پمپئو میدان مین برای بایدن تدارک دیده است

جهان،   3991025051 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه واشنگتن پست با اشاره به تازه‌ترین اقدامات وزیر خارجه ترامپ به ویژه در رابطه با انصارالله یمن تاکید کرد که مایک پامپئو یک میدان مین برای دولت بایدن کار گذاشته است.

پمپئو میدان مین برای بایدن تدارک دیده است

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست نوشت: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه پایان کار دولت ترامپ، کمپین بد منظری را به راه انداخته و در توییتر رسمی خود شعارها و فخرفروشی‌های سیاسی از دستاوردهایش را به معرض نمایش می‌گذارد.

این حرکات نمایشی که قرار بود در راستای منافع او باشد، اکنون به شکلی تهدیدآمیز در حال تبدیل شدن به امری کشنده است. پامپئو ظرف روزهای گذشته از تدابیری برای حذف چندین دهه محدودیت از تماس‌های دیپلماتیک با تایوان و درج نام کوبا و حوثی‌های (انصارالله) یمن در فهرست حامیان تروریسم رونمایی کرد.

این سه حرکت دردسرهایی را برای دولت آتی بایدن به وجود می‌آورند، اما هیچ‌کدام به اندازه تصمیم درباره یمن که مقام‌های امدادرسان بین‌المللی می‌گویند می‌تواند این کشور جنگ‌زده را به سمت قحطی بکشاند، خطرناک نیستند. مداخله فاجعه‌بار عربستان سعودی و امارات که از ۲۰۱۵ آغاز شد، اثری بر حوثی‌ها نداشت و موجب اتحاد آنها با ایران شد. در همین حال این تهاجم به ایجاد آنچه سازمان ملل به عنوان وخیم‌ترین بحرانی انسانی جهان توصیف می‌کند، کمک کرد. تقریبا نیمی از جمعیت ۲۸ میلیونی یمن، از سطوح بالای ناامنی غذایی رنج می‌برد و چهار پنجم از آنها به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند.

اقدام آمریکا علیه حوثی‌ها می‌تواند به شدت این کمک‌ها را تحت تاثیر قرار دهد، آن هم از طریق تهدید به تحریم سازمان‌هایی که با این گروه تعامل دارند. پامپئو گفت برای کسانی که در ارسال کمک‌ها نقش دارند، مجوزهایی صادر می‌شود اما همانطور که واشنگتن پست گزارش داد، این معافیت‌ها هنوز نهایی نشده‌اند و ممکن است برای بانک‌ها و دیگر شرکت‌های خصوصی که این عملیات‌ها را تامین مالی می‌کنند، کفایت نکند.

پامپئو با اشاره به حملات موشکی حوثی‌ها علیه اهداف سعودی، تلاش دارد اقداماتش را توجیه کند. اما این سعودی‌ها هستند که با بمباران سیستماتیک مدارس، مساجد و بازارها در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها که عمدتا شامل جرایم جنگی می‌شوند، عامل شروع آن حملات هستند. پامپئو نه تنها رژیم سعودی را مقصر نمی‌داند، بلکه کنگره را که تلاش می‌کرد حمایت آمریکا از این کمپین بمباران متوقف کند، دور زد.

تنها راه پایان این جنگ و این اضطرار انسانی در یمن از طریق یک سازش صلح است که "تروریست" نامیدن حوثی‌ها آن را به بن‌بست می‌کشاند. اقدام پامپئو از ۱۹ ژانویه اجرایی می‌شود، یک روز پیش از آن که او و دولت ترامپ از کاخ سفید بروند. پامپئو قرار نیست با تبعات آن مواجه شود؛ پامپئو آشکارا یک میدان مین برای دولت بایدن تدارک می‌بیند که همچون او برای خوشامد سعودی‌ها کار نمی‌کند.

دیگر تحرکات پامپئو هم تله‌های مشابهی هستند. یکی از آنها دولت آتی را موظف می‌کند تا خشم چین را برانگیزد و احتمالا یک بحران به وجود می‌آورد که از طریق حذف کنترل بر تماس‌ها میان مقام‌های آمریکایی و تایوانی است که برای ۴۰ سال برقرار بوده است. مورد دیگر درج دوباره نام کوبا در فهرست حامیان تروریسم است که دولت اوباما آن را برداشته بود.

دیدگاه کاربران

نجیب۱۷۸۰۲۸۱۱۴:۰۸:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بایدن بیاد اولین کاری که باید کرد گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی هست.
ناشناس۱۷۸۱۰۳۷۰۲:۱۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
من که از هیچکدام نمی ترسم اما ظاهرا جنابعالی از ترامپ می ترسید و در ضمن تصور می کنید بایدن آدم مفلوکی است.
ناشناس۱۷۸۰۸۸۰۲۲:۲۵:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
پامپئو رذل ترین سیاستمدار آمریکایی است
ناشناس۱۷۸۱۱۱۵۰۷:۱۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
پمپئو هم بايد به همراه ترامپ محاكمه وراهي بازداشتگاه .. شوند
روح اله۱۷۸۱۶۹۶۱۷:۵۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
چشم دیدن پیشرفت کشورهای دیگه رو ندارن. مرگ بر آمریکا
مولا۱۷۸۱۹۰۲۲۰:۵۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
پمپئو رو باید سریعتر از کاخ سفید بیرون بیندازند، او هم همانند ترامپ یک نخاله آشغال. پمپئو از تو چندش تر هیچ جا نیست... از فشار زیاد دیگه نمیدونه چه کنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین