محسن هاشمی: نظر اصلاح‌طلبان ورود باقدرت به انتخابات ۱۴۰۰ است

سیاسی،   3991026035 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتخابات ۱۴۰۰ چون اهمیت زیادی دارد حتی اصلاح طلبانی که نظرشان این بود که نباید در انتخابات فعال شوند، الان این نظر را دارند که باید با قدرت در انتخابات شرکت کرد تا بتوانیم رویکرد جدیدی را در کشور رقم بزنیم.

محسن هاشمی: نظر اصلاح‌طلبان ورود باقدرت به انتخابات ۱۴۰۰ است

به گزارش تسنیم، محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان که صبح امروز برگزار شد، گفت: ما به جای تحلیل اینکه ایران در 10 سال آینده چه خواهد بود، بهتر است ایرانی که باید داشته باشیم را بسازیم و اگر تحلیل کنیم و روند موجود را در 12 سال اخیر در نظر بگیریم، می‌بینیم که اتفاقات مهمی داشتیم که از برخی‌ از آنان می‌توان به عنوان یک انفجار، زلزله و حادثه مهم یاد کرد ولی نکته اصلی این است که وارد سال 1400 می‌شویم و نیاز داریم که بتوانیم آینده مناسبی را برای کشور بسازیم و یکی از اهداف فعالیت‌های حزبی نیز همین است. احزاب باید ایده مطرح کرده و سعی کنند تا به سوی ایده‌های مطرح بروند.

وی با اشاره به اتفاقات و رخدادهای 12 سال گذشته، افزود: ما در گذشته حوادث سال 88 و 89 داشتیم که منجر به حصر آقایان کروبی و موسوی شد. باعث محدودیت‌هایی نیز برای آقای خاتمی شد و در این سال‌ها قطعنامه‌های شدیدی در سازمان ملل علیه ایران مطرح شد و در نهایت به تحریم‌های گسترده اقتصادی منجر شد. رخدادهایی مانند رد صلاحیت آیت الله هاشمی رخ داد و بعد در ادامه نیز سازوکار جدیدی به بنام برجام پیش آمد و با پیروزی ترامپ نشد که درست از آن استفاده کنیم. بعد از آن نیز اعتراضات سال‌های 96 و 98 به دلیل برخی تصمیمات و مسأله بنزین شکل گرفت و بعد عدم تصویب اف‌ای‌تی‌اف بود که مشکلات اقتصادی را برای کشور به وجود آورد.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اهمیت انتخابات سال 1400 تصریح کرد: باید با اتحاد و روشنگری از آن عبور کنیم چون اگر انتخابات بی‌رونق باشد و اصولگرایان یا محافظه‌کاران برنده باشند و یا اگر پر رونق باشد و دوقطبی شود و تحول‌خواهان و اصلاح طلبان برنده شوند، این انتخابات برای ایرانِ پیش رو مهم است. این انتخابات چون اهمیت زیادی دارد حتی اصلاح طلبانی که نظرشان این بود که نباید در انتخابات فعال شوند، الان این نظر را دارند که باید با قدرت در انتخابات شرکت کرد تا بتوانیم رویکرد جدیدی را در کشور رقم بزنیم و ایران را بسازیم.

هاشمی بیان داشت: ما الان از نظر اقتصادی وضع خوبی نداریم و همه صحبت از وضعیت حساس می‌کنند و حساسیت این موضوع بیشتر از چیزی است که می‌بینیم. ما در دوسال گذشته سخت ترین تحریم‌ها را توسط نظام بین الملل گذراندیم و نظام بین الملل از آمریکا تبعیت کرد و اگر این تبعیت نبود ما این مشکلات را نداشتیم قیمت ارز در کشور ما بیش از 7 برابر شده که سابقه نداشته و قیمت ارز بعد از انقلاب نهایتا 5 برابر شد ما شاهد کاهش ارزش 85 درصدی پول ملی بودیم و این یک انفجار است و تورم 300 درصدی را در 3-4 سال گذشته تجربه کردیم و آثار این را روی نرخ بیکاری و کوچک شدن سفره های مردم می‌بینیم به‌عنوان مثال تولید زباله در زمانی که ما وارد شورای شهر شدیم، 9 هزار تن در تهران بوده و این مقدار اخیرا به زیر 6هزار تن رسیده و نشان دهنده وضعیت معیشت مردم است و باید به آن توجه شود.

وی گفت: هفت دهک پایین جامعه از نظر معیشتی مشکل دارند و فقط سه دهک از این شرایط سود می‌برند و فقرا فقیرتر شدند و غنی ها غنی‌تر شدند و شاخص سعادت‌مندی دچار مشکل شده است نقش احزاب در کشور مهم است که این مسائل را باید شفاف و ساده با مردم در میان بگذاریم تا احساس براندازی به کسی دست ندهد و احساس کنند که می‌خواهیم شرایط را اصلاح کنیم.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران عنوان کرد: یکی از جنبه‌های حل مشکلات بعد اقتصادی آن است و باید مسأله اصلی کشور را موضوع اقتصادی بدانیم و در سه سال گذشته این فرصت پیش آمد و اقتصاد بدون نفت را تجربه کردیم و موجب شد بخش عمده فعالیتهای صادراتی کشور شکل بگیرد این توانایی برای کشور وجود دارد که اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم و کشور را به پیش ببریم. با افزایش صادرات در زمینه نفت و سایر کالاها، می‌توانیم از نقدینگی سرگردان در جامعه جلوگیری کنیم و تورم را کاهش داده و سرمایه گذاری را افزایش دهیم و دیگر تورم های 30-40 درصدی را در کشور تجربه نکنیم.

هاشمی گفت: اکثریت جامعه ترجیح می‌دهد که به سمت آینده مطلوب برویم و باید نظر اکثریت مردم را در نظر گرفته و با نگاه به گذشته به سمت عملیاتی کردن آینده مطلوب برویم.

وی افزود: باید به بازار اطراف کشور که بازار 400 میلیون جمعیت همسایه کشور است، توجه داشت و می‌توان با همت متخصصین کشور و فعالان اقتصاد بازار منطقه را به کنترل در آوریم و این اگر جزو اهداف اصلی کشور قرار بگیرد و برخی فعالیتهای تندروانه را انجام ندهیم، می‌توان مشکلات را حل کرد و اثر مثبتی در کشور خواهد گذاشت و شاخص بیکاری به زیر 5 درصد می‌آید باید دوباره به سمت مراودات تجاری با سایر کشورها برویم و فعال کردن این مراوات می‌تواند گردشگری را در کشور فعال کند و درآمد سرشاری را برای کشور حاصل خواهد کرد به دلیل برخی سیاست‌های افراطی این موهبت را از دست داده‌ایم و می‌توانیم به سمت حل مشکلات برویم و کسی نمی‌تواند بگوید که نباید این کارها را انجام دهیم.

رییس شورای شهر تهران یادآور شد: اخیرا در شورای شهر بحث هوشمند سازی یارانه ها مطرح شد که باید یارانه را هوشمند کرد که به چه کسی، چه مقداری یارانه داده شود و باید شاخص ها تعیین شود و یارانه به همه نیازمندان برسد تا بتوانیم این وضعیت را بگذرانیم درباره آلودگی هوا، ترافیک و حمل و نقل عمومی باید اصلاح الگوی مصرف صورت بگیرد و شدت مصرف انرژی کنترل شود و یکی از علل آلودگی هوا نیز همین افزایش مصرف انرژی است.

هاشمی گفت: در مسأله سیاست نیز راهی جز رفتن به سوی احزاب قوی نداریم و حاکمیت از این نحوه برخورد با احزاب پرهیز کند و کم‌کم احزاب را جدی بگیرد و برخی احزاب بتوانند با هم دست به دست هم بدهند و چند حزب قوی داشته باشیم که مسئولیت سیاست‌ها را بپذیرند. اگر احزاب قوی داشته باشیم، عده‌ای پیدا نمی‌شوند که یکباره وارد عرصه شده و انتخاب شوند و هیچ کسی هم مسئولیت سیاست‌ها را نمی‌پذیرد.

وی اظهار داشت: همانطور که در انتهای جنگ با قبول قطعنامه‌های رویکرد جدیدی را اتخاذ کردیم و در دولت‌های سازندگی و اصلاحات نتیجه آن را دیدیم، الان هم نیازمند رویکرد جدید هستیم و مانند کاری که در سال67 و 68 شد، رویکرد دیگری می‌خواهیم تا بتوانیم آینده‌ای بهتر برای ایران بسازیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۲۶۲۷۱۲:۰۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
اصلاح طلبان بدبختمون کردن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین