وزیر آموزش و پرورش: تأثیر تعیین کننده‌ای بین بازگشایی مدارس و شیوع کرونا وجود ندارد

اجتماعی،   3991026006 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد تأثیر تعیین کننده‌ای بین بازگشایی مدارس و شیوع بیماری وجود ندارد، گفت: زمان اجرای رتبه بندی فرهنگیان از اول فروردین سال آینده است.

وزیر آموزش و پرورش: تأثیر تعیین کننده‌ای بین بازگشایی مدارس و شیوع کرونا وجود ندارد

به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اولین برنامه زنده «گفت‌وگو با شما» که به طور زنده از شبکه شاد و در گفت‌وگو با معلمان استان قم پخش شد، اظهار کرد: این اولین گفت‌وگوی من با شما در پاسخ به پیام‌هایی است که شما همکاران فرستادید؛ حدود 6 میلیون پیام رسیده که همکاران آنان را طبقه بندی و به تناسب فراوانی‌ها مرتب کردند هدف من این است که هر هفته درباره نکاتی که بیشترین توجه همکاران را به خود اختصاص داده صحبت کنم.

وی افزود: یکی از مهم ترین نکاتی که همکاران مطرح کردند درباره حضوری شدن مدارس است که در این باره دغدغه داشتند. مطالعات بین المللی حاکی است اگر زیرساخت‌های فنی، نرم افزاری و سخت افزاری برای آموزش غیرحضوری کامل باشد، اگر دانش‌آموزان به ابزارهای لازم مجهز باشند، اگر معلمان توانایی کامل را برای آموزش در فضای مجازی داشته باشند، اگر دانش‌آموزان توانایی لازم برای فراگیری آموزش‌ها را از مسیر مجازی داشته باشند، اگر خانواده‌ها هم انگیزه و هم توانایی برای کمک به تحصیل فرزندانشان را داشته باشند، آموزش با 50 درصد کیفیت قابل دستیابی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استان‌هایی داریم که به این ابزارها دسترسی ندارند مشکلات اقتضا می‌کند به آموزش حضوری فکر کنیم؛ دربسیاری از کشورهای دنیا مدارس اولین مکان بود که تعطیل شد و با توسعه آگاهی‌ها و ارزیابی‌ها، به تدریج درصدد بازگشایی مدارس خود هستند امروز این سیاست در کشورهای زیادی حتی با میزان ابتلا و فوت بیش از ما جریان دارد.

حاجی میرزایی اشاره کرد: مطالعات نشان می‌دهد تاثیر تعیین کننده‌ای بین بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد اما مطالعات این را نیز می‌گوید که دور بودن دانش‌آموز از مدرسه با تبعات متعددی روبرو است مدرسه تنها کارکرد آموزشی ندارد بلکه مدرسه کارکرد تربیتی، پرورشی، اجتماعی و روانی دارد.

وی اضافه کرد: اصل بر این است که مدرسه باز باشد البته با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی؛ هرز مان که متخصصان به این نتیجه برسند که در مناطقی بازگشایی مدارس با تبعات روبرو است ما تبعیت می‌کنیم اما اکنون ستاد کرونا تصمیم گرفته است که آموزش‌ها حضوری باشد اما با الزاماتی.

وزیر آموزش و پرورش به شروط بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس باید در تمام مناطق به جز مناطق قرمز باز باشند و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشند اگر به دنبال مدرسه محوری هستیم، زمانش اکنون است. دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی باید به مدرسه بروند و حداکثر باید 10 نفر در کلاس باشند. سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد ما با این کار سلامت و آموزش را قابل اهمیت می‌دانیم.

حاجی میرزایی درباره نظام رتبه بندی معلمان نیز بیان کرد: در اسفندماه امتیازات فصل دهم به تمام کارکنان داده و به فوق العاده فرهنگیان در فروردین ماه 17 درصد اضافه شد؛ لایحه رتبه بندی به دولت ارائه شده و در کمیسیون است که کلیت آن تصویب شده و جزئیات آن نیز به زودی نهایی می‌شود. تلاش داریم قبل از نهایی شدن بودجه لایحه تقدیم مجلس شود و اعتبار آن نیز در بودجه دیده شده و زمان اجرای آن سال 1400 است.

وی افزود: صلاحیت تخصصی و حرفه ای معلمان در رتبه بندی با سنجه های مناسب سنجیده می‌شود و با توجه به امتیازات و صلاحیت‌های تحصصی و حرفه ای معلمان رتبه بندی خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تخصیص حق التدریس معلمان بازنشسته و شاغل را دریافت کردیم و مترصد دریافت وجه از خزانه هستیم که به زودی انجام می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۱۱۸۴۰۹:۳۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
دفعه قبل هم همین را گفتی که روزی 400 500 تا کشته دادیم.
ناشناس۱۷۸۱۹۹۶۲۲:۰۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
وزرایش هم عاقل تر از خودش
ناشناس۱۷۸۱۱۸۹۰۹:۳۷:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اگر تحقیقی در این زمینه انجام شده است بهتر است جناب وزیر آن را هم در رسانه ها و هم در مجلات معتبر بین المللی منتشر کنند وگرنه صحبت بدون پشتوانه علمی آن هم از وزیر آموزش یک کشور مایه شرمندگی است.
ناشناس۱۷۸۱۱۹۹۰۹:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
خدمت سربازی را برای کسانی که در تحصیل شکوفایی داشته باشن ببخشین تا بچه های انگیزه مضاعف برای درس خواندن پیدا کنند و جبران کمبود آموزشی دوران کرونا بشود
ناشناس۱۷۸۱۲۰۱۰۹:۴۷:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
شما چکاره ای ؟ متولی سلامت ؟
میثم۱۷۸۱۲۰۳۰۹:۵۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اقای وزیر محترم اموزش و پرورش اجازه بدهند در موضوعات تخصصی مخصوصا حوزه بهداشت مردم از نظرات وزیر محترم بهداشت بهره مند گردند اینطوری تخصص گرایی و اظهار نظر در موضوعات تخصصی در جامعه بهتر نهادینه می گردد
سلام۱۷۸۱۲۰۴۰۹:۵۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
عجب کشوری داریم!!!! وزیر آموزش پرورش در خصوص موضوعی کاملا پزشکی اظهار نظر می کند.
ناشناس۱۷۸۱۲۰۹۱۰:۰۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
از یک طرف میگن حتی میهمانی خانوادگی نرید که احتمال سرایت ویروس هست، آنوقت ایشان می گویند 8 ساعت بودن دانش آموزان در یک اتاق که بخاطر سرما پنجره ها هم بسته میشه هیچ مشکلی نداره!
ناشناس۱۷۸۱۲۲۲۱۰:۱۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
مگر قرار نیست ستاد کرونا تصمیم گیرنده باشد.پس دیگه چه صحبتیه؟
ناشناس۱۷۸۱۲۳۷۱۰:۲۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
این حرفهای جناب وزیر رو ثبت ضبط کنید فردا که کرونا مدارس رو فتح کرد نزنه زیر حرفش.این دولت استاد اینکارهاست.
ناشناس۱۷۸۱۲۴۰۱۰:۲۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
تو مهر ماه هم نزدیک بود همه رو بیچاره کنید با تصمیم گیری اشتباه شماها تو رفاه کامل هستید خبر از بقیه ندارید خجالت بکشید
ناشناس۱۷۸۱۲۶۰۱۰:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
^^وزیر آموزش و پرورش: تأثیر تعیین کننده‌ای بین بازگشایی مدارس و شیوع کرونا وجود ندارد ^^ واقعا؟؟؟؟؟ پس چرا یک سال هست مدارس را تعطیل کردید؟
ناشناس۱۷۸۱۲۶۴۱۰:۴۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
با توجیه عدم تاثیر تعیین کننده، کودکان را آماج حملات کرونا قرار ندهید.
ناشناس۱۷۸۱۲۶۹۱۰:۵۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
من نمیدونم این موجود وزیر آموزش پرورشه یا وزیر بهداشت که اینطوری اظها نظر میکنه راجعبه کرونا
علی۱۷۸۱۲۸۸۱۱:۱۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
این جناب وزیر که حتی توی آموزش و پرورش ناموفق بوده چطور به خودش اجازه میده در مورد امور پزشکی صحبت کنه..چقدر ..که فقط چشمش به ..
ناشناس۱۷۸۱۲۹۶۱۱:۲۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
بر اساس کدامین بررسیها؟مطمئنی از توی ماشینتون ارزیابی وبررسی نکردی؟چه جوری توی مراسم چند ساعته عزا وعروسی کرونا منتقل می شود ولی درتجمع بچه ها روزی چند ساعت کنار هم زیر یک سقف هستند منتقل نمی شود؟یعنی توی این دولت هماهنگی بین وزرا نبوغ می خواهد که شما فاقدش هستید؟
ناشناس۱۷۸۱۳۰۳۱۱:۴۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اقاي وزير شما بودجه كامل گرفتي وبيشتر از سال گذشته هم گرفتي .. وبچه هاي مردم را درگير انواع مريضي هاي فصلي وكرونا نكن،جنابعالي وهمه كاركنان اموزش وپرورش هرماهه سر وقت حقوقهاي بالاي خودرا ميگيريد هيچكس هم حرفي نزده بريد راحت باشيد وبدنبال باز گشايي مدارس نباشيد اموزش مجازي كاربرد بيشتر وبهتري براي فرزندان وخانواده هايشان دارد
علی۱۷۸۱۳۰۸۱۱:۴۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
جناب اقای وزیر در وضعیت کرونا نمیشه شرایط تعمیمی بکار برد.شما یه باره اعلام کنین کرونا رفته همه بیان مدرسه اینهمه دستورالعمل متناقض شل کن سفت کن باعث بوجود امدن امواج مختلف کرونا شده.شما اگر از تخصص و پژوهش حرف می زنید و استدلال می اورید چرا تابع ستاد کرونا نیستید؟؟؟؟
ناشناس۱۷۸۱۳۰۹۱۱:۴۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
این اقای وزیر علاقه زیادی برای به ایجاد موج جدید کرونا .. دارد. انگار موج وحشتناک کرونا در کشورهای دیگر را نمیبیند. یعنی 15 میلیون دانش اموز و حدود 60 میلیون افراد خانواده انها کرونا نمی گیرند و انتقال نمی دهند؟ کمی تعقل لازم است.
ناشناس۱۷۸۱۳۱۱۱۱:۴۶:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
وقتی میگن هر کسی را باید درست پست و مقام بهش داد ولی کسی گوشش بدهکار نیست همین میشه . این آقا چه کاره است که در مورد مسائل پزشکی اظهار نظر بکنه ؟ وزارت بهداشت میگه خطرناکه این میگه مدارس باز بشه . راست میگی فکر حقوق معلم هائی باش که همش جلو مجلس تجمع میکنن . راستی مسئله سازمان بازنشستگی و اختلاس را حل کردی ؟ مدارس کپری را چی ؟ بخاری های نفتی را چی ؟ دانش آموزان شین آبادی سوخته یادت هست اون موقع هم میگفتین بخاری نفتی خطری نداره . حقوق معوقه بازنشستگان درست شد ؟ معلم های حق التدریسی چی ؟..
ناشناس۱۷۸۱۳۴۷۱۲:۱۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
شما خودتان به تنهایی این تاثیر را بررسی کردید یا آنها که همیشه حاشیه های کتابهای درسی را درست می کنند به شما مشورت دادند؟
ناشناس۱۷۸۱۳۵۷۱۲:۲۲:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
پس چرا در تمام دنیا اول جایی که تعطیل شد مدارس بود؟ اصلا مگر یکی از موارد رعایت پروتکل عدم تجمع نیست!؟ ایا فضاهای اموزشی مرکز تجمع نیستند. کلا میفهمی چی داری میگی مگه تو وزیر نیستی
ناشناس۱۷۸۱۳۶۱۱۲:۲۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
دیگه فقط مونده ننه جون من که راجب کرونا نظر تخصصی بده
ناشناس۱۷۸۱۳۶۷۱۲:۲۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
آقای وزیر لطفا در رابطه با فرزندان خودت تصمیم بگیر یا این که واکسن فایزر وارد کنید بعد تصمیم گیری درست بفرمایید
ناشناس۱۷۸۱۳۸۵۱۲:۵۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
مدارس رو شهریور باز کردین چند وقت بعدش آمار کشته شدگان از مرز پانصد نفر در روز هم گذشت ،مدارس رو مجازی کردین الان آمار دو رقمی هستش ،بله ارتباطی بین بازکردن مدرسه ها با بیماری وجود ندارد آقای وزیر باشه.
ناشناس۱۷۸۱۴۰۳۱۳:۲۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
این مجلس .. چرا هیچ کاری نمی کنه این چه وزیرهای بی تدبیر ونامدیر و.. است هرکی هرکی شده خدا وکیلی این نشد مملکت داری ..
ناشناس۱۷۸۱۴۰۷۱۳:۲۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
ارتباطی بین حضور دانش آموزان درمدرسه وافزایش آمار ابتلا به کرونا وجود ندارد؟!!! آخه کدوم مطالعه علمی !!!این موضوع رو تایید میکنه که جناب وزیر همچین چیزی میگن .میخواین دوباره آمارکرونا بره بالاوامسال عید رو هم کوفتمون کنید !
ناشناس۱۷۸۱۴۰۹۱۳:۳۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
وزیر بهداشت پس چی میگه؟
متخصص بیماری های عفونی۱۷۸۱۴۱۱۱۳:۳۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
آقای وزیر لطفا منبع مطالعات انجام شده را بفرمایید ؟ چه کسی ؟ با چه تخصصی ؟ در کجا؟ و بر اساس چه مطالعه ای به این نتیجه رسیده ؟ خدمت شما عرض میکنم که در این مورد اساسا مطالعه ای لازم نیست چرا که اشتباه بودن سخن شما را تنها با نگاه به سیر صعودی کووید ۱۹ بعد از بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور میتوان ثابت کرد . و مساله مهم تر این است که بدلیل عدم بروز علائم کرونا در بچه ها ، این گروه خطرناکترین و موثر ترین گروه در انتقال بیماری از یک خانواده به خانواده ای دیگر می باشند . تا آنجا که بنده حقیر میدانم در اپیدمی بیماری ویروسی مدارس آخرین جایی هستند که بازگشایی میشوند . البته شاید منابع مطالعاتی شما از منابع بنده متقن تر باشد !!!
ناشناس۱۷۸۲۱۱۱۰۰:۳۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
دمت گرم دکتر . وزیر اگر توانست به کامنت شما جواب علمی دهد من از اینجا فرار میکنم
ناشناس۱۷۸۱۴۱۲۱۳:۳۶:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
شما ميتوني بچه ها نوهات بفرستي اين يك كار ديگه به انتخاب خودمونه تا وقتي واكسن نياد وبه صورت گسترده واكسيناسيون انجام نشه من يكي كه نمي فرستم
ناشناس۱۷۸۱۴۳۵۱۳:۵۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
ایشون علم غیب داره دوست داره کلا اتش کرونا در کشور داغ باشه
ناشناس۱۷۸۱۴۹۸۱۴:۴۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
چطور برای دانش آموزان بی خطر است ولی برای رئیس جمهور آنهم درفضای باز مجلس و با رعایت پروتکل ها توسط نمایندگان پر خطر است؟ لطفا برای جان فرزندان ما تصمیم نگیرید.هر وقت واکسن در سطح وسیع توزیع و آمار مرگ و میر که وزیر بهداشت دارد مرتب در خصوص بازگشایی های بی خردانه اخطار می دهد آمد پایین خودمان تصمیم می گیریم چه کنیم.بهتر است میگفتید مدارس غیرانتفاعی دارند برای بازگشایی فشار می اورند. نه کل معلمان.
ناشناس۱۷۸۱۵۱۰۱۴:۵۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
چشم جناب پروفسور حتما حرف شما رو برای سلامت فرزندانمان، سند قرار می دهیم !!!!!!!!!
ناشناس۱۷۸۱۵۷۶۱۵:۵۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
چه کسی باید تشخیص دهد بین بازگشایی مدارس و شیوع کرونا ارتباط وجود دارد یا نه؟
ناشناس۱۷۸۱۵۸۹۱۶:۰۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
کدوم آدم‌عاقلی بچه شو با حرف امثال تو می فرسته مدرسه شهریور هم مدارس و مراسم عاشورا را برقرار کردین روزانه حدود ۵۰۰ نفر آمار رسمی که خیلیا گفتن خیلی بیشتر از این آماره رفتن سینه قبرستان.
ناشناس۱۷۸۱۶۵۶۱۶:۵۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اقای وزیر احیانا از وضعیت مدارس المان و انگلیس و فرانسه در حال حاضر خبر دارن یا مقاله خوندن؟؟؟!!!
دبیر بازنشسته۱۷۸۱۷۳۹۱۸:۲۱:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
چرا در کارها و مواردی که تخصص و صلاحیت اظهار نظر علمی نداریم، وارد می‌شویم. شما وزیر آموزش و پرورش هستید و نه مقام و مسئولی در وزارت بهداشت و درمان
ناشناس۱۷۸۱۷۶۲۱۸:۳۹:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
جناب وزیر والدین دو تا از شاگردای من به کرونا مبتلا شدن ومادر بزرگ یکی از اونا به دلیل کرونا از دنیا رفت .اگر این دانش آموز به مدرسه می آمد و این آلودگی به ویروس رابه مدرسه می آورد فکر می کنید چند معلم و هم کلاسی را آلوده می کرد؟ شما از باز بودن مدارس در کشورهای دیگر مثال می زنید در همان کشورها از جمله انگلیس امروز تاوان همین بازگشایی مدارس را می دهند !
ناشناس۱۷۸۱۹۵۸۲۱:۴۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
پس بیجا کردین از شهریور به اینور مدرسه هارو تعطیل کردین اگر هم که مشکلی نداره ساعت 9 به بعد چیه؟؟؟
احمد۱۷۸۱۹۸۷۲۱:۵۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
من بچه ام رو نمی فرستم مدرسه، آقای وزیر شما چطور؟؟
مینا۱۷۸۲۹۰۳۱۵:۴۴:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
آیاواقع دانشگاها و مدرسه ها باز میشوند
انصار۱۷۸۱۹۹۰۲۲:۰۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
مگه متولی و مسوول بهداشت هستی، اگه بلد نیستی مشکل حل کنی ،لااقل مشکلات رو بیشتر از این نکنید.
ناشناس۱۷۸۲۰۲۰۲۲:۲۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
تو دکتری یا کارشناس که نظریه کارشناسی میدی؟
ناشناس۱۷۸۲۰۹۸۰۰:۱۰:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
قسمتي از برنامه ايمني گله ايي هستش هر موقع امار مياد پايين براي ايجاد موج بعدي مدارس را باز مي كنند و بيماري را گسترش دهند
ناشناس۱۷۸۲۳۱۰۰۸:۳۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
اقای وزیرریئس جمهورازاتاقش بیرون نمی ایدحتی وزیرانش بعدمی خواهیددرس مدرسه رابازکنیدخیلی شماو دولت مدیریت داریدبرکشورنظارت داشته باشیداول ریئس جمهورییایددراستانها ی کشوربازدیدکنندتامابچه هایمان رابه مدرسه بفرستیم
S.m.h۱۷۸۲۳۲۴۰۸:۴۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
من هم نمیفرستم به هیچ عنوان،چون از اسفندماه خودمونو اینهمه محدود نکردیم که الان تو این وضعیت وشرتیط بچه بسپاریم دست مدرسه،اونم مدرسه های.......
مصیب۱۷۸۲۳۲۶۰۸:۴۵:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
قشنگ معلومه داری خواسته اربابان غربیت رو اجرا می‌کنی میخوای ما هم مثل مردم انگلیس درگیر کرونا بشیم
محمدامین۱۷۸۲۴۰۳۰۹:۵۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
اصلا به فکر سلامت دانش آموزان نیستند زمان بازگشایی مدارس یکی از معلم هامون کرونا گرفت وبه رحمت خدارفت
ناشناس۱۷۸۲۴۵۰۱۰:۱۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
تورو خدا یه ذره منطقی فکر کنید
ناشناس۱۷۸۲۸۳۳۱۴:۳۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
سلام همه ی کشورها تا آخر اردیبهشت. قرنطینه هستن آقای وزیر بی تدبیر
ناشناس۱۷۸۲۸۴۵۱۴:۵۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
از خدا بترسید برای جون بچه های مردم نقشه نکشید ما همین جوری بدبختیم اگه بچه ای مریض بشه شما جوابگویی به خدا نه
رضا۱۷۸۲۸۸۳۱۵:۳۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بجای این حرفا، اضافه تدریس ها رو پرداخت کن ، تا کی میخوای فرهنگیان رو مسخره کنی، دست،بردار.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین