نیویورک تایمز: پمپئو تمام پُل‌های پشت سرش را خراب کرده است

جهان،   3991029083 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه نیویورک تایمز می نویسد در وزارت امور خارجه آمریکا، برخی مقامات در حال لحظه شماری اند تا پمپئو بار دیگر یک شهروند عادی شود. 

نیویورک تایمز: پمپئو تمام پُل‌های پشت سرش را خراب کرده است

به گزارش الف،   به نوشته نیویورک تایمز، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در واپسین روزهای دولت ترامپ، تمام پل های پشت سرش را نابود و کار را برای دولت بعدی دشوار کرده است.

<< رئیس مایک پمپئو تا چند روز دیگر خروجی مفتضحانه از کاخ سفید خواهد داشت. با این وجود وزیر خارجه آمریکا با شدت و سر و صدای تمام در حال نابود کردن تمام چیزها پشت سرشان است. 

آقای پمپئو درباره خشونت های اخیر در کنگره آمریکا فقط به محکومیتی عادی و کلیشه بسنده کرد، و تاسف یا  ناخرسندی چندانی بابت آن بیان نکرد و قطعا نمی پذیرید که رئیس جمهور ترامپ نقشی اساسی در تحریک جمعیت آشوبگر داشت. 

البته آقای پمپئو آدم تنبلی نبوده است. در هفته گذشته، یک سری اقداماتی انجام داد که تنها دلیل واقعی آن ظاهرا آن بوده است تا زندگی برای جانشینش در وزارت خارجه آمریکا، تا حد امکان دشوار شود. او کوبا را بار دیگر در فهرست حامیان تروریسم قرار داد، حوثی های یمن را نهادی تروریستی خواند، محدودیت تماس میان دیپلمات های آمریکایی و مقامات تایوانی را تسهیل کرد و مدعی شد که ایران "پایگاهِ وطنی" برای القاعده است. 

در تمام این مدت، آقای پمپئو در فضای رسانه های اجتماعی بیش فعال بوده و از آغاز سال جدید تاکنون ده ها توییت منتشر و از "دستاوردهای" دولت در خارج از کشور قدردانی کرده است. از نظر متحدان آمریکا و بسیاری از کارشناسان حرفه ای در وزارت خارجه آمریکا، بسیاری از این موارد "وحشتناک" هستند؛ نظیر خروج آمریکا از پیمان موشک های میان بُرد هسته ای، توافق نامه اقلیمی پارس و توافق هسته ای ایران، برجام. 

البته شاید برخی اقداماتی که آقای پمپئو در هفته گذشته عهده دار شد، قابل دفاع باشد زیرا در بستر سیاست خارجی منسجم اتخاذد شده است. ولی این تحولات چند روز پیش از تغییرات در دولت صورت گرفته، و هنوز مانده است تا "آنتونی بلینکن" جانشین اقای پمپئو فعالیت خود را در وزارت خارجه جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آغاز کند؛ لذا تنها دلیلی که چنین کارهایی می تواند داشته باشد، مشکل آفرینی های بدخواهانه است. برخی تحلیل گران از آنها به عنوان بمب های ساعتی و یا  تله های انفجاری یاد می کنند. 

بازگرداندن کوبا به فهرست کشورهای حامی تروریست هیچ نتیجه ای ندارد مگر آن که تلاش های اقای بایدن را برای جست و جوی مجدد راهکارهای بهبود روابط دوجانبه که در دوران باراک اوباما آغاز شده بود، پیچیده تر کند. و از طرفی به کوبایی های در تبعید مستقر در فلوریدا، دل خوش کُنک بدهد. 

تحریم حوثی ها در یمن، لطفی آشکار در حق عربستان سعودی است، که تلاش کرده است آنها را از طریق بمب باران سیستماتیک شکست دهد، پویشی که با حمایت آمریکا صورت گرفته و مصایب غیرقابل ذکر برای غیرنظامیان به همراه داشته است. حوثی های تحت الحمایه ایران قطعا برای هرگونه راه حل صلح آمیز به منظور پایان جنگ شش ساله در یمن نقشی اساسی دارند. و مهم تر این که وجود آنها برای توزیع غذا و تجهیزات پزشکی در منطقه ای که سازمان ملل صحنه شدیدترین بحران انسانی جهان نامیده، غیرقابل انکار است. 

تسهیل محدودیت های طولانی مدت تماس میان دیپلمات های آمریکایی و مقامات تایوانی، شاید ژستی در حمایت از دولت تایپه باشد. اما آمریکا حمایت های خود را از راه های دیگر نشان داده است. و اقای بایدن هم پس از تحویل مسئولیت، در خصوص روابط پیچیده و متشنج با پکن، به عامل تحریک بیشتر نیازی ندارد. 

روز سه شنبه، اقای پمپئو اعلام کرد القاعده، سازمان تروریستی عامل حملات 11 سپتامبر، پایگاهِ وطنی جدید در ایران پیدا کرده است. وی بدون ارائه هیچ سندی گفت "آنها در تروریسم شریک هم هستند، در نفرت افکنی شریکند." مقامات کنونی و سابق آمریکایی بلافاصله تلاش کردند این سخنان را تعدیل و حتی نقض کنند، ادعایی که به اقای پمپئو بهانه داد تا برای بدنامی بیشتر ایران تلاش کند، یعنی علامت مشخصه و تکراری دولت ترامپ. طرح این ادعا همچنین  تلاش های اقای بایدن را برای احیاء توافق هسته ای ایران دشوارتر کرده است. 

تلاش های آقای پمپئو برای نابود کردن همه پل هاش پشت سرش، اگر بخواهد در سال های آتی به دنبال پست های ارشد باشد، در انتخابات به کارش بیاید. اما خودخواهی با هزینه ی منافع ملی علامت یک دیپلمات قابل احترام و یا کهنه کار نیست. 

ظاهرا چنین حسی در وزارت خارجه تحت امر اقای پمپئو گسترش یافته است. گفته می شود برخی مقامات در حال لحظه شماری هستند تا پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا،  بار دیگر به یک شهروند عادی تبدیل شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۵۲۵۰۱۴:۳۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
نیویورک تایمز و سی ان ان و فعالین دمکرات از همین امروز رقابت انتخاباتی 2024 را کلید زدند. این اصلا برای بایدن خوب نیست. همه می دانند که در دید ناظران و کشورهای دنیا رقابت و جنبش ماگا ترامپ در امریکا از بین نرفته. الان پیروز اصلی همه این داستانهای دو ماه اخیر پمپئو است. چون ترامپ و خانواده او دیگر شانسی برای رقابت در 2024 ندارند. پنس و سناتورهای ارشد جمهوریخواه مانند لیندسی گراهام هم به خاطر عدم حمایت از ترامپ دیگر هیچ شانسی در بین طرفداران حزب جمهوریخواه ندارند. این تنها پمپئو هست که با زرنگی توانسته است جایگاه خود در صحنه سیاسی و بین طرفداران ترامپ حفظ کند. از همین رو هست که از همین حالا توپخانه رسانه ای دمکراتها شروع به ریختن اتش مداوم بر روی او کردند. غافل از اینکه فضای بشدت دو قطبی صحنه سیاسی امریکا باعث شده است که هر اندازه سی ان ان و نیویورک تایمز یک جمهورخواه را بکوبند او در بین طرفداران ترامپ محبوب تر می شود.
ناشناس۱۷۸۵۲۶۸۱۴:۴۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
هیچکی اندازه مسئولین ایرانی از رفتن پامپئو خوشحال نیستن
ناشناس۱۷۸۵۵۱۶۱۸:۳۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
واقعا
ناشناس۱۷۸۵۶۲۷۲۰:۰۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
فقط موقع مرگ این خوک کثیف ، همه خوشحال میشن ، نه الان
ناشناس۱۷۸۵۳۲۲۱۵:۲۰:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
به معنای واقعی یک خون آشام! کثیف. حیف عنوان آدم ! برای این موجود.
ناشناس۱۷۸۵۳۲۸۱۵:۲۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
این مقالات در رسانه های نزدیک به دموکرات ها بیشتر جنبه رقابت های حزبی داره و معمولا تحلیل های دقیقی نیستند
ناشناس۱۷۸۵۳۹۱۱۶:۲۹:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اوه اوه، حزب جمهوریخواه ها تقریبا از همه خطوط قرمز سیاسی و انسانی عبور کرده است و به یک فرقه نژادپرست نئونازی تبدیل شده تا حزب.
رضا۱۷۸۵۳۸۲۱۶:۱۷:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
باید من بعد طرح نابود کردن 3 مفسد ترامپ،پمپئو و معاون خبیث ترامپ پنس در دستور کار باشد.این شیاطین دیگر نمی توانند پشت پست های دولتی خودشان سنگر بگیرند.
آذری۱۷۸۵۴۶۴۱۷:۳۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
خوب خراب نکنه چکارکنه ، چون خودش میدونه بعد از اتمام ماموریت چند صباحی از عمرش باقی نمانده. برای اینکه در هرکجای از جهان دیده بشه کشته خواهد شد .به خاطر سردار دلها.
ناشناس۱۷۸۵۴۹۰۱۷:۵۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
پمپـٔو ازترامپ ایرانی ستیزتر بود باهوش تربود همیشه ترامپ رابدنام میکرد پمپـٔودرست دشمن واقعی بتمام معنامسئولین جمهوری اسلامی بود وبیشترطرفه مقابلش ظریف بود بره خداکند دیگه برنگردد
ناشناس۱۷۸۵۴۹۳۱۸:۰۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اینو باید لخت کنی با شلنگ خیس فلکش کنی. داد میزنه و میگه مای گاد.
ناشناس۱۷۸۵۴۹۷۱۸:۱۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
ایشالا بره به قبرسون دیگه بر نگرده مرده شور غبغبش ببرن هر چی اتیش بود زیر سر همین مردک پمپ لجن بود دشمنیش با ایران بی حدومرز بود
ناشناس۱۷۸۵۵۱۴۱۸:۳۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
این فردواقعا منزجرکننده است وازلحاظ پلیدی ازاربابش هم جلو زده است.
ناشناس۱۷۸۵۵۲۷۱۸:۴۸:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
ناشناس۱۷۸۵۵۵۷۱۹:۱۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
مردک لعین عوض هر چی عقل اضافه وزن و چاک دهن گشاد داره
ناشناس۱۷۸۵۵۷۲۱۹:۲۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
عکس این مردکه رو کم بگذارید توی مجاز این آشغال باید درون خانه اش هم امنیت نداشته باشد تا به درک واصل شود
ناشناس۱۷۸۵۷۲۱۲۱:۲۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
خوبه عقلش رسیده پلها رو پشت سرش خراب کرده ،مقامات ما پلها را جلوی رویشان خراب می‌کنند ،البته برای ..
رضا۱۷۸۵۹۹۱۰۶:۲۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
شرفاً وجداناً ميگم ، پست تر و حرام لقمه تر از اين موجود من نديدم ! يك رذل به تمام معنا ! سر تا پاى هيكلش لبالب از دشمنى با ايران و ايرانى ها ، انگار از همون وقت كه رئيس سيا بود و نامه اش را سردار سليمانى باز نكرده پس فرستاده بود عقده شديدى در وجودش شكل گرفت و تبديل به حقارت عجيبى شد كه در رفتار و گفتارش هويدا بود . من كه حقيقتاً خيلى خوش حالم كه اين بلانسبت انسان لمپن و بد دهن شرش كم شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین