰:۰۱:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آمریکا ارزانی غربگدایان. ما به وطن خودمان افتخار می کنیم
ناشناس۱۷۸۷۸۲۵۱۸:۴۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بهتره واقع بین باشی! از هر 10 نفر تو دنیا، 8 نفر عاشق آمریکاند و دوست دارند اونجا زندگی کنند (البته در کشورهای جهان سوم مثل ما...)
ناشناس۱۷۸۶۱۲۷۰۸:۴۷:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
یعنی کار مزدورهاست ؟
ناشناس۱۷۸۶۱۳۶۰۸:۵۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
کار نفوذی هاست
ناشناس۱۷۸۶۱۸۷۰۹:۰۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ما باید به مشکلات و مسایل داخلی خودمان بپردازیم. کدام عاقلی مشکلات خودش را ول می کند به مشکلات دیگران توجه می کند؟
ناشناس۱۷۸۶۳۰۰۱۰:۰۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ما باید به اوضاع بی ریخت اقتصادی و بورس خودمان بپردازیم که هر روز شبیه لبو قرمزه !
ناشناس۱۷۸۷۳۰۲۱۵:۱۹:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
روحانی و وزیر اقتصاد باید در مورد ضرر و زیان مردم در بورس پاسخگو باشند.
ناشناس۱۷۸۶۱۹۳۰۹:۱۲:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
از وضع تماشایی آمریکا همین بس که عکاس فوق این عکس را منتشر کرد بدون هیچ ترسی از زندان و اعتراف تلویزیونی و از دست دادن حقوق شهروندی و مهاجرت اجباری و غیره! بله دموکراسی تماشایی و توسط مردم خواستنی و توسط ترامپ ها منفور است، بحث آن است که قانون چه کسی را حمایت کند و سیستم چه ظرفیتی به نمایش بگذارد!
ناشناس۱۷۸۶۲۹۵۱۰:۰۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
همه می دانند در آمریکا مزدور خارجی وجود ندارد
ناشناس۱۷۸۷۳۱۰۱۵:۲۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تروریست های امریکا داخلی هستن.
ناشناس۱۷۸۶۰۲۱۰۷:۳۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ترامپ سنگ بنای شورش های مردمی را برای حال و آینده امریکا کاشت از این به بعد آمریکا دیگر روی آرامش و امنیت را نخواهد دید و چند دسته گی و جنگ های داخلی و تجزیه که برای دیگر کشورها می خواستند برای خودشان بوجود می آید
ناشناس۱۷۸۶۲۰۸۰۹:۱۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بابا ول کنید این امریکا و دشمن و دنیا را. الان که ترامپ رفته و باید شاخص بورس ایران هر روز صعودی باشد دقیقا برعکس شده و هر روی نزولی سریع هست. نشان می دهد که صعودش در بهار هم دستوری بود. بداد اقتصاد خودمان برسید.
ناشناس۱۷۸۷۵۲۴۱۶:۲۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
علت اصلی سهامداران از برپایی جنگ توسط ترامپ است اگر به سلامت پنج شنبه بگذرد بورس از شنبه صعودی است
ناشناس۱۷۸۶۰۳۱۰۷:۴۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
.. کاش روزی برسه که از اینکه کشورها و ملتها دیگر به پیشرفت و خوشبختی می رسند احساس حوشحالی کنیم. مگر نه این است که می گوییم یک فرد اخلاق مدار هرگز حتی برای دشمن و بدخواه خود بد نمی خواهد و یا اگر می خواهید موفق باشید برای دیگران هم موفقیت و صحت و سلامت و خوشبختی آرزو کنید؟ واقعا ما را چه می شود که فقط شعار اخلاق می دهیم ولی در عمل فقط خصایص بد اخلاقی مانند لجبازی و کینه و عدم گذشت و نا مهربانی و تشر و.. از خود بروز می دهیم.
ناشناس۱۷۸۶۱۶۸۰۹:۰۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
کی بود اتیش سال 88 رو تو جونمون انداخت؟ چرا یه حرفی می زنید ادم اتیش بگیره؟ حرافای هیلاری و اوباما یادتون رفته؟
ناشناس۱۷۸۶۲۶۸۰۹:۴۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ان شا الله روزی برسه که به این سطح برسی تا اگر یک نفر هر روز بیاد در خونت بزنه تو گوشت، بیچاره ات بکنه، خانواده ات را عاصی کنه و از زندگی ساقطت کنه، شما هر روز ازش تشکر کنی، دعاش کنی و براش آرزوی سلامتی و بهروزی کنی تا فردا هم بیاد اگر زنده بودی! دوباره حالتو جا بیاره!
ناشناس۱۷۸۶۳۱۱۱۰:۰۶:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دشمن خدا و بشر باید نابود بشه. چی میگی تو واسه خودت. اون دشمنی شخصیه که آدم باید حداکثر گذشت رو داشته باشه
ناشناس۱۷۸۶۶۸۱۱۲:۳۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خود خدا دشمنانش را با توان بی نهایتش نابود کند و ما را درگیر دشمنان خودش نکند
ناشناس۱۷۸۷۲۳۳۱۵:۰۷:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی خباثت و شیطنت امریکا را نشان می دهد.
ناشناس۱۷۸۷۸۴۳۱۸:۵۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خدا دشمنانش را با همراهی کنندگانش نابود میکند رسول خدا هم فرموده گناه ظلم‌پذیر از ظالم بیشتر است تولی و تبری از فروعات دین است به آن قدری فکر کنید و بیندیشید کجا کاربرد دارد
ناشناس۱۷۸۶۷۰۵۱۲:۴۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
آنها هم اهل کتاب هستند و تورات و انجیل دارند که ما هم احترام می گذاریم. اگر قرار به این باشد که هر طرف بر اساس نظر خودش قاضی باشد و امر بر نابودی دیگران دهد آنها هم افراطی هایی مذهبی دارند که می گویند بر اساس کتاب مقدسشان اگر دیدید بدخواهان علیه شما دارند توطئه می کنند قبل از اینکه دست به کار شوند بر آنها نازل شوید. این سو استفاده از امور مذهبی تخصص نتانیاهو و افراد فوق مذهبی این جوامع هست.
ناشناس۱۷۸۶۰۳۲۰۷:۴۷:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
فقط آرزو می کنم روزی برسه که از رنج و مشکلات و شکست کشورهای دیگر و ملتهای دیگر خوشحال نشویم.
ناشناس۱۷۸۶۱۲۸۰۸:۴۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
نه رنج است و نه مشکل است و نه شکست . آنچه شاهدید ، آزادی بیان و دموکراسی فعال است
ناشناس۱۷۸۷۲۴۰۱۵:۰۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
حوادث اخیر نشان داد که دموکراسی امریکایی چقدر سست و فشل است.
ناشناس۱۷۸۶۱۷۴۰۹:۰۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ارزو می کنم روزی هم امریکا تاوان شورش هایی که سیا در کشور های دیگه درست کرد انقلاب های رنگی و شیلی و عراق و افغانستان و ... رو بده
ناشناس۱۷۸۶۰۳۵۰۷:۵۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
برای دیگران حتی آنان که شما را رنجاندند خوبی آرزوی کنید تا دنیا هم برای شما خوبی بیاورد. نفرمایید که انها فلان و فلان. اطمینان داشته باشید که اگر برای کسی آرزوی مرگ و نابودی نکنید و با احترام از او انتقاد یا مخالفت کنید او هم دلیلی نخواهد داشت که برای شما آرزوی شکست و نابودی کند. شاید فقط به اندازه شما به مخالفت و انتقاد از شما بپردازد..
ناشناس۱۷۸۶۲۸۹۰۹:۵۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
چشم، ولی این اسمش پخمگی میشه. بد براشون آرزو نمیکنیم واگذار میکنیمشون به‌ خدا ولی دلیل نمیشه براشون هم دعای خیر کنیم!
ناشناس۱۷۸۶۸۵۴۱۳:۳۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
باور کن به حرفت عمل کنی و ارزوی بد و نابودی نکنی و انها که مسئولاند به همین حرف شما عمل کنند 95 درصد مشکلات مردم و معیشت واقتصاد و حتی خود این دوستان تشنه خدمت حل خواهد شد.
ناشناس۱۷۸۷۲۵۳۱۵:۱۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مشکلات اقتصاد کشور و معیشت مردم بدلیل تحریمهای ظالمانه امریکاست.
ناشناس۱۷۸۶۸۶۸۱۳:۳۴:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
حالا خوبه شما برای انها ارزوی خیر نکردی و از همه کشورهای دنیا پای پیاده و سواره مردم همه کشورها و لنگ زادگان خودمون دارند میرن این کشور بیچاره!
ناشناس۱۷۸۷۴۶۳۱۶:۰۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اصلا حرفتون ربطی داشت؟! این همه بلا و تحریم دارو و سختی ویزا و.. قرار داده و سر کشورم آورده دلم نمیخواد براش دعای خیر کنم. شما سر نماز دعاش کن خیلی هم دوست داری اونجارو برو آمریکا.. زاده ها و.. هم اگر آدم بودند که وضع ایران این نبود.
ناشناس۱۷۸۶۰۴۸۰۸:۰۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بهرام كه گور ميگرفتي همه عمر،ديدي كه چگونه گور بهرام گرفت؟
ناشناس۱۷۸۶۰۶۱۰۸:۰۷:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
عقده گشایی نکنید شخص اولشون حتی ترامپ با رای مردم کنار رفت ..
ناشناس۱۷۸۶۱۴۲۰۸:۵۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تازه اولشه. رسما و به وقت تهران بایدن از ساعت 20:30 دقیقه چهارشنبه رئیس جمهور می شود. ببینید که از همان 20:30 و اخبار ساعت 21:00 چهارشنبه چه اندازه سخنرانی و تحلیل و تفسیر مبنی بر من نه آنم که.. بیرون خواهد آمد. چه اندازه دن کیشوت های وطنی از پناهگاه و پوسته خود بیرون خواهندآمد. دیدن خواهد داشت. آنوقت تصور می کنند که بایدن و تیم تمام اسراییلی آن این چیزها را متوجه نمی شود!
ناشناس۱۷۸۶۰۶۴۰۸:۰۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
همه دنیا و حتی مردم رژیم امریکا هم فهمیدند دموکراسی غربی یک دروغ بزرگه به جز اصلاح طلبان تندرو!
تبریزی۱۷۸۶۰۹۶۰۸:۲۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اگه مثل باقی کشورهای عاقل و منطقی دنیا به جای درگیر شدن با شاخ آمریکا از شیرش استفاده می کردیم الان به جای خوشحالی از این وضعیت ناراحت و نگران بودیم. دنیای بدون آمریکا یعنی دنیای بدون پیشرفت.
ناشناس۱۷۸۶۸۳۹۱۳:۲۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ببخشید که آمریکا اول از توافق خارج شد یکطرفه. شما اینقدر عاشق آمریکایی نمون اینجا حیف میشید
ناشناس۱۷۸۶۹۵۴۱۳:۵۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
یادتان هست که اقای روحانی چند هفته بعد از برجام خیلی جدی گفت که برجام های دوم و سوم هم خواهیم داشت. ولی بعد زیرش زدیم. الان مشخص شده که اصولا دلیل توافق انها در برجام قول و قرار و اطمینان دادن مقامات ایران بوده که اگر شما در برجام و بر داشتن تحریمها همکاری کنید این می شود مقدمه حل همه مشکلات. وقتی ما زیرش زدیم انتظار دارید انها سکوت کنند
ناشناس۱۷۸۷۲۷۰۱۵:۱۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
امریکا و اروپا در مذاکرات بدنبال تحقق اهداف و تامین منافع خودشان هستن و بفکر لغو تحریمها و تامین منافع ایران نیستن.
ناشناس۱۷۸۷۲۹۲۱۵:۱۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
شانس آوردیم که برجام های موشکی و منطقه ای شکل نگرفت زیرا باعث تضعیف ایران و تشدید تحریم ها و گسترده شدن سایه جنگ بر سر کشور می شد.
تبریزی۱۷۸۷۰۸۸۱۴:۲۵:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
آدم می مونه در جواب شماها چی بگه. مشکل آمریکا با ایران سر مسائل فنی نبود که با توافق هسته ای بخواد حل بشه. شما باید می دونستید که بدون حل مشکلات سیاسی بین دو کشور توافق بین یک کشور جهان سومی و ابرقدرت دنیا هیچ ضمانت اجرایی نداره. وقتی بر اساس توهم و خودبزرگ بینی توافق می بندید و فکر می کنید ابرقدرت های دنیا قراره براساس حرف شما عمل کنن نتیجه بهتر از این نمی شه. البته اگه می تونستم برم که یک ثانیه هم اینجا نمی موندم. فقط یه حرف رو درست اومدی اونم اینه که واقعا حیف شدم با اینجا موندن.
روزبه۱۷۸۷۲۱۵۱۵:۰۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
یعنی شما باور میکنید آمریکا هم مثل عربستان گاو شیرده هست؟ا کی تا حالا گاو نر شیر داشته ما نمیدونستیم؟ داداش خواب دیدی خیر باشهٰ آمریکاییها متخصص شیردوشی نه ذبح ملتها برای بهره برداری حداگثری هستن حالا شما هی دنبال پستون آمریکا باش
ناشناس۱۷۸۷۲۸۴۱۵:۱۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ما هی میگوئیم این گاو (امریکا) نر است شما می گوئید بدوش ! امریکا فقط گاو شیرده می خواهد و به هیچ کشوری شیر نداده و نمی دهد.
ناشناس۱۷۸۶۱۴۵۰۸:۵۵:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
فریب خورده ها به خیابان امدن امریکا باید اعدامشان کند
علی کریمی۱۷۸۶۱۵۲۰۸:۵۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مهم نیست در مسیر حرکت به موانع برخورد کنی، مهم پیدا کردن راهی برای عبور از موانع است.اصلاحات
ناشناس۱۷۸۶۱۵۳۰۸:۵۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
امریکا وحشیه امریکا غیر دمکراتیک است مردم آنجادر فساد زندگی می کنند بزودی امریکا از هم می پاشد. اما........ نمی دانم چرا مسئولین می روند و گرین کارت امریکا رو می گیرن. برای ادامه تحصیل بچه هایشان را به آنجا می فرستند. برای معالجه به آنجا می روند و برای دخترشان از خانواده های شهیدپرور ایرانیان مقیم امریکا داماد انتخاب می کنند(!!!!!!!!) دوستان دم خروس بدجوری زده بیرون
ناشناس۱۷۸۶۱۶۷۰۹:۰۴:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تلاش برای برقراری دموکراسی تماشایی است
ناشناس۱۷۸۶۱۷۶۰۹:۰۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ارزو می کنم روزی هم امریکا تاوان شورش هایی که سیا در کشور های دیگه درست کرد انقلاب های رنگی و شیلی و عراق و افغانستان و ... رو بده
ناشناس۱۷۸۶۲۲۲۰۹:۲۴:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
فرق یه پلیس باسواد و آموزش دیده رو با یه پلیس بی سواد و هردنبیل و عقب افتاده جهان سومی را در این حوادث میتوان بوضوح مشاهده کرد .
ناشناس۱۷۸۶۵۵۷۱۱:۴۹:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
عجب سنتی دارد تاریخ! گروهی زحمت کش و باهوش در فرصتی مناسب ثروت و قدرت برتر ایجاد میکنند، اما نسل های بعد در رفاه، غرور، خود خواهی، بی اخلاقی، حماقت و تضاد طبقاتی همه را به باد میدهند. عده ای که امروز آمریکا را نمایش دموکراسی زیبا قلمداد میکنند خوب تماشا کنند! که چگونه تضاد منافع جهانی سازی اغنیا و ملی گرایی پوپولیستی، و تمایل یک جهان رنجیده از یکجانبه گرایی ناعادلانه، یک قدرت را از درون و بیرون متلاشی میکند. شاید فرصت دوباره دیدن نداشته باشند! البته در این شرایط همواره احتمال جنگ در ابعاد بزرگ بالاست اما چاره نخواهد کرد!.
ناشناس۱۷۸۶۶۱۶۱۲:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
همین آمریکا با این اوضاع اسفناک حداقل دویست سال از ما جلوتره
ناشناس۱۷۸۷۵۴۰۱۶:۳۱:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اره به لطف تحصیل کرده های ایرانی و هندی و چینی و به لطف مسیولین این کشورها که باعث فراری دادن این نخبه ها میشن. با اون مردم عقب افتاده ی تنبل خودش فقط میتونست تو دنس اول باشه
ناشناس۱۷۸۷۹۱۸۱۹:۳۸:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بله تفکر شما با خودتحقیری که دارید خیلی عقب‌افتاده است
منوچهر۱۷۸۷۰۰۵۱۴:۰۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دل خودتان را به این حرفها خوش کنید کره شمالی و روسیه وکوبا و.. هم خوش حالند ولی دموکراسی آمریکا پویاست حواستان به کلاه خود باشه که باد نبره وضعیت مملکت و صنایع کشور و بورس و فقر مردم و اختلاف طبقاتی و .. را ببینید ! آمریکا مدینه فاضله و آخر دنیا نیست ولی از ما قرن‌ها جلوتر است
ناشناس۱۷۸۷۱۷۵۱۴:۵۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
عربستان سعودی از سال 2022 خودروساز خواهد شد
ناشناس۱۷۸۷۸۱۷۱۸:۴۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بهتره شما به اوضاع اسفناک بورس بپردازی برادر! این خس و خاشاک و فتنه گران آمریکایی خودشون بزودی با ترامپ گور به گور خواهند شد.
ناشناس۱۷۹۰۹۱۵۱۱:۳۲:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲
کاش ادم در مقابل نوشته هاش مسئول بود مثل مهندسی که در برابر محصول تولیدی مسئوله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین