۱۰۲۸ کلمه در خصوص یک پرونده پلیسی - معمایی

اجتماعی،   3991029092 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

چه کسی برای اولین بار نام  منصوری را به عنوان یکی از متهمین پرونده اکبر طبری رسانه ای کرد؟!

۱۰۲۸ کلمه در خصوص یک پرونده پلیسی - معمایی

پرونده اکبر طبری هم به واسطه جایگاه او در ساختار اجرایی قوه قضائیه، هم برخورد شفاف با یک فساد شبکه¬ای در درون دستگاه قضا که توسط خود عدلیه کشف و پیگیری شد، برای دستگاه رسانه ای و تبلیغاتی ضدِ جمهوری اسلامی، موضوعی دشوار و نحوه مواجه با آن سخت و پیچیده بود.

از همین رو این شبکه رسانه‌ای از همان ابتدا تلاش کرد با ضریب بالا دادن به حواشی پیرامون پرونده، اصل موضوع را به حاشیه برده و  با چالش روبرو کند تا مبادا حجم بالای تبلیغات قبلی در خصوص عدم اراده¬ی قاطع در نظام و دستگاه قضائی برای برخورد حقیقی با دانه درشت های منسوب به حاکمیت زیر سوال رود!
یکی از مهم ترین سوژه های حاشیه ای که دستگاه رسانه ای ضد انقلاب هنوز هم آن را رها نکرده، ماجرای مرگ مشکوک غلامرضا منصوری است.قاضی بازنشسته و متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری که نامش به اتهام دریافت رشوه،  در دادگاه و کیفر خواست مطرح شده بود.

منصوری  قبل از شروع روند رسیدگی به پرونده، به بهانه درمانِ بیماری از کشور خارج و بعد از مطرح شدن نامش به عنوان یکی از متهمین این پرونده در حالی که مدعی بود قصد بازگشت به ایران را دارد در رومانی به طرز مشکوکی جان باخت، هرچند پلیس و سیستم قضائی کشور رومانی به صورت رسمی علت مرگ او را  خودکشی اعلام کردند.

حالا دستگاه رسانه ای مخالف جمهوری اسلامی،  پس از ماه از حادثه مرگ او موضوع را همچنان با هدف اثبات یک فرضیه دنبال و دائما تکرار می‌کنند.

 این فرضیه عبارت است از اینکه جمهوری اسلامی به واسطه این که قاضی منصوری اطلاعات مهمی در اختیار داشته علاقه ای به بازگشت او به کشور و برگزاری محاکمه نداشته و به همین دلیل او را در یک فرایند پیچیده امنیتی در کشور رومانی مورد سوءقصد قرار داده و به قتل رسانده است!.

این رسانه ها هر روز نیز برای اثبات این فرضیه و تکرار و تثبیت آن در ذهن مخاطب،  داستان‌های جدید متوهمانه یا هیجان انگیزی مطرح می‌کنند؛ از ادعای بلند شدن و زنده شدن جنازه¬ی او در آمبولانس گرفته تا تاکید بر عدم تناسب وزن و ظاهر جنازه با مشخصات قبلی منصوری بدون توجه به تاثیرات بیماری در وزن و ظاهر ماههای اخر زندگی او تا گزارش دستپاچه خبرنگار شبکه لندن سعودی که حتی نام سخنگوی قوه قضائیه را هم نمی داند و به اشتباه به کار می برد  و گفت و گوهای سریالی با منابع نامشخص او و این اواخر هم ادعای ارتباط دو زن با وی و شکنجه و قتل! .

داستان‌های مخاطب پسندی که همه و همه به هیجان انگیزتر شدن این فیلمنامه پلیسی - معمایی  کمک می¬کنند.

اما حل این معمای به ظاهر پیچیده و واکاوی نقش جمهوری اسلامی در مرگ غلامرضا منصوری با طرح و پاسخ به چند سوال ساده، شدنی و آسان خواهد بود:

1)  چه کسی برای اولین بار نام  منصوری را به عنوان یکی از متهمین پرونده اکبر طبری رسانه ای کرد؟ ضد انقلاب یا خودِ دستگاه قضائی؟ جواب این سوال جالب است، نام منصوری برای اولین بار در کیفرخواست اکبر طبری و از زبان نماینده دادستان در جلسات دادگاه  مطرح شد و نه هیچ فرد یا رسانه دیگری!.

2)   زمانی که پاسخ سوال اول را بدانیم، این سوال نیز پیش خواهد آمد که جمهوری اسلامی اگر نسبت به اطلاعات موجود، نزد منصوری نگران بود اصولا چه لزومی داشت نام او را به عنوان یکی از متهمین پرونده، طرح یا در کیفر خواست به عنوان یک سند قضائی به آن اشاره نماید؟! آن هم در شرایطی که می¬دانست منصوری در ایران نیست و دسترسی به او نیز چندان آسان نخواهد بود.

3)  سوال بعدی در مورد نقش و جایگاه منصوری در ساختار پرونده اکبر طبری است، بر اساس آنچه در کیفرخواست پرونده مطرح شده، منصوری به عنوان متهم ردیف 9 ، اتهامی تحت عنوان  دریافت 500 هزار یورو رشوه از نجفی متهم ردیف 2  داشته که از قضا او نیز متواری و در خارج از کشور به سر می‌برد، در واقع منصوری جایگاه چندان مهمی در پرونده اکبر طبری و روند رسیدگی به آن نداشته که مثلا شخص یا اشخاصی بخواهند با هدف اخلال در روند رسیدگی به این پرونده او را به قتل رسانند و از پرونده حذف کنند، چه اینکه در همین پرونده و در کنار منصوری نام قضات مشهور و موثر دیگری همچون علیزاده و قاسم زاده مطرح می‌شود که اتفاقا جایگاه مهم تری از منصوری هم داشته و متهمین ردیف 6 و 7 پرونده بودند، اما بدون هیچ سناریوی پلیسی - معمایی محاکمه و محکوم به 10 سال حبس شده اند!.

4)  سوال بعدی مربوط به نحوه مرگ منصوری و حواشی قبل از آن است، همانطور که قبلا در رسانه ها نیز اعلام شده، منصوری بر اساس پیگیری سیستم قضائی ایران و از طریق اینترپل در بخارست بازداشت می‌شود، اما در حالی که مذاکرات برای استرداد او در جریان بوده ناگهان خبر آزادی‌اش منتشر و در فاصله چند روز نیز خبر حودکشی اش رسانه ای می‌شود، سوال این است چرا رسانه های علاقه مند به این داستانِ معمایی، هیچ وقت از هیچ مقام قضائی یا پلیسی و امنیتی رومانی در مورد چرایی آزادی منصوری پیگیری نمی‌کنند؟ .

یا چرا هیچ گاه این سوال مطرح نمی‌شود که دولت رومانی چرا بعد از آزادی منصوری از او مراقبت و حفاظت لازم را به عمل نیاورده است؟ 

اصولا چرا هیچ رسانه‌ای از دولت رومانی که قانونا مسئول مرگ این شهروند ایرانی در کشور خود است سوالی نمیپرسد و چرا در حالی که آنها رسما اعلام کرده اند علت مرگ خودکشی بوده  خبرنگاران این رسانه ها از دولت رومانی جویای حقیقت در مورد مستندات خودکشی منصوری نمی¬شوند و انگشت اتهام را از همان ابتدا به سمت جمهوری اسلامی نشانه می¬گیرند؟.

5)  مهم ترین و البته آخرین سوال اینکه مرگ غلامرضا منصوری به نفع چه کسی تمام شده است؟ به نفع جمهوری اسلامی که خود نام او را مطرح کرده، خواستار دستگیری، استرداد و محاکمه اش بوده یا فی المثل به نفع دستگاه های جاسوسی غربی که با مرگ او توانسته‌اند یک سناریوی پلیسی رسانه ای را پیش برده و پرونده مهمِ اکبر طبری را تحت الشعاع قرار دهند؟!.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۵۳۷۷۱۶:۱۴:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
من با سوابقی که از گروهک مجاهدین خلق سراغ دارم هیچ بعید نمیدانم آنها در هتل با ترفندی قاضی منصوری را در محل اقامتش کشته باشند . این گروه هر کاری لازم باشد برای بد نامی ایران میکند .الله اعلم به حقایق الامور ما که خیلی از این فرضیات را از زبان خانواده و وکیل ایشان میشنویم
ناشناس۱۷۸۵۴۹۴۱۸:۰۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
با توصیفاتی که درباره نحوه مرگ قاضی منصوری دیدم و شنیدم این جنایت تنها از منافقین برمیاد .
ناشناس۱۷۸۵۸۴۸۲۳:۰۷:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
البته اگر منظورتان منافقین واقعی باشد ، موافقم !!!
گرفتار در پیچیدگی روشن۱۷۸۵۹۸۲۰۴:۱۷:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
آیا خبری که رسانه ها زدند مبنی بر درخواست ترک کشور رومانی یا گرفتن پناهندگی صحت دارد؟ داستان روشن است چون که رومانی در شرق اروپا جای لهستان را در بعضی فعالیتها پر کرده است.
ناشناس۱۷۸۵۴۵۷۱۷:۲۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
الله اعلم به حقایق الامور ما که خیلی از این فرضیات را از زبان خانواده و وکیل ایشان میشنویم.
ناشناس۱۷۸۵۵۰۷۱۸:۲۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
فقط یه سوال؟چرا سفارت بجای برگردوندش اون و تحویل پلیس رومانی داد؟؟؟؟
ناشناس۱۷۸۵۷۷۵۲۲:۱۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
پس باید از وکیل و برادر ایشان شکایت کرد که دروغ میگویند، چرا اقدامی نمیشود؟
شوقی۱۷۸۵۸۷۵۲۳:۲۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
ببخشید جسارت نباشد میشه پرسید مگر میشه هتل ۴ یا ۵ ستاره وسط پایتخت رومانی دوربین مدار بسته نداشته باشد چرا عکس جسد یا لحظه سقوط از طبقه ششم توسط ده ها دوربین هتل ثبت نشده یا ثبت شده .. قاتلین پاک کردن
ناشناس۱۷۸۵۸۷۶۲۳:۲۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
در این مورد خاص بحث نظام و حاکمیت مطرح نیست بلکه اشخاصی که صاحب منصب‌ در حاکمیت هستند می باشد. شاید افرادی که از ترس آبرویشان یا از دست دادن موقعیتشان اقدام کرده باشند آنهم در حد تئوری است.
ناشناس۱۷۸۶۱۰۹۰۸:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
به نظر میرسه فقط توضیحات دستگاه قضا با مستندات می تونه جلوی تبلیغات منفی شبکه های معاند رو بگیره
ناشناس۱۷۸۶۲۴۳۰۹:۳۶:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
چرا هیچ تصویری از محل خودکشی او پخش نشده معمولا وقتی کسی خودکشی می کند قبل از جابجایی اش عکسی تهیه می شود. این روال برای افراد عادی انجام می شود حالا برای کسی که پرونده سیاسی و کارت قرمز اینترپل داشته که صد در صد باید باشد. چرا حرف های خانواده اش و ادعاهایشان بررسی نمی شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین