مصرف برق مراکز استخراج رمزارز چقدر است؟

اقتصادی،   3991025082 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل شرکت توانیر میزان مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز را ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: نیمی از این مراکز غیر مجاز است که به جد با آن‌ها برخورد می شود.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نیرو، محمد حسن متولی زاده، در حاشیه اجرای سومین مانور سراسری اصلاح روشنایی معابر کشور از محل مرکز پایش صنعت برق و در جمع خبرنگاران گفت: توافق با مرکزهای مجاز استخراج رمز ارز برای توقف دو هفته‌ای فعالیت انجام شده، که مرکز رفسنجان از جمله آن‌ها است. مرکز رفسنجان بزرگ‌ترین سایت مجاز استخراج رمز ارز کشور است که تعرفه برق صادراتی برای این مرکز تعیین و دریافت می‌شود و مقرر شده با هدف کمک به شبکه، ۲ هفته توقف فعالیت داشته باشد.

وی افزود: برخورد با مرکزهای غیر مجاز از ابتدا با جدیت دنبال شده و از مردم هم درخواست شده در صورت اطلاع، این نوع مراکز را معرفی کنند و برای کسانی که شناسایی و معرفی کنند پاداش در نظرگرفته شده است.

این مقام مسئول درباره مصرف برق کشور توضیح داد: درحال حاضر مصرف برق به دلیل در مدار نبودن وسایل سرمایشی حدود ۲۰ هزار مگاوات کمتر از تابستان است که بر این اساس حدود ۵۰ درصد ظرفیت شبکه برق در عمل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بنابراین از نظر شبکه و تأسیسات هیچ مشکلی نداریم. تولید برق به تأمین سوخت و در درجه نخست گاز نیاز دارد و بعد سوخت جایگزین مایع استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: اکنون گرچه میزان گاز تولیدی کشور بسیار بالا است به گونه‌ای که رتبه بالایی در میان کشورها دارد، اما ۷۰ درصد گاز تولیدی در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود که این میزان مصرف سبب ایجاد محدودیت در عرضه سوخت به نیروگاه‌ها شده است بنابراین تعدادی از نیروگاه‌ها دچار مشکل شده‌اند و همین امر سبب بروز خاموشی غیربرنامه‌ریزی شد که از قبل هم قابل پیش بینی نبود.

متولی زاده ضمن عذرخواهی از مردم بابت بروز خاموشی‌ها از تلاش برای جلوگیری از تکرار آن خبر داد و ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده روز گذشته خاموشی اعمال نشد و اکنون شرایط پایدار است. تنها راهی که مانع از شرایط قطعی برق است همراهی مردم در مدیریت مصرف انرژی است. مردم با انجام یک اقدام ساده خاموش کردن لامپ اضافه، خاموش کردن یک وسیله برقی کم استفاده و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط می‌توانند به تأمین برق پایدار برای سراسر کشور کمک کنند.

وی گفت: ۱۰ درصد صرفه جویی معادل ۷۰ میلیون متر مکعب سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها است که شرایط پایدار را برای تأمین برق مورد نیاز فراهم می‌کند.

متولی زاده با بیان اینکه حجم سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها تغییر محسوسی نداشته است، تصریح کرد: افزایش ۴.۵ درصدی عرضه انرژی به بخش صنعت به همین میزان مصرف سوخت نیروگاه‌ها را افزایش داد. میزان مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز را ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات اعلام کرد

مدیرعامل توانیر همچنین بهره وری (راندمان) نیروگاه‌های حرارتی کشور را بالاتر از متوسط جهانی دانست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۱۱۱۳۰۷:۱۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
نيروگاه اتمي بوشهر خاموش است؟
علی۱۷۸۱۲۷۲۱۰:۵۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
خدایا به این مردم رحم کن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین