نکاتی مهم در مورد مراقبت های بعد از کاشت مو

گزارش بازرگانی،   3991025032

مراقبت های پس از کاشت مو اهمیت بسیار زیادی دارند به این علت که اگر این مراقبت ها را جدی نگیرید و به شکل صحیح انجام ندهید ممکن است موهایی که کاشته اید شما شروع به ریزش کنند و بروز این اتفاق به این معنی است که انجام عمل کاشت مو به طور مجدد برای شما امکان پذیر نیست. چرا که با هر بار کاشت مو شما میزان زیادی از بانک موی شما از بین میرود. و شما هزاران بانک مو ندارید که هر بار مراقبت نکردید و یا وقتی توسط افراد ناشی جراحی شدید و به کلی موهای خود را از دست دادید بتوانید دوباره با عمل جراحی آن را بهبود بخشید.

در ادامه مطلب میخواهیم شمارا با مراقبت های لازم بعد از کاشت موی طبیعی آشنا کنیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

مراقبت های مهم بعد از کاشت مو

ابتدا توصیه می کنیم که دوره نقاهت را حتما در خانه سپری کنید و دستور العمل های گفته شده توسط پزشک مربوطه را برای بعد از عمل جدی بگیرید.

قبل از بیان نکات لازم این مسئله را در نظر بگیرید که کاشت مو یک عمل زیبایی با ظرافت های مخصوص به خود است، در نتیجه ضروری است که شما تمامی دستورالعمل های توصیه شده از سوی پزشک را کاملا رعایت کرده تا به نتایج مطلوب خود برسید.

شاید بتوان گفت که سخت ترین قسمت کاشت مو این است که ما منتظر بمانیم تا موهای کاشته شده رشد کنند. حدود ۳ تا ۴ ماه طول می کشد تا موهای کاشته شده بعد از عمل رشد کنند. زخم ها در ۷ الی ۱۰ روز اول همراه با ساقه مو ناپدید می شوند و این یک امر طبیعی است. ریشه مو ها هنوز در داخل سر حضور دارد و ساقه موی جدید همواره در زیر پوست رشد خواهد کرد و بعد از ۳ تا ۴ ماه به سطح پوست میرسد و به نوعی نمایان می شود.

نزدیک به ۱۰ ماه بعد از کشت مو رشد موها تکمیل شده و موجب افزایش تراکم موها می شود. برای مشاهده کردن دستاورد عمل، ۱۰ تا ۱۲ ماه زمان لازم است به دلیل اینکه سرعت رشد موی سر به طور متوسط ۵/۱ سانتی متر در ماه است.

دوره نقاهت پس از کاشت مو(کوتاه مدت)

بیشتر افراد ۱ یا ۲ روز بعد از انجام عمل احساس می کنند که بهبود یافته اند. اما با وجود این امکان دارد به مدت چند روز بعد از عمل، بی حسی و درد خفیف به مقدار کمی برای شما بوجود آید.

می توان گفت که متقاضیان به طور معمول در مدت ۱۵ روز پس از به اتمام رسیدن عمل به ظاهر طبیعی خود مانند قبل از عمل  برمی گردند. به میزان کمی قرمزی پوست پس از طی کردن این مدت می توان مشاهده کرد. در این میان افرادی که پوست روشن تری دارند قرمزی طولانی پوست سر در آن ها بیشتر قابل مشاهده است.

دوره نقاهت پس از کاشت مو(بلند مدت)

امکان دارد که شما در دوران نقاهت پس از عمل کاشت مو به روش SUT لکه های قرمز رنگی را در محل پیوند موی خود مشاهده کنید که جای نگرانی نیست چرا که این لکه ها بعد از ۷ الی ۱۰ روز خود به خود از بین میروند.

موهایی که توسط پزشک جراح کاشته شده احتمال دارد که بعد از گذشت ۱۵ روز ریزش خود را شروع کنند و حتی امکان دارد که ریزش مو در طول ۲ ماه اول هنوز ادامه داشته باشد.

به طور تقریبا رشد مو های شما از ۳ ماه پس از جراحی کاشت مو آغاز می شود همچنین میتوان مو هایی که برای شما کاشته شده را بعد از گذشت ۶ ماه مشاهده کرد و در نهایت پس از گذشت ۱۲ ماه هرآنچه از از عمل خود انتظار داشته اید مشاهده خواهید کرد.

چنانچه قصد دارید بعد از عمل کاشت مو نتیجه مطلوب خود را دریافت کنید لازم است نکات زیر را جدی گرفته و رعایت کنید.

شیوه خوابیدن پس از کاشت مو

دو یا چند بالش را به حالت نیمه قائم در پشت سر خود قرار داده و سپس بخوابید. این گونه خوابیدن به شما کمک می کند که هرگونه تورم ناشی از کاشت مو پس از انجام عمل کاهش یابد. علاوه بر این می توانید در وقت خواب از بالش مسافرتی استفاده کنید زیرا که این بالش قادر به مراقبت از مو های تازه کاشته شده شما است.

درمان درد پس از کاشت مو

حدودا تا چند روز بعد انجام عمل جراحی کاشت مو به روش میکرو گرافت ممکن است درد خفیفی را احساس کنید. که به دنبال آن بعضی از افراد بعد از عمل در زمان خوابیدن برایشان ایجاد دردسر می شود. اما این درد با مصرف یک سری داروهای مسکن که پزشک متخصص برای شما تجویز کرده بهبود می یابد.

درمان تورم پس از کاشت مو

امکان دارد که به میزان کمی تورم در ناحیه پیشانی و اطراف چشم برای شما اتفاق بیوفتد و ۲ الی ۵ روز استمرار یابد. در صورتی که این درد را احساس کردید می توانید از کمپرس یخ کمک گرفته و آن را روی پیشانی و اطراف چشم خود گذاشته تا درد کاهش یابد. لطفا این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ وجه نباید کمپرس یخ را برای قسمت های دهنده و گیرنده پوست سر خود بکارببرید.

این تورم حاصل از عمل کاشت اصلا نگران کننده و خطرناک نیست و معمولا هم بدون استفاده کردن از هیچ دارویی برطرف می شود و البته مطمئن باشید که پزشک هم با هوشیاری خود برای شما دارو داروی ضد تورم تجویز میکند.

پوسته پوسته شدن، خارش و خونریزی پس از کاشت مو

  • به طور حدودی ۷ الی۱۰ روز پس از پیوند موی FUE نشانی از خون خشک شده، زخم و یا پوسته روی پوست سر شما نباید باقی بماند. چنانچه پس از گذشت ۷ روز همچنان پوسته هایی را بر روی سر خود مشاهده کردید، در زمان استحمام و شست و شوی موها پوسته ها را به آرامی از روی سر خود پاک کنید.
  • پس از انجام کاشت موی FUE احتمالا در پوست سر خود احساس خارش میکنید که این احساس بسیار شایع است و پس از ۱۰ الی ۱۵ روز هم ادامه میابد. دقت کنید که شما به هیچ وجه نباید نواحی پیوند دهنده و پیوند گیرنده سر خود را بخارانید زیراکه این کار باعث اثرگذاری منفی بر دستاورد عمل میشود.
  • پس از عمل کاشت مو امکان دارد که مقدار اندکی مایع، برای مثال مقداری خون بر روی بالش خود مشاهده کنید اما جای نگرانی نیست چرا که این یک خون طبیعی نبوده بلکه همان مایع تزریق شده ای میباشد که در حین عمل از پوست سر شما بیرون آمده است.

چگونگی شستن مو پس از کاشت مو

در ابتدا پزشک متخصص یک لوسیون و شامپوی مخصوص برای شما تجویز میکند و علاوه بر این شست و شوی مو را در ۳ مرحله ساده میتوان انجام داد که عبارت اند از :

  • لوسیون را بدون مالش و به آرامی بر روی ناحیه گیرنده بزنید و اجازه دهید تقریبا به مدت ۴۵ دقیقه بر روی موهای شما باقی بماند. این کار موجب میشود که زخم ها در حوالی موهای کاشته شده نرم تر شوند. سپس بعد از گذشت ۴۵ دقیقه لازم است که لوسیون را با آب ولرم بشویید.
  • از شامپوی مخصوص خود استفاده کنید و با آن بخش های پیوند دهنده و پیوند گیرنده را شست و شو ده دهید. برای انجام این کار کافی است که مقدار کمی از شامپو را بر روی کف دست خود ریخته و آن را به آرامی بر تمام پوست سر خود بمالید. در مرحله بعد به کمک انگشتان خود و با ضربه ای آهسته، منطقه پیوند گیرنده را به آرامی بشویید. به علاوه میتوانید بخاطر افزایش گردش خون، بخش اهداکننده را ماساژ داده و درواقع بشویید. لز این مسئله مطمعن شوید که فشار آب کم باشد و در نهایت شامپو و لوسیون را به صورت کامل از پوست سر خود بشویید.
  • در مرحله آخر پس از تمام شدن شست و شو باید موهای خود را با حوله ای از جنس کاغذ به آرامی خشک کنید. دقت کنید که فقط حوله های کاغذی را برای خشک کردن بکارببرید زیرا به علت نرم بودنشان صدمه ای به موهای کاشته شده شما نمیرسانند. برای رهایی از مشکل زخم ها و خون خشک شده باید این سه مرحله را به مدت ۱۴ روز و بدون یک روز وقفه انجام دهید. اما پس از گذشت ۱۴ روز مختارید که شست و شوی موهای خود را به شکل عادی انجام دهید.
  • هنگامی که از ریش به عنوان ناحیه اهداکننده استفاده می شود

    چنانچه از ریش های شما برای اهدای واحد های فولیکولی استفاده شده است، میتوانید بعد از گذشت یک هفته ریش های خود را اصلاح کنید. همچنین ناحیه اهداکننده پیوند بعد مدت یک ماه خوب میشود.

    چگونگی انجام کوتاهی پس از عمل زیبایی کاشت مو

    به مدت یک ماه پس از انجام عمل کاشت به روش FUE فقط میتوانید با قیچی موهای خود را کوتاه کنید. سپس بعد از گذشت شش ماه اجازه دارید با استفاده از دستگاه های موزن موهای خود را بزنید.

    چگونگی فعالیت های بدنی، تابش خورشید و سفر پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو

    • در طول ماه اول بعد از انجام کاشت مو شما نباید هیچ گونه فعالیت بدنی از جمله فوتبال، بسکتبال و هرگونه ورزشی که فعالیت بدی زیادی داشته باشد همانند وزنه برداری، دوچرخه سواری و دویدن انجام دهید.
    • مورد بعدی اینکه نباید نور مستقیم خورشید به پوست شما برخورد کند چرا که باعث صدمه دیدن پوست میشود. اما برای پیشگیری از تابش نور خورشید پیشنهاد میکنیم که در مواقع ضروری از چتر استفاده کنید و یا میتوانید از یک کلاه مخصوص هم کمک بگیرید.
    • چنانچه تصمیم دارید پس از انجام عمل سفر کنید باید در نظر داشته باشید که اجازه ندارید تا گذشت یک ماه از عمل در استخر یا دریا شنا کنید.

    دستورات مربوط  به استعمال دخانیات پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو

    چنانچه بعد از پایان یافتن عمل جراحی، سیگار بکشید یا دخانیات دیگر را مصرف کنید خون شما رقیق شده و باعث میشود که پوست شما بیشتر خونریزی کند و مدت زمان لازم برای نقاهت و خوب شدن زخم های شما بیشتر شود. پس بهتر است به مدت ۲ هفته بعد از عمل کاشت موی FUE استعمال دخانیات را کنار بگذارید.

    دستورات مربوط به کشیدن بخیه پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو

    در روش نواری یا همان FUT، بخیه های شما باید تا ۱۰ الی ۱۴ روز کشیده شوند به دلیل اینکه آن ها جذب شدنی نیستند. اما در روش FUE یا کاشت موی رباتیک لازم نیست بخیه ها کشیده شوند.

    در پایان امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد تا بتوانید با درنظر گرفتن این نکات به روند بهبود خود کمک کنید. اکنون در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به کاشت مو میتوانید مطالب بیشتر موجود در سایت کلینیک رونیا www.roniyabeautycenter.ir را مطالعه بفرمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین