نظرات برگزیده مخاطبین الف: سخنان فائزه هاشمی از خشم او ناشی می‌شود/ برخورد با معترضان در ایران استبداد است اما در آمریکا دفاع از دموکراسی؟/ ای کاش واکسن کرونا سیاسی نمی‌شد

گروه سیاسی الف،   3991024028 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: سخنان فائزه هاشمی از خشم او ناشی می‌شود/ برخورد با معترضان در ایران استبداد است اما در آمریکا دفاع از دموکراسی؟/ ای کاش واکسن کرونا سیاسی نمی‌شد

«زمستون، قشنگه از پشت شیشه !...» عنوان یادداشتی درباره سخنان فائزه هاشمی بود که با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد. تعدادی از این نظرات را می‌خوانید:

*این قبیل افراد هیچ جایگاهی در بین توده مردم ندارند و با گفتن این نظرات سعی در زنده نگهداشتن نام خودشان هستند ، چرا که سالهاست مرده سیاسی هستند

*خانم هاشمی حرفات ازروی شکم سیری است.ارث پدرت انقدرهست که اگرامریکای شیطان پنجاه سال ایران روتحریم کوندبه سودشوماوهم باندیهات میشودولی اون خانواده ای که نداردزن ودخترش به خاطریک لقمه نان خودفوروشی میکوندخودت رابزاربه جای دختردم بخت که به خاطر جهیزیه چندساله نتونسته بره خانه شوهرش تاکی وطن فروشی تاکی مردم ایستادگی کنندولی به پای پدروهم کیشان تمام شوداگربه فکرمردم هستیددهنت رابه بند

*کاملا هریس صد برابر بیشتر از ترامپ مزدور اسراییل هست. توهم نزنید که قراره جو خابالو و هریس صهیونیست دوباره به شما پول بدهند. شیطانی مثل هریس هزار تا ترامپ را قورت می دهد.

*بزرگترین خطر برای حکومت این است که مسئولین با مردم صادق و شفاف نیستند و مردم را فقط فقط در راهپیمائی ها و انتخابات به بازی می گیرند و در بقیه موارد به حساب نمی آورند. مسئله دیگر اینکه به نظرات و خواست اکثریت مردم توجه ندارد و اقتصاد و فرهنگ و مسائل اجتماعی و حتی نقدهاو اعتراضات به حق مردم را شدیدا سیاسی و امنیتی می کنند!

*شما بهتره از خواب بیدار شید اگه کمی واقع بین باشی ایشون ناخواسته و ناخودآگاه در یک مصاحبه تحت تاثیر افکار عمومی این مطلب رو بیان کرد باید ببینید چکار کردید که بخشی از یک ملت به اینجا رسیدن!

*پدر ایشان و بقیه اصلاح طلب ها حدود ۳۶ سال از ۴۲ سال بعد از انقلاب ریس جمهور کشور بودند اکر واقعا مدیرانی لایق بودند الان نباید به خارج محتاج باشیم با این هم پتانسیلی که در وطن ما وجود دارد . اینها فقط مانند رژیم گذشته نفت را فروختند . و کالا وارد کردند . و همیشه اختلاف ارز دولتی و آزاد ایجاد گردند و ارز دولتی را به دوستان و نزدیکان خود برای واردات دادند و آنها کالاهای وارداتی را با ارز آزاد فروختند و سکه و دلار و زمین و غیره خریدن و به تورم بیشتر دام زنند و الان هم طلبکار ملت هستند . مانند احمدی نژاد که علیرغم ادعا همین روش را ادامه داد

*ایشان اگر می خواهند به آرزو هایشان برسند از خودشان مایه بگذارند نه از طبقه متوسط و فقیر جامعه. ایشان راست می گوید. اگر ترامپ می بود برای ایشان خوب بود چون با فشار های اقتصادی موجب تورم بیشتر در ایران میشد سپس افرادی مثل این خانم که مال و املاک دارند پول دار تر می شدند مردم متوسط و فقیر هم فقیر تر می شدند و به خیابان ها می آمدند. ایشان هم خود را نماینده آنها جا میزد و به اهداف سیاسی خود می رسید. جان مردم هم که ارزشی ندارد. کلا به فکر خودشان هستند. وجود همین افراد موجب شکست روند اصلاحات در کشور شد چون با کارهایشان اصلاحات را وابسته به بیگانگان جلوه دادند و اصول گرایان هم به این بهانه کل اصلاحات را کوبیدند.

*حرف‌های فائزه هاشمی بیش از آنکه از اندیشه او باشد از خشم اوست. خشم از رفتاری که در این سال‌ها با او شده است. که البته از این نظر هیچ شباهتی به پدرش ندارد. کاش شجاعت او در کلام عاری از خشم و کینه باشد.

*اگر بخواهیم به طوری کلی نظر طرفداران برجام نمیه جان را رد کنیم و دیدگاه اصلاحطلبان از جمله این خانم را نیز رد کنیم و نظر اصولگرایان را نقشه راه قرار دهیم به یک کلمه میرسیم : بازهم باید مقاومت کنیم و مقاومت در این نظام کاری است که فقط وظیفه مردم عادی است ! اما مشخص است که دیگر فضا و جایی برای مقاومت کردن نمانده است انها که به طور کلی مخالف مذاکره هستند کسانی هستند که اصولا وجود مذاکره و عدم مذاکره تاثیری در زندگی شان ندارد و زندگی شان در هر شرایط به بهترین حالت تامین است مثل این خانم و خیلی ها از جناح مقابل ایشان که میدانید منظورم چه کسانی هستند مطمئن بدانید ان کسی که در خانه می نشیند و فقط در راهپیماییها و مناسبتهای مورد تایید نظام شرکت میکند و با دوربین گوشی آیفون اخرین مدل، از تصاویر خودش در راهپیمایی فیلم در فضای مجازی میگذارد دغدغه اجاره خانه و معیشت و اشتغال و...و... ندارد ...زندگی اش نسوخته است ....یک انقلابی شکم سیر است که حتی به او مربوط نیست مردم عادی چگونه زندگی شان در این شرایط وحشتناک میگذرد .

***

یادداشتی با عنوان «از ندا آقاسلطان و ترانه موسوی تا اشلی بابیت؛ تفاوت در چیست؟» از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*مقایسه دلایل اصلی به کنار اما قدرت رسانه ای رو هم نباید فراموش کرد. همین غربیها با کمک رسانه هاشون یک سری تروریست افراطی بسیار وحشی در سوریه رو بعنوان نیروهای آزادیخواه معرفی کردند.

*فرق اصلي اين هست كه قاتل اشلي معلوم هست كي هست، حكومت مسوليتش رو قبول كرده و خانواده او ميتواند شكايت به دادگستري كند و دولت موظف به تحقيق و پاسخگويي هست كه آيا بر خلاف قانون بوده يا نه، در مورد ندا هيچكدام از اينها نبود.

*یک تذکر به حامیان آمریکا ! اینها بدانند آمریکا استکبار است وتمام رسانه ها مدرن دنیا را در اختیار دارد و با بوق و کرنا بیچارگان مدعی روشن فکری را تحت سیطره ی خود در می آورد ، حالا شما فقط نوع تبلیغات در سال 88 علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را با تبلیغات فعلی علیه ترامپ در آمریکا را مقایسه کنید و وبه خوبی می فهمید که دارو و دسته ی میرحسین موسوی در گفتار خود صادق بودند یا خیر ؟ منظورم دارو دسته مردمی که به ایشان رای دادن نیست بلکه لیبرال های بدبختی هستند که برای رسیدن به حکومت چشم به کشورهای غربی دارند .

*فرقش این است که فتنه 88 از طرف کشورهای غربی و امریکا و اسرائیل حمایت می شد اما در امریکا کسی مداخله نمی کند و معترضان از خارج حمایت نمی شوند.

*اولا ندا اقا سلطان وسط خیابون و بدون اینکه در حال حمله به کسی یا جایی باشه هدف گلوله قرار گرفت و اخر هم فرمودن که بی بی سی اونو کشته ولی اون خانم در تجاوز به کنگره این بلا سرش اومد هر چند شخصا از اونکار هم دفاع نمیکنم. دوما چطور معیار شما برای مقایسه امریکایی است که هیچ چیزش را قبول ندارید؟ چرا موقع مقایسه، رفاه،دستمزدها و سایر شاخصها را مقایسه نمیکنید و فقط در کشت و کشتار و مرگ و میر ناشی از کرونا و امثالهام امریکا و غرب معیار مقایسه شما میشن؟ سوما هیچ چیز جای عذر خواهی و قبول اشتباه را نمیگیره چه در سقوط هواپیما که اخر تقصیر امریکا شد و چه در کشتن ندا اقا سلطان که اخر کار بی بی سی بود. چنین توجیه و تطهیرهایی اگه اثر منفی نداشته باشه قطعا هیچگونه اثر مثبت و اقناع کننده ای نخواهد داشت.

*آنهایی که خشونت دولت امریکا در مقابل معترضان را می بینند و خباثت امریکا از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی را دیدند و هنوز از امریکا حمایت می کنند در خواب غفلت و گمراهی عمیقی هستند.

*آقا آمریکا بد و اخ است. اما این دلیل نمی شود که در کشور ما همه چیز گل و بلبل باشد.

*سوال اینجاست که چه در حوادث 88 ایران و چه در حوادث اخیر امریکا عده ای به غلط یا به درست بر این باور بودند که در انتخابات تقلب شده و برا احقاق حقشون تظاهرات میکردند واز این لحاظ فرقی با هم ندارند چرا از دید رسانه های غربی تظاهر کنندگان ایرانی مردم بودند وبنابراین برخورد با آنها سرکوب و استبداد بود ولی تظاهرات کنندگان امریکایی تروریست و آشوبگرند و بر خورد با آنها دفاع از امنیت ملی و دمکراسی؟

*ترامپ بعد از حمله هوادارانش به کنگره از اونا خواست که با ارامش به خانه هاشون برگردن و بعدش هم عمل اونها رو محکوم کرد اما یه نفری اینجا بود که هشت ماه کشور رو به اتش کشید اما هیچ وقت حاضر نشد به خاطر دروغی که باهاش مردم رو فریب داد عذرخواهی کنه

***

مخاطبین الف درباره یادداشتی با عنوان «درنگی بر دستور منع واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی» نظرات متعددی ارسال کردند که برخی از آنها را می خوانید:

*به تجربه می گویم قطعا اطلاعاتی در مورد واکسن فایزر وجود دارد یا حداقل واکسنی که به ما خواهند داد که رد شده

*از یه طرف میگن مردم ایران وسیله آزمایش نخواهند شد، از اونطرف تفاهمنامه امضا میکنن که فاز سوم تست واکسن ساخت کوبا روی مردم ایران انجام بشه! از یه طرف میگن دنیال واکسن مطمئن هستیم، از اونطرف واردات تنها واکسنهایی که سازمان بهداشت جهانی تاییدشون کرده رو ممنوع میکنن! مملکت نیست که...

*(پاسخ به کامنت بالا)مطالعه مشترک ایران و کوبا آزمایشی است و روی افراد مشخص و طبق پروتوکل ها انجام می شود. واکسنی را هم می گویید تایید کرده اند، استفاد اورژانسی را تایید کرده اند و عوارض آن هم مشخص نیست. اتفاقا خوشبختانه مملکت قانون دارد فقط دلخواه شما نیست. امیدوارم در این زمینه تخصص داشته باشید!

*در بحث واکسن فایزر دو سئوال وجود داره: 1- آیا خود این واکسن ایمنه؟ 2- آیا ممکنه خود واکسن فایزر ایمن باشه اما واکسنی که به ما میدن رو آلوده کنن به شکلی که ما به راحتی نتونیم تشخیص بدیم؟ در مورد سئوال اول هنوز هیچ متخصصی در دنیا نمیتونه با قطعیت نظر بده. حتی آمریکا و سازمان بهداشت جهانی هم فقط مجوز استفاده اضطراری برای واکسن صادر کردن. در مورد سئوال دوم هم باید متخصصان بیوتروریسم بیشتر نظر بدن. اما به نظر من ممکنه. لازم نیست همه واکسنها آلوده باشه. ممکنه بخشی از اونها آلوده باشه و ممکنه ویروس جدیدی توی واکسنها باشه که ما نتونیم تشخیصش بدیم. ما که نمیتونیم دهها میلیون دوز واکسنی که میخریم رو آزمایش کنیم برای یافتن همه انواع ویروسهای ممکن.

*اول اینکه خیلی راحت وزیر بهداشت می توانست همین حرفها را بگوید و اینقدر هم حساسیت ایجاد نشود ، دوما ، لازم به اعلام عمومی نبود و می توانستد برای تهیه داروی غیر امریکایی اقدام کنند و اعلام کنند نیازی به واردات از امریکا نیست، به خصوص اینکه این بهانه دست مخالفان افتاده که مسئولان یک موضوع حیاتی را تبدیل به دعوایی سیاسی کرده اند ، و در آخر اینکه باید به صراحت می گفتند بنا به دلایل سیاسی و ایدئولوژیک مخالف واردات واکسن امریکایی هستند ، اما اینکه برخلاف نظر همه سازمان های بهداشت جهانی ، عملکرد واکسن تولید امریکا را زیر سوال ببریم درست نیست.

*فایزر با همکاری شرکت بایوان تک واکسن ساخته. آقای اوگور شاهین که مدیر و دانشمند ارشد شرکت بایوان تک آلمان هستن یک دانشمند مسلمان اصالتا ترکیه ای هستند و جایزه علمی مصطفی را از ایران گرفتند(سایت تسنیم) حالا چه جور اینو تحلیل کنیم؟ ما خودمون به این آقا جایزه دادیم حالا میگیم واکسنت فلان و بهمانه! به نظر بنده رهبری باید دایره مشاورین گسترده تری داشته باشن.

*مردم هم نگران امنیت خودشان هستند و هنوز هم اعتمادی به واکسنهای آمریکایی و غیره آمریکایی ندارند و خرده ای بر این مطلب نیست که رهبری نیز نگران امنیت ملی باشد اما ...، اتفاقا نگرانی از مشاوران و مشاوره های داده شده به ایشان است که عده ای در پوشش امنیت دنبال منافعی هستند که درشرایط عادی نمیتوانند به دست آورند. سوابق این مشاوره ها قابل بررسی است. بعلاوه در تصمیم گیری آنهم در حوزه عملی و قابل آزمون نه بدبینی درست است نه خوش بینی، واقع بینی و شواهد عینی ملاک است. چه خوب بود رهبری دستور میداند تمام واکسنها بلکه تمام کالاهای وارداتی با یک چشم مورد نقد و مداقه و بررسی موشکفانه علمی باشند و بدوا در شرایط کنترل شده و محدود مورد استفاده قرار گیرند. چرا کشورهای مورد اعتماد یا ظاهرا بدون سابقه شیطنت حاضر نیستند مدارک و سوابق علمی خود را شفاف منتشر کنند؟ آیا تصمیمات امنیت ملی را نمیتوان در شورای امنیت ملی بحث کرد و بعد اعلام؟

*این یک رویه کاملا علمی شناخته شده جهانی است که تمام شرکتهای بزرگ و معتبر داروسازی و واکسن سازی برای ازمایش دارو و واکسن خود مجبورند در زمان ازمایش ان دارو و واکسن را در گروههای مختلف انسانی و در کشورهای زیادی با اقلیم ها و نژادها و اقوام مختلف ازمایش کنند. سازمان بهداشت جهانی هم اغلب هماهنگ کننده این امور است و معمولا کشورهایی که حاضر شده اند در این ازمایشات گسترده همکاری کنند اولین کشورهایی هم هستند که از این داروهای جدید و واکسنها باید برخوردار شوند. خیلی طبیعی است. اگر بخواهیم با چشم بدبینی به این مسایل نگاه کنیم بهتر است از کره زمین مهاجرت کنیم برویم جایی که فقط خودمان باشیم و نیازی به همکاری و همزیستی با کشورها دیگر نداشته باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۱۶۵۵۱۶:۵۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
طبق کتاب خاطرات یه بنده خدایی زمانی که بچه های مردم تو جبهه میجنگیدندو پرپر میشدند روزعاشورایی یه بابایی با بچه هاش رفته بودند سد لتیان تفریح کنند
ناشناس۱۷۸۱۶۸۱۱۷:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
شما اگه به هر باندی وصلی این رو باید بدونی که بیشتر اتهاماتت به ایشون حتما شامل خودت میشه.
محمد معظمی۱۷۸۱۷۰۱۱۸:۰۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اتفاقا مشخصه خانم هاشمی حرفی برای گفتن دارد او را قهرمان نکنید
ناشناس۱۷۸۱۷۰۲۱۸:۰۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
مرحبا به شجاعت خانم فائزه
ناشناس۱۷۸۲۴۲۳۱۰:۰۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بیاد مناظره
ناشناس۱۷۸۲۵۰۰۱۰:۴۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
کدام شجاعت وطن فروشی مردم له کردن شجاعته؟
ناشناس۱۷۸۱۷۱۷۱۸:۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
به هر جهت زن شجاعی هست فائزه هاشمی. البته با دیدگاه هایش موافق نیستم.
علی مرادی۱۷۸۱۷۲۸۱۸:۱۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
فائزه درست می گوید ، واکسن فایزر و مدرنا و آکسفورد آسترازنکا را هم باید مردم بزنند.
ناشناس۱۷۸۱۷۶۱۱۸:۳۸:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
دربالا خواندم از42سال 36سال اصلاح طلبها رییس جمهور بودند اصلاح طلبان فقط 8سال بودند
ناشناس۱۷۸۲۵۱۸۱۰:۵۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بنده خدا هنگ کرده دوران ریاست جمهوری اصلاح طلبها از دوران سیدمحمد خاتمی شروع شد ۳۶ سال از کجا اوردی؟
ناشناس۱۷۸۱۷۹۶۱۹:۱۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
امریکا اخه عوضش روسیه و چین از نظر ایشان خوبه
ناشناس۱۷۸۱۸۲۰۱۹:۳۷:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
محسن هاشمی به کتاب خاطرات پدرش اشاره کرده بهتره که هرچند وقت یکبار این خاطرات خوانده بشه
ناشناس۱۷۸۱۸۲۹۱۹:۴۹:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
سخنان فائزه هاشمی از جهل او ناشی می شود آدم عاقل و میهن پرست از عامل تحریم و فشار حداکثری به مردم کشورش دفاع نمی کند.
ناشناس۱۷۸۱۸۳۴۱۹:۵۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
افشاگری روزنامه گاردین: واکسن فایزر با تهدید دونالد ترامپ و کاخ سفید تایید شد.
ناشناس۱۷۸۱۸۳۶۱۹:۵۴:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
تا کی باید شاهد وراجی سرمایه های اسرائیل در کشور باشیم ؟
ناشناس۱۷۸۱۸۳۸۱۹:۵۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
فائزه و ترامپ یک هدف را دنبال می کنند و آن تحریم بیشتر و بدبختی بیشتر مردم ایران است.
ناشناس۱۷۸۱۸۳۹۱۹:۵۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
ان شاءالله این زمستان سخت می گذرد اما روسیاهیش برای اصلاح طلبان کاسب تحریم از جمله فائزه باقی می ماند.
ناشناس۱۷۸۱۸۴۹۲۰:۰۱:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
فائزه رفسنجانی عملا"ستون پنجم دشمن شده و همانند سال 88 گرای تحریم و فشار به دشمن می دهد.
ناشناس۱۷۸۱۸۵۲۲۰:۰۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
کاسبان برجام حالا کاسبان تحریم شدند و از ترامپ قمار باز حمایت می کنند !
ناشناس۱۷۸۱۸۶۲۲۰:۰۷:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
تحقیقات دانشمندان نشان داده که واکسن ساخت چین در مهار کرونای جهش یافته انگلیسی موفق عمل کرده است در حال حاضر بهترین واکسن ، واکسن چینی است.
ناشناس۱۷۸۱۸۶۳۲۰:۰۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
دار و دسته هاشمی اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند دست بردار هم نیستن.
ناشناس۱۷۸۱۸۶۶۲۰:۱۳:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
حجت الاسلام هاشمی با طرح خصوصی سازی زندگی صدها هزار کارگر زحمت کش را نابود کرد اینها دلسوز مردم ایران نبوده و نیستند.
ناشناس۱۷۸۱۸۶۸۲۰:۱۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
واقعا زشته که یه روحانی تواستخر فرح جان بده
ناشناس۱۷۸۲۷۸۸۱۳:۵۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
ورزش شنا مورد تاکید و تایید اسلام است
ناشناس۱۷۸۱۸۷۳۲۰:۲۳:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
بنابر اعلام وبسایت آژانس دارویی نروژ 23 نفر در این کشور پس از دریافت واکسن کرونای فایزر فوت کرده اند.
ناشناس۱۷۸۱۸۷۶۲۰:۲۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اصلاح طلبان تکلیف خود را مشخص کنند. آیا مدافع ایران هستن یا مدافع ترامپ ؟! آیا مدافع منافع ملی هستن یا مدافع تحریم و ترور ؟! یک بام و دو هوا نمیشه.
ناشناس۱۷۸۱۸۸۱۲۰:۳۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اصلاح طلبان چند ساله گوش فلک رو با گفتن کاسبان تحریم کر کردند عاقبت معلوم شد خودشان از تحریم و رنج مردم سود می برند.
ناشناس۱۷۸۱۸۸۳۲۰:۳۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۱۷۸۱۸۸۴۲۰:۳۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
پسر خاله وزیر گوشت وارد می کند و از رانت ارز ترجیحی سود هنگفت می برد.
ناشناس۱۷۸۱۸۸۷۲۰:۳۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
کارگزاران و اصلاحات عامل فقر و بدبختی مردم در 8 سال گذشته شدند اینها باید پاسخگوی وضع موجود باشند نه مدعی !
ناشناس۱۷۸۱۸۹۱۲۰:۴۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
موسسه علمی آلمان اعلام کرد که 10 آلمانی پس از دریافت واکسن فایزر جان خود را از دست دادند.
ناشناس۱۷۸۱۸۹۷۲۰:۴۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
مهدی هاشمی در سال 88 در سفر به امریکا درخواست افزایش تحریم ها را به نمایندگان امریکا داد اینها کاسب تحریم هستند.
ناشناس۱۷۸۱۹۳۲۲۱:۲۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
ترکیه با خرید و واردات 50 میلیون دوز واکسن چینی واکسیناسیون عمومی را آغاز کرد رجب طیب اردوغان جلوی دوربین واکسن چینی تزریق کرد.
ناشناس۱۷۸۱۹۳۷۲۱:۲۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
خاتمی با پا گذاشتن اصلاحات بر سر هاشمی رای آورد حالا چطور اصلاحات طرفدار هاشمی شده است ؟!
ناشناس۱۷۸۱۹۳۸۲۱:۳۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
ماجرای حقوق های نجومی 40 نفر در یک شرکت دولتی چه بود ؟
ناشناس۱۷۸۱۹۴۳۲۱:۳۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
بقیه اصلاح طلب ها هم مرد باشند و بگویند که هدف شان فشار بر مردم است.
ناشناس۱۷۸۱۹۴۶۲۱:۳۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
با مدیریت اصلاح طلبان کشور به سمت فقر رفت و شاخص فلاکت رکورد شکست.
ناشناس۱۷۸۱۹۴۷۲۱:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
هر که متفاوت است و متفاوت فکر می کند دشمن است .
ناشناس۱۷۸۱۹۴۹۲۱:۳۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
حاشیه های خانواده هاشمی چرا پایانی ندارد ؟
ناشناس۱۷۸۱۹۵۰۲۱:۳۷:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
فائزه هاشمی پاسخگو باشد چرا پدرش در کاخ فرح استخر داشت ؟؟
ناشناس۱۷۸۲۱۸۱۰۲:۲۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
فائزه موجود بیچاره ای است که بدنبال مطرح شدن است. دلیل دیگر هم شاید جا زدن خود بعنوان اپوزیسیون نظام و رفتن به خارج و جا یابی در صف آنان است.
ناشناس۱۷۸۲۲۱۸۰۶:۱۰:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
سر چشمه همه مشکلات ، معظلات ، ناکامی ها ، فساد ، ........ در کشور همین قدرت های موروثی بوده و هست و خواهد بود و هیچ تفاوتی بین حکونت های سابق و فعلی ندارذ
ناشناس۱۷۸۲۲۴۸۰۷:۳۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
کسانی که هنر دارند با منش و روش از دشمن دوست می سازند اما اگر هنر نداشته باشی و بر اریکه هنرمندان تکیه زده باشی از دوست دشمن می سازی
ناشناس۱۷۸۲۲۵۶۰۷:۴۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
در كشور همه موارد مطرح نخست از ديد سياسي به آن نگاه مي كننديك علت دارد و آن داشتند دشمنان زياد است
ناشناس۱۷۸۲۲۸۵۰۸:۲۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
اینقدرفایزه رابزرگ نکنید
نا آشنا۱۷۸۳۱۹۶۲۱:۱۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
او می‌خواهد همه فوشش بدهند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین