مرگ خاموش مرد ۵۰ ساله همدانی

حوادث،   3991025050 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: گاز مونوکسید کربن موجب خفگی و مرگ مرد ۵۰ ساله در شهر همدان شد.

دکتر ارتین کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این مرد ۵۰ ساله در منزل مسکونی خود دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، که ناشی از نصب غیر اجاق گاز بوده است شدند.

وی با بیان اینکه پنج شهروند این استان در نه ماهه سالجاری بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند، افزود: شهروندان هنگام استفاده از وسایل گرمایشی برای گرم نگه داشتن فضای درون خانه و محل فعالیت باید نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی رعایت کنند. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خواستار افزایش توجه به نکات ایمنی به ویژه در فصل سرما شد و یادآوری کرد: چندی پیش یک پسر کهنوشی ، دو برادر نهاوندی و نیز مردی میانسال در شهرستان اسدآباد بر اثر مسمومیت جان خود را از دست داد.

کمالی با بیان اینکه شهروندان هنگام استفاده از وسایل گرمازا باید به سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن توجه داشته باشند، تصریح کرد: استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های دارای نقص فنی، بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان، سردرد و سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و تنگی مردمک ها را از علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن برشمرد و شدت این علائم در بیماران قلبی بیشتر دانست.

کمالی گفت: برای پیشگیری از مسمومیت با این گاز باید از بخاری های مستعمل و فرسوده بدون دودکش یا دارای دودکش نامناسب و غیر استاندارد استفاده نکرده و بدانیم که استفاده از بخاری‌های بدون دودکش به هیچ وجه از تولید گاز مونوکسید کربن جلوگیری نمی‌کند. 

وی توجه به توصیه‌های همچون روشن نکردن آتش در فضای بسته و محدود که تهویه کافی و مناسب ندارد، روشن نگه نداشتن اتومبیل در فضای بسته گاراژ، استفاده از کلاهک مناسب برای دودکش‌ها، نصب صحیح لوله بخاری و آبگرمگن را در کاهش تلفات ناشی از گاز گرفتگی موثر دانست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان تأکید کرد: شهروندان علاوه بر نصب تهویه مناسب برای آشپزخانه و حمام منزل، از نصب آبگرمکن در حمام و نیز روشن کردن شعله‌های اجاق گاز در آشپزخانه به منظور گرم نگه داشتن محیط داخل خانه خودداری کنند. 

کمالی با تأکید براینکه چنانچه از بخاری های گازسوز برای گرمایش محیط استفاده می‌کنید باید مختصری تهویه از طریق در یا پنجره در فضا ایجاد کرد و از بستن کامل منافذ خودداری کرد، گفت: سال گذشته ۱۶ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۰۴۲۳۱۶:۳۸:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
خدا رحمت کند. بهتر است صدا و سیما در فصل سرما بیشتر به پیشگیری از مسمومیت با گاز به پردازد. ضمنا چه عجب که ننوشید مرگ خاموش پیرمرد ۵۰ ساله !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین