جای خالی مشاور برندسازی حرفه‌ای در کسب و کارها

گزارش بازرگانی،   3991024044

کسب و کارها با چالش های متفاوتی در طول حیات خود مواجه می‌شوند. مهمترین این چالش‌ها درآمدزایی و سودآوری یک کسب و کار است. کاملا مشخص است که شرکتی که محصولات و خدمات خود را در یک بازار رقابتی ارائه می‌دهد، برای موفقیت نیاز دارد تا یک برند قدرتمند داشته باشد. به دلایل مختلف شرکت‌های داخل کشور معمولا نمی‌توانند مدیران برند حرفه‌ای را جذب کنند تا برند متعلق به یک شرکت را تقویت کند. اما شرکت‌ها می توانند با هزینه ای به مراتب کمتر و همچنین کارایی بیشتر از یک مشاور برندسازی یا یک شرکت مشاوره برندسازی، برای رسیدن به سودآوری مطلوب و ایجاد برند قدرتمندتری استنفاده کنند. بعلاوه کارهایی که در روند برندینگ انجام می‌شود، خود تاثیر جداگانه‌ای بر سودآوری کسب و کار می‌گذارد. برای اینکه جزئیات بیشتری درباره نحوه تاثیرگذاری مشاور برندینگ حرفه‌ای بر یک کسب و کار بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

برنامه ریزی توسعه قدرت برند و نگهداری از برند

مشاور برندسازی، یک برنامه برای توسعه و نگهداری از برند را به شما ارائه می‌دهد. این برنامه می‌تواند با توجه به نیازمندی‌های شرکت تغییر کند. در برنامه برندینگ، یک شرکت می‌تواند خدماتی همچون تحقیقات بازاریابی، توسعه هویت برند، توسعه هویت بصری برند، استراتژی پیاده‌سازی برند، توسعه استراتژی و برنامه بازاریابی،‌ کمپین تبلیغاتی و محتوی آن، نظارت بر امور برند سازمان و … وجود داشته باشد. در صورتی که شما فعالیتی را با مشاوره برندسازی شروع می‌کنید، بهتر است تمامی امور برند را به او بسپارید. برند یک هارمونی از افکار تجاری و سازگاری میان اجزا مختلف یک کسب و کار است، از لوگو گرفته تا کنترل کیفیت کالا. برای اینکه این سازگاری حفظ شود، بهتر است محوریت افکار یک فرد و یا یک تیم بر امور توسعه برند شما حفظ شود. بارها مشاهده شده که تغییرات مدیر برند، مدیر تبلیغات، مدیر بازاریابی و یا مشاور برند، بر عملکرد برند تاثیر بسیار منفی می‌گذارد.

با مشاور برندسازی تولید و ارائه خدمات خود را جهت‌دهی کنید

یکی از سوالاتی که همیشه در کسب و کار مطرح می شود این است که برای چه کسی چه چیزی تولید کنیم تا سودآور باشد. مشاور برندسازی  عامل دیگری را برای پاسخگویی به این سوال در نظر می‌گیرد و آن این است که چه چیزی را تولید کنیم که در چارچوب برند باشد. آيا شما تعجب نمی‌کنید که مثلا لامبورگینی وانت تولید کند. چون برند لامبورگینی را با ماشین‌های عجیب و غریب و فضایی شکلش می شناسید و هر چیزی غیر از این، ذهنیت شما را از برند را مخدوش می کند. لذا یک مشاور برندسازی در راستای بازار هدف شما، نیازمندی‌ها و ارزش‌های قابل ارائه به آنان، به شما خواهد گفت که چه محصولات و خدماتی را ارائه دهید و چه چیزی را ارائه ندهید.

بعلاوه کیفیت برای مشتریان معانی متفاوتی دارد. بعنوان مثال برای یک استفاده کننده نهایی از خودرو ممکن است شتاب اصلی‌ترین آیتم کیفیت باشد، برای یکی دیگر راحتی و برای یک مشتری دیگر داشتن هزینه تعمیرات کم. شما باید بدانید که به کدام مشتری کدام کیفیت را می‌خواهید بیشتر ارائه دهید و مشاور برندسازی به شما در این‌باره راهکارهای لازم را ارائه می‌دهد.

 

جهت دهی به بازاریابی و تبلیغاتی و کاهش هزینه‌های آن

استفاده از مشاوره برندسازی یا مدیران برند حرفه‌ای باعث می‌شود که شما بتوانید به بهترین شکل ممکن از سرمایه‌گذاری بازاریابی و تبلیغاتی خود بهره برداری کنید. وجود مشاوره برندینگ در کسب و کار شما باعث می شود که اثرهای مقطعی تبلیغات به اثرات طولانی مدت تبدیل شود. یک مشاوره برندسازی برای یک برند یک چارچوب تبلیغاتی را تعریف می‌کند. پایبندی به این چارچوب تبلیغاتی و ارتباطاتی برند باعث می‌شود که اثر بخشی تبلیغات و ایجاد ذهنیت موثر از برند افزایش یابد. بطور مثال برند لویی ویتون همواره در چارچوب سفر تبلیغات خود را خلق می کند و هر ایده تبلیغاتی باید در این چارچوب باشد. بعبارت دیگر شما در کنار مشاوره برندینگ، از مشاوره تبلیغات نیز بهره می‌برید.

اگر از صاحبان کسب و کار پرسیده شود که "بهترین راه تبلیغات چیست؟" می گویند تبلیغات دهان به دهان. این تبلیغات دهان به دهان در برندینگ معادل این است که مشتریان نسبت به برند، رفتار مثبتی داشته باشند. این رفتار مثبت ناشی از تجربه مثبت مشتریان و سایر مخاطبان از برند است که آن را به دیگران توصیه می کند. یک مشاور برندسازی حرفه‌ای با ارزیابی تجربیاتی که برند برای مشتریان دارد، راهکارهای مناسب را برای بهبود تجربه و جهت‌دهی آن ارائه می‌دهد تا تکرار خرید مشتریان از محصولات و خدمات برند افزایش یابد و آن را بیشتر به دیگران توصیه کنند.

متمرکز کردن کسب و کار

همیشه برای کسانی که در کسب و کار هستند، سوال این است که چه تجارت دیگری می‌تواند درآمد ما را زیاد کند؟ خیلی از تلاش‌هایی که شرکت‌ها در حوزه‌های جدید انجام می‌دهند، ریسک بالاتری از حوزه‌ای که قبلا در آن تخصص داشته‌اند، دارد. بعلاوه داشتن تمرکز در یک حوزه باعث می‌شود که کسب و کار بتواند آن را بهینه‌سازی کند. با هزینه کمتر، درآمد بیشتر داشته باشد. یک مشاور برندسازی شما را تشویق می کند تا در حوزه‌هایی که می توانید موفق شوید، متمرکز بمانید. اولین گام برای مشاور برندسازی این است که تشخیص دهد شما در چه جایی از بازار، برای کدام دسته از مشتریان می توانید متمرکز شوید.

استانداردسازی

یکی از کارهایی که مشاور برندسازی انجام می دهد، ایجاد استانداردهایی در نقاط تماس با مشتریان است که تجربه یکسان و سازگار را برای مخاطبان فراهم می‌آورد. این استانداردها در راستای رساندن ارزش‌های برند به مشتریان است. بطور مثال شما همیشه یک تجربه از سادگی را از برند اپل دریافت می‌کنید. سایت اپل، طراحی ظاهری آیفون، مغازه‌های برند و...، همیشه سادگی وجود دارد. همه اینها با استفاده استانداردهایی که برای برند نوشته شده است، محقق شده است. شما هم اگر بخواهید برند قدرتمندی را داشته باشید باید با استفاده از دستورالعمل ها و استانداردسازی، رساندن تجربه مناسب را در راستای هویت برندتان به مشتریان تضمین کنید.

سخن آخر اینکه امروزه قسمت عمده ارزش بسیاری از کسب و کارها، ارزش برند آن است. در برخی صنایع مانند صنایع غذایی و کالاهای تند مصرف و یا خدمات نرم افزاری، بیش از 80 درصد از ارزش کل یک کسب و کار، ارزش برند آن است. شما با استخدام یک مشاور برندسازی حرفه‌ای یک سرمایه‌گذاری بر روی ارزش برند و کسب و کار خود انجام می‌دهید که عاملی برای استمرار موفقیت کسب و کار شما نیز است. مشاوران برندسازی را خوب ارزیابی کنید تا انتخاب خوبی برای کسب و کارتان داشته باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین