توقف فعالیت ماینرهای چینی در ایران

اقتصادی،   3991025042 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در راستای مدیریت مصرف برق و جلوگیری از خاموشی با استخراج کنندگان رمز ارز مجاز مذاکره کرده ایم تا در این زمان فعالیت خود را متوقف کنند و در این راستا فعالیت استخراج کنندگان رمز ارز چینی هم متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن متولی زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت بزرگترین سایت استخراج رمزارز در رفسنجان نیز متوقف شده است و قرار شده تا ماینرهای مجاز به مدت دو هفته فعالیت نداشته باشند، گفت: ۳.۸ درصد استخراج رمزارزها در جهان برای ایران است که اگر این آمار را تبدیل به برق کنیم براساس مدل موجود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات میزان مصرف برق آن ها می شود که نیمی از آن ها براساس قراردادهایی که داریم مجاز هستند.

مدیرعامل توانیر افزود: براساس قوانین و مقررات رمزارزهای مجاز برق را به قیمت صادراتی دریافت می کنند اما طی این چند روز با هماهنگی هایی که انجام شد کلیه مراکز مجاز فعالیت خود را قطع کردند و قرار شد زمان دیگری مجددا فعالیت خود را آغاز کنند.

متولی زاده با بیان اینکه یک تعداد از این مراکز که کوچک نیز هستند به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند، اظهار کرد: از مردم درخواست کرده ایم تا اگر اطلاعاتی دارند اعلام کنند و در ازای آن از شرکت توانیر پاداش بگیرند. در این ایام میزان برخوردها را تشدید کردیم و در این روزها تعداد بیشتری شناسایی شدند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا که میزان استخراج کنندگان رمز ارز مجاز چه میزان است، گفت: حداکثر در حد ۲۰۰ مگاوات است که در مسئله خاموشی تأثیر چندانی ندارند اما با این وجود برای مقابله با آن ها برنامه هایی را در نظر گرفته ایم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مصرف برق کشور ۲۰ هزار مگاوات از تابستان کمتر است تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های نصب شده شبکه برق حدود ۵۰ درصد از ظرفیت شبکه عملا استفاده نمی شود. بنابراین باید گفت از نظر شبکه و تأسیسات هیچ محدودیتی وجود ندارد. مسئله این است که نیروگاه ها برای تولید برق نیاز به سوخت دارند که اولویت ما گاز طبیعی است و بعد از آن سوخت مایع است.

متولی زاده افزود: علیرغم اینکه حجم تولید گاز در کشور بسیار بالاست و ایران در رتبه های بالایی قرار دارد اما با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود سهم سوخت تحویلی به نیروگاه ها کاهش یافته و الزاما باید در برخی از نیروگاه ها از سوخت مایع استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در دو روز گذشته به دلیل محدودیت که در تأمین سوخت پیش آمد تعدادی از نیروگاه ها دچار مشکل شدند و شاهد یک خاموشی برنامه ریزی نشده و غیرقابل پیش بینی بودیم، گفت: مردم بدانند که سقف خاموشی که در دو روز گذشته اتفاق افتاد ۱.۵ درصد از نیاز مصرف کشور بود یعنی ۹۸.۵ درصد از نیاز مردم تأمین شد اما به دلیل وابستگی شدید مردم به برق باز این میزان ناچیز هم تأثیر زیادی داشت. لذا وظیفه خودمان می دانیم که از مردم عذرخواهی کنیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در روزهای آینده این مسئله تکرار نشود.

مدیرعامل توانیر اظهار کرد: با هماهنگی های خوبی که انجام شد روز گذشته خاموشی مردم اعمال نکردیم و اکنون شرایط پایدار است اما در این ایام سرد سال تنها راهی که می تواند مطمئن باشد همکاری مردم است. با توجه به اینکه در تابستان توانستیم شرایط خاموشی را پشت سر بگذاریم اکنون نیز اگر مردم همکاری کنند میزان مصرف کاهش می یابد.

وی افزود: نیروگاه ها اکنون آماده به کار هستند، تعدادی از نیروگاه ها به دلیل عدم نیاز از مدار خارج شدند و برخی نیروگاه ها به خاطر کمبود سوخت ممکن است از مدار خارج باشند اما نکته مهم این است که اگر مردم همکاری کنند در بخش خانگی و تجاری تنها با صرفه جویی اندک می توانیم مشکل را حل کنیم.

وی در خصوص میزان سوخت ارسالی به نیروگاه ها گفت: از نظر حجم سوخت تحویلی تغییر محسوسی نداریم اما ترکیب سوخت برای ما اهمیت دارد. میزان مصرف انرژی برق حدود ۴.۵ درصد از ابتدای سال تاکنون رشد داشته و به همان میزان نیز مصرف سوخت افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه زمانی که گاز نیروگاه ها محدود می شود از سوخت جایگزین استفاده می کنیم و اکنون تعداد محدودی از نیروگاه های بخاری از مازوت استفاده می کنند. ترجیح ما این است که کل نیروگاه ها از گاز استفاده کنند چرا که این مسئله نه تنها تأثیرات محیط زیستی دارد بلکه به واحدهای نیروگاه ها آسیب کمتری وارد می کند.

مدیرعامل توانیر در خصوص راندمان نیروگاه ها نیز گفت: راندمان در نیروگاها های حرارتی یک مسئله فنی است. در حال حاضر راندمان نیروگاه های حرارتی از متوسط دنیا بالاتر است و به کشورهای پیشرفته نیز نزدیک هستیم. لذا از نظر راندمان مسئله اساسی نداریم اما سعی ما این است که سوخت محدود را در اختیار نیروگاه هایی بگذاریم که راندمان بالایی دارند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۰۱۳۲۱۲:۳۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
آدرس غلط ندهید دستورات آب و هوایی را نقض کنید
ناشناس۱۷۸۰۶۴۲۱۹:۱۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
دستورات آب و هوایی پاریس اگر اجرا می شد که هوا به این گندی نبود، حالا یک چیزی هم به کشور چین بگویید به جایی بر نمی خورد
ناشناس۱۷۸۱۳۱۴۱۱:۴۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
الان هم خیلی جاها تعطیل است ولی هنوز آلودگی دارید ما داریم از قانون کم کردن انرژی حرف می زنیم و نه این که چرا آلودگی دارید!!
ناشناس۱۷۸۰۱۵۱۱۲:۵۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
این را برای سرگرمی مردم میگویند
ناشناس۱۷۸۰۲۳۵۱۳:۴۵:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بیجا کردن اینجا ماین می کنند
ناشناس۱۷۸۰۹۵۲۲۳:۴۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
مال دوستانشان است اجازه هم دارند، من و شما هم اجازه نظر دادن نداریم مگر مرگ بر آمریکا و .. می دانید چقدر برایشان هزینه دارد .. که به رویمان نمی آورند باید متشکر هم باشیم!
ناشناس۱۷۸۱۱۰۷۰۶:۵۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
ما بیجا کردیم که به چینی ها مجوز فعالیت دادیم.
ناشناس۱۷۸۰۲۶۵۱۴:۰۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
کدوم دولت در دنیا اجازه یه همچین کاری رو داده که ما دومیش باشیم؟ اگه این کار درستیه چرا تو خود چین نمی مونن؟ ..
ناشناس۱۷۸۰۹۸۰۰۰:۲۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اگر این کار درستیه برادر چرا به خودمون اجازه استخراج نمی دن از ما عار داره ؟؟؟
ناشناس۱۷۸۰۳۰۹۱۴:۴۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
هر چه میکشیم از دست چین و مدیران تاراجگر
ناشناس۱۷۸۰۳۲۲۱۴:۵۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
ماینرها را کنار نیروگاه هسته ای دائر کنید تا انرژی مورد نیاز را از نیروگاه بگیرند.
ناشناس۱۷۸۰۷۲۸۲۰:۲۹:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
کدام نیروگاه ؟ همونی که خودش با برق شبکه کار میکنه
ناشناس۱۷۸۰۳۸۹۱۶:۰۶:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
جالب اینجاست که هواداران چین ، صحبت از کنواسیون آب و هوایی می کنند ، توجه دارید چه اتفاقی افتاده ، بعد از چند روز تکذیب کردن و دروغ گویی مشخص شد که شایعات درست بوده و استفاده چینی ها از برق رایگان در ایران باعث قطعی برق در کشور بوده است ، حال باید از مسئولان پرسید که چرا باید چینی ها اینجا همچنین کاری انجام دهند ، مثل ماجرای ماهیگیری در جنوب که ابتدا تکذیب می شد و بعد معلوم شد که داستان از چه قرار است
ناشناس۱۷۸۰۶۴۹۱۹:۲۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بین 300 تا 600 مگا برق مصرف می کند در ایران حالا ظرفیت برق شما 80 هزار تا است!! هرچند شماها صادرات عراق را هم بهانه می کردین البته فقط روی عراق زوم می کنید نه کشورهای دیگر که صادرات می کنید! که روی هم رفته باز هم عددی بزرگی به حساب نمی آید
ناشناس۱۷۸۰۶۵۶۱۹:۲۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
تکذیب شده بود قربان؟! الان چند سال است قانونی دارد کار می کنند در ضمن جهت اطلاع ناکافی شما طبق معاهده آب و هوایی پاریس بعد از سال 2020 باید 10 درصد مصرف انرژی را کم کنید
ناشناس۱۷۸۰۹۵۰۲۳:۴۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
البته رایگان که نه به قیمت هزار و یک جور مرضی که مردم ایران میگیرن برای سوزاندن مازوت برای تامین برق مورد نیاز چینی ها!
ناشناس۱۷۸۰۴۸۳۱۷:۲۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
.. همین حالا یه سری به رفسنجان بزنید تا ادعای ایشون معلوم بشه همه مردم رفسنجان هم شاهدند
ناشناس۱۷۸۰۵۳۲۱۷:۵۹:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
خوب برق به قیمت صادرات میدی طرف دیوانه اون همه تجهیزات بیاره اینجا اومده اینجا چون برق رایگان میدی بهش مارو چه فرض کردین
ناشناس۱۷۸۰۷۲۴۲۰:۲۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
چین برق یارانه ای ملت ایران را به یغما میبرد آیا در چین فضا برای نصب ماینر نیست ؟ آیا چین برق ندارد ؟ آیا کار کردن ماینر انتقال تکنولوژی است ؟ آیا تایید و تکذیب نشانه رانت و فساد نیست ؟ و هزاران سوال دیگر ودر آخر با احترام و سپاس ..
ناشناس۱۷۸۰۸۲۶۲۱:۳۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
مگه ارزهای دیجیتال متعلق به مافیا نبود که برای عدم رهگیری پول مورد استفاده بود؟ تو مملکت ما.. چی می خواد؟
ناشناس۱۷۸۰۸۵۵۲۲:۰۹:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
ارز دیجیتال که حرام بود چی شد
ناشناس۱۷۸۰۸۷۳۲۲:۲۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
..زاده ها پشت مجوزهای این ماینر ها هستن و خون مردم به شیشه می‌کنند و مي نوشند.
ناشناس۱۷۸۰۹۹۷۰۰:۳۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
..به چه حقی آنها باید برای ما تعیین تکلیف کنند؟ ..
ناشناس۱۷۸۱۰۲۹۰۱:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
عملا شدیم مستعمره ..؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین