آب پاکی بیرانوند روی دست آنتورپ

ورزشی،   3991023094

باوجود اینکه علیرضا بیرانوند در آخرین بازی خود در تیم فوتبال آنتورپ بلژیک اشتباهاتی داشت که منجر به شکست تیمش شد، با این حال این دروازه‌بان قصد ندارد از آنتورپ جدا شود.

آب پاکی بیرانوند روی دست آنتورپ
به گزارش مهر، زمانی که «ایوان لکو» سرمربی تیم فوتبال آنتورپ از این تیم جدا شد، خیلی‌ها معتقد بودند شانس به علیرضا بیرانوند دروازه بان ایرانی رو کرده است که ارتباط چندان خوبی با لکو نداشت. چند روز بعد از جدایی لکو، «ژان بوتز» دروازه بان فرانسوی و رقیب بیرانوند برای دروازه آنتورپ هم دچار آسیب دیدگی شدیدی شد تا همه چیز برای قرار گرفتن بیرانوند درون دروازه آنتورپ فراهم شود.

آنتورپ روز یکشنبه گذشته در هفته بیستم ژوپیرلیگ بلژیک برابر تیم میشلن به میدان رفت ولی دروازه بانی بیرانوند چندان خوب نبود و آنتورپ با دریافت سه گل شکست خورد. بعد از این باخت، سیل انتقادات به سمت بیرانوند جاری شد و حتی بعضی از رسانه‌های بلژیک بحث جذب یک دروازه بان دیگر را پیش کشیده‌اند.

روزنامه «HLN» بلژیک امروز در گزارشی به بررسی وضعیت بیرانوند و احتمال جدایی او از آنتورپ پرداخت. در بخشی از این گزارش آمده است: «پنجشنبه مشخص می‌شود که ژان بوتز فرانسوی نیاز به جراحی دارد یا خیر و اینکه تا چه زمانی قادر به بازگشت نخواهد بود. خوشبینانه ترین حالت این است که به دلیل آسیب دیدگی مچ پا، بوتز هشت هفته دیگر بهبود می‌یابد. در بدترین حالت، دروازه بان فرانسوی ممکن است جراحی شود و بیش از سه ماه قادر به بازی نخواهد بود.

آیا فکر می‌کنید در این صورت مشکلی نیست چرا که آنتورپ علیرضا بیرانوند را در اختیار دارد؟ بله؛ طرح کلی همین بود اما بعد از آنکه بیرانوند مقابل کلاب بروژ تاثیر خاصی در بازی نداشت، یکشنبه گذشته هم در دیدار برابر میشلن مرتکب اشتباه شد. این باعث می‌شود آنتورپ به طور ناگهانی و کاملاً غیر منتظره به دنبال یک دروازه بان دیگر (ترجیحاً بلژیکی) باشد زیرا اگر اتفاقی برای بیرانوند رخ بدهد، فقط "داور ماتیاس" (دروازه بان سوم آنتورپ) باقی می‌ماند.»

روزنامه بلژیکی گزارش خود را این‌طور ادامه داده است: «ترجیح این است که سریع یک دروازه بان جدید به خدمت گرفته شود مگر اینکه بیرانوند در مدت زمان بسیار کوتاه خود را به عنوان یک بازیکن قابل اعتماد تحت نظر فرانک ورکوتن سرمربی تیم هماهنگ کند. دروازه بان ایران با ۴۰ بازی ملی، به تدریج در رختکن آنتورپ راه یافته است. در حالی که او هنگام عقد قرارداد فقط به زبان فارسی مسلط بود، در ماه‌های اخیر کمی انگلیسی هم یاد گرفته است ولی برای داشتن یک مکالمه روان کافی نیست. گفته می‌شود که او گاهی به دلیل محدودیت زبان، خنده دار است. اما بیرانوند بعد از ماه‌ها نشستن روی نیمکت و حالا دو بازی غیر قابل قبول در مدت زمان کوتاه، چه احساسی دارد؟»

روزنامه «HLN» در ادامه این گزارش خود، گفتگویی را با مصطفی سلیمانی وکیل و مشاور علیرضا بیرانوند انجام داده و درباره شایعه جدایی این دروازه بان را هم از وی سئوال کرده است.

سلیمانی در این خصوص گفت: می‌خواهم تاکید کنم که علی بعد از باخت به میشلن بسیار ناراحت است. این برای بازیکنی که همیشه دنبال پیروزی است، منطقی است. بیرانوند می‌خواهد همه چیز را در بازی‌های آینده جبران کند. روشن است که علیرضا برای سازگاری با زندگی و کار در بلژیک نیاز به زمان دارد. تفاوت با فرهنگ و آداب و رسوم ایران هم بسیار زیاد است.

وکیل بیرانوند با مثال زدن «کورتوا» دروازه بان بلژیکی رئال مادرید گفت: کورتوا در ابتدا همان مشکل علی را در رئال مادرید داشت که سرانجام توانایی‌هایش را نشان داد. با توجه به شناختم از علیرضا، مطمئن هستم او لحظات بسیار خوبی را برای هواداران آنتورپ ثبت می‌کند.

سلیمانی بحث جدایی بیرانوند از آنتورپ و احتمال بازگشت این دروازه بان به ایران را تکذیب کرد و گفت: علیرضا و خانواده اش در آنتورپ خوشحال هستند. او اصلاً نمی‌خواهد به ایران برگردد. او به هر چیزی که می‌خواست در کشورش رسیده است و تنها با یک ماموریت به بلژیک آمده است: موفقیت در اروپا. در ایران آنقدر به بیرانوند اعتقاد دارند که فقط در انتظار انتقال او به یکی از بهترین باشگاه‌های جهان هستند. همه ما متقاعد شده‌ایم که او به راحتی این دوره کوتاه را پشت سر می‌گذارد. قول می‌دهم علیرضا شما را با مسابقات درخشان خود شگفت زده خواهد کرد و بعد او را یکی از بهترین خریدهای باشگاه می‌نامند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین